MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #2 (The J. Geils Band)!

zoeken in:
Met volgende nummers spelen we nog een tie-break. Ze zijn allen 3 maal genoemd. Er moeten nog 3 nummers verdwijnen:

6 Planet Caravan +1
6 The Mob Rules +2
5 Iron Man
4 Wheels of Confusion
0 Children Of The Sea

Geef de nummers die je HET LIEFST ZIET DOORGAAN, 1 en 2 punten. De 2 nummers met de meeste punten gaan op het nippertje nog door naar de finale.

Deadline: donderdag 9 april 0u00 (ik weet het, het is kort, maar het kan niet anders, de kans bestaat dat ik het morgenochtend vroeg zou vergeten)

Met volgende nummers spelen we nog een tie-break. Ze zijn allen 3 maal genoemd. Er moeten nog 3 nummers verdwijnen:

7 Iron Man +2
6 Planet Caravan
6 The Mob Rules
4 Wheels of Confusion
1 Children Of The Sea +1

Geef de nummers die je HET LIEFST ZIET DOORGAAN, 1 en 2 punten. De 2 nummers met de meeste punten gaan op het nippertje nog door naar de finale.

Deadline: donderdag 9 april 0u00 (ik weet het, het is kort, maar het kan niet anders, de kans bestaat dat ik het morgenochtend vroeg zou vergeten)

Ik had 'Warning' over het hoofd gezien, daarom gaat Iron Man gelukkig toch nog door naar de finale! Ik mag er niet aan denken, een Black Sabbath greatest hits zonder Iron Man

FINALE GREATEST HITS OF BLACK SABBATH

After Forever
Black Sabbath
Children Of The Grave
Die Young
Fairies Wear Boots
Heaven And Hell
Into The Void
Iron Man
Neon Knights
Paranoid
Planet Caravan
Sabbath Bloody Sabbath
Snowblind
Supernaut
Sweet Leaf
Symptom Of The Universe
The Mob Rules
The Sign of the Southern Cross
The Wizard
War Pigs

Maak van deze 20 nummers een persoonlijke top 10 van je favoriete nummers met eventueel een korte toelichting erbij.

Deadline: vrijdag 10 april, 19u30.

01. Black Sabbath
Eerste song van eerste album en nooit meer overtroffen in z'n slepende, dreigende creepy- and scaryness. Kan het dan echt niet indrukwekkender? Jawel, originele line-up live in Ahoy 1999 met een door een bezeten shakende Ozzy begeleide openingsrif die Ahoy bijna uit elkaar deed spatten.

02. War Pigs
Dit is waar Sabbath groots in is. Een melodisch slepend nummer met stiekum toch geweldig rake en snelle roffels, knappe basloopjes, de unbeatable riffs en een geweldige solo (oh ja, en Ozzy niet te vergeten).

03. Fairies Wear Boots

04. Children of the Grave

05. Into The Void

06. After Forever

07. Iron Man

08. Sympton of the Universe

09. Sabbath Bloody Sabbath

10. Heaven and Hell

Geweldige band, War Pigs vind ik een van de beste metal nummer ooit

1. War Pigs
2. Heaven And Hell
3. Paranoid
4. Sabbath Bloody Sabbath
5. Iron Man
6. Sweet Leaf
7. Black Sabbath
8. Fairies Wear Boots
9. Neon Knights
10. The Wizard

Cured
1. Neon Knights
2. Paranoid
3. Planet Caravan
4. Fairies Wear Boots
5. Supernaut
6. Heaven And Hell
7. Snowblind
8. Into The Void
9. Iron Man
10. Sweet Leaf

Pfff, ik weet niet van jullie, maar ik vond dit AARTSMOEILIJK! Er staan een massa favorieten niet in. Natuurlijk had ik Iron Man, The Wizard, Paranoid enzo ook nog graag in mijn top 10 opgenomen, gewoon te weinig plaats. Dit is 'm dan maar geworden:

1. Sabbath Bloody Sabbath

Absurd dat enkel het titelnummer van Bloody Sabbath hier nog meedoet. Het is een ijzersterk album, en zeker en vast hun beste na Master of Reality en misschien nog Paranoid, al heb ik de laatste tijd meer met Sabbath Bloody Sabbath. Ge-ni-aal, en ze experimenteren erop los met geluiden. Geen zuivere metal meer, ik heb het hier wel degelijk over het hele album.

