Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #2 (The J. Geils Band)!
zoeken in:
0
KeesWB
geplaatst: 27 februari 2015, 17:28 uur
1. Accelerator
2. Burning Wheel
3. Autobahn 66
4. Kowalski
5. 2013
6. Movin' On Up
7. Loaded
8. Swastika Eyes
9. Don't Feel It, Fight It
10. Come Together
2. Burning Wheel
3. Autobahn 66
4. Kowalski
5. 2013
6. Movin' On Up
7. Loaded
8. Swastika Eyes
9. Don't Feel It, Fight It
10. Come Together
0
geplaatst: 27 februari 2015, 17:40 uur
Telamon schreef:
Bericht was ook niet aan jou gericht.
Jouw titel is juist. Die uit de startlijst/finalelijst niet.
(quote)
Bericht was ook niet aan jou gericht.
Jouw titel is juist. Die uit de startlijst/finalelijst niet.
Klopt, my bad. Was een beetje lastig aanpassen via mijn telefoon en nu is het te laat.
0
zaaf
geplaatst: 27 februari 2015, 18:12 uur
1. Trainspotting
2. 2013
3. Autobahn 66
4. Kowalski
5. Slip Inside This House
6. Swastika Eyes
7. If They Move, Kill 'em
8. Burning Wheel
9. Kill All Hippies
10. Some Velvet Morning
2. 2013
3. Autobahn 66
4. Kowalski
5. Slip Inside This House
6. Swastika Eyes
7. If They Move, Kill 'em
8. Burning Wheel
9. Kill All Hippies
10. Some Velvet Morning
0
geplaatst: 27 februari 2015, 19:17 uur
1. Loaded
Vroeger koos ik met enige regelmaat (vooral midden tijdens het uitgaan) voor een moment afzondering met mijn Sennheiser om Loaded te luisteren. Lekker wandelen door de stad en tot mezelf komen. Ik beleefde het nummer als een holistisch protest tegen aamatigendheid en populair moralisme en een verantwoording te durven genieten en het mooie te zien in de wereld en de mensen. De piano melodie is een beetje gerecycled, maar ontzettend groovy, de percussie zet perfect getimed aan en het ritme laat niet meer los. Met die swag door het nummer wandelende, terwijl gitaar en hoorn zich erbij voegen, raak ik nog steeds telkens weer vervuld. Eén van mijn meest favoriete stemmingsmakers.
2. Come Together
In een tijd dat er veel segregatie bestond tussen muzikale stromingen en bijhorende subculturen onder mijn leeftijdsgenoten, droeg dit nummer bij aan mijn muzikale opgroeien. "We know that music is music." En het begon mij ook te dagen.
3. 2013
4. River of Pain
5. If They Move Kill 'Em
6. Slip Inside This House
7. Autobahn 66
8. Keep Your Dreams
9. Movin' On Up
10. Kill All Hippies
Vroeger koos ik met enige regelmaat (vooral midden tijdens het uitgaan) voor een moment afzondering met mijn Sennheiser om Loaded te luisteren. Lekker wandelen door de stad en tot mezelf komen. Ik beleefde het nummer als een holistisch protest tegen aamatigendheid en populair moralisme en een verantwoording te durven genieten en het mooie te zien in de wereld en de mensen. De piano melodie is een beetje gerecycled, maar ontzettend groovy, de percussie zet perfect getimed aan en het ritme laat niet meer los. Met die swag door het nummer wandelende, terwijl gitaar en hoorn zich erbij voegen, raak ik nog steeds telkens weer vervuld. Eén van mijn meest favoriete stemmingsmakers.
2. Come Together
In een tijd dat er veel segregatie bestond tussen muzikale stromingen en bijhorende subculturen onder mijn leeftijdsgenoten, droeg dit nummer bij aan mijn muzikale opgroeien. "We know that music is music." En het begon mij ook te dagen.
