Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #2 (The J. Geils Band)!
zoeken in:
0
geplaatst: 18 maart 2015, 21:01 uur
GrafGantz schreef:
Ben 1 nummer kwijt geraakt uit m'n potentiële top 15 (Low), gelukkig nog veel moois over. Zal me er later vanavond of morgen eens goed over buigen.
Ben 1 nummer kwijt geraakt uit m'n potentiële top 15 (Low), gelukkig nog veel moois over. Zal me er later vanavond of morgen eens goed over buigen.
plus1!
0
geplaatst: 18 maart 2015, 21:21 uur
1. Leave
Leave is een nummer dat mij sluipenderwijs overmeesterd heeft. Ik was teleurgesteld in Out Of Time, hield de aandacht nog vast bij Automatic for the People omwille van een paar fantastische singles, maar had daarna REM toch een beetje afgeschreven. New Adventures heb ik eens voor weinig uit een ramsjbak gevist en pas later, na vele malen herhaald beluisteren, viel me deze parel op. Dit is waarom ik REM waardeer: onbehaagziek en tegendraads maar wel met conventionele middelen. Dat wahwah geluid, hoe verzin je het? En toch werkt het. Soms hoor ik dat hele geluid niet meer en hoor ik alleen de wonderschone song die eronder ligt. Dan weer hoor ik alleen dat geluid en valt de song me niet op. Leave is als een prikkelende ontmoeting met een ex die je emotioneel nooit helemaal afgeschreven had. Leave is voor mij een liefdesverklaring van de band aan de fans van vintage REM.
2. Drive.
Dit nummer kreeg toevalligerwijs airplay ten tijde van Kurt Cobains zelfmoord. Cobain en Stipe schijnen ook bevriend geweest te zijn, en Cobain heeft verklaard dat hij jaloers was op een album als Automatic For The People. Om de een of andere reden lijkt het wel alsof Stipe zich hier tot Cobain richt. Onzin natuurlijk, alleen mijn perceptie, maar kennelijk heeft de song dit soort potentie in zich.
3. Finest Worksong
Niet alleen maakt dit nummer haar titel volledig waar, het vormde ook mijn kennismaking met R.E.M. En die eerste indruk vergeet je nooit meer, dat weten we allemaal. Het staat nog steeds als een huis.
4. Radio Free Europe
5. Fall on Me
6. The One I Love
7. Losing My Religion
8. Orange Crush
9. E-Bow the Letter
10. Talk About The Passion
11. So.Central Rain (I'm Sorry).
12. World Leader Pretend
13. Disturbance At The Heron House
14. Everybody Hurts
15. What's The Frequency, Kenneth?
Leave is een nummer dat mij sluipenderwijs overmeesterd heeft. Ik was teleurgesteld in Out Of Time, hield de aandacht nog vast bij Automatic for the People omwille van een paar fantastische singles, maar had daarna REM toch een beetje afgeschreven. New Adventures heb ik eens voor weinig uit een ramsjbak gevist en pas later, na vele malen herhaald beluisteren, viel me deze parel op. Dit is waarom ik REM waardeer: onbehaagziek en tegendraads maar wel met conventionele middelen. Dat wahwah geluid, hoe verzin je het? En toch werkt het. Soms hoor ik dat hele geluid niet meer en hoor ik alleen de wonderschone song die eronder ligt. Dan weer hoor ik alleen dat geluid en valt de song me niet op. Leave is als een prikkelende ontmoeting met een ex die je emotioneel nooit helemaal afgeschreven had. Leave is voor mij een liefdesverklaring van de band aan de fans van vintage REM.
2. Drive.
Dit nummer kreeg toevalligerwijs airplay ten tijde van Kurt Cobains zelfmoord. Cobain en Stipe schijnen ook bevriend geweest te zijn, en Cobain heeft verklaard dat hij jaloers was op een album als Automatic For The People. Om de een of andere reden lijkt het wel alsof Stipe zich hier tot Cobain richt. Onzin natuurlijk, alleen mijn perceptie, maar kennelijk heeft de song dit soort potentie in zich.
3. Finest Worksong
Niet alleen maakt dit nummer haar titel volledig waar, het vormde ook mijn kennismaking met R.E.M. En die eerste indruk vergeet je nooit meer, dat weten we allemaal. Het staat nog steeds als een huis.
4. Radio Free Europe
5. Fall on Me
6. The One I Love
7. Losing My Religion
8. Orange Crush
9. E-Bow the Letter
10. Talk About The Passion
11. So.Central Rain (I'm Sorry).
12. World Leader Pretend
13. Disturbance At The Heron House
14. Everybody Hurts
15. What's The Frequency, Kenneth?
0
geplaatst: 18 maart 2015, 21:34 uur
1. E-Bow the Letter
Mooiste nummer van R.E.M. met een glansrol van Patti Smith en van de E-bow van Peter Buck. Prachtige melancholische sfeer.
2. Country Feedback
Out of Time was een van de eerste cd's die ik ooit kocht. Country Feedback is het nummer wat me na al die jaren het meeste aanspreekt. Prachtige tekst (waar het precies over gaat, geen idee) en krachtige emotionele uithalen van Stipe: "I Need this".
3. Find the River*
Een nummer als een metafoor voor het leven. "I have got to leave to find my way". Het zijn juist de melancholieke nummers van R.E.M. die mij het meeste aanspreken. Prachtige afsluiter van R.E.M.'s beste album Automatic for the People.
4. Talk About The Passion*
Mooiste nummer van R.E.M.'s debuut. Dit nummer klinkt als een blauwdruk van wat later zou komen op Automatic. "Not everyone can carry the weight of the world".
5. Driver 8
Veel nummers van R.E.M. spoken soms zomaar door mijn hoofd, ook al heb ik het betreffende liedje soms jaren niet gehoord. Zo gebeurt dat ook regelmatig met Driver 8; "the walls are built up, stone by stone.." Klassieke vintage R.E.M. sound.
6. Fall on Me
Voordat Country Feedback Michael Stipe's favorite nummer werd, was dat Fall On Me van Life's Rich Pageant. Een kort en heel simpel nummer, maar de melodielijn is onverwoestbaar. "Buy the sky and sell the sky...".
7. Nightswimming
Een wat a-typisch R.E.M., met een prachtige pianolijn van Mike Mills en natuurlijk weer die karakteristieke stem van Stipe.
8. What's the Frequency, Kenneth?
Dit nummer behoort tot het wat steviger werk van R.E.M. Ook zo'n plaat die in 1994 maandenlang in mijn hoofd bleef zitten. De tekst is weer onbegrijpelijk als altijd.
9. Daysleeper
Een van de mooiste liedjes van het zwaar onderschatte meesterwerk Up.
10. Losing My Religion
Ik heb dit nummer inmiddels veel te vaak gehoord, maar het blijft een van R.E.M.'s beste en meest tijdloze nummers (en het nummer waarmee ik de band leerde kennen). Dus toch een plekje in mijn lijst.
11. Man on the Moon
Sinds 1992 heeft dit nummer waarschijnlijk op iedere setlist gestaan van de concerten die de band heeft gegeven. Echt een live-favorite.
12. It's the End of the World as We Know It (And I Feel Fine)
Een bijna onmogelijke hoeveelheid tekst in de coupletten, gevolgd door wellicht het meest catchy refrein allertijden. Nog altijd kan ik genieten van dit nummer.
