Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #2 (The J. Geils Band)!
zoeken in:
0
geplaatst: 24 juni 2015, 22:26 uur
Suede Top 10
01. Still Life
02. The 2 of Us
03. Saturday Night
04. Introducing the Band
05. The Wild Ones
06. Trash
07. We Are the Pigs
08. Europe is Our Playground
09. By the Way
10. Beautiful Ones
Suede liep eigenlijk net zoals Blur een beetje naast mij mee toen ik de grote paden van de popmuziek ging verlaten en de lanen inging. Die lange lanen liepen vooral (of eigenlijk alleen maar) richting UK. Op maandag kwam altijd de Britse Top 40 voorbij op MTV en de Smash Hits kocht ik maandelijks (of was het een twee wekelijks blad?) bij een tijdschriftenhandel in Maassluis die altijd het blad had liggen. Suede was de eerste helft van de 90's veelal in het blad en ook in de charts te vinden. Om de paar maanden was het weer zover. De singles spraken mij toch altijd wel aan. Uiteraard de 1 meer dan de andere maar echt mindere zaten er niet bij. Ik ben even de kast ingedoken en bleek toch aardig wat cd-singles van de band te hebben. Filmstar, Electricity, Trash, Beautiful Ones en Saturday Night kwam ik tegen.
Als albumband vond ik Suede toen wat minder. Het debuut spreekt me nog steeds wat minder aan en Coming Up is eigenlijk een aaneenschakeling van singles dus die beviel wel direct. De opvolger Head Music stelde me dan weer hevig teleur en toen heb ik ze links laten liggen. Paar jaar geleden pas het hele album Dog Man Star ontdekt en dat album bewees dat de band toch zeker wel een albumband bleek. Dit bleek ook bij de uitstekende comebackplaat Bloodsports welke hier nergens meer te vinden is... Als je mijn Top 10 bekijkt zou je denken dat ik maar 2 platen van ze kent maar dat is dus niet zo.
01. Still Life
02. The 2 of Us
03. Saturday Night
04. Introducing the Band
05. The Wild Ones
06. Trash
07. We Are the Pigs
08. Europe is Our Playground
09. By the Way
10. Beautiful Ones
Suede liep eigenlijk net zoals Blur een beetje naast mij mee toen ik de grote paden van de popmuziek ging verlaten en de lanen inging. Die lange lanen liepen vooral (of eigenlijk alleen maar) richting UK. Op maandag kwam altijd de Britse Top 40 voorbij op MTV en de Smash Hits kocht ik maandelijks (of was het een twee wekelijks blad?) bij een tijdschriftenhandel in Maassluis die altijd het blad had liggen. Suede was de eerste helft van de 90's veelal in het blad en ook in de charts te vinden. Om de paar maanden was het weer zover. De singles spraken mij toch altijd wel aan. Uiteraard de 1 meer dan de andere maar echt mindere zaten er niet bij. Ik ben even de kast ingedoken en bleek toch aardig wat cd-singles van de band te hebben. Filmstar, Electricity, Trash, Beautiful Ones en Saturday Night kwam ik tegen.
Als albumband vond ik Suede toen wat minder. Het debuut spreekt me nog steeds wat minder aan en Coming Up is eigenlijk een aaneenschakeling van singles dus die beviel wel direct. De opvolger Head Music stelde me dan weer hevig teleur en toen heb ik ze links laten liggen. Paar jaar geleden pas het hele album Dog Man Star ontdekt en dat album bewees dat de band toch zeker wel een albumband bleek. Dit bleek ook bij de uitstekende comebackplaat Bloodsports welke hier nergens meer te vinden is... Als je mijn Top 10 bekijkt zou je denken dat ik maar 2 platen van ze kent maar dat is dus niet zo.
0
geplaatst: 24 juni 2015, 22:33 uur
1. Still Life
De Bolero op zijn Suedes.
Anderson galmt als nooit tevoren, het orkest zorgt voor bombast zoals de band het nooit meer heeft laten horen hierna en het album krijgt daarmee een afsluiter van heb ik jou daar. Groots, meeslepends en emotioneel.
