MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / 1980 in 30 Albums

zoeken in:
1989 12. Faith No More - The Real Thing (1989)

(afbeelding)

289 stemmen / 3.93 sterren / 2 meningen

From Out of Nowhere / Epic / Falling to Pieces / Surprise! You're Dead! / Zombie Eaters
The Real Thing / Underwater Love / The Morning After / Woodpecker from Mars

1989 12.

00 * From Out of Nowhere
00 * Epic
00 * Falling to Pieces
00 * Surprise! You're Dead!
00 * Zombie Eaters
00 * The Real Thing
00 * Underwater Love
00 * The Morning After
00 * Woodpecker from Mars

Jongens, wat vond ik Epic een strontvervelend nummer destijds.
Het werd keer op keer aangevraagd in het jeugdhuis en moest het dan draaien.

Later kwam het wel goed en kon ik de epische waarde van het nummer inschatten.
Ik heb zelfs Angel Dust en een Best Of gekocht, maar u raad het al, nog nooit integraal beluisterd.

1989 12.

03 * From Out of Nowhere
07 * Epic
00 * Falling to Pieces
06 * Surprise! You're Dead!
05 * Zombie Eaters
08 * The Real Thing
02 * Underwater Love
01 * The Morning After
04 * Woodpecker from Mars

Net weer eens gedraaid, en genoten! Waarom heb ik deze al tien jaar niet meer gedraaid?! (het is eigenlijk een retorische vraag, maar het eventuele antwoord is "omdat er zoveel goeie muziek is"!). Mooie melodien, eigen stijl, veel afwisseling, vette productie , met ook veel middentonen (anders dan bv Metallica in 1988), overdonderende zang...

1989 12. Geweldige plaat!

08 * From Out of Nowhere 5
15 * Epic 8
06 * Falling to Pieces 6
09 * Surprise! You're Dead! 3
12 * Zombie Eaters 7
17 * The Real Thing 9
06 * Underwater Love 4
02 * The Morning After1
06 * Woodpecker from Mars 2

Casartelli (moderator)
Ah, na een wel heel moeizaam octet eindelijk weer eens fatsoenlijke muziek. Al komt vooralsnog geen enkel Faith No More-album (heb ze per boxsetje gekocht) bij mij vooralsnog boven de status "moet ik beslist vaker horen" uit.

1989 12.

11 * From Out of Nowhere +3
19 * Epic +4
08 * Falling to Pieces +2
10 * Surprise! You're Dead! +1
12 * Zombie Eaters
22 * The Real Thing +5
06 * Underwater Love
02 * The Morning After
12 * Woodpecker from Mars +6

1989 13. Marillion - Seasons End (1989)

(afbeelding)

272 stemmen / 3.97 sterren / 1 mening

The King of Sunset Town / Easter / The Uninvited Guest / Seasons End
Holloway Girl / Berlin / After Me / Hooks in You / The Space...

1989 13.

00 * The King of Sunset Town
00 * Easter
00 * The Uninvited Guest
00 * Seasons End
00 * Holloway Girl
00 * Berlin
00 * After Me
00 * Hooks in You
00 * The Space...

Sommige artiesten hebben een abonnement op dit spel. Hun fans ook.

1989 13.

08* The King of Sunset Town
05 * Easter
01 * The Uninvited Guest
09 * Seasons End
03 * Holloway Girl
06 * Berlin
04 * After Me
02 * Hooks in You
07 * The Space...

Vooralsnog viel 1989 behoorlijk tegen, of het stond me erg tegen of ik vond de plaat best aardig maar lag me niet helder genoeg voor de geest (Faith no More & De La Soul). Maar deze ken ik uiteraard wel. Mijn symfonische wereld begon met deze plaat, sterker nog eigenlijk de muzikale wereld buiten de Top 40. Een vriendje van me was fan van de band, tenminste vooral zijn broer. De hierboven staande LP was uitgekomen en die had hij uiteraard direct gekocht en het vriendje liet me The Space horen en dat was echt een magisch moment. De hele plaat op cassette laten zetten en de rest beste mensen is geschiedenis.

Rangschikken van je favoriete band en dan zeker met een van hun beste albums is altijd lastig en moeilijk. Je moet 1, 2 en 3 punten gaan geven aan nummers die je toch ergens dierbaar zijn en ook zeker niet slecht. Vaak heeft Marillion wel een veel minder nummer op de plaat staan maar dat is hier niet echt het geval. Wel minder dan het beste werk van de plaat (maar het niveau ligt dan ook giga hoog) maar zeker niet heel slecht.

Casartelli (moderator)
1989 13.