13. Everybody Hurts
Ook deze heb ik inmiddels veel te vaak gehoord, maar mag niet ontbreken in een R.E.M. Greatest Hits. Samen met 'Perfect Circle' (helaas uit de lijst) Bill Berry's beste nummer.
14. The One I Love
IJzersterke popsong.
15. Cuyahoga
Weer zo'n liedje dat zich steeds weer in je hoofd nestelt.. "Let's put our heads together... start a new country up.."
Mooiste nummer van R.E.M. met een glansrol van Patti Smith en van de E-bow van Peter Buck. Prachtige melancholische sfeer.
2. Country Feedback
Out of Time was een van de eerste cd's die ik ooit kocht. Country Feedback is het nummer wat me na al die jaren het meeste aanspreekt. Prachtige tekst (waar het precies over gaat, geen idee) en krachtige emotionele uithalen van Stipe: "I Need this".
3. Find the River*
Een nummer als een metafoor voor het leven. "I have got to leave to find my way". Het zijn juist de melancholieke nummers van R.E.M. die mij het meeste aanspreken. Prachtige afsluiter van R.E.M.'s beste album Automatic for the People.
4. Talk About The Passion*
Mooiste nummer van R.E.M.'s debuut. Dit nummer klinkt als een blauwdruk van wat later zou komen op Automatic. "Not everyone can carry the weight of the world".
5. Driver 8
Veel nummers van R.E.M. spoken soms zomaar door mijn hoofd, ook al heb ik het betreffende liedje soms jaren niet gehoord. Zo gebeurt dat ook regelmatig met Driver 8; "the walls are built up, stone by stone.." Klassieke vintage R.E.M. sound.
6. Fall on Me
Voordat Country Feedback Michael Stipe's favorite nummer werd, was dat Fall On Me van Life's Rich Pageant. Een kort en heel simpel nummer, maar de melodielijn is onverwoestbaar. "Buy the sky and sell the sky...".
7. Nightswimming
Een wat a-typisch R.E.M., met een prachtige pianolijn van Mike Mills en natuurlijk weer die karakteristieke stem van Stipe.
8. What's the Frequency, Kenneth?
Dit nummer behoort tot het wat steviger werk van R.E.M. Ook zo'n plaat die in 1994 maandenlang in mijn hoofd bleef zitten. De tekst is weer onbegrijpelijk als altijd.
9. Daysleeper
Een van de mooiste liedjes van het zwaar onderschatte meesterwerk Up.
10. Losing My Religion
Ik heb dit nummer inmiddels veel te vaak gehoord, maar het blijft een van R.E.M.'s beste en meest tijdloze nummers (en het nummer waarmee ik de band leerde kennen). Dus toch een plekje in mijn lijst.
11. Man on the Moon
Sinds 1992 heeft dit nummer waarschijnlijk op iedere setlist gestaan van de concerten die de band heeft gegeven. Echt een live-favorite.
12. It's the End of the World as We Know It (And I Feel Fine)
Een bijna onmogelijke hoeveelheid tekst in de coupletten, gevolgd door wellicht het meest catchy refrein allertijden. Nog altijd kan ik genieten van dit nummer.
13. Everybody Hurts
Ook deze heb ik inmiddels veel te vaak gehoord, maar mag niet ontbreken in een R.E.M. Greatest Hits. Samen met 'Perfect Circle' (helaas uit de lijst) Bill Berry's beste nummer.
14. The One I Love
IJzersterke popsong.
15. Cuyahoga
Weer zo'n liedje dat zich steeds weer in je hoofd nestelt.. "Let's put our heads together... start a new country up.."
0
geplaatst: 18 maart 2015, 21:54 uur
R.E.M. Het zal voor mij altijd de band blijven waar ik eigenlijk als 15-jarig jongetje heen had moeten gaan voor mijn eerste echte concert in Utrecht met mijn grote neef. Een paar dagen van tevoren werd dat destijds gecanceld vanwege het hersenaneurysma van Bill Berry. Wat was ik teleurgesteld, want het was één van mijn favoriete bands en ik was er zo blij mee dat ik juist hen als eerste live zou zien. Dat ging dus niet door. Wat ik toen nog niet wist, was dat ik uiteindelijk 8 jaar zou moeten wachten voor ik ze eindelijk live zou zien. Een erg goede live-band trouwens, maar nog altijd één van mijn favoriete bands.
Net erbuiten, maar toch een eervolle vermelding
16. Orange Crush
Dit nummer knalt gewoon lekker de boxen uit. De drums van Berry zijn lekker strak en het meerstemmig zingen komt, zoals wel vaker, gewoon goed uit de verf. Ook zo’n heerlijk meezingnummer.
De echte top 15:
15. Swan Swan H
Wat mij betreft gewoon een erg mooi ingetogen nummer van het prachtige Lifes Rich Pageant. Eén van de albums die ik met terugwerkende kracht ontdekte, toen ik erachter kwam, dat Green niet hun eerste album was. In eerste instantie alleen op cassettebandje, omdat ik de cd gehuurd had van de bibliotheek (ik word oud!) Inmiddels natuurlijk allang als album aangeschaft, maar de herinneringen zijn mooi.
14. Begin the Begin
Nog een nummer van dat geweldige album. Blij dat deze de schifting volgens mij met de hakken over sloot, gehaald heeft. Emotioneel en intens gezongen,. Het heeft zo’n lekker gitaarloopje, een mooie opbouw, waarbij de muziek ook steeds intenser wordt naar het einde toe.
13. Losing My Religion
Net zoals zo velen was dit mijn kennismaking met de band REM. Ik vond het maar rare lui, die een raar dansje maakten in die toch wat vervreemdende clip. Want die zag ik als eerste, toen de Top 40 nog op tv was met, ik neem aan, Erik de Zwart. Toch merkte ik dat ik het nummer maar niet uit mijn hoofd kreeg en het steeds beter ging vinden. Natuurlijk is het kapotgedraaid, maar vind het nog steeds goed. En het was toch de eerste kennismaking met deze geweldige band en aanleiding om Out of Time te gaan luisteren.
12. The One I Love
Soms heb je niet zo veel tekst en hele ingewikkelde muziek nodig om gewoon een heel erg lekker (liefdes)liedje te maken. Dit is er zo één.
11. Drive
Het duurde even voor dit nummer mij pakte. De eerste keer dat ik het fantastische Automatic for the People opzette, wist ik het nog niet met dit nummer. Bij de volgende draaibeurten moest ik eigenlijk wat door dat eerste nummer heen bijten. Maar het werd steeds intenser, wellicht juist door dat steeds herhalende ritme en de wat vlakke manier van zingen. Je wacht eigenlijk steeds op de uitbarsting, die maar niet komt. Vanaf 2 minuten komt er dan wel wat meer instrumentarium, maar dat zakt ook weer weg. Doordat er eigenlijk niet zo veel gebeurt, maakt het voor mij zo’n spannend nummer, ook na de 100+ luisterbeurten. Ik blijf geboeid door dit nummer. Er zijn trouwens ook prachtige live-versies van dit nummer, waar het juist steviger gespeeld wordt
10. It's the End of the World as We Know It (And I Feel Fine)
Hier krijg ik ook nooit genoeg van. Dat tempo en dat ritme. En het elke keer maar weer mee proberen te zingen en toch lukt het eigenlijk nooit om de tekst er in één keer goed uit te krijgen. En de titel blijft ook gewoon simpelweg fantastisch.