2. The Asphalt World
3. Stay Together
4. The Wild Ones
5. So Young
6. By the Sea
7. Animal Nitrate
8. Introducing the Band
9. Europe is Our Playground
10. Filmstar
De Bolero op zijn Suedes.
Anderson galmt als nooit tevoren, het orkest zorgt voor bombast zoals de band het nooit meer heeft laten horen hierna en het album krijgt daarmee een afsluiter van heb ik jou daar. Groots, meeslepends en emotioneel.
2. The Asphalt World
3. Stay Together
4. The Wild Ones
5. So Young
6. By the Sea
7. Animal Nitrate
8. Introducing the Band
9. Europe is Our Playground
10. Filmstar
0
geplaatst: 24 juni 2015, 23:11 uur
The Living Dead eruit??
Nouja..
1. The Wild Ones
Een van de mooiste nummers ooit gemaakt. Superromantisch, fantastish mooie tekst.. 'ahaawh if you stay...'.
2. The Asphalt World
3. Trash
4. My Dark Star *
5. So Young
6. Still Life *
7. Animal Nitrate
8. We Are the Pigs
9. New Generation
10. Heroine *
Hmm 6x Dog Man Star, 2x Suede, 1x Coming Up en 1x Sci-Fi. Het is dan ook niet voor niks dat DMS mijn favoriete album aller tijden is.
Nouja..
1. The Wild Ones
Een van de mooiste nummers ooit gemaakt. Superromantisch, fantastish mooie tekst.. 'ahaawh if you stay...'.
2. The Asphalt World
3. Trash
4. My Dark Star *
5. So Young
6. Still Life *
7. Animal Nitrate
8. We Are the Pigs
9. New Generation
10. Heroine *
Hmm 6x Dog Man Star, 2x Suede, 1x Coming Up en 1x Sci-Fi. Het is dan ook niet voor niks dat DMS mijn favoriete album aller tijden is.
0
geplaatst: 25 juni 2015, 08:35 uur
1. The Next Life
2. The 2 of Us
3. Pantomime Horse
4. By the Sea
5. Introducing the Band
6. The Wild Ones
7. Trash
8. Sleeping Pills
9. The Asphalt World
10. Still Life
Suede. Tsja. Mooie herinneringen. Toen ik vol de puberteit in ging was daar precies op tijd ene Eddie Vedder. "Your still alive (s)he said". Wauw. Ten was het album dat mij door de donkere dagen heen hielp. Ik gedroeg me op een gegeven moment zelfs als Eddie. Hij was mijn absolute held en voorbeeld. En toen was daar opeens Suede. Ik weet nog goed dat ik het debuutalbum had geleend in de bibliotheek. Ik zette de cd op en begon te luisteren. Ik was niet gelijk heel enthousiast moet ik zeggen en het album kabbelde in mijn beleving maar wat voort. Totdat het slotnummer The Next Life kwam. Ik was als kleine jongen een beetje verliefd geworden op Moonlight Serenade van Beethoven en daardoor werd ik gelijk gegrepen door het intro van The Next Life. Wat is dit? dacht ik nog. Ik had nog nooit een popnummer zo horen openen. Brett die vervolgens op een hemelse manier de vocale invulling van het nummer verzorgde. Wat een prachtig nummer! Mijn aandacht was getrokken!
