Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #2 (The J. Geils Band)!
zoeken in:
0
geplaatst: 26 juni 2015, 11:46 uur
Inmiddels 21 lijsten binnen, alle 22 finalisten zijn inmiddels al meerdere keren (minimaal 4 keer) genoemd. Mooie verhalen ook erbij
Ik mis nog de top-10 van luigifort, Erwin.c, bas1966, Arno, 50tracks en ArthurDZ.
En misschien dat Cured zijn Best of ook nog heeft beluisterd de afgelopen dagen
Jullie hebben nog tot een uurtje of 9 vanavond.
Ik mis nog de top-10 van luigifort, Erwin.c, bas1966, Arno, 50tracks en ArthurDZ.
En misschien dat Cured zijn Best of ook nog heeft beluisterd de afgelopen dagen

Jullie hebben nog tot een uurtje of 9 vanavond.
0
geplaatst: 26 juni 2015, 13:11 uur
1 Saturday Night
2 So Young
3 Stay Together
4 We Are The Pigs
5 Animal Nitrate
6 Beautiful Ones
7 Trash
8 Metal Mickey
9 The Wild Ones
10 Still Life
2 So Young
3 Stay Together
4 We Are The Pigs
5 Animal Nitrate
6 Beautiful Ones
7 Trash
8 Metal Mickey
9 The Wild Ones
10 Still Life
0
geplaatst: 26 juni 2015, 13:23 uur
bas1966 schreef:
20/6 reeds gepost johan
20/6 reeds gepost johan
Dat was de eerste ronde, Bas. Daar was het de bedoeling dat je 10 favoriete songs aandroeg die niet op de startlijst stonden. Nu is het de bedoeling dat je je 10 favoriete Suede-songs geeft uit de finalelijst. Ik geef toe dat het verwarrend is

Als die van 20 juni je favoriete top-10 is, is het ook goed, neem ik die mee.
Het zijn er daar alleen 13, en ik weet niet of ze in de juiste volgorde staan.
0
geplaatst: 26 juni 2015, 13:47 uur
Oke, doe ik!
23 lijsten nu.
De top-6 is nu wel vertrokken, daarachter nog volop strijd voor de top-10.
0
geplaatst: 26 juni 2015, 14:52 uur
Schier onmogelijk natuurlijk..maar goed..here we go.
Ik ben pas laat "begonnen" aan Suede. In de jaren 90 zijn ze zowat volledig aan me voorbij gegaan. Wat ik me nog kan herinneren is het zien van de clip van The Beautiful Ones op MTV. Op zich vond ik dat best wel een leuk liedje..maar die stem van die zanger..dat vond ik maar vreselijk en ik kon er maar niet aan wennen..dus heb ik het maar snel opgegeven. Nu had ik in die tijd wel vaker moeite met bepaalde stemmen..Billy Corgan bijvoorbeeld..maar het is later allemaal goed gekomen tussen mij, Brett en Billy. Mijn muzieksmaak in die tijd was ook nogal een beetje veilig met bv U2 en Inxs. Ik had de jaren 90 wel opnieuw willen doen als ik de kans kreeg..zo werd ik pas ook bekend met de Grunge..toen die feitelijk al voorbij was..maar dat is een ander verhaal
November 2011.. toch maar eens een album van Suede proberen..maar welke? Eens de recensies nagaan..ik kwam uit op Dog Man Star..op een avond opgezet..niet onaardig na de eerste draaibeurt..het had een bijzondere sfeer..maar nog wel die stem
..vaker en vaker draaien en dan jemineetje was is dit een bijzonder mooi en sterk album..een mooi geheel ook..echt verliefd op geworden..inmiddels ook het debuutalbum leren kennen..ook erg mooi maar n tikje minder en later werk Coming Up etc.. mooie nummers bij..maar DMS is het altijd gebleven..onovertroffen. Ik heb alle nummers nog eens doorgenomen van de lijst..had meer van Coming Up gewild in mijn top 10..maar ik vind de songs van DMS veel sterker..mijn excuus naar sommige van mijn medeMuMegenoten 
Hierbij:
1. Stay Together (blijft gewoon mijn favoriet..de lange versie..klinkt episch..en die heerlijke climax met dat (bijna) onverstaanbare gebrabbel van Brett..bijna duister..heerlijk.."Or have you come to catch me?")
2. Europe Is Our Playground (zalig nummer ook..langzaam dromerig..raakt me erg)
3. The 2 of Us (Erg mooi zijn zang hier..eenzaam)
4. Still Life (Prachtig..mooie albumafsluiter)
5. The Wild Ones (Een van mijn eerste favorieten..prachtig de combo gitaar en t pianoriedeltje op het einde..raakt me ook buitengewoon)
6. The Asphalt World (Mooi episch nummer..tragisch..klinkt ook als van de straat)
7. We Are The Pigs (Geweldig nummer..superbe jankende gitaarsolo en die kinderen op t eind "We all watch them burn"..top!)