3. 2013
4. River of Pain
5. If They Move Kill 'Em
6. Slip Inside This House
7. Autobahn 66
8. Keep Your Dreams
9. Movin' On Up
10. Kill All Hippies
0
Telamon
geplaatst: 27 februari 2015, 19:20 uur
Bump, bijna tijd voor laxus11
(ik mis Morrissey, misschien maar zelf inruilen voor Marillion of Belle)
27/feb - Laxus11 (Led Zeppelin)
6/mar - 7744leon (Blur)
13/mar - ArthurDZ (R.E.M.)
20/mar - west (Stevie Wonder)
27/mar - Edgar18 (Otis Redding)
3/apr - Johnny Marr (Black Sabbath)
10/apr - zaaf (Fink)
17/april - herman (Dusty Springfield)
24/april - Scientist (Nine Inch Nails)
01/mei - dazzler (Orchestral Manoeuvres in the Dark)
08/mei - jassn ( Run The Jewels / el-p of Killer Mike)
15/mei - Chevy (Crowded House)
22/mei - Edgar18 (Simon & Garfunkel)
29/mei - zaaf (Massive Attack)
5/juni - Telamon (Marillion)
12/juni - ArthurDZ (Steely Dan)
19/juni - johan de witt (Suede)
26/juni - Laxus11 (Neil Young)
3/juli - Johnny Marr (Nas)
10/juli - Casartelli (Eloy)
17/juli - dynamo d (The Waterboys)
24/juli - Johnny Marr (Placebo)
31/juli - ArthurDZ (Tom Waits)
7/aug- arcade monkeys (Elliott Smith)
14/aug - De-noir (The National)
21/aug - dynamo d (Bee Gees)
28/aug - Arno (Manic Street Preachers)
4/Sep - Laxus11 (Queen)
11/Sep - luigifort (Tori Amos)
18/Sep - Telamon (Belle and Sebastian)
25/Sep - zaaf (David Sylvian / Japan)
2/Okt - luigifort (Throwing Muses)
9/Okt - Johnny Marr (dEUS)
16/Okt - ArthurDZ (The Replacements)
23/Okt - luigifort (Cocteau Twins)
30/Okt - Rudi S (Siouxsie and the Banshees)
06/Nov- west (James Brown)
13/Nov- Scientist (Joanna!)
20/Nov- dazzler (New Order)
27/Nov - dynamo d (Rammstein)
4/Dec - VladTheImpaler (Oasis / Noel Gallagher's High Flying Birds)
11/Dec- Misterfool(Brian Eno)
18/Dec - Laxus11 (Elvis Presley)
25-Dec - Rudi S (Vic Chesnutt)
1-jan - ArthurDZ (Sonic Youth)
8-jan Telamon (The The)
15-jan Dungeon (The Beach Boys)
22-jan herman (Beastie Boys)
(ik mis Morrissey, misschien maar zelf inruilen voor Marillion of Belle)
6/mar - 7744leon (Blur)
10/apr - zaaf (Fink)
4/Sep - Laxus11 (Queen)
8-jan Telamon (The The)
0
geplaatst: 27 februari 2015, 19:22 uur
Telamon schreef:
(ik mis Morrissey, misschien maar inruilen voor Marillion of Belle)
(ik mis Morrissey, misschien maar inruilen voor Marillion of Belle)
Die heb ik in juli al georganiseerd, nog even mee wachten dus. En sowieso niets meer verwisselen voor Marillion en B&S aub

0
geplaatst: 27 februari 2015, 20:10 uur
Led Zep komende week: die ken ik niet. 
Morgen komt de geremasterde Physical Graffiti binnen. Hoe toepasselijk.

Morgen komt de geremasterde Physical Graffiti binnen. Hoe toepasselijk.
0
geplaatst: 27 februari 2015, 20:50 uur
De lijnen zijn gesloten. Over een minuut of 10 kom ik met de uitslag.