Niet veel later kwam DMS uit. Goedendag zeg! Stiekem voor mij het beste album allertijden. Een magnum epos. Ongelofelijk mooi. Het beginnummer zoog mij al gelijk het album in. "I want the style of a woman, a kiss of a man". Zo, dat kwam even binnen. Stiekem betrapte ik mezelf erop niet alleen Eddie als een soort rolemodel te bezien maar Brett klopte ook aan de deur. Ik was behoorlijk geïntrigeerd door hem. Ik weet nog goed dat ik ook zijn kapsel wilde hebben. Ik had al wat langer haar destijds. Ik begreep alleen nooit hoe zijn haar altijd zo goed kon blijven zitten. Las ik in een interview dat hij praktisch nooit zijn haar waste. Dus ik stopte daar toen ook gelijk mee. Maar dat was toch niet echt een succes, haha! Bleh. Me daarna maar gestort op de brylcreem. Voor even hoor. Maar goed, terug naar het album. Hierboven al even genoemd: The Wild Ones.. Het intro is goddelijk. There's a soooooooooooong playing on the radio.... Dit nummer is niet voor niets in Engeland uitgeroepen tot één van de mooiste liedjes allertijden. Een vocaal hoogtepunt van Brett. Maar The 2 of Us was toch het nummer dat ik het meest omarmde. Die ging diep.. Alone but not lonely, you and me.. Prachtig. The Asphalt World was voor mij altijd een wat zware bevalling. Pas jaren later begreep ik dat het over drugs ging. En ik het stukje "with ice in her blood" altijd maar zo mooi vinden. Bleek het iets ander ice te zijn, haha!
Eén van mijn favoriete Suede nummers, zou mijn nummer 3 zijn geweest, is overigens High Rising. "Stop making me older, start making me new....". Voor degenen die niet goed bekend zijn met dit nummer: tip van Joy.
2. The 2 of Us
3. Pantomime Horse
4. By the Sea
5. Introducing the Band
6. The Wild Ones
7. Trash
8. Sleeping Pills
9. The Asphalt World
10. Still Life
Suede. Tsja. Mooie herinneringen. Toen ik vol de puberteit in ging was daar precies op tijd ene Eddie Vedder. "Your still alive (s)he said". Wauw. Ten was het album dat mij door de donkere dagen heen hielp. Ik gedroeg me op een gegeven moment zelfs als Eddie. Hij was mijn absolute held en voorbeeld. En toen was daar opeens Suede. Ik weet nog goed dat ik het debuutalbum had geleend in de bibliotheek. Ik zette de cd op en begon te luisteren. Ik was niet gelijk heel enthousiast moet ik zeggen en het album kabbelde in mijn beleving maar wat voort. Totdat het slotnummer The Next Life kwam. Ik was als kleine jongen een beetje verliefd geworden op Moonlight Serenade van Beethoven en daardoor werd ik gelijk gegrepen door het intro van The Next Life. Wat is dit? dacht ik nog. Ik had nog nooit een popnummer zo horen openen. Brett die vervolgens op een hemelse manier de vocale invulling van het nummer verzorgde. Wat een prachtig nummer! Mijn aandacht was getrokken!
Niet veel later kwam DMS uit. Goedendag zeg! Stiekem voor mij het beste album allertijden. Een magnum epos. Ongelofelijk mooi. Het beginnummer zoog mij al gelijk het album in. "I want the style of a woman, a kiss of a man". Zo, dat kwam even binnen. Stiekem betrapte ik mezelf erop niet alleen Eddie als een soort rolemodel te bezien maar Brett klopte ook aan de deur. Ik was behoorlijk geïntrigeerd door hem. Ik weet nog goed dat ik ook zijn kapsel wilde hebben. Ik had al wat langer haar destijds. Ik begreep alleen nooit hoe zijn haar altijd zo goed kon blijven zitten. Las ik in een interview dat hij praktisch nooit zijn haar waste. Dus ik stopte daar toen ook gelijk mee. Maar dat was toch niet echt een succes, haha! Bleh. Me daarna maar gestort op de brylcreem. Voor even hoor. Maar goed, terug naar het album. Hierboven al even genoemd: The Wild Ones.. Het intro is goddelijk. There's a soooooooooooong playing on the radio.... Dit nummer is niet voor niets in Engeland uitgeroepen tot één van de mooiste liedjes allertijden. Een vocaal hoogtepunt van Brett. Maar The 2 of Us was toch het nummer dat ik het meest omarmde. Die ging diep.. Alone but not lonely, you and me.. Prachtig. The Asphalt World was voor mij altijd een wat zware bevalling. Pas jaren later begreep ik dat het over drugs ging. En ik het stukje "with ice in her blood" altijd maar zo mooi vinden. Bleek het iets ander ice te zijn, haha!
