MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De Witte Trui [Editie 2014]

zoeken in:
Mijn lijstje ingeleverd:

Nieuw:
Nr. 4, 6, 8, 11, 12, 16, 20 en 24

Eruit:
Nr. 3, 7, 11, 17, 19, 20, 21 en 23

Ik denk dat we kunnen concluderen dat de finale dit jaar beter is.

Onweerwolf
ArthurDZ schreef:
Wanneer maak je de posities 25-400 eigenlijk bekend, Onweerwolf? Of waar kan ik dat reeds bestaande lijstje vinden?

Daar moet ik nog even over nadenken. Of gewoon allemaal in het weekend van de finale, of misschien begin ik er al iets eerder aan.

Onweerwolf schreef:
(quote)

Ik heb hem nu op 'make public' gezet, dus wellicht dat het nu wel zou lukken via mijn profiel.

had inderdaad niet verder gezocht dan mijn neus lang is.

Wat een gemopper op Spinvis op deze pagina

En het beste AF-nummer is natuurlijk Ocean of Noise

Gisteren alles voor het eerst beluisterd. Sommige nummers vielen mee, sommige nummers vielen tegen, sommigen opeens erg goed, sommigen bleken opeens toch tegen te vallen.

Specifiek wil ik toch wel Of Montreal eruit pikken. Een wat vreemde eend in de bijt, maar man, wat is dat een fantastisch nummer! Oeeee! Oeeee!

Onweerwolf schreef:
Al vind ik eigenlijk alles van AF prima te doen.
Nou, zo knap is die Win Butler toch ook weer niet?

mol
Ik vind het jammer dat dat Of Montreal nummer niet instrumentaal is. Zang staat me ontzettend tegen. Prima nummer verder.

En een machtige finale, met de beste twee werken van Arcade Fire en The National plus dat waanzinnige Jubilee Street.

Idd Jubilee Street is geweldig, zeker een mooie toevoeging in de finale

Onweerwolf
We zitten inmiddels op 30 lijstjes.

Onweerwolf
Ik ben inmiddels ook mijn lijstje aan het maken. Daar komen weinig verrassingen in. Santigold is de enige nieuwe finalist die echt voor een toppositie gaat.

Wel is er een plaat waarvan bij mij inmiddels het kwartje keihard is gevallen en dat is Surf Solar.

Ook mijn lijstje ingeleverd. Wat een finale!
(afbeelding)

10 (geniaal, top 100 allertijden)

1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.

9.5 of hoger (nummers die met gemak top 10 halen als ze in de Ladderfinale zouden staan):

9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.

9 of hoger (zeer goed):

16.
17.
18.

8.5 of hoger

19.
20.
21

8.0 of hoger

22.
23.

Voldoende:

24.

Nieuw: 3, 8, 11, 12, 13, 15, 16, 23
Eruit: 3, 10, 13, 16, 17, 18, 21, 24

Druk bezig met mijn lijstje, nog een paar laatste platen omdraaien en de boel staat.

Een aantal vaststellingen/vraagstukken:
- Mooi dat er in de vorm van Kanye's magnum opus Runaway een hiphop nummer de finale heeft weten te halen. Geen 'credible street' song maar een rijk georkestreerd op sommige momenten richting triphop gaande track. Benieuwd of dit ook de niet-pure hiphop liefhebber kan verleiden.
- Welke nieuwkomer gaat de meeste potten breken? Ik zie Reflektor het afleggen tegen Rebellion en Tunnels en denk dat het voor de hoogste 'nieuwe' binnenkomer zal gaan tussen Nick Cave en Santigold. Ik heb vorig jaar niet meegestemd maar heb in mijn top twaalf drie nummers staan die vorig jaar de finale niet gehaald hebben.
- De ultieme love/hate plaat van het jaar? Runaway, Yellow Brick Road, Oostende of toch iets anders?

En dan mijn eigen lijst. Ik kom zelf tot negen platen die boven de rest uitstijgen. Daarachter wordt het steeds iets minder maar echte platen zitten er niet bij. In die top negen zijn twee nieuwe binnenkomers te vinden en maar één plaat die het vorig jaar tot de top vijf wist te schoppen.

Voorspelling top 5:
1. Arcade Fire - Rebellion (Lies)
2. Arcade Fire - Neighborhood #1 (Tunnels) (toch echt de favoriete band hier op MuMe)
3. The National - Bloodbuzz Ohio (gaat profiteren van het ontbreken van Conv. 16)
4. Radiohead - Jigsaw Falling Into Place
5. Sufjan Stevens - John Wayne Gacy, Jr. (profiteert van het ontbreken van Chicago)

Verrassing: Fuck Buttons - Surf Solar
Bottom Three: (24) Arcade Fire - No Cars Go, (23) Interpol - Evil, (22) Angus & Julia Stone - Yellow Brick Road.

Onweerwolf
Mooi om te lezen.

Ik zal binnenkort mijn, al geschreven, voorbeschouwing ook posten ter vergelijking.