0
geplaatst: 27 februari 2015, 21:07 uur
10 finalelijstjes leverde de volgende top 20 op:
20. Shoot Speed / Kill Light (4 punten, 1 keer genoemd)
19. Blood Money (9, 1)
18. If They Move Kill 'Em (10, 2)
17. Star (14, 4)
16. Don't Fight It, Feel It (15, 4)
15. Kill All Hippies (15, 4 en de #1 van dix)
14. Burning Wheel (17, 3)
13. Some Velvet Morning (single) (20, 6)
12. Keep Your Dreams (22, 5)
11. River of Pain (23, 4)
20. Shoot Speed / Kill Light (4 punten, 1 keer genoemd)
19. Blood Money (9, 1)
18. If They Move Kill 'Em (10, 2)
17. Star (14, 4)
16. Don't Fight It, Feel It (15, 4)
15. Kill All Hippies (15, 4 en de #1 van dix)
14. Burning Wheel (17, 3)
13. Some Velvet Morning (single) (20, 6)
12. Keep Your Dreams (22, 5)
11. River of Pain (23, 4)
0
geplaatst: 27 februari 2015, 21:13 uur
10. Accelerator (31 punten, 5 keer genoemd, de #1 van KeesWB)
Van het album XTRMNTR:
Van het album XTRMNTR:
yeahyeahyeah schreef:
XTRMNTR is hier toch wel favoriet en zelfs één van mijn favoriete albums aller tijden. Er is maar weinig muziek die zó hard kont schopt.
XTRMNTR is hier toch wel favoriet en zelfs één van mijn favoriete albums aller tijden. Er is maar weinig muziek die zó hard kont schopt.
herman schreef:
Overweldigend en een tikje chaotisch, heerlijke bak lawaai.
Overweldigend en een tikje chaotisch, heerlijke bak lawaai.
Woutt schreef:
Accelerator; die moet je hard, heel hard, draaien.
Accelerator; die moet je hard, heel hard, draaien.
0
geplaatst: 27 februari 2015, 21:22 uur
9. Swastika Eyes (Jagz Kooner Remix) (33 punten, 5 keer genoemd, de #1 van yeahyeahyeah en herman)
Een nummer dat in twee versies op XTRMNTR verscheen. De video is de mix door Chemical Brothers, want niet de a-kant van mijn single was en ook niet de versie die je destijds bij het uitgaan hoorde... Opmerkelijk.
Dit is verder het hoogst genoteerde nummer van XTRMNTR. Accelerator (10), Keep Your Dreams (12), Kill All Hippies (15), Blood Money (19) en Shoot Speed / Kill Light (20) scoorden lager. Met 6 nummers is XTRMNTR de hofleverancier in de finale, maar een echte topnotitie zit er dus niet tussen.
Een nummer dat in twee versies op XTRMNTR verscheen. De video is de mix door Chemical Brothers, want niet de a-kant van mijn single was en ook niet de versie die je destijds bij het uitgaan hoorde... Opmerkelijk.
Dit is verder het hoogst genoteerde nummer van XTRMNTR. Accelerator (10), Keep Your Dreams (12), Kill All Hippies (15), Blood Money (19) en Shoot Speed / Kill Light (20) scoorden lager. Met 6 nummers is XTRMNTR de hofleverancier in de finale, maar een echte topnotitie zit er dus niet tussen.
Nanne schreef:
Swastika eyes is volgens mij het broertje van out of control van de chemical brothers.
Swastika eyes is volgens mij het broertje van out of control van de chemical brothers.
andré schreef:
...en een zusje van King Of Snake van Underworld, en eigenlijk ook wel een bastaardachterkleinkind van I Feel Love van Donna Summer!
...en een zusje van King Of Snake van Underworld, en eigenlijk ook wel een bastaardachterkleinkind van I Feel Love van Donna Summer!
0
geplaatst: 27 februari 2015, 21:30 uur
8. Slip Inside This House (33 punten, 7 keer genoemd, de #1 van Arthur)
Even veel punten als Swastika Eyes, maar 2 keer meer genoemd.