9. Everybody Hurts
Eigenlijk het omgekeerde verhaal van Drive. Wat vond ik dit meteen een fantastisch mooi nummer! Kippenvel de eerste paar keer dat ik het hoorde, ook vanwege de thematiek van het nummer. Als puber haalde ik echt troost uit dit nummer. De clip ben ik nog steeds onder de indruk van. Echt geweldig mooi gedaan, dat ze dan met zijn allen uit die auto’s komen. Wellicht te theatraal voor sommigen, maar het kan mij nog steeds bekoren. In het nummer vind ik dat wisselende van verstild naar intens zo mooi gedaan. Het blijft prachtig, maar heeft bij mij door de jaren heen toch wel wat aan kracht en emotie die het oproept, verloren.
8. Fall on Me
Dit nummer hoort ook bij de ontdekkingen, toen ik de oude R.E.M. ging luisteren. Het kwam op de één of andere manier meteen binnen. Ik vind dat je in dit nummer goed kan horen hoe mooi Michael Stipe kan zingen en de tweede stem is hier ook erg mooi gedaan. Nog steeds grijpt dit nummer me op de één of andere manier aan.
7. World Leader Pretend
Een erg en mooi, afwisselend liedje, met mooie tekst. Wat mij betreft een van de beste teksten van REM. Die. zijn geregeld aansprekend, maar niet altijd even concreet (en ook vaak genoeg vaag), maar hier kon ik meteen wel wat mee
This is my mistake,
Let me make it good,
I raised the wall,
and I will be the one to knock it down
….
This is my world,
And I am the World Leader Pretend.
This is my life, and this is my time,
I have been given the freedom to do as I see fit.
It's high time I razed the walls that I've constructed.
6. Electrolite
Wat een lekker nummer is dit toch van het geweldige New Adventures in Hi-fi. Mijn vrienden vonden het destijds maar een raar en niet zo'n best album. Gelukkig wordt het hier wel gewaardeerd door velen. Het nummer is een erg mooie combinatie van instrumenten; met de piano (ik vind het zo’n lekker loopje), viool en die rare guïro. De instrumentale solo halverwege vind ik ook erg mooi. Laat horen hoe goed ze zijn in het neerzetten van mooie melodieën. Eigenlijk hoeft Michael hier helemaal niet zo veel van zijn kunnen te laten horen qua zang. Misschien juist wel daardoor is het zo’n mooi nummer.
5. Man on the Moon
Wat word ik toch elke keer weer blij van dit nummer. Gewoon omdat het zo heerlijk in het gehoor ligt, met dat refrein en dat wat zich herhalende ritme tijdens de coupletten met dat “yeah yeah yeah”. Maar het nummer als geheel is juist erg afwisselend. En dit was voor mij aanleiding om me in Andy Kaufmann te verdiepen, waarvan later de prachtige film Man on the Moon over gemaakt werd. Ook erg de moeite waard. Dit is ook zo'n nummer om zo lekker om ongegeneerd mee te zingen (terwijl er met mijn zangkunsten genoeg reden is om je te generen).
4. Finest Worksong
Over lekker uit je speakers knallen gesproken! Soms lijken nummers vrij standaard, maar liggen zo lekker in het gehoor en is het gewoon heerlijk om ze steeds maar weer mee te brullen. Zowel drum, bas als gitaar klinken gewoon erg lekker en strak in dit nummer., maar het wordt ook zo lekker krachtig door Michael gezongen Het eindigt ook zo mooi abrupt. What we want and what we need has been confused, maar dit nummer voldoet aan beiden.
3. Nightswimming
Zo mooi! Die piano, die strijkers (overigens een arrangement van John Paul Jones van Led Zep) het zingen van Michael. De beelden die het nummer bij me oproept (wat ik verder weinig bij REM heb, maar dit is voor mij één van hun meest verhalende songs). Het klopt allemaal bij elkaar. Zo mooi!
2. Leave
Het verstilde begin met dat melodietje, waarvan je je afvraagt waar het heen gaat, vervolgens komt het tot een geweldige eruptie. Die ‘sirene’ die er doorheen komt en wat het nummer draagt en een geweldig nummer ‘overheen gezet’ wordt. . De intense zang van Michael Stipe, de snerpende gitaar van Peter Buck. Het gaat me nog altijd mijn hele lijf heen. De tekst zoals zo vaak voor vele interpretaties vatbaar, maar werd toch wel gegrepen door:
I suffer the dreams of a world gone mad
I like it like that and I know it
I know it well, ugly and sweet,
that temper madness with an even extreme.
Terwijl ik eigenlijk nog steeds niet weet waar ze het over hebben.
Het hoort ook bij de jeugdherinneringen. Dit nummer steeds maar weer draaien, terwijl ik zat te leren voor eindexamen. Terwijl je denkt dat het nummer stopt, komt het toch weer terug. Het weet zeven minuten lang te boeien.
Overigens is de verstilde versie op de bonusdisc van InTime ook prachtig. Er zijn dagen dat deze op 1 staat, maar vandaag niet.
1. Find the River
Want dit is hartverscheurend mooi. Als puber maar meezingen “Nothing is going my way”, terwijl ik eigenljik geen idee waar het volgens R.E.M. over ging. Maar voor mij ging (en gaat het eigenlijk nog steeds) over je weg vinden in het leven. Het gaat me nog steeds door merg en been. Dit mag gedraaid worden op mijn begrafenis.
16. Orange Crush
Dit nummer knalt gewoon lekker de boxen uit. De drums van Berry zijn lekker strak en het meerstemmig zingen komt, zoals wel vaker, gewoon goed uit de verf. Ook zo’n heerlijk meezingnummer.
De echte top 15:
15. Swan Swan H
Wat mij betreft gewoon een erg mooi ingetogen nummer van het prachtige Lifes Rich Pageant. Eén van de albums die ik met terugwerkende kracht ontdekte, toen ik erachter kwam, dat Green niet hun eerste album was. In eerste instantie alleen op cassettebandje, omdat ik de cd gehuurd had van de bibliotheek (ik word oud!) Inmiddels natuurlijk allang als album aangeschaft, maar de herinneringen zijn mooi.
14. Begin the Begin
Nog een nummer van dat geweldige album. Blij dat deze de schifting volgens mij met de hakken over sloot, gehaald heeft. Emotioneel en intens gezongen,. Het heeft zo’n lekker gitaarloopje, een mooie opbouw, waarbij de muziek ook steeds intenser wordt naar het einde toe.
13. Losing My Religion
Net zoals zo velen was dit mijn kennismaking met de band REM. Ik vond het maar rare lui, die een raar dansje maakten in die toch wat vervreemdende clip. Want die zag ik als eerste, toen de Top 40 nog op tv was met, ik neem aan, Erik de Zwart. Toch merkte ik dat ik het nummer maar niet uit mijn hoofd kreeg en het steeds beter ging vinden. Natuurlijk is het kapotgedraaid, maar vind het nog steeds goed. En het was toch de eerste kennismaking met deze geweldige band en aanleiding om Out of Time te gaan luisteren.
12. The One I Love
Soms heb je niet zo veel tekst en hele ingewikkelde muziek nodig om gewoon een heel erg lekker (liefdes)liedje te maken. Dit is er zo één.
