Muziek / Muziekgames / De Prehistorische Top 400 - 2014
zoeken in:
0
geplaatst: 1 januari 2014, 17:10 uur
Beste mensen,
Hier kun je nominaties opgeven. Veel luisterplezier komend jaar!
Voor het overzichtstopic, met de spelregels en de startlijst, zie De Prehistorische Top 400 - 2014 [Overzichtstopic].
Hier kun je nominaties opgeven. Veel luisterplezier komend jaar!

Voor het overzichtstopic, met de spelregels en de startlijst, zie De Prehistorische Top 400 - 2014 [Overzichtstopic].
0
geplaatst: 1 januari 2014, 17:21 uur
De volgende tracks zijn op grond van hun leeftijd uit de strijd genomen:
1913: Claude Debussy - Golliwog's Cakewalk
1913: Al Jolson - You Made Me Love You (I Didn't Want to Do It)
1913: Harry Fragson - Hello! Hello! Who's Your Lady Friend?
1913: Charles Harrison - Peg O' My Heart
1913: Ada Jones and Billy Murray - All Night Long
1913: Chauncey Olcott - When Irish Eyes Are Smiling
1913: Chauncey Olcott - I Love The Name Of Mary
1913: Fred Van Eps - Notoriety Rag
1913: Juan Maglio Pacho - La sonámbula
1913: Harry Lauder - It's Nicer To Be In Bed
1913: Josie Collins - Just You and I and the Moon
De volgende tracks zijn op grond van hun leeftijd aangetreden.
Insiders (uit de Top 2000)
1963: Bob Dylan - The Times They Are A-Changin'
1963: Bob Dylan - Blowin' in the Wind
1963: Jacques Brel - Mijn vlakke land
1963: The Ronettes - Be My Baby
1963: Bob Dylan - Don't Think Twice, It's All right
1963: Otis Redding - Pain in My Heart
1963: Johnny Cash - Ring of Fire
Outsiders (meermaals genoemd in andere lijsten):
1963: The Kingsmen - Louie Louie
1963: The Chiffons - He's So Fine
1963: The Singing Nun - Dominique
1963: Elvis Presley - (You're the) Devil in Disguise
1963: The Beatles - She Loves You
1963: Paul & Paula - Hey Paula
1963: The Beatles - I Want to Hold Your Hand
1963: The Beach Boys - Surfin' USA
1913: Claude Debussy - Golliwog's Cakewalk
1913: Al Jolson - You Made Me Love You (I Didn't Want to Do It)
1913: Harry Fragson - Hello! Hello! Who's Your Lady Friend?
1913: Charles Harrison - Peg O' My Heart
1913: Ada Jones and Billy Murray - All Night Long
1913: Chauncey Olcott - When Irish Eyes Are Smiling
1913: Chauncey Olcott - I Love The Name Of Mary
1913: Fred Van Eps - Notoriety Rag
1913: Juan Maglio Pacho - La sonámbula
1913: Harry Lauder - It's Nicer To Be In Bed
1913: Josie Collins - Just You and I and the Moon
De volgende tracks zijn op grond van hun leeftijd aangetreden.
Insiders (uit de Top 2000)
1963: Bob Dylan - The Times They Are A-Changin'
1963: Bob Dylan - Blowin' in the Wind
1963: Jacques Brel - Mijn vlakke land
1963: The Ronettes - Be My Baby
1963: Bob Dylan - Don't Think Twice, It's All right
1963: Otis Redding - Pain in My Heart
1963: Johnny Cash - Ring of Fire
Outsiders (meermaals genoemd in andere lijsten):
1963: The Kingsmen - Louie Louie
1963: The Chiffons - He's So Fine
1963: The Singing Nun - Dominique
1963: Elvis Presley - (You're the) Devil in Disguise
1963: The Beatles - She Loves You
1963: Paul & Paula - Hey Paula
1963: The Beatles - I Want to Hold Your Hand
1963: The Beach Boys - Surfin' USA
0
geplaatst: 1 januari 2014, 17:24 uur
De volgende tracks zijn toegevoegd, omdat ze in de Top 2000 (2012 of 2013) voorkomen:
1959: The Dave Brubeck Quartet - Take Five
1961: John Coltrane - My Favorite Things
1960: Townes Van Zandt - Fare Thee Well, Miss Carousel
1962: Françoise Hardy - Tous les garçons et les filles
1962: Dick Dale And His Del-Tones - Misirlou
1961: Yusef Lateef - Love Theme From "Spartacus"
1961: Jacques Brel - Le moribond
1962: Otis Redding - These Arms of Mine
1961: Jacques Brel - Voir un ami pleurer
1956: James Brown - Please Please Please
1956: Howlin' Wolf - Smoke Stack Lightning
1957: Sam Cooke - You Send Me
1959: Charles Mingus - Goodbye Pork Pie Hat
1958: Art Blakey And The Jazz Messengers - Moanin'
1956: The Soul Stirrers - Touch the Hem of His Garment
De volgende tracks zijn toegevoegd, omdat ze in de vorige editie de boot gemist hadden door mediafouten:
1961: Linda Batista - Vingança
1927: Blind Willie Johnson - Dark Was the Night - Cold Was the Ground
1959: The Dave Brubeck Quartet - Take Five
1961: John Coltrane - My Favorite Things
1960: Townes Van Zandt - Fare Thee Well, Miss Carousel
1962: Françoise Hardy - Tous les garçons et les filles
1962: Dick Dale And His Del-Tones - Misirlou
1961: Yusef Lateef - Love Theme From "Spartacus"
1961: Jacques Brel - Le moribond
1962: Otis Redding - These Arms of Mine
1961: Jacques Brel - Voir un ami pleurer
1956: James Brown - Please Please Please
1956: Howlin' Wolf - Smoke Stack Lightning
1957: Sam Cooke - You Send Me
1959: Charles Mingus - Goodbye Pork Pie Hat
1958: Art Blakey And The Jazz Messengers - Moanin'
1956: The Soul Stirrers - Touch the Hem of His Garment
De volgende tracks zijn toegevoegd, omdat ze in de vorige editie de boot gemist hadden door mediafouten:
1961: Linda Batista - Vingança
1927: Blind Willie Johnson - Dark Was the Night - Cold Was the Ground
0
geplaatst: 1 januari 2014, 22:11 uur
Orbilin, tot wanneer hebben we de tijd om met nominaties te komen?
