MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #2 (The J. Geils Band)!

zoeken in:
A. the Great Escape B. the Last of You C. Falling from the Moon
Bitter suite
Estonia
Gaza
Goodbye to All That
Grendel
Kayleigh
Lavender
Living with the Big Lie
Warm Wet Circles

Telamon schreef:
@dynamo d zie bericht van gisteren. Startlijst is gegaan naar 24 nummers. Gisteren zijn daar 14 songs bijgekomen, woensdag vallen er 13 daarvan af.

(quote)

Beetje verwarrend om dat midden in het spelletje dan weer te schrappen. Welke versie gaat het nu om?
Anoraknophobia-versie vind ik goed en komt niet op de schraplijst. Less Is More-versie vind ik niet goed en wel kandidaat om te schrappen. Graag dus helderheid hierover.

Assasing
Easter
Forgotten Sons
Gaza
Grendel
He Knows You Know
Incubus
Lavender
Three Minute Boy
Warm Wet Circles

Warm Wet Circles voelt zo alleen toch als een half nummer

Afraid of Sunlight
Estonia
Goodbye to All That
Grendel
Incubus
Interior Lulu
The Space...
This Is the 21st Century
This Strange Engine
Three Minute Boy

Telamon
Het is (zoals je vast wel weet) hetzelfde nummer maar dan acoustisch. Nu staat Less is More als regulier album hier op MuMe (waarom eigenlijk?), maar ik denk dat je in dit geval naar het origineel van Anoraknophobia moet kijken. Wat mij betreft verander je deze dus nog in een ander nummer. Straks in de finale kun je voor This Is the 21st Century kiezen in welke vorm dan ook. Moet het nummer wel de finale gaan halen...

Telamon schreef:
Het is (zoals je vast wel weet) hetzelfde nummer maar dan acoustisch. Nu staat Less is More als regulier album hier op MuMe (waarom eigenlijk?), maar ik denk dat je in dit geval naar het origineel van Anoraknophobia moet kijken. Wat mij betreft verander je deze dus nog in een ander nummer. Straks in de finale kun je voor This Is the 21st Century kiezen in welke vorm dan ook. Moet het nummer wel de finale gaan halen...

tja, ik vind het dus niet hetzelfde nunmer....zucht... acoustisch geen bal aan, origineel wel goed.

Ik pas mijn lijst aan en vervang This is the 21st Century door Warm Wet Circles

Misterfool
Tien nummers die weg kunnen. Pff, wat een verdomd lastige opgave is dit toch, Er staan bij het onderstaande tiental nummers die ik echt geweldig vind.

1. Interior Lulu
2. Estonia
3. This strange Engine
4. Splintering Heart
5. This Is the 21st Century
6. Kayleigh
7. Gaza
8. Lavender
9. Grendel
10. Hapiness Is the road.

Telamon schreef:
(quote)
Ik vind ook veel Hogarth nummers zo gelikt. Doet me veel te veel aan Pink Floyd vanaf de jaren 80 denken. Elk toontje digitaal tot in perfectie op de plaat gezet.

Huh watte?

Deze constatering is inderdaad van toepassing voor de Watersloze platen van PF (je kan zeggen wat je wilt over Final Cut maar niet dat deze gelikt is) maar toch niet voor Marillion?

Telamon
dynamo d schreef:

Ik pas mijn lijst aan en vervang This is the 21st Century door Warm Wet Circles

done

Rudi S schreef:
Ik vind The Great Escape samen met Neverland de mooiste uit de Hogarth periode, dus ik hoop dat die Brave track nog weet te ontsnappen zodat ik 'm in mijn top 10 kan zetten
Zo te zien nog "maar" 2 x voorbij gekomen maar ik ben het met je eens dat het echt van de zotte zou zijn zodra The Great Escape zou afvallen. Voor mij Top 3 materiaal.

Edit: 3 keer dus...Niet te bevatten

Misterfool
Wat vigil zegt; top 5 materiaal voor mij!

Telamon
Misterfool schreef:
Tien nummers die weg kunnen. Pff, wat een verdomd lastige opgave is dit toch, Er staan bij het onderstaande tiental nummers die ik echt geweldig vind.