11. Drive
Het duurde even voor dit nummer mij pakte. De eerste keer dat ik het fantastische Automatic for the People opzette, wist ik het nog niet met dit nummer. Bij de volgende draaibeurten moest ik eigenlijk wat door dat eerste nummer heen bijten. Maar het werd steeds intenser, wellicht juist door dat steeds herhalende ritme en de wat vlakke manier van zingen. Je wacht eigenlijk steeds op de uitbarsting, die maar niet komt. Vanaf 2 minuten komt er dan wel wat meer instrumentarium, maar dat zakt ook weer weg. Doordat er eigenlijk niet zo veel gebeurt, maakt het voor mij zo’n spannend nummer, ook na de 100+ luisterbeurten. Ik blijf geboeid door dit nummer. Er zijn trouwens ook prachtige live-versies van dit nummer, waar het juist steviger gespeeld wordt
Hier krijg ik ook nooit genoeg van. Dat tempo en dat ritme. En het elke keer maar weer mee proberen te zingen en toch lukt het eigenlijk nooit om de tekst er in één keer goed uit te krijgen. En de titel blijft ook gewoon simpelweg fantastisch.
9. Everybody Hurts
Eigenlijk het omgekeerde verhaal van Drive. Wat vond ik dit meteen een fantastisch mooi nummer! Kippenvel de eerste paar keer dat ik het hoorde, ook vanwege de thematiek van het nummer. Als puber haalde ik echt troost uit dit nummer. De clip ben ik nog steeds onder de indruk van. Echt geweldig mooi gedaan, dat ze dan met zijn allen uit die auto’s komen. Wellicht te theatraal voor sommigen, maar het kan mij nog steeds bekoren. In het nummer vind ik dat wisselende van verstild naar intens zo mooi gedaan. Het blijft prachtig, maar heeft bij mij door de jaren heen toch wel wat aan kracht en emotie die het oproept, verloren.
8. Fall on Me
Dit nummer hoort ook bij de ontdekkingen, toen ik de oude R.E.M. ging luisteren. Het kwam op de één of andere manier meteen binnen. Ik vind dat je in dit nummer goed kan horen hoe mooi Michael Stipe kan zingen en de tweede stem is hier ook erg mooi gedaan. Nog steeds grijpt dit nummer me op de één of andere manier aan.
7. World Leader Pretend
Een erg en mooi, afwisselend liedje, met mooie tekst. Wat mij betreft een van de beste teksten van REM. Die. zijn geregeld aansprekend, maar niet altijd even concreet (en ook vaak genoeg vaag), maar hier kon ik meteen wel wat mee
This is my mistake,
Let me make it good,
I raised the wall,
and I will be the one to knock it down
….
This is my world,
And I am the World Leader Pretend.
This is my life, and this is my time,
I have been given the freedom to do as I see fit.
It's high time I razed the walls that I've constructed.
6. Electrolite
Wat een lekker nummer is dit toch van het geweldige New Adventures in Hi-fi. Mijn vrienden vonden het destijds maar een raar en niet zo'n best album. Gelukkig wordt het hier wel gewaardeerd door velen. Het nummer is een erg mooie combinatie van instrumenten; met de piano (ik vind het zo’n lekker loopje), viool en die rare guïro. De instrumentale solo halverwege vind ik ook erg mooi. Laat horen hoe goed ze zijn in het neerzetten van mooie melodieën. Eigenlijk hoeft Michael hier helemaal niet zo veel van zijn kunnen te laten horen qua zang. Misschien juist wel daardoor is het zo’n mooi nummer.
5. Man on the Moon
Wat word ik toch elke keer weer blij van dit nummer. Gewoon omdat het zo heerlijk in het gehoor ligt, met dat refrein en dat wat zich herhalende ritme tijdens de coupletten met dat “yeah yeah yeah”. Maar het nummer als geheel is juist erg afwisselend. En dit was voor mij aanleiding om me in Andy Kaufmann te verdiepen, waarvan later de prachtige film Man on the Moon over gemaakt werd. Ook erg de moeite waard. Dit is ook zo'n nummer om zo lekker om ongegeneerd mee te zingen (terwijl er met mijn zangkunsten genoeg reden is om je te generen).
4. Finest Worksong
Over lekker uit je speakers knallen gesproken! Soms lijken nummers vrij standaard, maar liggen zo lekker in het gehoor en is het gewoon heerlijk om ze steeds maar weer mee te brullen. Zowel drum, bas als gitaar klinken gewoon erg lekker en strak in dit nummer., maar het wordt ook zo lekker krachtig door Michael gezongen Het eindigt ook zo mooi abrupt. What we want and what we need has been confused, maar dit nummer voldoet aan beiden.
3. Nightswimming
Zo mooi! Die piano, die strijkers (overigens een arrangement van John Paul Jones van Led Zep) het zingen van Michael. De beelden die het nummer bij me oproept (wat ik verder weinig bij REM heb, maar dit is voor mij één van hun meest verhalende songs). Het klopt allemaal bij elkaar. Zo mooi!
2. Leave
Het verstilde begin met dat melodietje, waarvan je je afvraagt waar het heen gaat, vervolgens komt het tot een geweldige eruptie. Die ‘sirene’ die er doorheen komt en wat het nummer draagt en een geweldig nummer ‘overheen gezet’ wordt. . De intense zang van Michael Stipe, de snerpende gitaar van Peter Buck. Het gaat me nog altijd mijn hele lijf heen. De tekst zoals zo vaak voor vele interpretaties vatbaar, maar werd toch wel gegrepen door:
I suffer the dreams of a world gone mad
I like it like that and I know it
I know it well, ugly and sweet,
that temper madness with an even extreme.
Terwijl ik eigenlijk nog steeds niet weet waar ze het over hebben.
Het hoort ook bij de jeugdherinneringen. Dit nummer steeds maar weer draaien, terwijl ik zat te leren voor eindexamen. Terwijl je denkt dat het nummer stopt, komt het toch weer terug. Het weet zeven minuten lang te boeien.
Overigens is de verstilde versie op de bonusdisc van InTime ook prachtig. Er zijn dagen dat deze op 1 staat, maar vandaag niet.
1. Find the River
Want dit is hartverscheurend mooi. Als puber maar meezingen “Nothing is going my way”, terwijl ik eigenljik geen idee waar het volgens R.E.M. over ging. Maar voor mij ging (en gaat het eigenlijk nog steeds) over je weg vinden in het leven. Het gaat me nog steeds door merg en been. Dit mag gedraaid worden op mijn begrafenis.
0
geplaatst: 18 maart 2015, 21:58 uur
1 Losing My Religion
2 Fall On Me
3 So. Central Rain
4 (Don't Go Back To) Rockville
5 The One I Love
6 It's The End Of The World As We Know It (And I Feel Fine)
7 What's The Frequency, Kenneth?
8 The Sidewinder Sleeps Tonite
9 Driver 8
10 Man On The Moon
11 Imitation Of Life
12 Orange Crush
13 Talk About The Passion
14 Drive
15 Begin The Begin
Helaas zijn er maar liefst 3 top 5 nummers weggestemd in vorige ronde. Maw een behoorlijk gemankeerde lijst. Maar zeker de top 10 blijft de moeite waard
2 Fall On Me
3 So. Central Rain
4 (Don't Go Back To) Rockville
5 The One I Love
6 It's The End Of The World As We Know It (And I Feel Fine)
7 What's The Frequency, Kenneth?
8 The Sidewinder Sleeps Tonite
9 Driver 8
10 Man On The Moon
11 Imitation Of Life
12 Orange Crush
13 Talk About The Passion
14 Drive
15 Begin The Begin
Helaas zijn er maar liefst 3 top 5 nummers weggestemd in vorige ronde. Maw een behoorlijk gemankeerde lijst. Maar zeker de top 10 blijft de moeite waard
0
Telamon
geplaatst: 18 maart 2015, 22:18 uur
Bonk schreef:
12. The One I Love
12. The One I Love
Liefdesliedje? Een valkuil zal je bedoelen:
'A simple prop to occupy my time'? Zeg het maar niet tegen je vriendin...