14 * The King of Sunset Town +6
13 * Easter +8
06 * The Uninvited Guest +5
18 * Seasons End +9
07 * Holloway Girl +4
13 * Berlin +7
05 * After Me +1
04 * Hooks in You +2
10 * The Space... +3

Ja, ook ik hap. Plaat van het jaar. Een aantal duidelijke favorieten, maar de (nog steeds vrij sterke) mindere nummers houden de flow er een beetje in. The Space... was ook hier in den beginne magisch, maar heeft wel wat van zijn glans verloren.

vigil schreef:
Vooralsnog viel 1989 behoorlijk tegen, of het stond me erg tegen of ik vond de plaat best aardig maar lag me niet helder genoeg voor de geest.

En ik zag wereldplaten van The Cure, Pixies, The Stone Roses en Lou Reed passeren.
En ook die van Lenny Kravitz, Neil Young en De La Soul leken me het proeven meer dan waard.

Gek toch, dat van die meningen die kunnen verschillen.

1989 14. Phil Collins - ...But Seriously (1989)

(afbeelding)

253 stemmen / 3.18 sterren / geen meningen

Hang in Long Enough / That's Just the Way It Is / Do You Remember?
Something Happened on the Way to Heaven / Colours / I Wish It Would Rain Down
Another Day in Paradise / Heat on the Street / All of My Life
Saturday Night and Sunday Morning / Father to Son / Find a Way to My Heart

1989 14.

00 * Hang in Long Enough
00 * That's Just the Way It Is
00 * Do You Remember?
00 * Something Happened on the Way to Heaven
00 * Colours
00 * I Wish It Would Rain Down
00 * Another Day in Paradise
00 * Heat on the Street
00 * All of My Life
00 * Saturday Night and Sunday Morning
00 * Father to Son
00 * Find a Way to My Heart

Veel sterren krijgt hij niet, maar toch verzamelde ...But Seriously behoorlijk wat stemmen.
Wellicht van Genesis fans die Phils verraad in 1989 nog steeds niet te boven waren gekomen.

Wil de ware Collins fan nu opstaan. Ik laat me graag verrassen.

Casartelli (moderator)
Van de band die zijn oerzanger kwijtraakte, naar de niet-zo-oerzanger van een van de grootste inspiratiebronnen van voornoemde band. Of je het erom doet, dazzler

Tja, zuur doen bij de Phil Collins soloalbums is makkelijk genoeg, zoals mijn voorganger hier demonstreert. Another Day in Paradise hoort bij mijn muzikale herinneringen van ver voor ik me zelfstandig met muziek ging bezighouden. Kan ik er verder nog wat van maken?

1989 14.

02 * Hang in Long Enough +2
05 * That's Just the Way It Is +5
00 * Do You Remember?
00 * Something Happened on the Way to Heaven
03 * Colours +3
06 * I Wish It Would Rain Down +6
04 * Another Day in Paradise +4
00 * Heat on the Street
00 * All of My Life
01 * Saturday Night and Sunday Morning +1
00 * Father to Son
00 * Find a Way to My Heart

Punten voor de helft van de nummers op de herinnering. Something Happened... lijkt me de gedoodverfde favoriet hier (if any...), maar dat nummer ben ik op een of andere manier wat beugehoord. Een aantal van de ballads (niet zijnde: Do You Remember) heeft de tand des tijds kennelijk wat beter doorstaan. Maar 't is wel erg lang geleden dat ik het album integraal gehoord heb en de talloze gelegenheden om hem eens voor een appel en een ei aan te schaffen, heb ik tot nog toe onbenut gelaten.

1989 14.

11 * Hang in Long Enough 9
16 * That's Just the Way It Is 11
02 * Do You Remember? 2
10 * Something Happened on the Way to Heaven 10
07 * Colours 4
14 * I Wish It Would Rain Down 8
09 * Another Day in Paradise 5
07 * Heat on the Street 7
03 * All of My Life 3
07 * Saturday Night and Sunday Morning 6
01 * Father to Son 1
12 * Find a Way to My Heart 12

Stiekem toch een redelijk sterke plaat. Een wat serieuzer geluid dan voorheen maar dat stond commercieel succes niet in de weg. Sterker nog een hoop singles en dus ook een hoop hits en miljoenen verkopen.

1989 14.