2. Into The Void

Eén van de eerste nummers ooit met als onderwerp milieuverontreiniging, denk ik. Gewoon een briljant, episch meeschterstukjen.

3. Snowblind

Absoluut het prijsnummer van Vol.4, dat ook al zo’n supersterk album is. Als Ozzy ‘icycles within my brain, cocaine’ fluistert, krijg je toch automatisch kippevel? En bij ‘my eyes are blind but i can see…’ krijg ik het al helemaal koud. Geniaal.

4. Symptom Of The Universe

Lekker beuken om uit te bollen met waarschijnlijk één van de mooiste outro’s ooit. Komt van het onderschatte Sabotage album. Zeker ‘Hole In The Sky’ verdiende het toch wel om in de finale te staan, absurd sterk nummer met een loodzware riff.

5. Sweet Leaf

Eén van de mooiste ode’s aan marihuana, door de drug te gaan vergelijken met (het bedrijven van de liefde met) een vrouw. De hoest aan het begin is altijd een mooie start van het album, en de riff van Sweet Leaf kan steden vernietigen.

6. Heaven And Hell

Absoluut het beste wat ze gedaan hebben met Dio, al is Neon Knights ook prachtig en was Die Young een mooie ontdekking door deze editie. Geniaal nummer, geniale band.

7. Black Sabbath

Nog altijd één van de origineelste metalnummers ooit, al is het natuurlijk niet echt metal te noemen. Hier waren ze nog zwaar beïnvloed door de blues. De tekst is gewoon prachtig, ik kan niet begrijpen dat mensen wegliepen toen ze dit live speelden. Sure, het moet best wel een lugubere ervaring zijn geweest, maar ik zou aan de grond genageld staan als ik dit ooit live zou hebben gehoord. Dit zou ik graag eens in een horrorfilm gebruikt zien worden.

8. Planet Caravan

Nog zo’n origineel Sabbath-nummer! Wat een sfeertje, wat een onovertroffen briljant sfeertje zetten de heren hier neer. Samen met ‘Solitude’ hun mooiste rustige nummer, en ‘Changes’ zou dan natuurlijk die top 3 vervolledigen.

9. War Pigs

Een klassieker natuurlijk! NUFF SAID \m/

10. Children Of The Grave

Gewoon heerlijk beuken, ik weet niet veel meer te zeggen hierover. Het is gewoon een fantastisch nummer, maar hier konden net zo goed ‘After Forever’, ‘Paranoid, ‘Iron Man’ of ‘The Wizard’ hebben gestaan, om nog maar te zwijgen van ‘A National Acrobat’ of ‘Spiral Architect’. Wat een band!!

1. Planet Caravan
2. Die Young
3. Supernaut
4. The Wizard
5. Children Of The Grave
6. Sabbath Bloody Sabbath
7. Heaven And Hell
8. Sweetleaf
9. Snowblind
10. War Pigs

Bah wat is dit moeilijk zeg

johannesA
1. Iron Man
2. War Pigs
3. The Wizard
4. Planet Caravan
5. Sabbath Bloody Sabbath
6. Paranoid
7. Heaven And Hell
8. Black Sabbath
9. Children Of The Grave
10. After Forever

Dit moet 'm zijn:

01. War Pigs
02. Sweet Leaf
03. Neon Knights
04. Sabbath Bloody Sabbath
05. Fairies Wear Boots
06. The Sign of the Southern Cross
07. Heaven And Hell
08. Children Of The Grave
09. Symptom Of The Universe
10. The Mob Rules

1. Snowblind
2. Children Of The Grave
3. Black Sabbath
4. Paranoid
5. Sweet Leaf
7. The Mob Rules
8. Into The Void
9. Iron Man
10. War Pigs

1. War Pigs
2. Black Sabbath
3. Children of the Grave
4. Sabbath Bloody Sabbath
5. Sweet Leaf
6. Fairies Wear Boots
7. Planet Caravan
8. The Wizard
9. Snowblind
10 Into the Void

N.I.B. weggestemd?