0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 18 maart 2015, 22:41 uur
dix schreef:
2. Drive.
2. Drive.
Dat zou hij later, op Let Me In, alsnog doen.
0
geplaatst: 18 maart 2015, 22:42 uur
R.E.M. Top 15
1. So. Central Rain (I'm Sorry)
2. It's the End of the World as We Know It (And I Feel Fine)
3. (Don’t Go Back to) Rockville*
4. Stand*
5. The One I Love
6. Finest Worksong*
7. Leave*
8. Find the River*
9. Radio Free Europe
10. Nightswimming*
11. Orange Crush
12. Man on the Moon
13. Losing My Religion
14. Everybody Hurts
15. Country Feedback*
1. So. Central Rain (I'm Sorry)
2. It's the End of the World as We Know It (And I Feel Fine)
3. (Don’t Go Back to) Rockville*
4. Stand*
5. The One I Love
6. Finest Worksong*
7. Leave*
8. Find the River*
9. Radio Free Europe
10. Nightswimming*
11. Orange Crush
12. Man on the Moon
13. Losing My Religion
14. Everybody Hurts
15. Country Feedback*
0
geplaatst: 18 maart 2015, 22:46 uur
Telamon schreef:
(quote)
Dom, ik wist dat ik wat vergeten was met het 'knippen en plakken' uit mijn word-document. Achter dat liefdes moest nog een knipoog-smiley . Ik was me bewust van de tekst. Overigens heeft mijn vriendin wel erger van me gehoord, maar dat terzijde.

0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 18 maart 2015, 22:53 uur
01 E-Bow the Letter
02 World Leader Pretend
03 Orange Crush
04 Find the River
05 Drive
06 Fall on Me
07 Everybody Hurts
08 Begin the Begin
09 So. Central Rain (I'm Sorry)
10 Cuyahoga
11 Driver 8
12 Swan Swan H
13 Nightswimming
14 Finest Worksong
15 It's the End of the World as We Know It (And I Feel Fine)
02 World Leader Pretend
03 Orange Crush
04 Find the River
05 Drive
06 Fall on Me
07 Everybody Hurts
08 Begin the Begin
09 So. Central Rain (I'm Sorry)
10 Cuyahoga
11 Driver 8
12 Swan Swan H
13 Nightswimming
14 Finest Worksong
15 It's the End of the World as We Know It (And I Feel Fine)
0
geplaatst: 19 maart 2015, 00:01 uur
Bonk schreef:
R.E.M. Het zal voor mij altijd de band blijven waar ik eigenlijk als 15-jarig jongetje heen had moeten gaan voor mijn eerste echte concert in Utrecht met mijn grote neef. Een paar dagen van tevoren werd dat destijds gecanceld vanwege het hersenaneurysma van Bill Berry. Wat was ik teleurgesteld, want het was één van mijn favoriete bands en ik was er zo blij mee dat ik juist hen als eerste live zou zien. Dat ging dus niet door. Wat ik toen nog niet wist, was dat ik uiteindelijk 8 jaar zou moeten wachten voor ik ze eindelijk live zou zien.
R.E.M. Het zal voor mij altijd de band blijven waar ik eigenlijk als 15-jarig jongetje heen had moeten gaan voor mijn eerste echte concert in Utrecht met mijn grote neef. Een paar dagen van tevoren werd dat destijds gecanceld vanwege het hersenaneurysma van Bill Berry. Wat was ik teleurgesteld, want het was één van mijn favoriete bands en ik was er zo blij mee dat ik juist hen als eerste live zou zien. Dat ging dus niet door. Wat ik toen nog niet wist, was dat ik uiteindelijk 8 jaar zou moeten wachten voor ik ze eindelijk live zou zien.
Exact hetzelfde schema hier, al was ik een jaartje ouder. Had het concertkaartje van Sinterklaas (lees: m'n grote broer) gehad en had er zo'n zin in. Ik neem aan dat we van het geld naar een ander concert gegaan zijn, maar ik heb geen flauw idee wat dat geweest is. Eerstvolgende keer R.E.M. was in de HMH, volgens mij hadden ze toen geen nieuw studioalbum uit maar enkel een verzamelaar te promoten, dus dat werd een weergaloze greatest hits show. Maar is dat echt alweer zo'n 10 jaar geleden?

0
geplaatst: 19 maart 2015, 08:19 uur
Bonk schreef:
16. Orange Crush
.
16. Orange Crush
.
Daarom komt deze wel in mijn lijst, mooie stukjes trouwens (mooie top 2 , die heb ik ook
).
0
geplaatst: 19 maart 2015, 08:59 uur
Cured schreef:
Veel plezier voor de rest en ben al tevreden als Country Feedback de Top 3 haalt. Ik zie de uitslag wel.
Veel plezier voor de rest en ben al tevreden als Country Feedback de Top 3 haalt. Ik zie de uitslag wel.
Cured man, doe toch mee! Laat Country Feedback niet in de steek!

0
johannesA
geplaatst: 19 maart 2015, 09:09 uur
1. Find the River*
2. Nightswimming*
3. Daysleeper
4. E-Bow the Letter
5. Country Feedback*
6. World Leader Pretend*
7. Electrolite*
8. Drive
9. So. Central Rain (I'm Sorry)
10. Fall on Me
11. It's the End of the World as We Know It (And I Feel Fine)
12. The One I Love
13. Imitation of Life
14. Everybody Hurts
15. Stand*
Falls To Climb en Half A World Away worden hier wel gemist. vigil heeft mij ooit gewezen op Find The River. Ik ben hem daar nog steeds dankbaar voor. Wat een prachtig nummer
2. Nightswimming*
3. Daysleeper
4. E-Bow the Letter
5. Country Feedback*
6. World Leader Pretend*
7. Electrolite*
8. Drive
9. So. Central Rain (I'm Sorry)
10. Fall on Me
12. The One I Love
13. Imitation of Life
14. Everybody Hurts
15. Stand*
Falls To Climb en Half A World Away worden hier wel gemist. vigil heeft mij ooit gewezen op Find The River. Ik ben hem daar nog steeds dankbaar voor. Wat een prachtig nummer

0
geplaatst: 19 maart 2015, 10:02 uur
Toch alsnog gekozen voor Country Feedback als mijn nummer 1:
1. Country Feedback*
Het mooiste (live-) nummer: kippenvel, iedere keer weer.
Op zo'n live versie, zegt Michael Stipe dat dit zijn favoriete nummer is.
2. Everybody Hurts
Ontroerend mooi, met een hele bijzondere videoclip die op mijn netvlies gebrand is.
3. Drive
Heel krachtig en prachtig nummer, van een uitert fraaie LP.