Eén van mijn favoriete Suede nummers, zou mijn nummer 3 zijn geweest, is overigens High Rising. "Stop making me older, start making me new....". Voor degenen die niet goed bekend zijn met dit nummer: tip van Joy.
0
geplaatst: 25 juni 2015, 08:54 uur
Suede is 1 van mijn favoriete bands, debuutalbum vond ik gewoon goed, bij dog man star was ik volledig verkocht, en het is nog altijd 1 van mijn favoriete albums. Als je een pakketje van 10 cd's aan een vriend zou geven, dan zit dog man star er altijd tussen. De albums erna waren ook goed (zelfs 'a new morning' heeft hele goeie momenten voor mij).
Van de overblijvers er 10 maken viel behoorlijk mee, er zitten in de lijst wat nummers die me niet echt liggen (sleeping pills, pantomime horse, ...) dus het schrappen ging nog goed, tot aan de laatste 14. Uiteindelijk niet teveel bij stil gestaan en gewoon gevoelsmatig gekozen, waardoor Europe is our playground het net niet gehaald heeft...
01. Introducing the band
02. Still life
03. Animal nitrate
04. The wild ones
05. New generation
06. Filmstar
07. The next life
08. By the sea
09. Metal mickey
10. We are the pigs
Introducing the band op 1, omdat het zo'n geweldig goeie song is, een fantastische opener ook voor dog man star. Het enige echte nadeel dat het nummer heeft is dat het makkelijk opzijgezet wordt als 'gewoon maar een intro'. Eigenlijk mag iedere groep een concert hiermee openen als intromuziek, hard en dreunend tot de laatste woorden wegdeemsteren en dan mag de show beginnen
Van de overblijvers er 10 maken viel behoorlijk mee, er zitten in de lijst wat nummers die me niet echt liggen (sleeping pills, pantomime horse, ...) dus het schrappen ging nog goed, tot aan de laatste 14. Uiteindelijk niet teveel bij stil gestaan en gewoon gevoelsmatig gekozen, waardoor Europe is our playground het net niet gehaald heeft...
01. Introducing the band
02. Still life
03. Animal nitrate
04. The wild ones
05. New generation
06. Filmstar
07. The next life
08. By the sea
09. Metal mickey
10. We are the pigs
Introducing the band op 1, omdat het zo'n geweldig goeie song is, een fantastische opener ook voor dog man star. Het enige echte nadeel dat het nummer heeft is dat het makkelijk opzijgezet wordt als 'gewoon maar een intro'. Eigenlijk mag iedere groep een concert hiermee openen als intromuziek, hard en dreunend tot de laatste woorden wegdeemsteren en dan mag de show beginnen

0
geplaatst: 25 juni 2015, 09:23 uur
1. Heroine *
2. The Wild Ones
3. Europe is Our Playground
4. The 2 of Us *
5. Still Life *
6. Trash
7. We Are the Pigs
8. The Asphalt World
9. New Generation
10. So Young
Fijne band toch!
2. The Wild Ones
3. Europe is Our Playground
4. The 2 of Us *
5. Still Life *
6. Trash
7. We Are the Pigs
8. The Asphalt World
9. New Generation
10. So Young
Fijne band toch!
0
geplaatst: 25 juni 2015, 09:35 uur
10 nummers benoemen gaat nog wel, maar de volgorde.....pffff
1. The Next Life
2. Europe is our Playground
3. Animal Nitrate
4. My Dark Star*
5. Introducing the Band
6. So Young
7. The 2 of Us*
8. Metal Mickey
9. Still Life *
10. We are the Pigs
1. The Next Life
2. Europe is our Playground
3. Animal Nitrate
4. My Dark Star*
5. Introducing the Band
6. So Young
7. The 2 of Us*
8. Metal Mickey
9. Still Life *
10. We are the Pigs
0
geplaatst: 25 juni 2015, 10:01 uur
Joy4ever schreef:
Ik begreep alleen nooit hoe zijn haar altijd zo goed kon blijven zitten. Las ik in een interview dat hij praktisch nooit zijn haar waste. Dus ik stopte daar toen ook gelijk mee. Maar dat was toch niet echt een succes, haha! Bleh.
