MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #2 (The J. Geils Band)!

zoeken in:
Cured
Heerlijk nummer inderdaad .

Geweldige artiest, alle nummers in de lijst zijn goed

1. Stir It Up
2. Exodus
3. No Woman, No Cry
4. Get Up, Stand Up
5. Redemption Song
6. Concrete Jungle
7. Could You Be Loved
8. Three Little Birds
9. Stop That Train *
10. Waiting in Vain *

1. Is This Love
2. No Woman, No Cry (live versie uiteraard)
3. Waiting In Vain*
4. Exodus
5. Stir It Up
6. I Shot The Sheriff
7. Natural Mystic*
8. Redemption Song
9. Get Up, Stand Up
10. Buffalo Soldier

Wereldartiest, ik vond het wel zeer moeilijk om van Bob Marley een echt vaste top 10 te maken. Alle nummers uit de lijst zijn inderdaad goed maar doordat alles wel een beetje hetzelfde sfeertje heeft vond ik het wel moeilijk om er nu daadwerkelijk 10 uit te kiezen. Enkel Is This Love op 1 was een zekerheidje.

1. Redemption Song

Memorabele muziek. Schoonheid zit in de eenvoud van dit nummer maar zeker ook in de tekst. Hierdoor ben ik Bob Marley meer gaan waarderen.

2. Exodus

Schitterend nummer, geniale compositie. Elke keer hoor je weer wat nieuws. Alles past bij elkaar. Heel mooi!

3. Could You Be Loved
4. War
5. Iron Lion Zion *
6. No Woman, No Cry
7. Is This Love
8. I Shot the Sheriff
9. Buffalo Soldier
10. Sun Is Shining *

Rudi S schreef:
De muziek van Bob Marley leerde ik kennen in de jaren '70 via Oor, Natty dread was het eerste album en de rest zou volgen (Exodus was nog niet uit).
De afgelopen 3 weken heb ik al die albums weer een voor een meerdere keren uit de kast gehaald en een dikke 15 uur naar Bob's muziek geluisterd.

Mijn eerste kennismaking was met, inderdaad één van de beste bands van de jaren '70 BMW, het befaamde live album Live! ('75). Over het algemeen gezien als het beste live reggae-album ooit! Ik heb zelf zijn live-album Babylon by Bus in mijn Album Top 10 staan. Dubbelalbum, nog meer reggae dus Drieluik Catch a Fire / Burnin' / Natty Dread heerlijke albums en ontdekt met terugwerkende kracht! Overigens had ik ook een abonnement op muziekkrant OOR en die hebben geweldige artikelen geschreven over de opkomst van de reggae, begin jaren '70.

P.S. Exodus, zeker een indrukwekkend nummer maar misschien net iets te lang (Movement of Jah People continu) Maar het nummer gaat heel goed hier onder de users

Cured
Ik vind Exodus persoonlijk te lang teveel van hetzelfde : heb zelf de single edit op een verzamelaar en die vind ik een stuk beter te 'behappen' , maar ieder zijn voorkeur uiteraard.

sheep67 schreef:
Ik heb zelf zijn live-album Babylon by Bus in mijn Album Top 10 staan.

Die vind ik ook beter dan die uit 1975, maar dat 75 album was wel een doorbraakalbum.
Overigens scoort Babylon hier op de site ook een hoger gemiddelde dan Live 1975.

laxus11 schreef:
Geweldige artiest, alle nummers in de lijst zijn goed

Vind ik ook, toch een prachtige lijst.

1. Stir It Up
2. Could You Be Loved
3. No Woman, No Cry
4. Iron Lion Zion *
5. Waiting in Vain *
6. So Much Trouble in the World
7. Buffalo Soldier
8. Redemption Song
9. Three Little Birds
10. Sun Is Shining *

Was je vergeten wat je op wilde schrijven Edgar?

west schreef:
(quote)

Was je vergeten wat je op wilde schrijven Edgar?

Hoe kom ik hier terecht? Ik heb dit topic de hele week nog niet bekeken .

Intussen 13 lijstjes verwerkt en de liedjes uit de startlijst maken duidelijk de dienst uit.

sheep67 schreef:

Zojuist even Oor's popencyclopedie erbij gepakt maar je hebt gelijk, Herman. Judge Not en One Cup of Coffee waren zijn eerste twee uitgebrachte singles. Excuses!

Die singles zijn trouwens wel uitgebracht onder de naam Bobby Martel

1. Redemption Song
2. No Woman, No Cry
3. Could You Be Loved
4. Stir It Up
5. One Love / People Get Ready
6. Get Up, Stand Up
7. Is This Love
8. Buffalo Soldier
9. Concrete Jungle
10. Waiting in Vain *

zaaf
1. Exodus
2. Natural Mystic
3. Three Little Birds.
4. Lively Up Yourself
5. Stir it Up
6. No Woman, No Cry
7. Get Up Stand Up
8. I Shot The Sheriff
9. Concrete Jungle
10. War

mooie top 10 zaaf

zaaf

Three Little Birds op 3 wel. Dat is nu de enige van z'n hits die ik echt niet speciaal vind, dat nummer heeft me nooit kunnen boeien op de één of andere manier.

