MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / New Wave/(Post)Punk song per jaar

zoeken in:
FINALE " "New Wave / Post-Punk" " " 1988:

Stemsleutel 4-3-2-1

29 Dead Can Dance - Host of Seraphim
25 The Church - Under the Milky Way 3
23 R.E.M. - Orange Crush
19 The Church - Reptile 1
19 Wire - Follow the Locust 4
15 Nick Cave and the Bad Seeds - Mercy Seat 2

Deadline: Zondag 15 februari 20:00 (2 dagen stemtijd)

FINALE " "New Wave / Post-Punk" " " 1988:

Stemsleutel 4-3-2-1

31 Dead Can Dance - Host of Seraphim 2
29 The Church - Under the Milky Way 4
26 R.E.M. - Orange Crush 3
19 The Church - Reptile
19 Wire - Follow the Locust
16 Nick Cave and the Bad Seeds - Mercy Seat 1

Deadline: Zondag 15 februari 20:00 (2 dagen stemtijd)
--------------------------------------------------------------------------------

De "(New Wave / Post-Punk) song van het muziekjaar 1988" is:

http://i.imgur.com/vssIJFs.jpg

Dead Can Dance - Host of Seraphim

Host of Seraphim is een mooie winnaar in een muziekjaar dat ik persoonlijk niet zo geweldig vind. Under The Milky Way en Orange Crush zorgen verder voor een overtuigende top-3, de rest volgt op afstand.

Min of meer verwachte winnaar, afhankelijk van het aantal DCD(Gerrard)-fans en die bleken in redelijke getale aanwezig. Heb persoonlijk niets met deze song, des te jammer dat Severance het niet haalde, mijn persoonlijke favoriet van 1988.
1988 was voor mij het jaar van The Church en die haalden met twee nummers de finale.

De beste van DCD en zonder meer één van de mooiste songs allertijden!!

Fraaie winnaar. En heel erg post...............punk.

Voorspelling voor het jaar 1989: de top 4 wordt volledig bezet door......The Cure.

Orbit zit er al helemaal klaar voor. Ik schat Stone Roses ook hoog in...

Chameleon Day schreef:
Voorspelling voor het jaar 1989: de top 4 wordt volledig bezet door......The Cure.
Zou meer dan terecht zijn. Ik heb het betreffende album niet voor niets op nr 1 in mijn top 10 staan.

b.t.w. The Church had natuurlijk 1988 moeten winnen. Ook dat betreffende album heb ik in mijn top 10 staan.

Heb niet zoveel met de winnaar, maar wel weer een mooie finale!
Ja, Stone Roses en The Cure zijn op voorhand de grote favorieten voor 1989, maar we zullen zien.

Tsja, Chameleon Day probeert alvast een stevige tegenstem sfeer te creëren natuurlijk, maar gelukkig zijn er nog mensen die zich daar niks van aantrekken en stemmen op wat ze het beste vinden

Euh, het betreffende album scoort bij mij 4,5*, dus een tegstemmer zal ik niet zijn......het is niet het jaar 1982.

Nomineren?

Start maar op.

Overigens zou het misschien wel beter zijn als de titel van het topic wordt aangepast, als we door gaan moet dat toch ooit ... maar dan wel zodanig dat er enige afbakening plaatsvindt. Gewoon pop/rock muziek mag er van mij buiten blijven. Iemand suggesties?

Zelf heb ik weinig met 1989, ik doe wel mee maar iemand anders kan 'm oppakken. The Cure zal wel winnen maar of dat met kwaliteit te maken heeft of simpelweg door gebrek aan echte concurrentie ...

Het is inderdaad een gemiddeld "dun " jaar echter Pixies en The Stone roses hadden ook prima albums uit en ook het JaMC album was sterk.
Maar ik vrees dus ook veel liedjes van bovengenoemde albums
Ook DM had Personal jesus al op singel uit.
Tja als je het een pop/rock topic maakt dan mag bijna alles en kies je gewoon de song vh jaar, een topic wat overigens al bestaat.

Rudi S schreef:
Tja als je het een pop/rock topic maakt dan mag bijna alles en kies je gewoon de song vh jaar, een topic wat overigens al bestaat.
Dat moet dus ook absoluut vermeden worden!

Salvadore schreef:
(quote)
Dat moet dus ook absoluut vermeden worden!

Ach met de huidig titel heb je tenminste een behoorlijk kader, indien iemand de grenzen opzoekt is het oordeel aan de kiezer/stemmer zou ik zeggen.
Dit speelt natuurlijk al een groot deel in de jaren '80.

Als we eerlijk zijn bestond new wave zo goed als niet meer in 89. Disintegration kun je best als voortvloeisel zien, maar zelfs die vind ik al eigenlijk geen echte new wave meer. Stone Roses is het überhaupt nooit geweest en de Pixies ook niet. Dus je kunt je eerder afvragen hoe zinvol een new wave/(post)punk competitie nog is in 89. 88 leverde ook al veel twijfelgevallen op, inclusief de winnaar.. magistraal nummer, maar heel erg weinig met new wave van doen.