Ik begreep alleen nooit hoe zijn haar altijd zo goed kon blijven zitten. Las ik in een interview dat hij praktisch nooit zijn haar waste. Dus ik stopte daar toen ook gelijk mee. Maar dat was toch niet echt een succes, haha! Bleh.
De ontboezemingen vliegen ons om de oren

0
geplaatst: 25 juni 2015, 10:27 uur
1. The Wild Ones
Fantastisch galmende Brett, prachtige melodie en met de mooiste openingszinnen die ik ken:
"There's a song playing on the radio
Sky high in the airwaves on the morning show
And there's a lifeline slipping as the record plays
And as I open the blinds in my mind I'm believing that you could stay"
2. Trash
3. Europe Is Our Playground
4. My Dark Star
5. By The Sea
6. Saturday Night
7. Pantomine Horse
8. Still Life
9. The Asphalt World
10. Heroïne
Die laatste platen van Suede vind ik zo slecht nog niet.
Electricity en Obsessions hadden hoog in mijn top10 gestaan.
Fantastisch galmende Brett, prachtige melodie en met de mooiste openingszinnen die ik ken:
"There's a song playing on the radio
Sky high in the airwaves on the morning show
And there's a lifeline slipping as the record plays
And as I open the blinds in my mind I'm believing that you could stay"
2. Trash
3. Europe Is Our Playground
4. My Dark Star
5. By The Sea
6. Saturday Night
7. Pantomine Horse
8. Still Life
9. The Asphalt World
10. Heroïne
Die laatste platen van Suede vind ik zo slecht nog niet.
Electricity en Obsessions hadden hoog in mijn top10 gestaan.
0
geplaatst: 25 juni 2015, 10:46 uur
Suede is voor mij vooral de groep die naast fraaie (Brit)pop liedjes in ballads met drama en grandeur excelleert, waar zelfs een Ferry of Bowie op trots zouden zijn.
De overgebleven liedjes bieden genoeg fraais om een mooie mix van bovengenoemde te maken.
1. Europe is Our Playground
2. So Young
3. The 2 of Us *
4. The Asphalt World
5. We Are the Pigs
6. Metal Mickey
7 .Animal Nitrate
8. Trash
9. By the Sea *
10.My Dark Star *
De overgebleven liedjes bieden genoeg fraais om een mooie mix van bovengenoemde te maken.
2. So Young
3. The 2 of Us *
4. The Asphalt World
5. We Are the Pigs
6. Metal Mickey
7 .Animal Nitrate
8. Trash
9. By the Sea *
10.My Dark Star *
0
geplaatst: 25 juni 2015, 13:30 uur
1. The Wild Ones
2. Europe is Our Playground
3. Stay Together
4. By the Sea *
5. My Dark Star *
6. Introducing the Band *
7. Animal Nitrate
8. Pantomime Horse
9. We Are the Pigs
10. Heroine *
Net als Vigil keek ik ook elke maandagavond naar Hitlist UK op MTV. Daar moet ik ook Suede een beetje hebben leren kennen, maar ik was er wel iets later bij. In eerste instantie was ik vooral fan van Coming Up, dat ik in 1996 voor mijn verjaardag kreeg. Maar uiteindelijk werd dat album wel wat overvleugeld door Dog Man Star, wat voor mij uitgroeide tot mijn favoriete album van Suede en waardoor ik ook een beetje fan werd. Heb ook bijna alle singles van de eerste 2 albums (en Stay Together).
Op een gegeven moment is de liefde wel bekoeld: de albums na Coming Up hebben op de 1-na-laatste na allemaal hun momenten, maar ik geef toch wel erg de voorkeur aan de Butler-periode (alhoewel Together mede is geschreven door zijn opvolger en dat was lange tijd mijn favoriete b-side).