1 Fairies Wear Boots
2 War Pigs
3 Iron Man
4 Black Sabbath
5 Sabbath Bloody Sabbath
6 Supernaut
7 The Mob Rules
8 Snowblind
9 The Sign of the Southern Cross
10 Heaven And Hell

De eerste drie zijn van het album Paranoid. Dit was mijn allereerste lp die ik ooit gekocht heb.
Oude liefde roest niet.

1 Heaven And Hell
2 Neon Knights
3 Die Young
4 Sabbath Bloody Sabbath
5 The Sign of the Southern Cross
6 Paranoid
7 Planet Caravan
8 The Mob Rules
9 Children Of The Grave
10 After Forever

N.I.B en God Is Dead? hadden ook zeker de top 10 gehaald.

da dude, gelieve nog de nummers te rangschikken met een cijfer ter verduidelijking, dank

Johnny Marr schreef:
da dude, gelieve nog de nummers te rangschikken met een cijfer ter verduidelijking, dank

Done!

1. Heaven And Hell
2. Black Sabbath
3. The Sign of the Southern Cross
4. War Pigs
5. The Wizard
6. Neon Knights
7. Fairies Wear Boots
8. Children Of The Grave
9. The Mob Rules
10. Sabbath Bloody Sabbath

01. Supernaut
02. Sabbath Bloody Sabbath
03. Heaven And Hell
04. War Pigs
05. Snowblind
06. Die Young
07. Into The Void
08. Children Of The Grave
09. Planet Caravan
10. Neon Knights

11. Symptom Of The Universe
12. The Mob Rules
13. After Forever
14. The Sign of the Southern Cross
15. Sweet Leaf
16. Fairies Wear Boots
17. Black Sabbath
18. Paranoid
19. The Wizard
20. Iron Man

johannesA
crosskip schreef:

17. Black Sabbath
18. Paranoid
19. The Wizard
20. Iron Man

Je hebt de goede volgorde omgedraaid

Misschien had ik wat eerder mee moeten doen met dit topic, zodat ik had kunnen proberen wat nummers uit de periode met Tony Martin als zanger in de finale te krijgen. Ik had graag een plaats in de top 10 ingeruimd voor The Shining, Headless Cross, of When Death Calls.
Maar ook met de nummers die er nu stonden was het al moeilijk genoeg om te kiezen...

1 Black Sabbath
Vijfenveertig jaar sinds dit nummer opgenomen werd, klinkt het nog steeds even spookachtig. Al vanaf de eerste seconden met die onweersbui, maar Iommi's riffs zijn minstens net zo dreigend.

2 The Sign of the Southern Cross
De Black Sabbath met Dio klinkt totaal verschillend als die met Ozzy, wat het nogal lastig maakt om de nummers onderling te vergelijken. Mob Rules is wat mij betreft het hoogtepunt van de jaren met Dio. Dit nummer is voor mij het beste dat ze in die tijd gemaakt hebben. Mooi opgebouwd, sfeervol, en het gaat maar door.

3 The Wizard
Alleen al vanwege mijn username kon dit nummer niet ontbreken in mijn top-10 Het speciale aan dit nummer is voor mij dat het totaal niet lijkt te willen voortbewegen, maar met horten en stoten langzaam richting einde schuurt. De hoofdrol is hier niet voor Tony Iommi, maar voor drummer Bill Ward.

4 Supernaut
Heerlijk opzwepend nummer. Op Vol.4 staat Supernaut, na twee matige nummers (Changes en FX) precies op de goede plaats om me weer wakker te schudden. Bonuspunten voor die drumbreak in het midden.

5 The Mob Rules
Heerlijk uptemponummer.

6 Heaven And Hell
Voor dit nummer werd duidelijk inspirtie gehaald/geleend bij Quartz, maar dat resulteerde wel in een van hun vetste nummers. Niet alleen vanwege de basriff, maar vooral ook vanwege de versnelling op het einde. Vooral live komt dit nummer goed tot z'n recht (en dan vooral als er niet een of ander lang meezingstuk inzit).

7 Sabbath Bloody Sabbath
Het album waarvan dit het titelnummer is, stuurde Black Sabbath een minder harde kant op. Dat resulteerde in een van hun beste albums. Dit nummer is een van de best geslaagde stukken op het album (het liefst had ik A National Acrobat of Killing Yourself to Live punten gegeven trouwens). Minpuntje op dit nummer vind ik Ozzy's zang, maar de rest van de muziek compenseert daar ruimschoots voor.

