Muziek / Muziekgames / AOR (Arenarock) KO
zoeken in:
0
geplaatst: 11 februari 2014, 18:59 uur
Ik zou zeggen open eens een topic met een Rockballad KO die is zover ik weet nog niet geweest
0
geplaatst: 11 februari 2014, 19:29 uur
zo dat was hem weer en hier is gelijk de volgende!
1. Van Halen - Ain't Talking 'Bout Love vs. Foreigner - That Was Yesterday
2. Toto - Rosanna vs. Kansas - Dust in the Wind
3. The Babys - Piece of the action vs. Journey - Don't Stop Believin'
4. The Babys - Isn't It Time vs. Don Henley - Boys Of Summer
5. Survivor - Burning Heart vs. Boston - More Than a Feeling
6. REO Speedwagon - Keep on Loving You vs. Heart - Alone
7. Blue Öyster Cult - (Don't Fear) The Reaper vs. Gary Moore & Phil Lynott - Out In The Fields
8. Asia - Only Time Will Tell vs. Alice Cooper - Poison
tot de 7 met 2 verschil, moge de beste winnen
1. Van Halen - Ain't Talking 'Bout Love vs. Foreigner - That Was Yesterday
2. Toto - Rosanna vs. Kansas - Dust in the Wind
3. The Babys - Piece of the action vs. Journey - Don't Stop Believin'
4. The Babys - Isn't It Time vs. Don Henley - Boys Of Summer
5. Survivor - Burning Heart vs. Boston - More Than a Feeling
6. REO Speedwagon - Keep on Loving You vs. Heart - Alone
7. Blue Öyster Cult - (Don't Fear) The Reaper vs. Gary Moore & Phil Lynott - Out In The Fields
8. Asia - Only Time Will Tell vs. Alice Cooper - Poison
tot de 7 met 2 verschil, moge de beste winnen
0
geplaatst: 11 februari 2014, 19:30 uur
0
geplaatst: 11 februari 2014, 20:11 uur
5-6.
Zo te zien bijna van al die Journey-nummers af. Onbegrijpelijk dat het won van één van de heerlijkste rocksongs; Crazy On You. En dan zie ik vervolgens dat een niet-AOR-nummer wint van één van de mooiste; Still Loving You.
Zo te zien bijna van al die Journey-nummers af. Onbegrijpelijk dat het won van één van de heerlijkste rocksongs; Crazy On You. En dan zie ik vervolgens dat een niet-AOR-nummer wint van één van de mooiste; Still Loving You.

0
Ozric Spacefolk
geplaatst: 11 februari 2014, 21:27 uur
Er staat in Den Haag een Rudolf Steiner kliniek, die door Buijs is gebouwd, en helemaal volgens de architectonische ideëen van Rudolf Steiner. Want Rudolf Steiner was behalve antroposoof ook bezig met architectuur. Zijn uitgangspunten waren: beweging, sculpturele vorm en metamorfose in de vorm. Buijs liet zich inspireren na een verblijf in Dornach
In Dornach (Zwitserland) staat een Goetheanum, ontworpen door Steiner, en genoemd naar (jawel) Goethe.
Steiner was dus wel degelijk een architect (naast schrijver, filosoof en pedagoog). Hij is ook de grondlegger van het Vrije Schoolonderwijs. Maar goed, dat is een ander verhaal.
Steiners invloed op de architectuur is in elk geval groter, dan wordt veronderstelt, al vonden veel tijdgenoten, zijn manier van bouwen, materiaalverspilling.
Wat dat met Scorpions te maken heeft weet ik niet, maar ik haalde de boel door elkaar, en dacht dat Steiner de zanger van Scorpions was.
0
geplaatst: 11 februari 2014, 21:30 uur
Ozric Spacefolk schreef:
Er staat in Den Haag een Rudolf Steiner kliniek, die door Buijs is gebouwd, en helemaal volgens de architectonische ideëen van Rudolf Steiner. Want Rudolf Steiner was behalve antroposoof ook bezig met architectuur. Zijn uitgangspunten waren: beweging, sculpturele vorm en metamorfose in de vorm. Buijs liet zich inspireren na een verblijf in Dornach
In Dornach (Zwitserland) staat een Goetheanum, ontworpen door Steiner, en genoemd naar (jawel) Goethe.
Steiner was dus wel degelijk een architect (naast schrijver, filosoof en pedagoog). Hij is ook de grondlegger van het Vrije Schoolonderwijs. Maar goed, dat is een ander verhaal.
Steiners invloed op de architectuur is in elk geval groter, dan wordt veronderstelt, al vonden veel tijdgenoten, zijn manier van bouwen, materiaalverspilling.
Wat dat met Scorpions te maken heeft weet ik niet, maar ik haalde de boel door elkaar, en dacht dat Steiner de zanger van Scorpions was.
(quote)
Goh, zo leer je nog eens wat. Ik kende hem inderdaad alleen van het vrijeschoolonderwijs, had geen idee dat ie dat combineerde met architectuur, aparte combinatie wel.
0
Ozric Spacefolk
geplaatst: 11 februari 2014, 21:33 uur
Arrie schreef:
Goh, zo leer je nog eens wat. Ik kende hem inderdaad alleen van het vrijeschoolonderwijs, had geen idee dat ie dat combineerde met architectuur, aparte combinatie wel.
(quote)
Veel lieden uit die tijd keken op een andere manier naar architectuur. In de states hadden we Frank Lloyd Wright, en in zijn kielzog hier in Nederland grootheden als Berlage (ook schilder, tekenaar, meubelmaker en filosoof), Dudok, Kropholler etc.
Maar daar zijn andere forums voor. In elk geval is architectuur tussen 1890 en de Eerste Wereldoorlog, rete-interessant.
0
geplaatst: 11 februari 2014, 21:48 uur
Casartelli schreef:
..., maar al met al vind ik dat eigenlijk sowieso niet zo boeiend. Ik heb gestemd op grond van wat ik het leukste nummer vind, niet ... of welk nummer op wat voor ander criterium dan ook de hoogste AOR-index scoort.
Dit is mijn oordeel, hier zult u het mee moeten doen.
..., maar al met al vind ik dat eigenlijk sowieso niet zo boeiend. Ik heb gestemd op grond van wat ik het leukste nummer vind, niet ... of welk nummer op wat voor ander criterium dan ook de hoogste AOR-index scoort.
Dit is mijn oordeel, hier zult u het mee moeten doen.
Dat zal best, maar wat heeft de topictitel hier dan voor nut? Geen enkel blijkbaar.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 11 februari 2014, 21:50 uur
Poeha schreef:
Dat zal best, maar wat heeft de topictitel hier dan voor nut? Geen enkel blijkbaar.
Die discussie hebben we hier al eens eerder gevoerd volgens mij. Al kan het nooit kwaad om mensen die menen dat Kansas een op-en-top AOR-band is nog eens even de les te lezen.

4-2
* denotes required fields.