0
geplaatst: 1 januari 2014, 22:19 uur
Vol = vol, met zo nodig over 10 dagen (11 jan 21:00 u.) afhechten en gaatjes vullen.
Ik heb nog even de minima en maxima in het overzichtstopic opgenomen, die waren in eerste instantie niet doorgekomen. Echo:
Iedereen mag een lijstje van 15 tracks inleveren, waardoor er plaats is voor 12 lijstjes, waarvan één gereserveerd voor de organisatie.
Je moet je nominaties spreiden over de decennia; per decennium (10-jaargroep) gelden minimum en maximum aantallen:
1914-1923: 0-1
1924-1933: 1-2
1934-1943: 3-4
1944-1953: 4-5
1954-1963: 4-5
De minima en maxima kunnen tussentijds bijgesteld worden, wanneer decennia te snel of te langzaam vol raken.
Elke nominatie bestaat uit (in die volgorde):
jaartal | uitvoerende | titel | medialink (youtube en/of spotify-uri)
Als jaartal geldt het jaar van de opname, of het erop volgende jaar - als de plaat toen werd uitgebracht of een hit werd.
Het jaartal moet onderbouwd zijn:
- het moet matchen met het spotify-albumjaar, of
- het moet genoemd worden op de youtube-pagina, of
- er moet een link naar een aparte onderbouwing worden opgegeven, onderaan de nominatielijst
0
geplaatst: 2 januari 2014, 04:40 uur
Mijn nominaties voor de lijst van 2014:
1919 | Jean Louis Pisuisse | Het land van Noord-Scharwou | Jean Louis Pisuisse | Het land van Noord-Scharwou
1929 | Louis Davids | De Kleine Man | Louis Davids | De Kleine Man
1930 | The Carter Family | Worried Man Blues | The Carter Family | Worried Man Blues
1935 | Conwee Boswell | Blue Moon | Conwee Boswell | Blue Moon
1940 | Jimmy Davis | You Are My Sunshine | Jimmy Davis | You Are My Sunshine
1941 | Delta Rhythm Boys | I Dreamt I Dwelt in Harlem | Delta Rhythm Boys | I Dreamt I Dwelt in Harlem
1946 | Lionel Hampton | Hey! Ba-Ba-Re-Bop | Lionel Hampton | Hey! Ba-Ba-Re-Bop
1948 | Roy Brown | Good Rockin' Tonight | Roy Brown | Good Rockin' Tonight
1950 | Fats Domino | The Fat Man | Fats Domino | The Fat Man
1950 | Eddy Christiani | Kleine Greetje uit de Polder | Eddy Christiani | Kleine Greetje uit de Polder
1954 | Elvis Presley | That's All Right | Elvis Presley | That's All Right
1958 | The Impressions | For Your Precious Love | The Impressions | For Your Precious Love
1959 | Lee Greenlee | Starlight | Lee Greenlee | Starlight
1963 | Ray Stevens | Harry the Hairy Ape | Ray Stevens | Harry the Hairy Ape
1963 | Johnny Cymbal | Mr. Bass Man | Johnny Cymbal | Mr. Bass Man
Tips voor iemand die nog een nummer uit de periode 1924-1933 zoekt:
The Carter Family - Keep on the Sunny Side - The Carter Family - Keep on the sunny side
Harry McClintock - Big Rock Candy Mountain - Harry McClintock - Big Rock Candy Mountain
Tip voor iemand die nog een nummer uit de periode 1944-1953 zoekt:
The Orioles - Crying in the Chapel - The Orioles - Crying in the Chapel
Tip voor iemand die nog een nummer uit de periode 1954-1963 zoekt:
Bobbejaan Schoepen - Café Zonder Bier - Bobbejaan Schoepen - Café Zonder Bier
1919 | Jean Louis Pisuisse | Het land van Noord-Scharwou | Jean Louis Pisuisse | Het land van Noord-Scharwou
1929 | Louis Davids | De Kleine Man | Louis Davids | De Kleine Man
1930 | The Carter Family | Worried Man Blues | The Carter Family | Worried Man Blues
1935 | Conwee Boswell | Blue Moon | Conwee Boswell | Blue Moon
1940 | Jimmy Davis | You Are My Sunshine | Jimmy Davis | You Are My Sunshine
1941 | Delta Rhythm Boys | I Dreamt I Dwelt in Harlem | Delta Rhythm Boys | I Dreamt I Dwelt in Harlem
1946 | Lionel Hampton | Hey! Ba-Ba-Re-Bop | Lionel Hampton | Hey! Ba-Ba-Re-Bop
1948 | Roy Brown | Good Rockin' Tonight | Roy Brown | Good Rockin' Tonight
1950 | Fats Domino | The Fat Man | Fats Domino | The Fat Man
1950 | Eddy Christiani | Kleine Greetje uit de Polder | Eddy Christiani | Kleine Greetje uit de Polder
1954 | Elvis Presley | That's All Right | Elvis Presley | That's All Right