8. So Young (Hele sterke opener..mooi nummer om Suede te leren kennen vind ik.)
9. Heroine (Ook zo'n lekkere rocker vind ik..lekker in combi met We Are The Pigs)
10. New Generation (Heerlijk uptempo..echt n generatienummer..het Wij gevoel mooi in muziek samengevat "We take the pills to find each other").
Wereldband!
Misschien n beetje veel DMS..maar die andere platen mogen er ook zijn
Ik ben pas laat "begonnen" aan Suede. In de jaren 90 zijn ze zowat volledig aan me voorbij gegaan. Wat ik me nog kan herinneren is het zien van de clip van The Beautiful Ones op MTV. Op zich vond ik dat best wel een leuk liedje..maar die stem van die zanger..dat vond ik maar vreselijk en ik kon er maar niet aan wennen..dus heb ik het maar snel opgegeven. Nu had ik in die tijd wel vaker moeite met bepaalde stemmen..Billy Corgan bijvoorbeeld..maar het is later allemaal goed gekomen tussen mij, Brett en Billy. Mijn muzieksmaak in die tijd was ook nogal een beetje veilig met bv U2 en Inxs. Ik had de jaren 90 wel opnieuw willen doen als ik de kans kreeg..zo werd ik pas ook bekend met de Grunge..toen die feitelijk al voorbij was..maar dat is een ander verhaal
November 2011.. toch maar eens een album van Suede proberen..maar welke? Eens de recensies nagaan..ik kwam uit op Dog Man Star..op een avond opgezet..niet onaardig na de eerste draaibeurt..het had een bijzondere sfeer..maar nog wel die stem
..vaker en vaker draaien en dan jemineetje was is dit een bijzonder mooi en sterk album..een mooi geheel ook..echt verliefd op geworden..inmiddels ook het debuutalbum leren kennen..ook erg mooi maar n tikje minder en later werk Coming Up etc.. mooie nummers bij..maar DMS is het altijd gebleven..onovertroffen. Ik heb alle nummers nog eens doorgenomen van de lijst..had meer van Coming Up gewild in mijn top 10..maar ik vind de songs van DMS veel sterker..mijn excuus naar sommige van mijn medeMuMegenoten 
Hierbij:
1. Stay Together (blijft gewoon mijn favoriet..de lange versie..klinkt episch..en die heerlijke climax met dat (bijna) onverstaanbare gebrabbel van Brett..bijna duister..heerlijk.."Or have you come to catch me?")
2. Europe Is Our Playground (zalig nummer ook..langzaam dromerig..raakt me erg)
3. The 2 of Us (Erg mooi zijn zang hier..eenzaam)
4. Still Life (Prachtig..mooie albumafsluiter)
5. The Wild Ones (Een van mijn eerste favorieten..prachtig de combo gitaar en t pianoriedeltje op het einde..raakt me ook buitengewoon)
6. The Asphalt World (Mooi episch nummer..tragisch..klinkt ook als van de straat)
7. We Are The Pigs (Geweldig nummer..superbe jankende gitaarsolo en die kinderen op t eind "We all watch them burn"..top!)
8. So Young (Hele sterke opener..mooi nummer om Suede te leren kennen vind ik.)
9. Heroine (Ook zo'n lekkere rocker vind ik..lekker in combi met We Are The Pigs)
10. New Generation (Heerlijk uptempo..echt n generatienummer..het Wij gevoel mooi in muziek samengevat "We take the pills to find each other").
Wereldband!
Misschien n beetje veel DMS..maar die andere platen mogen er ook zijn

0
geplaatst: 26 juni 2015, 15:24 uur
luigifort schreef:
Inderdaad, die 8 minuten-versie van Stay Together, hemels!
0
geplaatst: 26 juni 2015, 15:44 uur
Inderdaad, onbegrijpelijk dat de single ook nog een single-edit heeft en de lange versie pas aan het eind staat. Sowieso een van de beste singles ooit met ook nog My Dark Star en The Living Dead als b-kanten.
0
geplaatst: 26 juni 2015, 15:58 uur
herman schreef:
Inderdaad, onbegrijpelijk dat de single ook nog een single-edit heeft en de lange versie pas aan het eind staat. Sowieso een van de beste singles ooit met ook nog My Dark Star en The Living Dead als b-kanten.
Zeer zeker!!!