1. Interior Lulu
2. Estonia
3. This strange Engine
4. Splintering Heart
5. This Is the 21st Century
6. Kayleigh
7. Gaza
8. Lavender
9. Grendel
10. Hapiness Is the road.

mijn opmerking onder de lijst:
svp niet nummeren, of iets anders ervoor zetten. Enkel de 10 songs onder elkaar. Bvd.

Ik zet alles in Excel, en met oa de functie VLOOKUP worden alle nummers geteld. Nu moet ik eerst de nummering bij je lijstje gaan weghalen. Deze keer geen probleem, wel als er meer volgen.

Misterfool
Ah, ik heb die opmerking gemist . Ik had niet door dat het onhandig was.

Telamon
Misterfool schreef:
Ah, ik heb die opmerking gemist . Ik had niet door dat het onhandig was.

Jazeker. Ook die p te weinig en de punt erachter bij 'Hapiness Is The Road.' levert problemen op.

Ik had alles natuurlijk ook ouderwets met pen en papier kunnen turven om dit 'probleem' te voorkomen

Estonia
Interior Lula
Kayleigh
Lavender
Splintering Heart
Happiness Is The Road
Grendel
Somewhere Else
Easter
This Is The 21 st Century

Telamon
bikkel2 schreef:
Estonia
Interior Lula
Kayleigh
Lavender
Splintering Heart
Happiness Is The Road
Moon
Somewhere Else
Easter
This Is The 21 st Century

Moon?

Oeps ! Ging niet helemaal goed. Ik pas het even aan. Sorry.

Staat nu goed.

Telamon
Van Moon naar Grendel.
Autocorrect doet hele bijzondere voorstellen bij jou.

Telamon schreef:
Nu moet ik eerst de nummering bij je lijstje gaan weghalen.

Precies, dat moet ik ook altijd in het "song vh jaar topic" bij iedereen doen.

Ja maar dat is echt een ranglijst en hier niet

Ik klaag ook niet

Weet ik

Ok hoe werkt dit? Als ik het goed begrijp de tien nummers die ik hhet minst goed vind uit de lijst van hiervoor in een lijstje hier posten?

Bitter Suite
Blind Curve
Forgotten Sons
Gaza
Goodbye to All That
Grendel
Living with the Big Lie
The Space...
This Is the 21st Century
Three Minute Boy

Easter
Estonia
Gaza
Grendel
Happiness Is the Road
Lavender
Seasons End
Somewhere Else
This Is the 21st Century
Three Minute Boy

Ben Post schreef:
Ok hoe werkt dit? Als ik het goed begrijp de tien nummers die ik hhet minst goed vind uit de lijst van hiervoor in een lijstje hier posten?

Op zich heb je het aardig begrepen, sommige keuzes begrijp ik niet helemaal maar dat is een andere discussie

Lulu heet nu Lula?
Heb ik wat gemist?

Ik sluit me helemaal aan bij Vigil en Misterfool; The Great Escape is top 5 materiaal.
Sterker nog zonder dat nummer is voor mij de lol er wel een beetje af....

Elkaars favoriete nummers weg laten strepen ( welke zo´n beetje elke Marillion fan vindt een ander nummer weer het beste, het lijkt wel of we tegen elkaar opgezet worden....

Dus allemaal niet kwaad worden maar van mij mogen de volgende 10 dan maar afvallen:

Grendel
Happiness Is the Road
Heart of Lothian
Interior Lulu
Kayleigh
Lavender
Slainte Mhath
Somewhere Else
The Space...
White Russian

Sommige keuzes zijn echt verbazingwekkend.... Als ik zie welk album er op 2 staat van in de album top10 van Bravejester. Slainte Mhath en White Russian eruit tgv bv Three Minute Boy??!

Maar ik ben niet kwaad hoor!

musicborst schreef:
Sommige keuzes zijn echt verbazingwekkend.... Als ik zie welk album er op 2 staat van in de album top10 van Bravejester. Slainte Mhath en White Russian eruit tgv bv Three Minute Boy??!

Maar ik ben niet kwaad hoor!

Slainth Mhath doet ook zeker verreweg het meeste pijn maar ik vind Three Minute Boy ook een mooi nummer en daar vooral live tijdens de H live shows veel van genoten... en dat heeft in dit geval nu de doorslag gegeven. Een "Brave" beslissing geef ik toe ( maar 1 waar ik natuurlijk nog op terug kan komen als ik wil .. )

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:13 uur

geplaatst: vandaag om 10:13 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.