MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / U vraagt, wij draaien?

zoeken in:
Hoi allemaal ,

Ik kreeg een ingeving om iets nieuws te proberen, of misschien bestaat het al wel.. Anyway:

Ik vind het persoonlijk leuk om nieuwe muziek te ontdekken, iets waar ik zelf misschien nooit op gekomen was.. Of wat ik misschien in de 'verkeerde' context heb geluisterd waardoor het nooit goed tot zijn recht kwam.

Daarom dacht ik dat het misschien wel een toevoeging kon zijn voor de muzikale ontdekking om verzoekjes in te dienen middels een omschrijving van waar je naar op zoek bent en waarop de volgende persoon dan een artiest en album aan mag raden en vervolgens zelf een nieuwe request indient..

Misschien dat dit totaal spaak loopt, maar ik kan het proberen.

Ik vraag:
Muziek met voornamelijk instrumentale inhoud, iets voor bijvoorbeeld bij een haardvuur of een regenachtige dag, iets met violen en cello's of andere strijkinstrumenten.. Het mag compleet instrumentaal zijn, maar lichtelijk wat vocals zou ik waaschijnlijk ook kunnen waarderen.. Iets dromerigs, maar niet té slaapverwekkend, als in saai .

De volgende kan dan starten met:
Ik draai voor je:

En vervolgens met zijn/haar eigen 'ik vraag':

Uiteraard mag feedback na beluisteren gerapporteerd worden. Echter is het handig om deze berichten dan ook te titelen met "Feedback op: ..."

oh p.s. om misschien te voorkomen dat iemand het album al kent kun je wellicht iemand zijn/haar last.fm checken om te proberen een zo goed mogelijke aanbeveling te geven.

Mijn last.fm

DjFrankie (moderator)
@Carolaah
Ik draai voor je:

En vervolgens met zijn/haar eigen 'ik vraag':
Lekkere post-punk muziek uit 2014

tuktak
DjFrankie, ik draai:

Ik vraag:
Indie hiphop, zonder gezongen refreintjes

Feedback @DJFrankie: Thanks! Niet helemaal mijn smaak, maar wel interessant! Iets te middeleeuws, heb liever wat meer klassiek dan het 'joy division-achtige'

tuktak:
ik draai:

Ik vraag:
Muziek met een goede bassline, geen hardstyle/hardcore, eerder club-electro, zonder al teveel vocals..
Iets waarbij je niet stil kunt staan. Iets a la 'Outhouse' (Nathan Fake), maar ook iets a la 'Mammoth' (Dimitri Vegas)

Carolaah, de twee nummers die je noemt liggen nogal ver uit elkaar in mijn beleving. Hier iets wat er tussenin ligt. Goede bass, goede drive.

Ik draai:

Ik vraag:
Ik wil een cd kopen voor een mattie van me. Hij luistert vooral in het hoekje psychedelische rock/stoner, denk QOTSA/Tame Impala/BRMC. Een leuke actuele (2013/2014) suggestie zou fijn zijn.

Deze is iets ouder, maar wel een aanrader.
Ik draai:

Ik vraag:
Ik zoek onbekende grunge, maar wel van goede kwaliteit.

Klinkt goed deric, dank!

Geen dank, het hele album Transylvania is erg goed.

DjFrankie (moderator)
deric raven schreef:

Ik zoek onbekende grunge, maar wel van goede kwaliteit.

Sons of Elvis

Hier zit wel al het goede van de jaren 90 qua gitaarpop in.
Hoor er ook Faith No More en Smashing Pumpkins in terug.

@De-noir : merci, klinkt lekker . En haha ja ik weet dat die twee nummers die ik noemde ver uitelkaar liggen, maar het waren voorbeelden van wat ik een fijne bassline/beat vind hebben

Als je een aanbeveling voor iemand doet, ook handig om een nieuwe request te plaatsen ..

Who's next?

Pirma, doe ik er nog wel een.

Ik vraag: een roots plaat, met een souvolle zanger a la Ray LaMontagne

De-noir ik draai:

Ik vraag recente, melodieuze pret-punk.

Treetop FLyers gaat op de interesselijst

L_T_B ik draai:

Laatste twee albums zijn enorme aanraders.

Ik vraag: fijne eletronic/dance met vocalen. Denk Moderat, Caribou etc.

De-noir - Ik draai -

Ik vraag:
gitaarmuziek, akoestisch, singer-songwriter, maar het gitaargedeelte moet voorop staan

buizen
It was a rainy night
The night the king went down
Everybody was crying it seemed
Like sadness had surrounded the town

Me, I went to the liquor store
And I bought a bottle of wine and a bottle of gin
I played his records all night
Drinking with a close, close friend

Now some people say that that ain't right
And some people say nothing at all
But even in the darkest of night
You can always hear the king's call

(Over de dag dat Elvis Presley overleed)
Prachtige singer(s)/songwriter(s)song, met de gitaar op de voorgrond.

Carolaah - ik draai:

(Ok, het is dan weer niet akoestisch).

Ik vraag:
Kick ass rock 'n roll a la Hanoi Rocks, Wild Romance: energie op het podium en een strak gespeelde set catchy punky songs. Geen elpee maar een live opname.

Zephyr
Dit lijkt me wel wat voor Buizen :

The Dickies

gevraagd : Opzwepende Funk, maar niet al té druk, en niet al té veel blaaswerk.

buizen
Zephyr schreef:
Dit lijkt me wel wat voor Buizen :

The Dickies

gevraagd : Opzwepende Funk, maar niet al té duk, en niet al té veel blaaswerk.

Door de energie en het 'aanstekelijke' begrijp ik dat je met deze suggestie komt. Veel dank.
Maar het is niet exact wat ik bedoel, kwa smaak. Ook teveel 'humor' en dat is in dit geval dodelijk en de zanger is ook maar zozo. Maar wel bedankt voor het meezoeken, kende de band in elk geval niet.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:11 uur

geplaatst: vandaag om 02:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.