0
bas1966
geplaatst: 26 juni 2015, 16:39 uur
opvallend dat bijna niemand 'black or blue' in z'n top 10 heeft !!??
voor mij top 3 werk mbt deze band...prachtig pianowerk en de heerlijke zwijmelzang
voor mij top 3 werk mbt deze band...prachtig pianowerk en de heerlijke zwijmelzang

0
geplaatst: 26 juni 2015, 16:56 uur
Hij stond niet in de startlijst en werd net iets te weinig genomineerd..
0
geplaatst: 26 juni 2015, 17:00 uur
bas1966 schreef:
Klopt, prachtig nummer inderdaad, samen met 2 of Us, Asphalt World en Still Life een prachtig viertal om DMS mee af te sluiten. Deze werd, in tegenstelling tot die andere drie, niet vaak genoeg genoemd om mee te kunnen doen in de finale.
Hij staat dus ook niet in jouw top-10,.Jij had er 13 genoemd, waarvan er drie niet meededen in de finale, dus precies een top-10 voor de finale.
0
geplaatst: 26 juni 2015, 17:09 uur
1. My Dark Star *
2. Still Life *
3. Filmstar
4. Europe is Our Playground
5. Saturday Night
6. Animal Nitrate
7. The Asphalt World
8. Beautiful Ones
9. So Young
10. By the Sea *
2. Still Life *
3. Filmstar
4. Europe is Our Playground
5. Saturday Night
6. Animal Nitrate
7. The Asphalt World
8. Beautiful Ones
9. So Young
10. By the Sea *
0
geplaatst: 26 juni 2015, 19:58 uur
bas1966 schreef:
Had bij mij podium gescoord. Helaas heb ik ronde 1 gemist waardoor ik niks heb kunnen nomineren.opvallend dat bijna niemand 'black or blue' in z'n top 10 heeft !!??
0
geplaatst: 26 juni 2015, 21:43 uur
Ik ben nu op vakantie, en niet ter machte een lijstje in te leveren
jammer, Suede is een van mijn lievelingsbands...
jammer, Suede is een van mijn lievelingsbands...
0
geplaatst: 26 juni 2015, 21:45 uur
Als je dit berichtje kan tikken kan je toch ook even snel 10 liedjes onder elkaar plaatsen 
Desnoods met steekwoorden

Desnoods met steekwoorden
0
geplaatst: 26 juni 2015, 22:11 uur
Eindstand Greatest Hits van Suede!
Een mooi aantal van 25 lijstjes ingestuurd, de vorige keer dat deze GH georganiseerd werd, waren er 14. Een mooie verbetering dus, en ik denk daardoor ook een wat representatievere uitslag.
22. Filmstar (Coming Up), 22 punten, 6 keer genoemd, hoogste positie nummer 3.
Vorige editie nummer 16
21. New Generation (Dog Man Star), 27 punten, 7 keer genoemd, hoogste positie nummer 3.
Vorige editie nummer 14
20. Heroine (Dog Man Star), 27 punten, 8 keer genoemd, nummer 1 van Edgar18
Vorige editie nog niet in de finale
19. Sleeping Pills (Suede), 28 punten, 5 keer genoemd, nummer 1 van remcodulac
Vorige editie nummer 17
18. Beautiful Ones (Coming Up), 35 punten, 7 keer genoemd, hoogste positie nummer 2.
Vorige editie niet in de finale
17. The Next Life (Suede), 38 punten, 6 keer genoemd, de nummer 1 van Joy4ever en starsailor.
De vorige editie niet in de finale
16. Introducing the Band (Dog Man Star), 41 punten, 8 keer genoemd, de nummer 1 van SirNoodle
Een mooi aantal van 25 lijstjes ingestuurd, de vorige keer dat deze GH georganiseerd werd, waren er 14. Een mooie verbetering dus, en ik denk daardoor ook een wat representatievere uitslag.
22. Filmstar (Coming Up), 22 punten, 6 keer genoemd, hoogste positie nummer 3.
Vorige editie nummer 16
21. New Generation (Dog Man Star), 27 punten, 7 keer genoemd, hoogste positie nummer 3.
Vorige editie nummer 14
20. Heroine (Dog Man Star), 27 punten, 8 keer genoemd, nummer 1 van Edgar18
Vorige editie nog niet in de finale
19. Sleeping Pills (Suede), 28 punten, 5 keer genoemd, nummer 1 van remcodulac
Vorige editie nummer 17
18. Beautiful Ones (Coming Up), 35 punten, 7 keer genoemd, hoogste positie nummer 2.
Vorige editie niet in de finale
17. The Next Life (Suede), 38 punten, 6 keer genoemd, de nummer 1 van Joy4ever en starsailor.
16. Introducing the Band (Dog Man Star), 41 punten, 8 keer genoemd, de nummer 1 van SirNoodle
0
geplaatst: 26 juni 2015, 22:13 uur
Bier -> check
Chorizo -> check
muziek op de achtergrond -> check
Kom maar op met die uitslag!