23 * Hang in Long Enough +12
17 * That's Just the Way It Is +1
04 * Do You Remember? +2
15 * Something Happened on the Way to Heaven +5
17 * Colours +10
20 * I Wish It Would Rain Down +6
18 * Another Day in Paradise +9
18 * Heat on the Street +11
06 * All of My Life +3
14 * Saturday Night and Sunday Morning +7
05 * Father to Son +4
20 * Find a Way to My Heart +8

Eindelijk dan weer eens een topper in 1989 die voorbijkomt. Met DE zanger van Genesis voor mij.
Jammer dat Do You Remember? en That's Just the Way It Is erop staan. Ik houd nog wel eens van mierzoet, maar die zijn ook mij te gortig. Toch geef ik die nummers ook punten, aangezien ik dit album door en door ken en om ook mijn "waardering" voor die nummers uit te spreken. Voor de users die er minder bekend mee zijn, zou ik vooral ook Colours aan willen raden. Wat een groeibriljant is dat zeg. Een groeibriljant met twee gezichten. En inclusief Barend en Van Dorp natuurlijk...Saturday Night and Sunday Morning. Hang In Long Enough en Heat on the Street zijn hier de uptempo tracks en die hebben vaak een voorsprong bij de eerste luisterbeurten. Ook nu nog steeds.

1989 14.

34 * Hang in Long Enough 11
27 * That's Just the Way It Is 10
10 * Do You Remember? 6
27 * Something Happened on the Way to Heaven 12
24 * Colours 7
28 * I Wish It Would Rain Down 8
27 * Another Day in Paradise 9
23 * Heat on the Street 5
07 * All of My Life 1
18 * Saturday Night and Sunday Morning 4
07 * Father to Son 2
24 * Find a Way to My Heart 4

Gek dat ik deze niet ken (buiten de singles), ik was best een Phil-fan destijds, Mama en In the Air Tonight vond (en vind) ik onaards geweldige nummers. 1989 was echter in een periode waarin ik me --vrij abrupt --meer richtte op alternatieve muziek. Niet dat ik commerciele muziek minder goed vond, de keuzes vielen alleen anders uit. Toch maar weer s luisteren...
Dank Dazzler en alle deelnemers voor dit leuke spel

johannesA
1989 14.

35 * Hang in Long Enough 1
31 * That's Just the Way It Is 4
15 * Do You Remember? 5
34 * Something Happened on the Way to Heaven 7
36 * Colours 12
39 * I Wish It Would Rain Down 11
30 * Another Day in Paradise 3
32 * Heat on the Street 9
13 * All of My Life 6
20 * Saturday Night and Sunday Morning 2
15* Father to Son 8
34 * Find a Way to My Heart 10

Fijn album, wat ik vaak heb gedraaid. Colours is het absolute prijsnummer op deze cd. Toch wel het mooiste nummer van Phil Collins. I Wish It Would Rain Down is ook een prachtig nummer om onder de douche te zingen

Een pm van mathijs.

Mijn geheugen is niet bepaald goed maar ik meen me te herinneren dat je zei tot en met 1988 LP's als basis te nemen en vanaf 1989 CD's. Herinner ik me dat goed? Ik moest daaraan denken omdat ik als sinds 1989 "The real thing" van Faith no more ken met de 2 tracks die alleen op cd staan. Ook nog eens goede en unieke tracks (geen remixen ofzo). Benieuwd of ik het me goed herinner.

Dat zou best wel eens kunnen. Probleem is dat ik Faith No More niet zo goed ken.
En als ik het dan opzoek, klopt het dat de cd-tracklijst gewoon twee extra nummers telde.
Op MuMe staan die hoedanook aangevinkt. Ik zal dus de volgende keren beter moeten opletten.

Het gaat om War Pigs (een Black Sabbath cover) en Edge of the World.

1989 15. Simple Minds - Street Fighting Years (1989)

(afbeelding)

249 stemmen / 3.54 sterren / 2 meningen

Street Fighting Years / Soul Crying Out / Wall of Love / This Is Your Land / Take a Step Back
Kick It In / Let It All Come Down / Mandela Day / Belfast Child / Biko / When Spirits Rise

1989 15.

00 * Street Fighting Years
00 * Soul Crying Out
00 * Wall of Love
00 * This Is Your Land
00 * Take a Step Back
00 * Kick It In
00 * Let It All Come Down
00 * Mandela Day
00 * Belfast Child
00 * Biko
00 * When Spirits Rise

Het laatste SM album dat ik kocht was Once Upon a Time.
Voor mij was het sprookje, op een paar goeie singles na, daarmee uit.

Waarom ook altijd van die lange nummers, beetje typisch voor het begin van het cd-tijdperk.

1989 15.

