MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De Witte Trui [Editie 2014]

zoeken in:
Manipulatie!

Het ontbreken van Burial is toch wel een omissie en met Angus & Julia Stone weet Spinvis iig zeker dat ie niet meer laatste bij mij staat, maar verder zijn Cave, Kanye, Of Montreal en Interpol uitstekende toevoegingen en is het een prima finale geworden. Ik zal van de week mijn lijstje inleveren.

Titmeister schreef:
Het ontbreken van Burial is toch wel een omissie en met Angus & Julia Stone weet Spinvis iig zeker dat ie niet meer laatste bij mij staat.

Wat de onderste regionen betreft zijn wij het roerend eens.

Arno schreef:
(quote)

Wat de onderste regionen betreft zijn wij het roerend eens.

Enige 2 nummers die ik als matig beschouw. Rest vind ik goed tot uitstekend.

Schitterende finale!

Ik had alleen veel liever Chicago en Reckoner van Sufjan Stevens/Radiohead in de finale gezien. En natuurlijk jammer van het ontbreken van Burial `s Ashtray Wasp.

Daar staat dan weer tegenover de komst van Santigold, Kanye West, Arctic Monkeys & Of Montreal in de finale. Eigenlijk scoren alleen Bloodbuzz Ohio & John Wayne Gacy Jr. een lichte onvoldoende. De Top 15 steekt er echt bovenuit mij bij, niet te doen om de laatste 3 nummers daaruit te schrappen. Al scoren de 7 nummers net daaronder ook dikke zevens.

Arno schreef:
Met dat verschil dat die draak van Antony er nu niet bij is

Je bent zelf een draak

Jammer dat Burial er niet meer bij is, grootste verlies t.o.v. vorig jaar
Voor de rest een uitstekende finale!

Not Even Jail en Take You On A Cruise zouden trouwens veel hoger scoren dan het wat overgewaardeerde Evil...Ik ben een echte Interpolfan, maar Evil zal hoogstwaarschijnlijk ergens in de onderste regionen terechtkomen.

Onweerwolf
15 lijstjes binnen inmiddels.

Ik bekijk dus zelf ook niet de tussenstand, maar ook aan het invullen van de lijstjes kan ik eigenlijk geen touw vastknopen. Alle platen worden frequent genoemd.

Geen Burial, Caribou, Chicago & PJ Harvey, maar wel Of Montreal en Kanye West in de plaats, over het algemeen voor mij misschien nét een tikkeltje minder dan vorig jaar, maar nog steeds een bijzonder sterk rijtje nummers

Een 15-tal serieuze kanshebbers voor een top-12 plaats bij mij, eens een nachtje over slapen..

The Eraser schreef:
Jammer dat Burial er niet meer bij is, grootste verlies t.o.v. vorig jaar
Voor de rest een uitstekende finale!

Not Even Jail en Take You On A Cruise zouden trouwens veel hoger scoren dan het wat overgewaardeerde Evil...Ik ben een echte Interpolfan, maar Evil zal hoogstwaarschijnlijk ergens in de onderste regionen terechtkomen.
Zelf ben ik geen echte Interpol-fan, maar ben best wel liefhebber. Desalniettemin denk ik dat Evil het nog lastig gaat krijgen om niet bij de onderste 3 te eindigen in mijn lijstje. Wat veel zegt over het (goede) veld, maar ook over de middelmatigheid van Evil. Alleen maar vanwege die zogenaamde goede baslijn?

Evil vind ik juist het beste van Interpol. Zo'n nummer dat stiekem best wel veel eeuwigheidswaarde heeft, i.t.t. het meerendeel van hun oeuvre.

Momenteel alles aan het herbeluisteren. Enkele eerste vaststellingen:

- I Bet That You Look Good on the Dancefloor kan me intussen veel minder bekoren dan in de beginjaren. Pakweg The View from the Afternoon had ik veel liever in de finale gezien. Hetzelfde geldt voor Evil - geef mij maar de hits van Our Love to Admire - maar Interpol vind ik in zijn geheel wel een pak beter dan Arctic Monkeys
- Disparate Youth is echt een geweldig nummer, die gaat bij mij bijzonder hoog scoren (al is er één nieuwkomer in de finale die ik nog beter vind)
- Tot dusver achtte ik We Carry On beter dan Machine Gun, maar vermoedelijk wordt die volgorde nu omgedraaid
- Spinvis

Net mijn lijstje ingeleverd na alles goed beluisterd te hebben. Mijn nummer laatst is hetzelfde als vorig jaar. Helaas heeft mijn nummer 1 van vorig jaar, Conversation 16, de finale niet gehaald. Wel krijg ik er op nummer 2 en 3 er twee mooie binnenkomers voor terug.
Ik vind de afwezigheid, ondanks dat de Editors bij mij waarschijnlijk niet de top 12 hadden gehaald, wel spijtig. En ook Antony mis ik, vind Hope There's Someone een echte zeroes-klassieker.
Wat betreft I Bet You Look Good on the Dancefloor heeft dat nummer nog niks aan waarde verloren bij mij, elke keer als ik dat nummer hoor krijg ik weer een flinke adrenalinekick. Ik hoop dan ook dat de Arctic Monkeys hoge ogen gaan gooien in de finale.