1958 | The Impressions | For Your Precious Love | The Impressions | For Your Precious Love
1959 | Lee Greenlee | Starlight | Lee Greenlee | Starlight
1963 | Ray Stevens | Harry the Hairy Ape | Ray Stevens | Harry the Hairy Ape
1963 | Johnny Cymbal | Mr. Bass Man | Johnny Cymbal | Mr. Bass Man
Tips voor iemand die nog een nummer uit de periode 1924-1933 zoekt:
The Carter Family - Keep on the Sunny Side - The Carter Family - Keep on the sunny side
Harry McClintock - Big Rock Candy Mountain - Harry McClintock - Big Rock Candy Mountain
Tip voor iemand die nog een nummer uit de periode 1944-1953 zoekt:
The Orioles - Crying in the Chapel - The Orioles - Crying in the Chapel
Tip voor iemand die nog een nummer uit de periode 1954-1963 zoekt:
Bobbejaan Schoepen - Café Zonder Bier - Bobbejaan Schoepen - Café Zonder Bier
0
geplaatst: 2 januari 2014, 05:15 uur
Mijn onderbouwing van de jaartallen voor mijn nominaties:
Jean Louis Pisuisse - Het land van Noord-Scharwou is uit 1919:
Dit was verreweg de lastigste om te vinden. Na lang zoeken vond ik dit jaartal bij deze link (onderaan de pagina bij meer details). Ik hoop dat dit voldoende onderbouwing is, anders heb ik nog wel wat meer informatie gevonden die indirect naar dit jaartal wijzen.
Louis Davids - De Kleine Man is uit 1929: wikipedia
The Carter Family - Worried Man Blues is uit 1930: Wikipedia
Conwee Boswell - Blue Moon is uit 1935: Wikipedia
Jimmy Davis - You Are My Sunshine is uit 1940: Wikipedia
Delta Rhythm Boys - I Dreamt I Dwelt in Harlem is uit 1941: Wikipedia (tekst is alleen tweeledig uit te leggen) en Amazon (onderaan bij customer review staat dat het nummer is opgenomen in NYC in 1941)
Lionel Hampton - Hey! Ba-Ba-Re-Bop is uit 1946: Wikipedia
Roy Brown - Good Rockin' Tonight is uit 1948: Wikipedia
Fats Domino - The Fat Man is uit 1950: Wikipedia (recording is in 1949, release is in 1950)
Eddy Christiani - Kleine Greetje uit de Polder is uit 1950:Wikipedia
Elvis Presley - That's All Right is uit 1954: Wikipedia
The Impressions - For Your Precious Love is uit 1958: Wikipedia
Lee Greenlee - Starlight is uit 1959: vage link vervolgens op plaatje van achterkant CD klikken
Ray Stevens - Harry the Hairy Ape is uit 1963: Wikipedia
Johnny Cymbal - Mr. Bass Man is uit 1963: Wikipedia
Jean Louis Pisuisse - Het land van Noord-Scharwou is uit 1919:
Dit was verreweg de lastigste om te vinden. Na lang zoeken vond ik dit jaartal bij deze link (onderaan de pagina bij meer details). Ik hoop dat dit voldoende onderbouwing is, anders heb ik nog wel wat meer informatie gevonden die indirect naar dit jaartal wijzen.
Louis Davids - De Kleine Man is uit 1929: wikipedia
The Carter Family - Worried Man Blues is uit 1930: Wikipedia
Conwee Boswell - Blue Moon is uit 1935: Wikipedia
Jimmy Davis - You Are My Sunshine is uit 1940: Wikipedia
Delta Rhythm Boys - I Dreamt I Dwelt in Harlem is uit 1941: Wikipedia (tekst is alleen tweeledig uit te leggen) en Amazon (onderaan bij customer review staat dat het nummer is opgenomen in NYC in 1941)
Lionel Hampton - Hey! Ba-Ba-Re-Bop is uit 1946: Wikipedia
Roy Brown - Good Rockin' Tonight is uit 1948: Wikipedia
Fats Domino - The Fat Man is uit 1950: Wikipedia (recording is in 1949, release is in 1950)
Eddy Christiani - Kleine Greetje uit de Polder is uit 1950:Wikipedia
Elvis Presley - That's All Right is uit 1954: Wikipedia
The Impressions - For Your Precious Love is uit 1958: Wikipedia
Lee Greenlee - Starlight is uit 1959: vage link vervolgens op plaatje van achterkant CD klikken
Ray Stevens - Harry the Hairy Ape is uit 1963: Wikipedia
Johnny Cymbal - Mr. Bass Man is uit 1963: Wikipedia
0
geplaatst: 3 januari 2014, 21:18 uur
Ik had de smaak wel te pakken na de finale, maar bijna alle nummers die ik wil nomineren komen uit de periode 1954-1963. Om verder in de tijd te gaan heb ik jammer genoeg onvoldoende kennis... Valt er geen mouw te passen aan die nominatieregel?