En ook maar even het geweldige origineel dan: 13th Floor Elevators - Slip Inside This House - YouTube
Even veel punten als Swastika Eyes, maar 2 keer meer genoemd.
iemand op youtube schreef:
That moment when you go back to revisit a classic album and you realize Primal Scream covered 13th Floor Elevators. Woah...
That moment when you go back to revisit a classic album and you realize Primal Scream covered 13th Floor Elevators. Woah...
En ook maar even het geweldige origineel dan: 13th Floor Elevators - Slip Inside This House - YouTube
0
geplaatst: 27 februari 2015, 21:34 uur
7. Trainspotting (35 punten, 6 keer genoemd, de #1 van zaaf)
dix schreef:
Albums van Primal Scream zijn steevast opgebouwd als een goeie rave: er is altijd een hoek waar je eindeloos en smaakvol kunt chillen. Meestal tref je die ergens achterin en iedereen is er welkom.
Albums van Primal Scream zijn steevast opgebouwd als een goeie rave: er is altijd een hoek waar je eindeloos en smaakvol kunt chillen. Meestal tref je die ergens achterin en iedereen is er welkom.
I had two really awesome listens of this - in Edinburgh fog on a dismal day and second time in the same city at night crossing Princes Street, sky was pure purple. Perfect setting for Transpotting.
I had two really awesome listens of this - in Edinburgh fog on a dismal day and second time in the same city at night crossing Princes Street, sky was pure purple. Perfect setting for Transpotting.
0
geplaatst: 27 februari 2015, 21:42 uur
6. Kowalski (37 punten, 6 keer genoemd)
Nooit geweten, maar ik ontdekte deze week pas dat in dit nummer Can's Halleluwah wordt gesampled. Kowalski is het best scorende nummer van Vanishing Point, het album waarmee PS het na het conventionele Give Out But Don't Give Up (helemaal niet vertegenwoordigd in de finale) het weer over de eclectische boeg gooide. Net als Screamadelica heeft dit album 5 ijzers in het vuur. Trainspotting (7), Burning Wheel (14), Star (17) en If They Move Kill 'M (18) kwamen al voorbij.
Nooit geweten, maar ik ontdekte deze week pas dat in dit nummer Can's Halleluwah wordt gesampled. Kowalski is het best scorende nummer van Vanishing Point, het album waarmee PS het na het conventionele Give Out But Don't Give Up (helemaal niet vertegenwoordigd in de finale) het weer over de eclectische boeg gooide. Net als Screamadelica heeft dit album 5 ijzers in het vuur. Trainspotting (7), Burning Wheel (14), Star (17) en If They Move Kill 'M (18) kwamen al voorbij.
dix schreef:
Met een geweldige drive en allerlei lekker door het stereobeeld vliegende geluidseffecten. Muziek voor chipsverslavingen en videogames. Niet altijd even gezond, maar je systeem vraagt om méér.
Met een geweldige drive en allerlei lekker door het stereobeeld vliegende geluidseffecten. Muziek voor chipsverslavingen en videogames. Niet altijd even gezond, maar je systeem vraagt om méér.
0
geplaatst: 27 februari 2015, 21:47 uur
5. Autobahn 66 (37 punten, 7 keer genoemd)
Autobahn is het best scorende nummer van het album Evil Heat. Het enige andere nummer in de finale van Evil Heat is Some Velvet Morning (13), al zal daar waarschijnlijk vooral op de singleversie zijn gestemd.
This track is definite a spiritual cousin to Spacemen 3's "Big City".
This track is definite a spiritual cousin to Spacemen 3's "Big City".
Autobahn is het best scorende nummer van het album Evil Heat. Het enige andere nummer in de finale van Evil Heat is Some Velvet Morning (13), al zal daar waarschijnlijk vooral op de singleversie zijn gestemd.