4. E-Bow the Letter
5. Finest Worksong*
6. The One I Love
7. Losing My Religion
8. Electrolite*
9. Fall on Me
10 Find the River*
11 Orange Crush
12 Nightswimming*
13 It's the End of the World as We Know It (And I Feel Fine)
14 Talk About the Passion*
15 Radio Free Europe
1. Country Feedback*
Het mooiste (live-) nummer: kippenvel, iedere keer weer.
Op zo'n live versie, zegt Michael Stipe dat dit zijn favoriete nummer is.
2. Everybody Hurts
Ontroerend mooi, met een hele bijzondere videoclip die op mijn netvlies gebrand is.
3. Drive
Heel krachtig en prachtig nummer, van een uitert fraaie LP.
4. E-Bow the Letter
5. Finest Worksong*
6. The One I Love
7. Losing My Religion
8. Electrolite*
9. Fall on Me
10 Find the River*
11 Orange Crush
12 Nightswimming*
13 It's the End of the World as We Know It (And I Feel Fine)
14 Talk About the Passion*
15 Radio Free Europe
0
geplaatst: 19 maart 2015, 10:13 uur
1. Country Feedback*
2. Leave*
3. Imitation of Life
4. Orange Crush
5. So. Central Rain (I'm Sorry)
6. The One I Love
7. Swan Swan H*
8. Losing My Religion
9. E-Bow the Letter
10. Talk About The Passion*
11. Find the River*
12. Disturbance at the Heron House*
13. It's the End of the World as We Know It (And I Feel Fine)
14. Fall on Me
15. Man on the Moon
2. Leave*
3. Imitation of Life
4. Orange Crush
5. So. Central Rain (I'm Sorry)
6. The One I Love
7. Swan Swan H*
8. Losing My Religion
9. E-Bow the Letter
10. Talk About The Passion*
11. Find the River*
13. It's the End of the World as We Know It (And I Feel Fine)
14. Fall on Me
15. Man on the Moon
0
geplaatst: 19 maart 2015, 10:16 uur
johannesA schreef:
vigil heeft mij ooit gewezen op Find The River. Ik ben hem daar nog steeds dankbaar voor. Wat een prachtig nummer
vigil heeft mij ooit gewezen op Find The River. Ik ben hem daar nog steeds dankbaar voor. Wat een prachtig nummer
Dat moet dan onbewust zijn geweest maar dan nog heb ik het erg graag gedaan

0
geplaatst: 19 maart 2015, 10:17 uur
1. Nightswimming*
2. So. Central Rain (I'm Sorry)
3. Daysleeper
4. World Leader Pretend*
5. Drive
6. Fall on Me
7. The Sidewinder Sleeps Tonite*
8. Find the River*
9. E-Bow the Letter
10. Radio Free Europe
11. Driver 8
13. Losing My Religion
14. It's the End of the World as We Know It (And I Feel Fine)
15. Imitation of Life
2. So. Central Rain (I'm Sorry)
3. Daysleeper
4. World Leader Pretend*
5. Drive
6. Fall on Me
7. The Sidewinder Sleeps Tonite*
8. Find the River*
9. E-Bow the Letter
10. Radio Free Europe
11. Driver 8
13. Losing My Religion
14. It's the End of the World as We Know It (And I Feel Fine)
15. Imitation of Life
0
johannesA
geplaatst: 19 maart 2015, 10:32 uur
Volgens mij bij de vorige editie van Greatest hits van REM
0
geplaatst: 19 maart 2015, 11:17 uur
REM kwam tot mij direct al bij hun debuutalbum, ach iedereen die van new wave etc (toen werd er nog niet over indie gesproken) hield omarmde deze groep.
Voor mij waren de eerste 2 albums toch een beetje leuke maar vage muziek met een bijna onverstaanbare zanger.
Vanaf het fraaie 3e album (Fables..) werden wij vrienden voor het leven.
1.Leave
Whiew, whiew, een lied met een soort dreiging, het achtervolgt je en laat je niet meer los.
Vanaf de rustige opening zit je in dit lied, die sirene hoort er ook echt bij, ja dit is mooi.
2.Find the river
Om te huilen zo mooi, zo dat is er uit.
3.Orange Crush
Daar is er eentje van Green, geweldig album en een geweldig lied.
Over de oorlog in Vietnam en dat verschrikkelijke Agent Orange
4. E-Bow the letter
Weer eentje van New adventures, tot hier zouden alle nummers in aanmerking kunnen komen voor de eerste plek.
Prachtige prestatie van Michael Stipe en mooi om Patti (heldin) hier ook te horen.
5.World leader pretend*
Als ik het oranje boekje (eigenlijk een lang openvouwbaar blad) open, dan vind ik daar enkel op de eerste bladzijde de tekst van dit lied, de andere teksten zijn niet afgedrukt.
This is my mistake
Let me make it good
I raised the wall
And I will be the one to knock it down
6.Fall on Me
Prachtige vocalen, wat Patti doet bij E-Bow, doet Mills hier.
7.Talk About The Passion*
Ingetogen liedje van het debuut, simpel maar erg effectief.
Stipe zingt hier “Not everyone can carry the weight of the world” iets wat REM soms wel leek te doen.
8.Country Feedback*
Om te huilen zo mooi deel zoveel, man o man wat een prachtig lied.
Hm, ik had Hairshirt er ook nog wel bij willen hebben.
9.Drive
Weer een liedje waar de melancholie vanaf druipt, de gitaren door het nummer zijn heel mooi.
10.Begin the Begin*
De top 10 sluit met weer eens een up tempo gitaarliedje.
11.Swan Swan H*
12.Daysleeper
13.Losing My Religion
14.The One I Love
15.What's the Frequency, Kenneth?
Voor mij waren de eerste 2 albums toch een beetje leuke maar vage muziek met een bijna onverstaanbare zanger.
Vanaf het fraaie 3e album (Fables..) werden wij vrienden voor het leven.
1.Leave
Whiew, whiew, een lied met een soort dreiging, het achtervolgt je en laat je niet meer los.
Vanaf de rustige opening zit je in dit lied, die sirene hoort er ook echt bij, ja dit is mooi.
2.Find the river
Om te huilen zo mooi, zo dat is er uit.
3.Orange Crush
Daar is er eentje van Green, geweldig album en een geweldig lied.
Over de oorlog in Vietnam en dat verschrikkelijke Agent Orange
4. E-Bow the letter
Weer eentje van New adventures, tot hier zouden alle nummers in aanmerking kunnen komen voor de eerste plek.
Prachtige prestatie van Michael Stipe en mooi om Patti (heldin) hier ook te horen.
5.World leader pretend*
Als ik het oranje boekje (eigenlijk een lang openvouwbaar blad) open, dan vind ik daar enkel op de eerste bladzijde de tekst van dit lied, de andere teksten zijn niet afgedrukt.
This is my mistake
Let me make it good
I raised the wall
And I will be the one to knock it down
6.Fall on Me
Prachtige vocalen, wat Patti doet bij E-Bow, doet Mills hier.
7.Talk About The Passion*
Ingetogen liedje van het debuut, simpel maar erg effectief.
Stipe zingt hier “Not everyone can carry the weight of the world” iets wat REM soms wel leek te doen.
8.Country Feedback*
Om te huilen zo mooi deel zoveel, man o man wat een prachtig lied.
Hm, ik had Hairshirt er ook nog wel bij willen hebben.
9.Drive
Weer een liedje waar de melancholie vanaf druipt, de gitaren door het nummer zijn heel mooi.