Het is niet toevallig dat alle nieuw toegevoegde tracks uit de Ladder ook uit deze periode komen natuurlijk.
Het is niet toevallig dat alle nieuw toegevoegde tracks uit de Ladder ook uit deze periode komen natuurlijk.
0
geplaatst: 4 januari 2014, 11:16 uur
Beste kemm,
Toen ik ruim een jaar geleden dit project begon schreef ik: "Ik zou graag een game toe willen voegen, met alleen tracks opgenomen in de voorlaatste 50 jaar (1913-1962). Het zou kunnen dat de uitvinding van popmuziek een revolutie was die alle eerdere populaire muziek, noem het uit de ‘prehistorie’, uitrangeerde. Maar in ieder geval geldt domweg dat onbekend onbemind maakt. Naar alle soorten muziek moet je leren luisteren, slechts een minderheid heeft dat met oudere muziek gedaan, en daarom maakt deze muziek democratisch geen kans wanneer het moet concurreren met eigentijdse muziek."
Je suggereert dat je de te nomineren nummers al zou moeten kennen. Het is hier juist de bedoeling om op zoek te gaan naar het onbekende nog onbeminde. Als je daar niet aan wilt beginnen, is deze competitie misschien niet iets voor jou. Wat wist ik twee jaar geleden van dat eerste tijdvak? Ik kon Scott Joplin noemen en de Charleston, maar die eerste bleek vroeger te zijn en de tweede later. De tijd tussen finale en start biedt ruimte genoeg om over YouTube en Wikipedia te surfen. Ik schat dat je in pakweg 5 uur al heel wat moois kunt vinden.
Praktisch gezien voorkomt de spreidingsregel dat de makkelijk te vullen tijdvakken snel vollopen en dat anderen dan het moeilijkere werk moeten doen. Wat dan ook zou betekenen dat er dan minder nominators per tijdvak zijn, wat de diversiteit zou schaden.
Toen ik ruim een jaar geleden dit project begon schreef ik: "Ik zou graag een game toe willen voegen, met alleen tracks opgenomen in de voorlaatste 50 jaar (1913-1962). Het zou kunnen dat de uitvinding van popmuziek een revolutie was die alle eerdere populaire muziek, noem het uit de ‘prehistorie’, uitrangeerde. Maar in ieder geval geldt domweg dat onbekend onbemind maakt. Naar alle soorten muziek moet je leren luisteren, slechts een minderheid heeft dat met oudere muziek gedaan, en daarom maakt deze muziek democratisch geen kans wanneer het moet concurreren met eigentijdse muziek."
Je suggereert dat je de te nomineren nummers al zou moeten kennen. Het is hier juist de bedoeling om op zoek te gaan naar het onbekende nog onbeminde. Als je daar niet aan wilt beginnen, is deze competitie misschien niet iets voor jou. Wat wist ik twee jaar geleden van dat eerste tijdvak? Ik kon Scott Joplin noemen en de Charleston, maar die eerste bleek vroeger te zijn en de tweede later. De tijd tussen finale en start biedt ruimte genoeg om over YouTube en Wikipedia te surfen. Ik schat dat je in pakweg 5 uur al heel wat moois kunt vinden.
Praktisch gezien voorkomt de spreidingsregel dat de makkelijk te vullen tijdvakken snel vollopen en dat anderen dan het moeilijkere werk moeten doen. Wat dan ook zou betekenen dat er dan minder nominators per tijdvak zijn, wat de diversiteit zou schaden.
0
geplaatst: 4 januari 2014, 11:24 uur
Ik wil best extra nomineren voor het tweede en derde tijdvak 
Daar gaat het schrappen het meeste pijn doen

0
geplaatst: 4 januari 2014, 13:18 uur
Orbilin schreef:
Ok, dan zie ik dit inderdaad anders. Nominaties zijn nummers waarvan je zelf enthousiast bent en graag wil introduceren in het topic. Het ontdekken gebeurt dan als het spel start en je kennis maakt met de startlijst en de nominaties van de anderen. Die kunnen inderdaad dan wel prikkelen om zelf ook verder te zoeken. Ik zie het nut niet van nummers nomineren die ik op 5 uur tijd bijeen gesprokkeld heb en dus zelf amper ken. Daarom dat ik bv. ook geen Faeröerse nummers nomineer voor de anderstalige ladder. Als dat dan betekent dat deze competitie niets voor mij is, dan zal ik het gewoon weer bij een finalijstje houden op het einde van het jaar (als dat dan mag tenminste).Je suggereert dat je de te nomineren nummers al zou moeten kennen. Het is hier juist de bedoeling om op zoek te gaan naar het onbekende nog onbeminde. Als je daar niet aan wilt beginnen, is deze competitie misschien niet iets voor jou. Wat wist ik twee jaar geleden van dat eerste tijdvak? Ik kon Scott Joplin noemen en de Charleston, maar die eerste bleek vroeger te zijn en de tweede later. De tijd tussen finale en start biedt ruimte genoeg om over YouTube en Wikipedia te surfen. Ik schat dat je in pakweg 5 uur al heel wat moois kunt vinden.