Hoogste binnenkomer gaat toch echt Santigold worden. Reflektor heeft inderdaad teveel last van de Funeral-nummers, en Nick Cave is denk ik iets teveel love/hate.

Onweerwolf
Echt? In mijn beschouwing noem ik Nick juist als allemansvriend. Santigold is denk ik veel meer love/hate.

Bij mij komen Reflektor, Jubilee Street en Disparathe Youth netjes achter elkaar (weet nog niet zeker in welke volgorde). Twee nieuwkomers staan daar nog boven.

Disparate Youth heeft denk ik het voordeel dat het van verschillende muziekgenres wat heeft. Lijkt me daardoor dus minder een love/hate plaat.
Jubilee Street wordt volgens mij toch ook ruim gewaardeerd hier.
Spinvis lijkt mij de grootste love/hate, bij mij blijft ie iig puntloos

Onweerwolf schreef:
Echt? In mijn beschouwing noem ik Nick juist als allemansvriend.

In mijn beleving was Nick nogal love/hate in de MuMeLadder maar dat is gewoon heel gemiddeld: The Mercy Seat was vorig jaar 14e met 9,36%.

Onweerwolf
Gretz schreef:
(quote)

In mijn beleving was Nick nogal love/hate in de MuMeLadder maar dat is gewoon heel gemiddeld: The Mercy Seat was vorig jaar 14e met 9,36%.

Maar er zit wel verschil tussen The Mercy Seat en Jubilee Street denk ik, die laatste heeft niet zo'n rauw randje.

Als The Mercy Seat al niet eens zo love/hate is, dan gaat Jubilee Street dat zeker niet zijn. Santigold is in mijn ogen ook geen echte love/hate-plaat. Dan moet je denk ik eerder kijken naar de pure electronica, Kanye West of misschien zelfs de meest blanke mannenrock (The Funeral?). En Spinvis lijkt me daar ook wel een goede kandidaat voor.

Misschien zeg ik iets heel geks, maar ik denk dat Kanye West veel te veel hoge noteringen zal krijgen voor een hoge love/hate-score. Ik zie Runaway het linkerrijtje wel halen.

Enerzijds zie ik Kanye ook wel verrassen maar ik ben toch een beetje bang dat veel stemmers die enthousiast reageren op de finaleplek van Runaway op het moment suprême teruggrijpen op de MuMe klassiekers (mainstream) waardoor de uiteindelijke score tegen gaat vallen.

Ja, of je vindt natuurlijk gewoon dat er veel betere hiphopnummers gemaakt zijn in de afgelopen tien jaar? Ik heb zeker een keer op Runaway gestemd als gunfactor, maar ik kan zo 20 betere nummers opnoemen. Om te beginnen al Dark Fantasy van hetzelfde album.

Maar die staan niet in de finale dus is dat is in deze ook niet erg relevant..

Mijn lijstje is ook verstuurd en ik kan zeggen dat ik de finale dit jaar beter vind dan vorig jaar. En toen was het niveau al uitstekend.

Onweerwolf
Inmiddels zijn er 40 lijstjes binnen.

Bij deze nog even een herinnering aan de deelnemers die in het verleden meededen aan De Witte Trui maar nog geen lijstje hebben ingeleverd. Je hebt nog een kleine twee weken de tijd.

(Krijg je van dit bericht een notificatie maar heb je al wel een lijstje ingestuurd, laat het me dan direct weten want dan heb ik je lijstje per ongeluk niet verwerkt!!!)

Geadresseerden van dit bericht: 50tracks, Angelo, Aroentje, Arrie, Ceasar, chevy93, corn1holio1, Cured, dvdschaaf, Dwejkk_, dynamo d, Edgar18, El Ninjo, Etiul, Gele Stift, Glen Hansard, GrafGantz, Gyzzz, jassn, JoaMuse, kemm, kobe bryant fan, Koenr, L_T_B, Lukas, madmadder, MDV, Oldfart, Onweerwolf, panjoe, ranboy, remcodulac, Rhythm & Poetry, Salvadore, tbouwh, The Eraser, wandelindenatuur

Wil je liever geen notificaties meer ontvangen over De Witte Trui stuur me dan even een pm en dan haal ik je van de lijst.

ik ga er dit weekend voor zitten

Zelfde hier, tenzij het me tegen die tijd weer ontschoten is.

Mijne is klaar hoor, zal hem straks naar je sturen.

Onweerwolf schreef:
Inmiddels zijn er 40 lijstjes binnen.

Het aantal stemmen van 2013 gaan we dan wel overtreffen, ik gok op minimaal 60 lijsten.

Mijn lijstje is ook weer verstuurd. Alleen mijn nummer laatst is gelijk gebleven.

Ben kwijt: 1, 6, 12, 14, 17, 18, 19, 23
Daarvoor terug: 1, 3, 5, 10, 11, 12, 18, 22

Dat betekent een duidelijk betere finale, dus.

Grootste verliezer: John Wayne Gacy, Jr. van 8 naar 21.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:51 uur

geplaatst: vandaag om 12:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.