Trouwens, zo mooi als de openingsregels van The Wild Ones zijn, zo lelijk zijn die van By The Sea. Toch een beetje een valse start van een verder schitterend nummer.
3. Stay Together
4. By the Sea *
5. My Dark Star *
6. Introducing the Band *
7. Animal Nitrate
8. Pantomime Horse
9. We Are the Pigs
10. Heroine *
Net als Vigil keek ik ook elke maandagavond naar Hitlist UK op MTV. Daar moet ik ook Suede een beetje hebben leren kennen, maar ik was er wel iets later bij. In eerste instantie was ik vooral fan van Coming Up, dat ik in 1996 voor mijn verjaardag kreeg. Maar uiteindelijk werd dat album wel wat overvleugeld door Dog Man Star, wat voor mij uitgroeide tot mijn favoriete album van Suede en waardoor ik ook een beetje fan werd. Heb ook bijna alle singles van de eerste 2 albums (en Stay Together).
Op een gegeven moment is de liefde wel bekoeld: de albums na Coming Up hebben op de 1-na-laatste na allemaal hun momenten, maar ik geef toch wel erg de voorkeur aan de Butler-periode (alhoewel Together mede is geschreven door zijn opvolger en dat was lange tijd mijn favoriete b-side).
Trouwens, zo mooi als de openingsregels van The Wild Ones zijn, zo lelijk zijn die van By The Sea. Toch een beetje een valse start van een verder schitterend nummer.
0
geplaatst: 25 juni 2015, 13:54 uur
herman schreef:
Net als Vigil keek ik ook elke maandagavond naar Hitlist UK op MTV. .
Net als Vigil keek ik ook elke maandagavond naar Hitlist UK op MTV. .
Dan hadden we net zo goed samen kunnen kijken

0
geplaatst: 25 juni 2015, 14:01 uur
Haha. Toch staan Oasis en Pulp me beter bij uit die tijd. Suede kwam voor mij net iets later.
0
Telamon
geplaatst: 25 juni 2015, 17:08 uur
1 So Young
2 Beautiful Ones
3 Pantomime Horse
4 Metal Mickey
5 Animal Nitrate
6 Trash
7 Sleeping Pills *
8 Filmstar
9 Europe is Our Playground
10 Saturday Night
Vijf x Suede
Vijf keer Coming Up (incl b-kantje)
Heeft ongetwijfeld te maken met de vele mooie herinneringen aan die twee periodes: mijn eerste jaar in Groningen (1993) en mijn stageperiode op Aruba (1996).
De populariteit van DMS ontgaat mij nog altijd.
De nummers 1-5 staan gedeeld eerste, de nummers 6-10 gedeeld tweede.
2 Beautiful Ones
3 Pantomime Horse
4 Metal Mickey
5 Animal Nitrate
6 Trash
7 Sleeping Pills *
8 Filmstar
9 Europe is Our Playground
10 Saturday Night
Vijf x Suede
Vijf keer Coming Up (incl b-kantje)
Heeft ongetwijfeld te maken met de vele mooie herinneringen aan die twee periodes: mijn eerste jaar in Groningen (1993) en mijn stageperiode op Aruba (1996).
De populariteit van DMS ontgaat mij nog altijd.
De nummers 1-5 staan gedeeld eerste, de nummers 6-10 gedeeld tweede.
0
geplaatst: 25 juni 2015, 17:17 uur
Telamon mooi dat jij mijn favoriet "Europe is Our Playground" een mooie 2e plaats hebt gegeven 

0
Telamon
geplaatst: 25 juni 2015, 17:21 uur
Rudi S schreef:
Telamon mooi dat jij mijn favoriet "Europe is Our Playground" een mooie 2e plaats hebt gegeven
Graag gedaan! (tis wel wat dringen op t erepodium, maar goed..)
0
geplaatst: 25 juni 2015, 17:50 uur
1. So Young
De climax (combo zang, piano, gitaar) is ultiem. Één van de mooiste nummers ooit gemaakt wat mij betreft.