0
geplaatst: 4 januari 2014, 16:07 uur
kemm schreef:
Ik zie het nut niet van nummers nomineren die ik op 5 uur tijd bijeen gesprokkeld heb en dus zelf amper ken.
Tja, ik steek er zelf wel zo'n 50 uur in, maar ja... Ik zie het nut niet van nummers nomineren die ik op 5 uur tijd bijeen gesprokkeld heb en dus zelf amper ken.

kemm schreef:
dan zal ik het gewoon weer bij een finalijstje houden op het einde van het jaar (als dat dan mag tenminste).
Tuurlijk! Alle input is welkom.dan zal ik het gewoon weer bij een finalijstje houden op het einde van het jaar (als dat dan mag tenminste).
remcodulac schreef:
Ik wil best extra nomineren voor het tweede en derde tijdvak
Als jullie twee nou even de koppen bij elkaar steken... Misschien krijgen jullie elkaar enthousiast.Ik wil best extra nomineren voor het tweede en derde tijdvak

kemm schreef:
Daarom dat ik bv. ook geen Faeröerse nummers nomineer voor de anderstalige ladder.
Tja, Faeröers gaat lastig worden, maar kan ik je enthousiast maken voor deze klassiekers uit Letland en Polen? Daarom dat ik bv. ook geen Faeröerse nummers nomineer voor de anderstalige ladder.

1930 | Orkiestra taneczna Columbia | Oczy czarne (Dark Eyes) | YouTube - Oskar Strok's Tango: Dark Eyes, 1930s
1932 | Adam Aston | I tak mi ciebie z.al | YouTube - Adam Aston - I tak mi ciebie ?al . (Tango)
0
geplaatst: 4 januari 2014, 17:24 uur
Orbilin schreef:
Tja, Faeröers gaat lastig worden, maar kan ik je enthousiast maken voor deze klassiekers uit Letland en Polen?
1930 | Orkiestra taneczna Columbia | Oczy czarne (Dark Eyes) | YouTube - Oskar Strok's Tango: Dark Eyes, 1930s
1932 | Adam Aston | I tak mi ciebie z.al | YouTube - Adam Aston - I tak mi ciebie ?al . (Tango)
Het Letse nummer zal niet mogen van dynamo d, aangezien instrumentaal, maar dat Poolse is er wel eentje om te onthouden als het zover is. Tja, Faeröers gaat lastig worden, maar kan ik je enthousiast maken voor deze klassiekers uit Letland en Polen?

Ik zie dat het Letste uit de 1930's komt en dat je dan 1930 als jaar noemt. Ik heb iets gelijkaardig met een nummer waarvan enkel te vinden is dat het tussen 1934 en 1940 is opgenomen, gewoon 1934 zetten dan?
Zal verder idd eens bij Remco gaan kloppen!
0
geplaatst: 4 januari 2014, 22:06 uur
kemm, ik heb ook nog een paar tips gegeven, daar mag je ook zeker gebruik van maken 

0
geplaatst: 5 januari 2014, 12:16 uur
kemm schreef:
Ik zie dat het Letste uit de 1930's komt en dat je dan 1930 als jaar noemt. Ik heb iets gelijkaardig met een nummer waarvan enkel te vinden is dat het tussen 1934 en 1940 is opgenomen, gewoon 1934 zetten dan?
Dat is een groot probleem met die oude opnames. Van deze - YouTube - FomFom - ET Mensah & HIs Tempos Band Ghana 1950's High Life
- kan ik het getoonde singletje niet in Decca lijsten vinden, wel LPs van deze band, maar daarvan geen tracklistings, dus of het 1951, 1952 of 1953 was zullen we waarschijnlijk nooit te weten komen, of we moeten contact opnemen met Decca West Africa. Niet nomineren is ook zonde, dus inderdaad, als je serieus gezocht hebt en alleen een vaag jaartal gevonden, kies dat dan maar.