0
geplaatst: 27 februari 2015, 22:03 uur
4. Movin' On Up (43 punten, 7 keer genoemd)
Ik kan niet kiezen tussen deze twee clipjes van de Britse tv: springen in 1991 of wat braver maar ook mooi in 2003:
Ik kan niet kiezen tussen deze twee clipjes van de Britse tv: springen in 1991 of wat braver maar ook mooi in 2003:
0
geplaatst: 27 februari 2015, 22:09 uur
3. 2013 (44 punten, 8 keer genoemd)
Het hoogst scorende nummer van More Light, Primal Scream's laatste album. Ook River of Pain (11) haalde daarvan de finale.
Het hoogst scorende nummer van More Light, Primal Scream's laatste album. Ook River of Pain (11) haalde daarvan de finale.
herman schreef:
Dat je grofweg 25 jaar carrière nog met zo'n albumopener op de proppen weten te komen vind ik best wel straf. Mooie krautrock met sax, maar dan op zijn Primal Screams.
Dat je grofweg 25 jaar carrière nog met zo'n albumopener op de proppen weten te komen vind ik best wel straf. Mooie krautrock met sax, maar dan op zijn Primal Screams.
0
geplaatst: 27 februari 2015, 22:13 uur
2. Come Together (45 punten, 8 keer genoemd)
Het nummer dat op het album wordt ingeluid door de kippenvelspeech waarmee Jesse Jackson in 1972 Wattstax (de zwarte tegenhanger van Woodstock) opende. Verder ook een mooie King Tubby-sample, de dubsound komt niet zomaar ergens vandaan.
Het nummer dat op het album wordt ingeluid door de kippenvelspeech waarmee Jesse Jackson in 1972 Wattstax (de zwarte tegenhanger van Woodstock) opende. Verder ook een mooie King Tubby-sample, de dubsound komt niet zomaar ergens vandaan.
west schreef:
Ja, daar zijn we weer bij lekkere ritmes, percussie & piano, fraaie melodieën waar je niet op stil kunt zitten. We Are Together: ruim 10 heerlijke minuten lang.
Ja, daar zijn we weer bij lekkere ritmes, percussie & piano, fraaie melodieën waar je niet op stil kunt zitten. We Are Together: ruim 10 heerlijke minuten lang.
0
geplaatst: 27 februari 2015, 22:21 uur
1. Loaded (54 punten, 7 keer genoemd, de nummer #1 van Telamon, StuF, johan de witt en west)
Een prachtige vondst van Andrew Weatherall, die het laatste stuk van I'm Losing More Than I'll Ever Have mixte met een beat van Edie Brickell & The New Bohemians en een vocal van The Emotions (I don't want to lose your love). Het leverde begin jaren '90 de doorbraakhit op voor Primal Scream, die er zelfs de Nederlandse Top 40 mee haalde. Minder genoemd dan de nummer 2 en 3, maar 4 keer op 1, dus uiteindelijk toch een aardig gaatje geslagen.
Een prachtige vondst van Andrew Weatherall, die het laatste stuk van I'm Losing More Than I'll Ever Have mixte met een beat van Edie Brickell & The New Bohemians en een vocal van The Emotions (I don't want to lose your love). Het leverde begin jaren '90 de doorbraakhit op voor Primal Scream, die er zelfs de Nederlandse Top 40 mee haalde. Minder genoemd dan de nummer 2 en 3, maar 4 keer op 1, dus uiteindelijk toch een aardig gaatje geslagen.
STuF schreef:
west schreef:
Naast rock, hou ik van funky soul. Ook de piano is een favoriet instrument. En wat te denken van de sublieme percussie en de geweldige gitaar op dit nummer? Dit swingt, dit heeft een onvoorstelbare vibe: je moet het van binnen voelen. Dan ben je pas Loaded.
Naast rock, hou ik van funky soul. Ook de piano is een favoriet instrument. En wat te denken van de sublieme percussie en de geweldige gitaar op dit nummer? Dit swingt, dit heeft een onvoorstelbare vibe: je moet het van binnen voelen. Dan ben je pas Loaded.