2. Europe Is Our Playground
3. Animal Nitrate
4. The Asphalt World
5. We Are The Pigs
6. Stay Together
7.The Wild Ones
8. Trash
9. The 2 Of Us
10. Pantomime Horse
Wat The Drowners hier niet doet en Filmstar wel is mij trouwens een raadsel.
De climax (combo zang, piano, gitaar) is ultiem. Één van de mooiste nummers ooit gemaakt wat mij betreft.
2. Europe Is Our Playground
3. Animal Nitrate
4. The Asphalt World
5. We Are The Pigs
6. Stay Together
7.The Wild Ones
8. Trash
9. The 2 Of Us
10. Pantomime Horse
Wat The Drowners hier niet doet en Filmstar wel is mij trouwens een raadsel.
0
geplaatst: 25 juni 2015, 18:37 uur
2. Pantomime Horse
3. Beautiful Ones
4. The Next Life *
5. Sleeping Pills *
6. Trash
7. The Asphalt World
8. Still Life *
9. By the Sea *
10. Animal Nitrate
2. Pantomime Horse
3. Beautiful Ones
4. The Next Life *
5. Sleeping Pills *
6. Trash
7. The Asphalt World
8. Still Life *
9. By the Sea *
10. Animal Nitrate
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 25 juni 2015, 19:55 uur
1 The Asphalt World
2 Still Life
3 Metal Mickey
4 Animal Nitrate
5 We Are the Pigs
6 Trash
7 Europe Is Our Playground
8 Filmstar
9 Beautiful Ones
10 Stay Together
2 Still Life
3 Metal Mickey
4 Animal Nitrate
5 We Are the Pigs
6 Trash
7 Europe Is Our Playground
8 Filmstar
9 Beautiful Ones
10 Stay Together
0
geplaatst: 25 juni 2015, 21:02 uur
Wat. Een. Band.
1. Trash
2. By the Sea
3. New Generation
4. Beautiful Ones
5. Saturday Night
6. Still Life
7. Animal Nitrate
8. Metal Mickey
9. Introducing the Band
10. Heroine
1. Trash
2. By the Sea
3. New Generation
4. Beautiful Ones
5. Saturday Night
6. Still Life
7. Animal Nitrate
8. Metal Mickey
9. Introducing the Band
10. Heroine
0
geplaatst: 25 juni 2015, 21:46 uur
1. Animal Nitrate
2. Metal Mickey
3. We Are the Pigs
4. Trash
5. Pantomime Horse
6. Heroine
7. Saturday Night
8. So Young
9. By the Sea
10. The Asphalt World
Toch wel een gemis dat niets van Bloodsports de schifting heeft overleefd. Het wegstemmen van The Drowners is voor mij ook onbegrijpelijk. De vroege singles van Suede hebben nog altijd iets magisch over zich.
2. Metal Mickey
3. We Are the Pigs
4. Trash
5. Pantomime Horse
6. Heroine
7. Saturday Night
8. So Young
9. By the Sea
10. The Asphalt World
Toch wel een gemis dat niets van Bloodsports de schifting heeft overleefd. Het wegstemmen van The Drowners is voor mij ook onbegrijpelijk. De vroege singles van Suede hebben nog altijd iets magisch over zich.