0
geplaatst: 5 januari 2014, 16:12 uur
Eerst maar even mijn eigen nominaties doen 
1921 | Fanny Brice | Second Hand Rose | Fanny Brice - Second Hand Rose
1930 | Bertolt Brecht |Das Lied von der Unzulänglichkeit Menschlichen Strebens | Bertolt Brecht - Das Lied von der Unzulänglichkeit Menschlichen Strebens
1926 | Alexander Vertinsky | Dorogoi Dlinnoyu | Alexander Vertinsky - Dorogoi Dlinnoyu
1935 | Duke Ellington | In a Sentimental Mood | Duke Ellington - In a Sentimental Mood
1942 | Dooley Wilson | As Time Goes By | Dooley Wilson - As Time Goes By
1934 | Paul Whiteman and His Orchestra with Peggy Healy and John Hauser| You're the Top | Paul Whiteman and His Orchestra with Peggy Healy and John Hauser - You're the Top
1936 | Ina Ray Hutton and Her Melodears | Truckin' | Ina Ray Hutton & Her Melodears - Truckin'
1951 | Earl Bostic and His Orchestra | Flamingo | Earl Bostic and His Orchestra - Flamingo
1951 | Lee Wiley | Manhattan | Lee Wiley - Manhattan
1947 | Jimmy Dorsey and His Orchestra with Bill Lawrence | On Green Dolphin Street | Jimmy Dorsey and His Orchestra with Bill Lawrence - On Green Dolphin Street
1945 | Woody Herman and His Orchestra | Laura | Woody Herman and His Orchestra - Laura
1955 | Billie Holiday | Everything Happens to Me | Billie Holiday - Everything Happens to Me
1959 | Agostinho dos Santos | Manhã de Carnaval | Agostinho dos Santos - Manhã de Carnaval
1963 | Jean Ferrat | Nuit et Brouillard | Jean Ferrat - Nuit et Brouillard
1957 | Léo Ferré | Le Serpent Qui Danse | Léo Ferré - Le Serpent Qui Danse
Verantwoording Dooley Wilson - As Time Goes By: As Time Goes By (song)
Verantwoording Jean Ferrat - Nuit et Brouillard: Jean Ferrat

1921 | Fanny Brice | Second Hand Rose | Fanny Brice - Second Hand Rose
1930 | Bertolt Brecht |Das Lied von der Unzulänglichkeit Menschlichen Strebens | Bertolt Brecht - Das Lied von der Unzulänglichkeit Menschlichen Strebens
1926 | Alexander Vertinsky | Dorogoi Dlinnoyu | Alexander Vertinsky - Dorogoi Dlinnoyu
1935 | Duke Ellington | In a Sentimental Mood | Duke Ellington - In a Sentimental Mood
1942 | Dooley Wilson | As Time Goes By | Dooley Wilson - As Time Goes By
1934 | Paul Whiteman and His Orchestra with Peggy Healy and John Hauser| You're the Top | Paul Whiteman and His Orchestra with Peggy Healy and John Hauser - You're the Top
1936 | Ina Ray Hutton and Her Melodears | Truckin' | Ina Ray Hutton & Her Melodears - Truckin'
1951 | Earl Bostic and His Orchestra | Flamingo | Earl Bostic and His Orchestra - Flamingo
1951 | Lee Wiley | Manhattan | Lee Wiley - Manhattan
1947 | Jimmy Dorsey and His Orchestra with Bill Lawrence | On Green Dolphin Street | Jimmy Dorsey and His Orchestra with Bill Lawrence - On Green Dolphin Street
1945 | Woody Herman and His Orchestra | Laura | Woody Herman and His Orchestra - Laura
1955 | Billie Holiday | Everything Happens to Me | Billie Holiday - Everything Happens to Me
1959 | Agostinho dos Santos | Manhã de Carnaval | Agostinho dos Santos - Manhã de Carnaval
1963 | Jean Ferrat | Nuit et Brouillard | Jean Ferrat - Nuit et Brouillard
1957 | Léo Ferré | Le Serpent Qui Danse | Léo Ferré - Le Serpent Qui Danse
Verantwoording Dooley Wilson - As Time Goes By: As Time Goes By (song)
Verantwoording Jean Ferrat - Nuit et Brouillard: Jean Ferrat
0
geplaatst: 5 januari 2014, 19:36 uur
Dit is het uiteindelijk geworden:
1928 | Ruth Etting | Love Me or Leave Me | Ruth Etting | Love Me or Leave Me
1934 | Harriet McClintock | Go to Sleep (Little Baby) | Harriet McClintock | Go to Sleep (Little Baby)
1936 | Josephine Baker | La Conga Blicoti | Josephine Baker | La Conga Blicoti | met dank aan remcodulac
1936 | Valaida Snow | Until The Real Thing Comes Along | Valaida Snow | Until The Real Thing Comes Along | met dank aan remcodulac
1937 | Vera Hall | Trouble So Hard | Vera Hall | Trouble So Hard
1945 | The Pied Pipers | Dream | The Pied Pipers | Dream | met dank aan remcodulac
1948 | Evelyn Knight & The Stardusters | A Little Bird Told Me | Evelyn Knight & The Stardusters | A Little Bird Told Me | met dank aan remcodulac
1953 | Amos Milburn | One Scotch, One Bourbon, One Beer | Amos Milburn | One Scotch, One Bourbon, One Beer | met dank aan remcodulac
1953 | Chet Baker | Let’s Get Lost | Chet Baker | Let’s Get Lost
1953 | The Orioles | Crying in the Chapel | The Orioles | Crying in the Chapel | met dank aan Kees-Jan
1957 | Lorez Alexandria | Baltimore Oriole | Lorez Alexandria | Baltimore Oriole
1959 | Charles Mingus | Better Git It in Your Soul | Charles Mingus | Better Git It in Your Soul
1961 | Bobby Bland | Lead Me On | Bobby Bland | Lead Me On
1962 | Solomon Burke | Cry to Me | Solomon Burke | Cry to Me
1963 | Lesley Gore | It’s My Party | Lesley Gore | It’s My Party
Waar nodig linkt het jaartal door.