Johnny Marr schreef:
Three Little Birds op 3 wel.

Prachtige melodie, prachtig gezongen en prachtige clip

Nog 4 minuten.

Finale , daar gaan wij dan:
Eerst de nummers 11 t/m 21, de enige die hier een nummer 1 had was Brunniepoo (Buffalo soldier).
Ik had One love hoger verwacht en mijn nummer 2 War en nummer 3 Sun is shining ook iets meer toegedacht.
Achter de nummers staan de behaalde punten, bij gelijke stand krijgen de nummers met de meeste nominaties de voorkeur.

11. One Love / People Get Ready 37
12. Three Little Birds 33
13. War 30
14. Lively Up Yourself * 28
15. Concrete Jungle  24
16. Sun Is Shining * 21
17. Jamming 21
18. Iron Lion Zion * 19
19. Rebel Music (3 O'Clock Roadblock) * 18
20. Buffalo Soldier 18
21. So Much Trouble in the World 13
22. Stop That Train * 4

10 Waiting in Vain * 38 punten en niemand had deze op 1 staan.
Weer een Exodus track en niet de laatste.

9. Is This Love, 40 punten, nummer 1 van: Johnny Marr
Mooi toch ook nog een liedje van Kaya , toch een mooi album.

Johnny Marr schreef:

Wereldartiest, ik vond het wel zeer moeilijk om van Bob Marley een echt vaste top 10 te maken. Alle nummers uit de lijst zijn inderdaad goed maar doordat alles wel een beetje hetzelfde sfeertje heeft vond ik het wel moeilijk om er nu daadwerkelijk 10 uit te kiezen. Enkel Is This Love op 1 was een zekerheidje.

Chips ik was nog aan het luisteren en dacht dat ik tot 20.00 uur had
Zat dus nog met de oude tijden (van dazzler) van het topic in m'n hoofd.

Bob Marley top 10:

1. Jamming
2. Waiting in Vain *
3. Redemption Song
4. Could You Be Loved
5. Iron Lion Zion *
6. One Love / People Get Ready
7. No Woman, No Cry
8. Get Up, Stand Up
9. Is This Love
10. Three Little Birds

8 I Shot the Sheriff, aantal punten 42, nummer 1 van: Cured

Wereldberoemd nummer, waar de "verteller" Marley toegeeft die verschrikkelijke sheriff John Brown te hebben doodgeschoten, maar niet zijn hulpsheriff.
Clapton nam ook een (mindere) versie op die goed scoorde in de hitlijsten.
Komt van het album Burnin' en is niet het laatste nummer van dat album.

7 Get Up, Stand Up, aantal punten 53, nummer 1 van niemand.
Een oproep om voor je rechten op te komen.
Marley raakte geinspireerd na een bezoek aan de sloppenwijken van Haiiti, hij schreef dit leid samen met Peter Tosh, die het ook vaak solo zong.
Een erg gepasioneerde song, met name in de solozang partijen.

6 Natural Mystic * aantal punten 57, nummer 1 van sheep67 en starsailor

sheep67 schreef:

01. Natural Mystic * Mijn ultieme BMW track! Een geweldig intro die langzaam komt opzetten en dan al geraak je in trance en daar heb je geen 'ganja ' voor nodig. Relax en geniet van dit, over het algemeen zeer gewaardeerd reggae-nummer (volgens kenners) en bij voorkeur een 'live'-versie.

5 Exodus aantal punten 58, nummer 1 van zaaf en Rudi S

Exodus had geen beste start maar wel nog een fantastische eindsprint, evenveel punten als de nummer 4.

Rudi S schreef:

1.Exodus
Deze opzwepende song staat nummero 1, hier is de samenwerking achtergrond en leadzang op zijn toppunt in een lied dat nooit lijkt te stoppen.
Stil blijven zitten op dit nummer is bijna onmogelijk en de passie en energie in dit lied zijn buitencategorie.
Dit lied is voor mijn een van de beste van de jaren '70.

4 Redemption Song aantal punten 58, nummer 1 van johannesA, dynamo d en Simon77.

Bob had de diagnose van huidkanker (met diverse uitzaaiingen) gehad dit was een van zijn laatste liedjes.
Dit gegeven maakte dit emotionele lied alleen maar aangrijpender.

dynamo d schreef:
1.Redemption Song

Memorabele muziek. Schoonheid zit in de eenvoud van dit nummer maar zeker ook in de tekst. Hierdoor ben ik Bob Marley meer gaan waarderen.

Top 3, spannend
Het zat allemaal dicht bij elkaar, tussen de nummer 6 en de nummer 3 zaten maar 2 punten.
De nummer 1 en 2 hebben echt een gat geslagen met de rest.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:11 uur

geplaatst: vandaag om 06:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.