Ik verwacht dat heel wat liedjes te laag zullen staan, te beginnen met nummer 20 en 16
Chorizo -> check
muziek op de achtergrond -> check
Kom maar op met die uitslag!
Ik verwacht dat heel wat liedjes te laag zullen staan, te beginnen met nummer 20 en 16
0
geplaatst: 26 juni 2015, 22:16 uur
15. Saturday Night (Coming Up), 43 punten, 10 keer genoemd, nummer 1 van 50tracks
Vorige editie nummer 11
14. My Dark Star (Sci-Fi Lullabies), 48 punten, 8 keer genoemd, nummer 1 van dynamo d
Vorige editie nummer 9
13. Metal Mickey (Suede), 49 punten,9 keer genoemd, hoogste positie nummer 2.
De vorige editie op nummer 18.
12. Stay Together (losse single), 57 punten, 9 keer genoemd, de nummer 1 van luigifort
De vorige editie op nummer 10.
11. Pantomime Horse (Suede), 58 punten, 11 keer genoemd, hoogste positie nummer 2.
De vorige editie op nummer 8.
Vorige editie nummer 11
14. My Dark Star (Sci-Fi Lullabies), 48 punten, 8 keer genoemd, nummer 1 van dynamo d
Vorige editie nummer 9
13. Metal Mickey (Suede), 49 punten,9 keer genoemd, hoogste positie nummer 2.
De vorige editie op nummer 18.
12. Stay Together (losse single), 57 punten, 9 keer genoemd, de nummer 1 van luigifort
De vorige editie op nummer 10.
11. Pantomime Horse (Suede), 58 punten, 11 keer genoemd, hoogste positie nummer 2.
De vorige editie op nummer 8.
0
geplaatst: 26 juni 2015, 22:21 uur
10. We Are the Pigs (Dog Man Star), 65 punten, 15 keer genoemd, hoogste positie nummer 3.
Vorige editie nummer 13.
Vaak genoemd, maar geen topnoteringen, vandaar 'slechts' een 10e plek voor de eerste single van Dog Man Star. Wel 3 plekken beter dan 2 jaar geleden.
Vorige editie nummer 13.
Vaak genoemd, maar geen topnoteringen, vandaar 'slechts' een 10e plek voor de eerste single van Dog Man Star. Wel 3 plekken beter dan 2 jaar geleden.
luigifort schreef:
(Geweldig nummer..superbe jankende gitaarsolo en die kinderen op t eind "We all watch them burn"..top!)
(Geweldig nummer..superbe jankende gitaarsolo en die kinderen op t eind "We all watch them burn"..top!)
0
geplaatst: 26 juni 2015, 22:32 uur
9. By the Sea (Coming Up), 71 punten, 15 keer genoemd, hoogste positie nummer 2.
Vorige editie nummer 7.
Het op een na hoogst genoteerde nummer van Coming Up. Vaak genoemd, maar door niemand op nummer 1. Mooi nummer, maar ben wel een beetje verbaasd over de populariteit van dit nummer hier als je ziet wat-ie allemaal achter zich laat.
Het einde vind ik ook het mooiste van het lied.
Vorige editie nummer 7.
Het op een na hoogst genoteerde nummer van Coming Up. Vaak genoemd, maar door niemand op nummer 1. Mooi nummer, maar ben wel een beetje verbaasd over de populariteit van dit nummer hier als je ziet wat-ie allemaal achter zich laat.
herman schreef:
Trouwens, zo mooi als de openingsregels van The Wild Ones zijn, zo lelijk zijn die van By The Sea. Toch een beetje een valse start van een verder schitterend nummer.
Trouwens, zo mooi als de openingsregels van The Wild Ones zijn, zo lelijk zijn die van By The Sea. Toch een beetje een valse start van een verder schitterend nummer.
Het einde vind ik ook het mooiste van het lied.
0
geplaatst: 26 juni 2015, 22:42 uur
johan de witt schreef:
Mooi nummer, maar ben wel een beetje verbaasd over de populariteit van dit nummer hier als je ziet wat-ie allemaal achter zich laat.
Mooi nummer, maar ben wel een beetje verbaasd over de populariteit van dit nummer hier als je ziet wat-ie allemaal achter zich laat.
Gewoon echt een mooi nummer, maar wat nog best mee zou kunnen spelenis dat sommige deelnemers bij een soort van gelijkwaardige nummers voor een liedje van het minder bedeelde Coming Up (spreiding) gekozen hebben.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.