En wellicht zijn ze niet nodig, maar toch wat suggesties voor het recentste blok:
1954: Sarah Vaughan - Lullaby of Birdland
1956: Billie Holiday - Lady Sings the Blues
1956: Odetta - Another Man Done Gone
1957: Jackie Wilson - Reet Petite
1958: Cannonball Adderley - Autumn Leaves
1960: Bessie Jones - Sometimes
1960: The Miracles - Who’s Lovin’ You
1961: Bobby Bland - I’ll Take Care of You
1963: Donald Byrd - Cristo Redentor
1963: Johnny “Guitar” Watson - Gangster of Love
1928 | Ruth Etting | Love Me or Leave Me | Ruth Etting | Love Me or Leave Me
1934 | Harriet McClintock | Go to Sleep (Little Baby) | Harriet McClintock | Go to Sleep (Little Baby)
1936 | Josephine Baker | La Conga Blicoti | Josephine Baker | La Conga Blicoti | met dank aan remcodulac
1936 | Valaida Snow | Until The Real Thing Comes Along | Valaida Snow | Until The Real Thing Comes Along | met dank aan remcodulac
1937 | Vera Hall | Trouble So Hard | Vera Hall | Trouble So Hard
1945 | The Pied Pipers | Dream | The Pied Pipers | Dream | met dank aan remcodulac
1948 | Evelyn Knight & The Stardusters | A Little Bird Told Me | Evelyn Knight & The Stardusters | A Little Bird Told Me | met dank aan remcodulac
1953 | Amos Milburn | One Scotch, One Bourbon, One Beer | Amos Milburn | One Scotch, One Bourbon, One Beer | met dank aan remcodulac
1953 | Chet Baker | Let’s Get Lost | Chet Baker | Let’s Get Lost
1953 | The Orioles | Crying in the Chapel | The Orioles | Crying in the Chapel | met dank aan Kees-Jan
1957 | Lorez Alexandria | Baltimore Oriole | Lorez Alexandria | Baltimore Oriole
1959 | Charles Mingus | Better Git It in Your Soul | Charles Mingus | Better Git It in Your Soul
1961 | Bobby Bland | Lead Me On | Bobby Bland | Lead Me On
1962 | Solomon Burke | Cry to Me | Solomon Burke | Cry to Me
1963 | Lesley Gore | It’s My Party | Lesley Gore | It’s My Party
Waar nodig linkt het jaartal door.
En wellicht zijn ze niet nodig, maar toch wat suggesties voor het recentste blok:
1954: Sarah Vaughan - Lullaby of Birdland
1956: Billie Holiday - Lady Sings the Blues
1956: Odetta - Another Man Done Gone
1957: Jackie Wilson - Reet Petite
1958: Cannonball Adderley - Autumn Leaves
1960: Bessie Jones - Sometimes
1960: The Miracles - Who’s Lovin’ You
1961: Bobby Bland - I’ll Take Care of You
1963: Donald Byrd - Cristo Redentor
1963: Johnny “Guitar” Watson - Gangster of Love
0
geplaatst: 6 januari 2014, 17:12 uur
Love Me or Leave Me: stond ook op mijn lijstje (1929).
Josephine Baker: serieus overwogen.
In a Sentimental Mood: ik overwoog de 1962 versie met John Coltrane.
Ik ben benieuwd naar de rest. Het maximum voor groep 5 wordt verhoogd:
1954-1963: 4-6
Josephine Baker: serieus overwogen.
In a Sentimental Mood: ik overwoog de 1962 versie met John Coltrane.
Ik ben benieuwd naar de rest. Het maximum voor groep 5 wordt verhoogd:
1954-1963: 4-6
0
geplaatst: 6 januari 2014, 19:44 uur
Orbilin schreef:
Het maximum voor groep 5 wordt verhoogd
Het maximum voor groep 5 wordt verhoogd
Natuurlijk nadat ik mijn lijstje plaats, wat gemeen...

0
geplaatst: 7 januari 2014, 00:21 uur
Het spijt me, maar het kwam door jullie allebei, die allebei evenveel Groep 4 als Groep 5 nomineerden [edit] en relatief veel Groep 3[/edit], kille wiskunde. Groep 4 balanceert ook op het randje van een verhoogde max. Groep 4 heeft 44 vacatures en Groep 5 45.
0
geplaatst: 7 januari 2014, 00:25 uur
Orbilin schreef:
(quote)
Het spijt me, maar het kwam door jullie allebei, die allebei evenveel Groep 4 als Groep 5 nomineerden, kille wiskunde. Groep 4 balanceert ook op het randje van een verhoogde max. Nee, nou wordt ie mooi! Van wie mocht ik er in totaal dan maar 15 nomineren? Had ik er dan nog eentje uit de 24-33 categorie moeten laten vallen? Daarvoor is al veel te weinig ruimte beschikbaar.
0
geplaatst: 7 januari 2014, 00:34 uur
remcodulac schreef:
Nee, nou wordt ie mooi! Van wie mocht ik er in totaal dan maar 15 nomineren? Had ik er dan nog eentje uit de 24-33 categorie moeten laten vallen? Daarvoor is al veel te weinig ruimte beschikbaar.
Je doet helemaal niets verkeerd, Remco. Het pakt toevallig zo uit. Laat kemm maar zijn vijftigers aan andere nominators slijten. (quote)
Nee, nou wordt ie mooi! Van wie mocht ik er in totaal dan maar 15 nomineren? Had ik er dan nog eentje uit de 24-33 categorie moeten laten vallen? Daarvoor is al veel te weinig ruimte beschikbaar.
Ander nominators, zijn jullie er?
0
geplaatst: 7 januari 2014, 00:37 uur
remcodulac schreef:
Van wie mocht ik er in totaal dan maar 15 nomineren?
Van wie mocht jij vorig jaar twee keer nomineren, omdat er ruimte over bleef? Van wie mocht ik er in totaal dan maar 15 nomineren?