8 War Pigs
Vooral live klinkt War Pigs overdonderend, maar ook in de studioversie blijft het een overtuigend anti-oorlogepos.

9 Children Of The Grave
Staat hier meer vanwege de kenmerkende en ijzersterke riffs dan voor de wereldverbetertekst...een van de hoogtepunten op Master of Reality.

10 Symptom Of The Universe
Vind dit altijd wel een grappig nummer. Begint als een van Sabbath's hardste nummers, en eindigt dan totaal ontspannen.

johannesA schreef:
(quote)

Je hebt de goede volgorde omgedraaid

Ah shit, doe dat ook altijd verkeerd! =p

1. Paranoid
2. Iron Man
3. Black Sabbath
4. War Pigs
5. Children Of The Grave
7. Symptom Of The Universe
8. After Forever
9. Sweet Leaf
10. Heaven And Hell

We gaan er eens aan beginnen he. Ik begin met rekenen

1. Children of the Grave
2. Sabbath Bloody Sabbath
3. Iron Man
4. Paranoid
5. War Pigs
6. Heaven And Hell
7. Sweat Leaf
8. Fairies Wears Boots
9. Supernaut
10. Die Young

Thodans lijstje telt nog mee, kennis van me

Maar liefst 12 van de 20 nummers zijn door iemand op nummer 1 gezet. Dat zegt genoeg wat voor een wereldband dit eigenlijk is. We beginnen met de onderste 10:

11. Supernaut | Nummer 1 van: crosskip | 38 punten

12. Neon Knights | Nummer 1 van: Cured | 35 punten

13. Snowblind | Nummer 1 van: ArthurDZ | 35 punten

14. The Wizard | Nummer 1 van: niemand | 33 punten

15. The Sign of the Southern Cross | Nummer 1 van: niemand | 30 punten

16. Into The Void | Nummer 1 van: niemand | 26 punten

17. Die Young | Nummer 1 van: niemand | 23 punten

18. The Mob Rules | Nummer 1 van: niemand | 20 punten

19. Symptom of the Universe | Nummer 1 van: niemand | 17 punten

20. After Forever | Nummer 1 van: niemand | 10 punten

Into The Void, Snowblind en Symptom of the Universe zijn de grote teleurstellingen hier. Die had ik veel hoger verwacht.

8. Fairies Wear Boots | Nummer 1 van: Papartis | 46 punten

Yeah, fairies wear boots, yeah, you've got to believe me. Yeah i saw it, i saw it, i tell you no lies, deze staat op plaats 8! Prachtige afsluiter van hun klassieker Paranoid.

9. Sweet Leaf | Nummer 1 van: niemand | 42 punten

Buiten één keer op plaats 2, altijd zo ergens in het midden geplaatst en deed het dus redelijk, deze knallende opener van Master of Reality.

10. Planet Caravan | Nummer 1 van: HezzardNL | 38 punten

Blij dat dit mysterieuze nummer nipt de top 10 gehaald heeft. Planet Caravan behaalde evenveel punten als Supernaut, maar werd 1x vaker genoemd dan laatstgenoemde.

4. Heaven and Hell | Nummer 1 van: da dude en Brunniepoo | 72 punten

Klassieker, precies waar ik hem ongeveer verwachtte. Meer kan ik hier niet over kwijt buiten dat het een prachtig en kippenvelopwekkend nummer is.

5. Children of the Grave | Nummer 1 van: Thodan | 62 punten

Met een laatste duw in de rug door Thodan staat dit loodzware nummer van Master of Reality met een grote voorsprong op plaats 5. DAT BASS

6. Paranoid | Nummer 1 van: Simon77 | 51 punten

Hun bekendste nummer had ik ook hoger verwacht, maar hij staat terecht niet in de top 5. Prachtig, vlot, krachtig nummer maar ze hebben absoluut een aantal nog betere nummers.

7. Iron Man | Nummer 1 van: johannesA | 49 punten

Deze Sabbath-essential lag er bijna uit in de vorige ronde, niet te geloven. Maar nu staat hij toch maar mooi rotsvast in de top 10, al had ik deze wel zeker hoger verwacht. Voor mijn part staat hij hier goed.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:28 uur

geplaatst: vandaag om 19:28 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.