Voorspelling:
1. Arcade Fire - Rebellion (Lies)
2. The Knife - Silent Shout
3. Radiohead - Jigsaw Falling Into Place
4.Midlake - Roscoe
5. Arcade Fire - Neighborhood #1 (Tunnels)

Onweerwolf
20 lijstjes binnen alweer en het is echt all over the place met de punten.

Vijf punten verschil tussen de eerste en de laatste?

Gokje voor de top 5:

1. Arcade Fire - Rebellion (Lies)
2. Radiohead - Jigsaw Falling Into Place
3. Nick Cave And The Bad Seeds - Jubilee Street
4. Arcade Fire - Neighborhood #1 (Tunnels)
5. The Knife - Silent Shout

Onweerwolf
Arno schreef:
Vijf punten verschil tussen de eerste en de laatste?

Geen idee.

Ik check de stand dus niet. Ik vul alleen alle lijstjes in. Het daadwerkelijk optellen doet mijn bestand pas een voor een op de finale zondag. Op die manier blijft het voor mij ook spannend.

Het enige wat ik tot dusverre kan zeggen is dat heel veel verschillende platen een #1 positie krijgen. Verder heb ik eergisteren een voorbeschouwing geschreven die ik zal posten als de meeste lijstjes binnen zijn en natuurlijk lijkt het nu alsof alle platen waarvan ik in mijn voorbeschouwing hebt gezegd dat ze een lage eindnotering halen nu opeens vaker genoemd worden.

En plots klinkt ook No Cars Go weer fantastisch - dat was ik even vergeten. Dan gaan alle AF's toch weer in mijn bovenste helft eindigen.

1. Arcade Fire (ws. Rebellion)
2. Arcade Fire (ws. Tunnels)
3. The National (ws. Fake Empire)

Beide bands verloren een nummer, ik vrees dat dit ze alleen maar in de kaart gaat spelen. Als ik zou mogen kiezen, ga ik overigens voor Tunnels. Het enige nummer (van bovengenoemde 3) dat in mijn top 12 te vinden zal zijn.

Casartelli (moderator)
Mijn lijstje ook ingestuurd. Aan een voorspelling ga ik me niet wagen, maar in navolging van Arno wat bevindingen plaatsen van de nummers die ik voor de gelegenheid herbeluisterd heb... waarom ook niet:

- Arcade Fire: Reflektor viel in herbeluistering mee; Tunnels en No Cars Go tegen. Spijtig dat er op het overigens bizarre aantal van vier kandidaten geen enkel nummer van The Suburbs meedoet
- The National: met een sterk nummer van Boxer en het sterkste nummer van High Violet ben ik wel content met dit tweetal. Wat ik van het nog latere werk gehoord heb, doet me betrekkelijk weinig
- Portishead: heb me nog genoodzaakt gezien een van deze twee in mijn lijst op te nemen. The Rip was een stuk hoger gekomen.

Tot zover de (vier)dubbele. Verder nog:

- Evil is toch wel behoorlijk suf. Nu Turn on the Bright Lights inmiddels te oud is, zou er wellicht gewoon geen plek meer voor Interpol in de finale moeten zijn.
- Nick Cave lijkt op hoge leeftijd toch nog redelijk in vorm te komen.

Jammer dat we alleen de eerste helft punten mogen geven - tussen mijn nummer 13 en mijn nummer 24 zit nog een aanzienlijk verschil.

Vanmiddag ook een lijstje verstuurd, 5 nummers die er boven uit stegen en die ik vrij snel op volgorde had gezet, daarna was het een stukkie moeilijker.

Casartelli schreef:

Spijtig dat er op het overigens bizarre aantal van vier kandidaten geen enkel nummer van The Suburbs meedoet.

En zeggen dat Sprawl II hun allerbeste is.

Casartelli (moderator)
Arno schreef:
En zeggen dat Sprawl II hun allerbeste is.

Wel topdrie-materiaal... maar We Used to Wait komt er in elk geval nog voor.

Voor mij is en blijft het titelnummer van The Suburbs wel de favoriet, misschien zelfs mijn favoriet van hun hele oeuvre!

Hmmm.... op misschien Deep Blue na staat er denk ik niets van dat album in mijn Arcade Fire top 10.

Onweerwolf
Wake Up is hun beste, daarna Crown of Love. Al vind ik eigenlijk alles van AF prima te doen.

Is er geen spotify afspeellijst van de finale?

Onweerwolf
corn1holio1 schreef:
Is er geen spotify afspeellijst van de finale?

Jazeker wel! Zie onderaan dit bericht.

Ik kon de spotify lijst ook niet vinden via je profiel, maar met kopiëren van de uri in spotify lukt het wel.

Onweerwolf
Simon77 schreef:
Ik kon de spotify lijst ook niet vinden via je profiel, maar met kopiëren van de uri in spotify lukt het wel.

Ik heb hem nu op 'make public' gezet, dus wellicht dat het nu wel zou lukken via mijn profiel.

Wanneer maak je de posities 25-400 eigenlijk bekend, Onweerwolf? Of waar kan ik dat reeds bestaande lijstje vinden?

Gast
geplaatst: vandaag om 06:57 uur

geplaatst: vandaag om 06:57 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.