Dat weten we allemaal wel, dat is dus ook de vraag niet orbit.

Maar dan heeft dit topic dus in 89 geen bestaansrecht meer Salvadore. En anders wordt het gewoon weer een K.O. om de K.O.

orbit probeert het topic KO te slaan, notabene in het jaar dat The Cure gaat winnen

Het is een ladder-spel en er is genoeg muziek die in andere topics weinig aan bod komt, shoegaze om maar een voorbeeld te noemen. Voor mijn part gaan we nog een aantal jaren door en of de muziek onder new wave of post-punk valt kan me weinig schelen ... zolang de algemene populaire muziek maar niet meedoet.

Het is verworden van een beste new wave/post-punk song per jaar tot een beste song van new wave/post-punk-liefhebbers per jaar. Dat is nu al enkele jaren zo en daar is volgens mij niks mis mee. Ik vind dat elke editie nog voldoende moois oplevert, dus wat mij betreft kunnen we nog jaren door.

Een titelwijziging kan wat mij betreft geen kwaad, maar dan kom je al snel bij algemeenheden als beste indie/alternative/shoegaze/britpop song per jaar, en of daar consensus over bestaat...

Ik heb ook wel het idee dat iedereen weet wat er bedoeld wordt en punk is trouwens nog heel ruim voorhanden.
Hey ho let's go.

johan de witt schreef:
Het is verworden van een beste new wave/post-punk song per jaar tot een beste song van new wave/post-punk-liefhebbers per jaar. Dat is nu al enkele jaren zo en daar is volgens mij niks mis mee. Ik vind dat elke editie nog voldoende moois oplevert, dus wat mij betreft kunnen we nog jaren door.

Een titelwijziging kan wat mij betreft geen kwaad, maar dan kom je al snel bij algemeenheden als beste indie/alternative/shoegaze/britpop song per jaar, en of daar consensus over bestaat...
Helemaal mee eens. Mij maakt de "naam"of een "genre" helemaal niet uit, als maar wel duidelijk is in welke hoek het gezocht moet worden.

Het zou daarom wel mooi zijn als er met een topic-titel een duiding kan worden gegeven die enerzijds voor (potentiële) deelnemers het onderscheidende karakter aangeeft en anderzijds er voor zorgt dat
muzikale wijsneuzen niet hoeven te klagen dat het geen "new wave of post-punk" muziek is.

Voor mijn part een simpele wijziging in de vorm van: "het vervolg op ... de new wave en post-punk stroming". Zoiets ... wel een richting aangeven zonder het vast te pinnen op een genre, al ben ik me ook bewust dat je ook hiermee nog alle kanten op kan.

Rudi S schreef:
Ik heb ook wel het idee dat iedereen weet wat er bedoeld wordt en punk is trouwens nog heel ruim voorhanden.
Hey ho let's go.
Dat is denk ik ook wel zo.

DjFrankie (moderator)
De britpop komt ook im schwung zet dat on de plaats van new wave. Dus post/punk/britpop/shoegaze topic

Maar als je Britpop zo specifiek benoemt (een 'genre' dat overigens pas in 1993 als zodanig ontstond), kun je ook niet om grunge heen.
Als er een naamwijziging moet komen zou ik voor iets algemeners als alternative/indie kiezen, liefst met het jaartal erbij.
Maar wat Salvadore voorstelt vind ik ook prima.

Verrukkelijke 15 1989 ladder/ko

Maar waarom moet perse de titel veranderd worden? We spelen met een redelijk vaste groep en die weet over het algemeen precies wat er bedoeld wordt en in wat voor hoek er gezocht moet worden. In 1989 kwamen zowel All about Eve als mede Salt 'n Pepa met een nieuw album. Ik denk dat de eerste sowieso genomineerd gaat worden en de tweede sowieso niet.

Of te wel ik denk wel dat het duidelijk is voor iedereen

vigil schreef:
Maar waarom moet perse de titel veranderd worden? We spelen met een redelijk vaste groep en die weet over het algemeen precies wat er bedoeld wordt en in wat voor hoek er gezocht moet worden. In 1989 kwamen zowel All about Eve als mede Salt 'n Pepa met een nieuw album. Ik denk dat de eerste sowieso genomineerd gaat worden en de tweede sowieso niet.

Of te wel ik denk wel dat het duidelijk is voor iedereen

Dat vind ik eerlijk gezegd ook, we hebben een vaste groep van 10-20 stemmers die precies weten wat er bedoeld wordt. En de laatste edities waren ook nog steeds van hoog niveau. Wat dat betreft kunnen we wat mij betreft nog jaren door.

Anderzijds is het wel wat raar om een Postpunk/New Wave-editie 1994 te spelen (ik noem maar een jaartal) en er doet geen song (of band) meer mee die je als zodanig kunt kwalificeren.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:13 uur

geplaatst: vandaag om 11:13 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.