0
geplaatst: 25 juni 2015, 22:39 uur
01. Sleeping Pills *
02. The Asphalt World
03. The 2 of Us *
04. Still Life *
05. By the Sea *
06. The Next Life *
07. Europe is Our Playground
08. Pantomime Horse
09. The Wild Ones
10. Saturday Night
02. The Asphalt World
03. The 2 of Us *
04. Still Life *
05. By the Sea *
06. The Next Life *
07. Europe is Our Playground
08. Pantomime Horse
09. The Wild Ones
10. Saturday Night
0
geplaatst: 26 juni 2015, 01:02 uur
01. Europe is Our Playground
02. The Asphalt World
03. Stay Together
04. Still Life *
05. By the Sea *
06. The 2 of Us *
07. Trash
08. Animal Nitrate
09. The Wild Ones
10. Saturday Night
02. The Asphalt World
03. Stay Together
04. Still Life *
05. By the Sea *
06. The 2 of Us *
07. Trash
08. Animal Nitrate
09. The Wild Ones
10. Saturday Night
0
geplaatst: 26 juni 2015, 08:33 uur
2. Pantomime Horse
3. Animal Nitrate
4. Trash
5. By the Sea *
6. New Generation
7. We Are the Pigs
8. Filmstar
9. The 2 of Us *
10. So Young
2. Pantomime Horse
3. Animal Nitrate
4. Trash
5. By the Sea *
6. New Generation
7. We Are the Pigs
8. Filmstar
9. The 2 of Us *
10. So Young
0
geplaatst: 26 juni 2015, 08:47 uur
Eigenlijk niet te doen, maar toch. De top 3 staat aardig vast voor mij.
1. The Asphalt World - prachtig - bijna 10 minuten durend - epos over de vriendin van Anderson die een relatie krijgt met een vrouw. Hartstochtelijk en vol overgave gezongen. Werkelijk grandioos. Heerlijk drama ondersteund met geweldige gitaarsolo's van Butler.
Prachtige lyrics ook:
"Well how does she feel when she's in your bed?
When you're there in her arms
And there in her legs
Well I'll be in her head."
3. The Wild Ones
4. Stay Together
5. The 2 of Us *
6. So Young
7. We Are the Pigs
8. Pantomime Horse
9. The Next Life *
10. Animal Nitrate
1. The Asphalt World - prachtig - bijna 10 minuten durend - epos over de vriendin van Anderson die een relatie krijgt met een vrouw. Hartstochtelijk en vol overgave gezongen. Werkelijk grandioos. Heerlijk drama ondersteund met geweldige gitaarsolo's van Butler.
Prachtige lyrics ook:
"Well how does she feel when she's in your bed?
When you're there in her arms
And there in her legs
Well I'll be in her head."
3. The Wild Ones
4. Stay Together
5. The 2 of Us *
6. So Young
7. We Are the Pigs
8. Pantomime Horse
9. The Next Life *
10. Animal Nitrate
0
geplaatst: 26 juni 2015, 09:55 uur
Suede was mijn favoriete band in de periode 1992-1994. Hoewel ik Dog Man Star hun beste album vind, zijn de singles van 'Suede' me dierbaarder. The Drowners wordt dan ook node genist, die had anders op 4 gestaan.
1. Animal Nitrate
Elders door mij uitgeroepen tot mijn favoriete single van de 90s, dus die moet wel op 1.
Voor mij Suede's ultieme single, ik krijg nog steeds kippenvel elke keer als ik hem hoor.
Ook het moment dat Suede van indie-darlings definitief vertrokken waren richting hitparade.
De clip was destijds iedere dag te zien op MTV.
De single kwam overigens uit op mijn 21e verjaardag, dus de zin 'now you're over 21 and now your animal's gone' kon niet meer raak zijn
2. Metal Mickey
3. The Asphalt World
4. So Young
5. Heroine *
6. We Are the Pigs
7. My Dark Star *
8. New Generation
9. Stay Together
10. Still Life *
1. Animal Nitrate
Elders door mij uitgeroepen tot mijn favoriete single van de 90s, dus die moet wel op 1.
Voor mij Suede's ultieme single, ik krijg nog steeds kippenvel elke keer als ik hem hoor.
Ook het moment dat Suede van indie-darlings definitief vertrokken waren richting hitparade.
De clip was destijds iedere dag te zien op MTV.
De single kwam overigens uit op mijn 21e verjaardag, dus de zin 'now you're over 21 and now your animal's gone' kon niet meer raak zijn

2. Metal Mickey
3. The Asphalt World
4. So Young
5. Heroine *
6. We Are the Pigs
7. My Dark Star *
8. New Generation
9. Stay Together
10. Still Life *
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.