0
geplaatst: 7 januari 2014, 00:40 uur
Dat is waar: precedent geschapen. 
Ik heb er nog genoeg over, hoor
Misschien is het een idee om de users die voor 2013 een finalelijstje ingeleverd hebben hier een keer te quoten?

Ik heb er nog genoeg over, hoor

Misschien is het een idee om de users die voor 2013 een finalelijstje ingeleverd hebben hier een keer te quoten?
0
geplaatst: 7 januari 2014, 00:51 uur
0
geplaatst: 7 januari 2014, 09:01 uur
Zou graag willen nomineren maar ik ken amper nummers uit de periode 1914/1950
0
geplaatst: 7 januari 2014, 09:20 uur
Ik heb een lijstje van 14 klaar staan. Ik ben op zoek geweest naar een 15e, maar nog niet gevonden. Ik wil nog verder zoeken.
0
geplaatst: 7 januari 2014, 09:39 uur
Orbilin, ik verwacht dat ik dit jaar lang niet alle ladders mee zal spelen. De gewone ladder, witte trui en prehistorische lijst kosten allemaal tijd en ik zal die tijd niet altijd beschikbaar hebben. Wat mij betreft hebben mensen die wel het hele jaar mee willen spelen daarom meer 'recht' te nomineren dan ik dat heb.
Mocht je nominaties te kort komen dan wil ik me hier best over buigen. Ik zal er wel even over na moeten denken want ik heb niet zo 10 oude platen paraat die nog niet in de lijst staan.
Mocht je nominaties te kort komen dan wil ik me hier best over buigen. Ik zal er wel even over na moeten denken want ik heb niet zo 10 oude platen paraat die nog niet in de lijst staan.
0
geplaatst: 7 januari 2014, 11:41 uur
Hierbij mijn nominaties (linkjes volgen later). Veel 1963 nominaties mede door mijn deelname aan ander forum heb ik deze wat beter beluistert. Allemaal 5 sterren songs. De grenzen blijven wel de nominaties bepalen. Ik had bijvoorbeeld nog wat 1954 tracks die helaas nu net buiten de nominaties vallen (Rosemary Clooney - This Ole House en Muddy Waters - I Just Wanna Make Love To You).
1918 Fisk Jubilee Singers I O Mary Don't You Weep, Don't You Mourn I Fisk Jubilee Singers I O Mary Don't You Weep Spotify link, geen You Tube gevonden)
1928 Mississippi John Hurt I Frankie and Johnny I Mississippi John Hurt I Frankie and Johnny
1939 Norman Blake I You Are My Sunshine I Norman Blake I You Are My Sunshine
1939 The Cats & The Fiddle I I'd Rather Drink Muddy Water I The Cats & The Fiddle I I'd Rather Drink Muddy Water
1951 Hank Williams I Ramblin' Man I Hank Williams I Ramblin' Man
1950 Perez Prado & His Orchestra I Mambo No. 5 I Perez Prado & His Orchestra I Mambo No. 5
1951 Rufus Thomas I No More Dogging Around I Rufus Thomas I No More Dogging Around
1953 The Drifters I Such A Night I The Drifters I Such A Night
1949 Vaughn Monroe I Riders In The Sky i Vaughn Monroe I Riders In The Sky
1963 Dusty Springfield I I Only Want To Be With You I Dusty Springfield I I Only Want To Be With You
1962 Skeeter Davis I The End Of The World I Skeeter Davis I The End Of T...
1963 Tammi Terrell I I Cried I Tammi Terrell I I Cried
1963 The Beatles I Twist And Shout I The Beatles I Twist And Shout
1962 The Exciters I Tell Him I The Exciters I Tell Him
1963 The Impressions I It's All Right I The Impressions I It's All Right
1918 Fisk Jubilee Singers I O Mary Don't You Weep, Don't You Mourn I Fisk Jubilee Singers I O Mary Don't You Weep Spotify link, geen You Tube gevonden)
1928 Mississippi John Hurt I Frankie and Johnny I Mississippi John Hurt I Frankie and Johnny
1939 Norman Blake I You Are My Sunshine I Norman Blake I You Are My Sunshine
1939 The Cats & The Fiddle I I'd Rather Drink Muddy Water I The Cats & The Fiddle I I'd Rather Drink Muddy Water
1951 Hank Williams I Ramblin' Man I Hank Williams I Ramblin' Man
1950 Perez Prado & His Orchestra I Mambo No. 5 I Perez Prado & His Orchestra I Mambo No. 5
1951 Rufus Thomas I No More Dogging Around I Rufus Thomas I No More Dogging Around
1953 The Drifters I Such A Night I The Drifters I Such A Night
1949 Vaughn Monroe I Riders In The Sky i Vaughn Monroe I Riders In The Sky
1963 Dusty Springfield I I Only Want To Be With You I Dusty Springfield I I Only Want To Be With You
1962 Skeeter Davis I The End Of The World I Skeeter Davis I The End Of T...
1963 Tammi Terrell I I Cried I Tammi Terrell I I Cried
1963 The Beatles I Twist And Shout I The Beatles I Twist And Shout
1962 The Exciters I Tell Him I The Exciters I Tell Him
1963 The Impressions I It's All Right I The Impressions I It's All Right
* denotes required fields.