0
geplaatst: 27 februari 2015, 22:24 uur
Nog even de hele top 20:
01. Loaded
02. Come Together
03. 2013
04. Movin' On Up
05. Autobahn 66
06. Kowalski
07. Trainspotting
08. Slip Inside This House
09. Swastika Eyes (JK mix)
10. Accelerator
11.River of Pain
12. Keep Your Dreams
13. Some Velvet Morning (single)
14. Burning Wheel
15. Don't Fight It, Feel It
16. Kill All Hippies
17. Star
18. If They Move Kill 'Em
19. Blood Money
20. Shoot Speed / Kill Light
Aan alle deelnemers, bedankt voor het meedoen!
01. Loaded
02. Come Together
03. 2013
04. Movin' On Up
05. Autobahn 66
06. Kowalski
07. Trainspotting
08. Slip Inside This House
09. Swastika Eyes (JK mix)
10. Accelerator
11.River of Pain
12. Keep Your Dreams
13. Some Velvet Morning (single)
14. Burning Wheel
15. Don't Fight It, Feel It
16. Kill All Hippies
17. Star
18. If They Move Kill 'Em
19. Blood Money
20. Shoot Speed / Kill Light
Aan alle deelnemers, bedankt voor het meedoen!

0
geplaatst: 28 februari 2015, 08:34 uur
Mooie winnaar 
6/mar - 7744leon (Blur)
10/apr - zaaf (Fink)
4/Sep - Laxus11 (Queen)
8-jan Telamon (The The)
29-jan johan de witt (Patti Smith)

6/mar - 7744leon (Blur)
10/apr - zaaf (Fink)
4/Sep - Laxus11 (Queen)
8-jan Telamon (The The)
29-jan johan de witt (Patti Smith)
0
Telamon
geplaatst: 28 februari 2015, 08:56 uur
Bedankt Herman! Heb aardig wat moois ertussen gevonden. Die hooliganplaat uit 2000 dan weer niet, maar die uit '97 staat nu op mn kooplijstje.
0
geplaatst: 28 februari 2015, 09:04 uur
Dank Herman, erg toffe editie! Van mij had de hooliganplaat dan wel weer wat meer potten mogen breken 

0
geplaatst: 28 februari 2015, 10:07 uur
The Greatest Hits Of Led Zeppelin
Achilles Last Stand
Babe I'm Gonna Leave You
Black Dog
Communication Breakdown
Dazed and Confused
Immigrant Song
In My Time of Dying
In the Evening
Heartbreaker
Kashmir
No Quarter
Ramble On
Rock and Roll
Since I've Been Loving You
Stairway To Heaven
Tangerine
The Rain Song
The Song Remains the Same
When the Levee Breaks
Whole Lotta Love
Nomineer nog 10 andere Led Zeppelin krakers die niet in de startlijst staan.
Deadline: Maandag 2 Maart 20:00 uur
Achilles Last Stand
Babe I'm Gonna Leave You
Black Dog
Communication Breakdown
Dazed and Confused
Immigrant Song
In My Time of Dying
In the Evening
Heartbreaker
Kashmir
No Quarter
Ramble On
Rock and Roll
Since I've Been Loving You
Stairway To Heaven
Tangerine
The Rain Song
The Song Remains the Same
When the Levee Breaks
Whole Lotta Love
Nomineer nog 10 andere Led Zeppelin krakers die niet in de startlijst staan.
Deadline: Maandag 2 Maart 20:00 uur
0
geplaatst: 28 februari 2015, 10:07 uur
0
geplaatst: 28 februari 2015, 10:17 uur
Four Sticks
Going To California
Houses Of The Holy
Over The Hills And Far Away
Thank You
That’s The Way
The Battle Of Evermore
Trampled Under Foot
What Is And What Should Never Be
Your Time Is Gonna Come
Going To California
Houses Of The Holy
Over The Hills And Far Away
Thank You
That’s The Way
The Battle Of Evermore
Trampled Under Foot
What Is And What Should Never Be
Your Time Is Gonna Come
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.