10.Begin the Begin*
De top 10 sluit met weer eens een up tempo gitaarliedje.
11.Swan Swan H*
12.Daysleeper
13.Losing My Religion
14.The One I Love
15.What's the Frequency, Kenneth?
0
geplaatst: 19 maart 2015, 11:20 uur
01. Find the River
Een kleine vier minuten intens genieten van dit prachtige liedje wat R.E.M. ons in 1992 via de langspeler Automatic for the People bracht. De melodie vind ik zo mooi, de zanglijnen zo intens, de achtergrondkoortjes keurig maar precies met de juiste intentie. Muzikaal gezien staat alles in de dienst van liedje en dat is ook wel eens fijn. Geen solo geen krachtpatserij gewoon een prachtig hoogpolig tapijt waarop Michael Stipe zijn ding kan doen.
02. Nightswimming
Een zeer mooi klein liedje van een album wat het beste album is van de band. Het prachtige reperterende pianospel met de breekbare doch sterke stem van Michael Stipe er over heen, schitterend gewoon!
03. Begin the Begin
04. Finest Worksong
05. Radio Free Europe
06. Drive
07. What's the Frequency, Kenneth?
08. Man on the Moon
09. It's the End of the World as We Know It (And I Feel Fine)
10. Orange Crush
11. The Sidewinder Sleeps Tonite
12. Daysleeper
13. Losing My Religion
14. Leave
15. The One I Love
Door zo’n spelletje duik je toch weer in het verleden van jezelf met deze band. Een fijne band kan ik wel zeggen en dat bleek ook wel uit het halve metertje R.E.M. in mijn kast. Op REckoning na alle albums in de kast staan (incl wat verzamelwerk) veelal ook nog met een LTD versie. Daarnaast ook nog eens 14 cd-singles en het nodige op DVD. Dus je zou je bijna groot fan kunnen noemen en misschien ben ik dat onbewust ook wel ondanks dat ik het niet heel veel draai. Ik leerde de band kennen rond 1991 middels de hit Losing my Religion (welke nog steeds fier overeind staat) en bijbehorende album Out of time die ik al snel op tape had en niet lang daarna op cd. Ook stuitte ik in die tijd via Get a Life op Stand (net niet in de lijst) en begon het balletje te rollen. Automatic was een klapper van jawelste en is nog steeds mijn favoriete album van ze (nipt voor het geheel andere Lifes Rich Pageant).
Ik heb de band twee maal live gezien, de eerste keer tijdens het legendarische Tivoli optreden in 2003, wat 1 van mijn beste live shows ever is. De tweede keer was in Ahoy tijdens de Around the Sun tour.
Setlist Tivoli 2003
1. Begin the Begin
2. Animal
3. The Great Beyond
4. Drive
5. Welcome to the Occupation
6. Bad Day
7. Imitation of Life
8. Daysleeper
9. All the Way to Reno (You're Gonna Be a Star)
10. So Fast, So Numb
11. Maps and Legends
12. Losing My Religion
13. Electrolite
14. At My Most Beautiful
15. The One I Love
16. Life and How to Live It
17. She Just Wants to Be
18. Walk Unafraid
19. Man on the Moon
Encore:
20. Everybody Hurts
21. Favourite Writer
22. Little America
23. People Have the Power
24. It's the End of the World as We Know It (And I Feel Fine)
Setlist Ahoy 2005
1. Finest Worksong
2. Departure
3. The Wake-Up Bomb
4. Animal
5. Boy in the Well
6. Maps and Legends
7. High Speed Train
8. Everybody Hurts
9. The Outsiders
10. At My Most Beautiful
11. Leaving New York
12. Electron Blue
13. Orange Crush
14. I Wanted to Be Wrong
15. Final Straw
16. Imitation of Life
17. The One I Love
18. Walk Unafraid
19. Losing My Religion
Encore:
20. What's the Frequency, Kenneth?
21. Drive
22. Aftermath
23. The Great Beyond
24. I'm Gonna DJ
25. Man on the Moon
Een kleine vier minuten intens genieten van dit prachtige liedje wat R.E.M. ons in 1992 via de langspeler Automatic for the People bracht. De melodie vind ik zo mooi, de zanglijnen zo intens, de achtergrondkoortjes keurig maar precies met de juiste intentie. Muzikaal gezien staat alles in de dienst van liedje en dat is ook wel eens fijn. Geen solo geen krachtpatserij gewoon een prachtig hoogpolig tapijt waarop Michael Stipe zijn ding kan doen.
02. Nightswimming
Een zeer mooi klein liedje van een album wat het beste album is van de band. Het prachtige reperterende pianospel met de breekbare doch sterke stem van Michael Stipe er over heen, schitterend gewoon!
03. Begin the Begin
04. Finest Worksong
05. Radio Free Europe
06. Drive
07. What's the Frequency, Kenneth?
08. Man on the Moon
09. It's the End of the World as We Know It (And I Feel Fine)
10. Orange Crush
11. The Sidewinder Sleeps Tonite
12. Daysleeper
13. Losing My Religion
14. Leave
15. The One I Love
Door zo’n spelletje duik je toch weer in het verleden van jezelf met deze band. Een fijne band kan ik wel zeggen en dat bleek ook wel uit het halve metertje R.E.M. in mijn kast. Op REckoning na alle albums in de kast staan (incl wat verzamelwerk) veelal ook nog met een LTD versie. Daarnaast ook nog eens 14 cd-singles en het nodige op DVD. Dus je zou je bijna groot fan kunnen noemen en misschien ben ik dat onbewust ook wel ondanks dat ik het niet heel veel draai. Ik leerde de band kennen rond 1991 middels de hit Losing my Religion (welke nog steeds fier overeind staat) en bijbehorende album Out of time die ik al snel op tape had en niet lang daarna op cd. Ook stuitte ik in die tijd via Get a Life op Stand (net niet in de lijst) en begon het balletje te rollen. Automatic was een klapper van jawelste en is nog steeds mijn favoriete album van ze (nipt voor het geheel andere Lifes Rich Pageant).
Ik heb de band twee maal live gezien, de eerste keer tijdens het legendarische Tivoli optreden in 2003, wat 1 van mijn beste live shows ever is. De tweede keer was in Ahoy tijdens de Around the Sun tour.
Setlist Tivoli 2003
1. Begin the Begin
2. Animal
3. The Great Beyond
4. Drive
5. Welcome to the Occupation
6. Bad Day
7. Imitation of Life
8. Daysleeper
9. All the Way to Reno (You're Gonna Be a Star)
10. So Fast, So Numb
11. Maps and Legends
12. Losing My Religion
13. Electrolite
14. At My Most Beautiful
15. The One I Love
16. Life and How to Live It
17. She Just Wants to Be
18. Walk Unafraid
19. Man on the Moon
Encore:
20. Everybody Hurts
21. Favourite Writer
22. Little America
23. People Have the Power
24. It's the End of the World as We Know It (And I Feel Fine)
Setlist Ahoy 2005
1. Finest Worksong
2. Departure
3. The Wake-Up Bomb
4. Animal
5. Boy in the Well
6. Maps and Legends
7. High Speed Train
8. Everybody Hurts
9. The Outsiders
10. At My Most Beautiful
11. Leaving New York
12. Electron Blue
13. Orange Crush
14. I Wanted to Be Wrong
15. Final Straw
16. Imitation of Life
17. The One I Love
18. Walk Unafraid
19. Losing My Religion
Encore:
20. What's the Frequency, Kenneth?
21. Drive
22. Aftermath
23. The Great Beyond
24. I'm Gonna DJ
25. Man on the Moon
0
geplaatst: 19 maart 2015, 12:10 uur
1. Country Feedback*
2. Drive
3. World Leader Pretend*
4. Leave*
5. E-Bow the Letter
6. Losing My Religion
7. Orange Crush
8. Man on the Moon
9. Fall on Me
10. Nightswimming*
12. Find the River*
13. So. Central Rain (I'm Sorry)
14. Talk About The Passion*
15. Everybody Hurts
2. Drive
3. World Leader Pretend*
4. Leave*
5. E-Bow the Letter
6. Losing My Religion
7. Orange Crush
8. Man on the Moon
9. Fall on Me
10. Nightswimming*
12. Find the River*
13. So. Central Rain (I'm Sorry)
14. Talk About The Passion*
15. Everybody Hurts
0
geplaatst: 19 maart 2015, 12:49 uur
01. Drive
02. Find the River*
03. Imitation of Life
04. Man on the Moon
05. E-Bow the Letter
06. World Leader Pretend*
07. Electrolite*
08. Driver 8
09. So. Central Rain (I'm Sorry)
11. Losing My Religion
12. Nightswimming*
13. The One I Love
14. (Don’t Go Back to) Rockville*
15. Orange Crush
02. Find the River*
03. Imitation of Life
04. Man on the Moon
05. E-Bow the Letter
06. World Leader Pretend*
07. Electrolite*
08. Driver 8
09. So. Central Rain (I'm Sorry)
11. Losing My Religion
12. Nightswimming*
13. The One I Love
14. (Don’t Go Back to) Rockville*
15. Orange Crush
0
Cured
geplaatst: 19 maart 2015, 12:57 uur
Stap alsnog na extra beluistering en gezien ontwikkeling in
:
1. Country Feedback
2. Drive
3. Orange Crush
4. E- Bow The Letter
5. World Leader Pretend
6. Man On The Moon
7. Find The River
8. It's The End Of The World As We Know It
9. The One I Love
10. Leave
11. What's The Frequency, Kenneth ?
12. Finest Worksong
13. Losing My Religion
14. Daysleeper
15. Nightswimming
:1. Country Feedback
2. Drive
3. Orange Crush
4. E- Bow The Letter
5. World Leader Pretend
6. Man On The Moon
7. Find The River
8. It's The End Of The World As We Know It
9. The One I Love
10. Leave
11. What's The Frequency, Kenneth ?
12. Finest Worksong
13. Losing My Religion
14. Daysleeper
15. Nightswimming
0
geplaatst: 19 maart 2015, 13:26 uur
1. Leave*
2. E-Bow the Letter
3. So. Central Rain (I'm Sorry)
4. The One I Love
5. Orange Crush
6. Swan Swan H*
7. What's the Frequency, Kenneth?
8. It's the End of the World as We Know It (And I Feel Fine)
9. Losing My Religion
10. Country Feedback*
11. Drive
12. Finest Worksong*
13. Find the River*
14. Imitation of Life
15. The Sidewinder Sleeps Tonite*
2. E-Bow the Letter
3. So. Central Rain (I'm Sorry)
4. The One I Love
5. Orange Crush
6. Swan Swan H*
7. What's the Frequency, Kenneth?
8. It's the End of the World as We Know It (And I Feel Fine)
9. Losing My Religion
10. Country Feedback*
11. Drive
12. Finest Worksong*
13. Find the River*
14. Imitation of Life
15. The Sidewinder Sleeps Tonite*
0
geplaatst: 19 maart 2015, 13:47 uur
thetinderstick schreef:
Voordat Country Feedback Michael Stipe's favorite nummer werd, was dat Fall On Me
Voordat Country Feedback Michael Stipe's favorite nummer werd, was dat Fall On Me
Op dat unplugged album wordt Fall on me inderdaad zo aangekondigd.
Maar hier is alles weer anders, betoverende uitvoering trouwens.
0
geplaatst: 19 maart 2015, 13:56 uur
1. Country Feedback*
2. Losing My Religion
3. Nightswimming*
4. Swan Swan H*
5. E-Bow the Letter
6. The Sidewinder Sleeps Tonite*
7. Daysleeper
8. Begin the Begin*
9. Finest Worksong*
10. Orange Crush
11. Leave*
12. So. Central Rain (I'm Sorry)
13. Cuyahoga*
14. Disturbance at the Heron House*
15. Talk About The Passion*
Jammer dat favorieten als Shiny Happy People, Low, Welcome to the Occupation, Fireplace en het heerlijk korte Underneath the Bunker niet overgebleven zijn.
2. Losing My Religion
3. Nightswimming*
4. Swan Swan H*
5. E-Bow the Letter
6. The Sidewinder Sleeps Tonite*
7. Daysleeper
8. Begin the Begin*
9. Finest Worksong*
10. Orange Crush
11. Leave*
12. So. Central Rain (I'm Sorry)
13. Cuyahoga*
14. Disturbance at the Heron House*
15. Talk About The Passion*
Jammer dat favorieten als Shiny Happy People, Low, Welcome to the Occupation, Fireplace en het heerlijk korte Underneath the Bunker niet overgebleven zijn.
0
geplaatst: 19 maart 2015, 14:11 uur
Drive
Man on the Moon
Nightswimming*
Losing My Religion
Find the River*
The One I Love
Everybody Hurts
Daysleeper
It's the End of the World as We Know It (And I Feel Fine)
The Sidewinder Sleeps Tonite*
Radio Free Europe
Stand*
(Don’t Go Back to) Rockville*
Orange Crush
So. Central Rain (I'm Sorry)
één geweldige plaat en verder nog een aantal aardige nummers. Verder heb ik niet veel met R.E.M.
Man on the Moon
Nightswimming*
Losing My Religion
Find the River*
The One I Love
Everybody Hurts
Daysleeper
It's the End of the World as We Know It (And I Feel Fine)
The Sidewinder Sleeps Tonite*
Radio Free Europe
Stand*
(Don’t Go Back to) Rockville*
Orange Crush
So. Central Rain (I'm Sorry)
één geweldige plaat en verder nog een aantal aardige nummers. Verder heb ik niet veel met R.E.M.
0
geplaatst: 19 maart 2015, 14:13 uur
1. Country Feedback
2. Drive
3. The Sidewinder Sleeps Tonite
4. Find the River
5. Nightswimming
6. Fall on Me
7. The One I Love
8. Losing My Religion
9. E-Bow the Letter
10. Driver 8
11. Orange Crush
12. Man on the Moon
13. What's the Frequency, Kenneth?
14. Leave
15. Everybody Hurts
Mooi lijstje, maar ik mis pareltjes als Diminished, Let Me In, Sweetness Follows en Feeling Gravity Pull.
2. Drive
3. The Sidewinder Sleeps Tonite
4. Find the River
5. Nightswimming
6. Fall on Me
7. The One I Love
8. Losing My Religion
9. E-Bow the Letter
10. Driver 8
11. Orange Crush
12. Man on the Moon
13. What's the Frequency, Kenneth?
14. Leave
15. Everybody Hurts
Mooi lijstje, maar ik mis pareltjes als Diminished, Let Me In, Sweetness Follows en Feeling Gravity Pull.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.