05 * Street Fighting Years
03 * Soul Crying Out
01 * Wall of Love
02 * This Is Your Land
00 * Take a Step Back
06 * Kick It In
04 * Let It All Come Down
00 * Mandela Day
00 * Belfast Child
00 * Biko
00 * When Spirits Rise

Klopt Dazzler...met jou heel veel fans die zijn afgehaakt. Beetje te vergelijken met de "evolutie" van Queen en Kiss. Heel veel liefhebbers die toen ook hun band definitief de rug toekeerde. Dit album (en Live In the City of Light uit '87) ) heb ik dan nog wel gekocht maar te gladjes, te commercieel. We weten het onderhand wel. Maar koester nog steeds mijn nummer 2 in de Album Top 10 New Gold Dream (81-82-83-84) Maar ook dat is een bekend verhaal.....voor velen een topalbum en zeker ook de albums van voor 1982. En...pff....wat heb ik een hekel aan hun versie van Biko. En dat geldt ook voor die knaller van een hit Belfast Child. Slechts in één nummer hoor ik iets van het oude geluid terug Kick It In. Stem 3.0*

Bij mij begon het juist met Once Upon a Time, evenals dat het bij Genesis begon met Phil Collins als zanger. Dit album gaat ook voor alle tracks punten krijgen.

1989 15.

09 * Street Fighting Years 4
04 * Soul Crying Out 1
04 * Wall of Love 3
09 * This Is Your Land 7
00 * Take a Step Back
08 * Kick It In 2
10 * Let It All Come Down 6
09 * Mandela Day 9
08 * Belfast Child 8
00 * Biko
05 * When Spirits Rise 5

De hitparade/radio-vriendelijke koers van Once Upon a Time wordt voortgezet, nog steeds bombastisch maar wel ingetogener. Ik kon en kan ervan genieten. Overigens beperk ik me niet tot oud of nieuw werk: ik was in 2012 bij de 5 x 5 tour in Paradiso waar alleen van de albums t/m NGD gespeeld werd, en vorig jaar in de HMH waar alle hits langskwamen. En de nieuwe release (Big Music, oktober 2014) vind ik het beste in 25 jaar. Oftewel: sinds Street Fighting Years.

1989 15.

20 * Street Fighting Years 11
12 * Soul Crying Out 8
11 * Wall of Love 7
19 * This Is Your Land 10
04 * Take a Step Back 4
10 * Kick It In 2
19 * Let It All Come Down 9
10 * Mandela Day 1
13 * Belfast Child 5
03 * Biko 3
11 * When Spirits Rise 6

Achter de knoppen Trevor Horn en dat hoor, nou ja dat valt eigenlijk wel mee. Hij is prima geproduceerd maar de echte Horn dingetjes hoor je hier niet echt in terug. Of dat nou jammer is weet ik niet maar feit blijft wel dat ik dit toch wel een behoorlijk sterk album vind.

1989 15.

28 * Street Fighting Years 8
19 * Soul Crying Out 7
16 * Wall of Love 5
39 * This Is Your Land 10
08 * Take a Step Back 4
12 * Kick It In 2
22 * Let It All Come Down 3
19 * Mandela Day 9
24 * Belfast Child 11
09 * Biko 6
12 * When Spirits Rise 1

Casartelli (moderator)
1989 15.

39 * Street Fighting Years +11
24 * Soul Crying Out +5
20 * Wall of Love +4
46 * This Is Your Land +7
18 * Take a Step Back +10
21 * Kick It In +9
24 * Let It All Come Down +2
20 * Mandela Day +1
32 * Belfast Child +8
12 * Biko +3
18 * When Spirits Rise +6

Sommige nummers gaan nog een paar minuten door terwijl ze eigenlijk al afgelopen waren? Check.
Zwakke productie? Check.

Toch stiekem een behoorlijk sterk album. Het (salon)engagement mag dan wat veel van het goede zijn; de heren bekennen kleur en dat levert een plaat op met aanmerkelijk sterkere liedjes dan het vlakke Once Upon a Time en ik zou zover willen gaan dat hij ook wel sterker is dan Sparkle in the Rain.

johannesA
1989 15.

44 * Street Fighting Years 5
24 * Soul Crying Out
20 * Wall of Love
52 * This Is Your Land 6
18 * Take a Step Back
25 * Kick It In 4
24 * Let It All Come Down
21 * Mandela Day 1
34 * Belfast Child 2
15 * Biko 3
18 * When Spirits Rise

1989 16. Nine Inch Nails - Pretty Hate Machine (1989)

(afbeelding)

233 stemmen / 3.90 sterren / 4 meningen

Head Like a Hole / Terrible Lie / Down in It / Sanctified / Something I Can Never Have
Kinda I Want To / Sin / That's What I Get / The Only Time / Ringfinger

Gast
geplaatst: vandaag om 02:53 uur

geplaatst: vandaag om 02:53 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.