Muziek / Muziekgames / U vraagt, wij draaien?
zoeken in:
0
geplaatst: 13 april 2014, 03:33 uur
Hoi allemaal
,
Ik kreeg een ingeving om iets nieuws te proberen, of misschien bestaat het al wel.. Anyway:
Ik vind het persoonlijk leuk om nieuwe muziek te ontdekken, iets waar ik zelf misschien nooit op gekomen was.. Of wat ik misschien in de 'verkeerde' context heb geluisterd waardoor het nooit goed tot zijn recht kwam.
Daarom dacht ik dat het misschien wel een toevoeging kon zijn voor de muzikale ontdekking om verzoekjes in te dienen middels een omschrijving van waar je naar op zoek bent en waarop de volgende persoon dan een artiest en album aan mag raden en vervolgens zelf een nieuwe request indient..
Misschien dat dit totaal spaak loopt, maar ik kan het proberen.
Ik vraag:
Muziek met voornamelijk instrumentale inhoud, iets voor bijvoorbeeld bij een haardvuur of een regenachtige dag, iets met violen en cello's of andere strijkinstrumenten.. Het mag compleet instrumentaal zijn, maar lichtelijk wat vocals zou ik waaschijnlijk ook kunnen waarderen.. Iets dromerigs, maar niet té slaapverwekkend, als in saai
.
De volgende kan dan starten met:
Ik draai voor je:
En vervolgens met zijn/haar eigen 'ik vraag':
Uiteraard mag feedback na beluisteren gerapporteerd worden. Echter is het handig om deze berichten dan ook te titelen met "Feedback op: ..."
oh p.s. om misschien te voorkomen dat iemand het album al kent kun je wellicht iemand zijn/haar last.fm checken om te proberen een zo goed mogelijke aanbeveling te geven.
Mijn last.fm
,Ik kreeg een ingeving om iets nieuws te proberen, of misschien bestaat het al wel.. Anyway:
Ik vind het persoonlijk leuk om nieuwe muziek te ontdekken, iets waar ik zelf misschien nooit op gekomen was.. Of wat ik misschien in de 'verkeerde' context heb geluisterd waardoor het nooit goed tot zijn recht kwam.
Daarom dacht ik dat het misschien wel een toevoeging kon zijn voor de muzikale ontdekking om verzoekjes in te dienen middels een omschrijving van waar je naar op zoek bent en waarop de volgende persoon dan een artiest en album aan mag raden en vervolgens zelf een nieuwe request indient..
Misschien dat dit totaal spaak loopt, maar ik kan het proberen.

Ik vraag:
Muziek met voornamelijk instrumentale inhoud, iets voor bijvoorbeeld bij een haardvuur of een regenachtige dag, iets met violen en cello's of andere strijkinstrumenten.. Het mag compleet instrumentaal zijn, maar lichtelijk wat vocals zou ik waaschijnlijk ook kunnen waarderen.. Iets dromerigs, maar niet té slaapverwekkend, als in saai
.De volgende kan dan starten met:
Ik draai voor je:
Uiteraard mag feedback na beluisteren gerapporteerd worden. Echter is het handig om deze berichten dan ook te titelen met "Feedback op: ..."
oh p.s. om misschien te voorkomen dat iemand het album al kent kun je wellicht iemand zijn/haar last.fm checken om te proberen een zo goed mogelijke aanbeveling te geven.
Mijn last.fm
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 13 april 2014, 10:48 uur
@Carolaah
Ik draai voor je:
Lekkere post-punk muziek uit 2014
Ik draai voor je:
Lekkere post-punk muziek uit 2014
0
geplaatst: 14 april 2014, 00:10 uur
Feedback @DJFrankie: Thanks! Niet helemaal mijn smaak, maar wel interessant! Iets te middeleeuws, heb liever wat meer klassiek dan het 'joy division-achtige'
tuktak:
ik draai:
Ik vraag:
Muziek met een goede bassline, geen hardstyle/hardcore, eerder club-electro, zonder al teveel vocals..
Iets waarbij je niet stil kunt staan. Iets a la 'Outhouse' (Nathan Fake), maar ook iets a la 'Mammoth' (Dimitri Vegas)
tuktak:
ik draai:
Ik vraag:
Muziek met een goede bassline, geen hardstyle/hardcore, eerder club-electro, zonder al teveel vocals..
Iets waarbij je niet stil kunt staan. Iets a la 'Outhouse' (Nathan Fake), maar ook iets a la 'Mammoth' (Dimitri Vegas)
0
geplaatst: 15 april 2014, 14:18 uur
Carolaah, de twee nummers die je noemt liggen nogal ver uit elkaar in mijn beleving. Hier iets wat er tussenin ligt. Goede bass, goede drive.
Ik draai:
Ik vraag:
Ik wil een cd kopen voor een mattie van me. Hij luistert vooral in het hoekje psychedelische rock/stoner, denk QOTSA/Tame Impala/BRMC. Een leuke actuele (2013/2014) suggestie zou fijn zijn.
Ik draai:
Ik vraag:
Ik wil een cd kopen voor een mattie van me. Hij luistert vooral in het hoekje psychedelische rock/stoner, denk QOTSA/Tame Impala/BRMC. Een leuke actuele (2013/2014) suggestie zou fijn zijn.
0
geplaatst: 15 april 2014, 14:26 uur
Deze is iets ouder, maar wel een aanrader.
Ik draai:
Ik vraag:
Ik zoek onbekende grunge, maar wel van goede kwaliteit.
Ik draai:
Ik vraag:
Ik zoek onbekende grunge, maar wel van goede kwaliteit.
0
geplaatst: 15 april 2014, 17:14 uur
Hier zit wel al het goede van de jaren 90 qua gitaarpop in.
Hoor er ook Faith No More en Smashing Pumpkins in terug.
Hoor er ook Faith No More en Smashing Pumpkins in terug.
0
geplaatst: 16 april 2014, 07:09 uur
@De-noir : merci, klinkt lekker
. En haha ja ik weet dat die twee nummers die ik noemde ver uitelkaar liggen, maar het waren voorbeelden van wat ik een fijne bassline/beat vind hebben
. En haha ja ik weet dat die twee nummers die ik noemde ver uitelkaar liggen, maar het waren voorbeelden van wat ik een fijne bassline/beat vind hebben
0
geplaatst: 16 april 2014, 23:43 uur
Als je een aanbeveling voor iemand doet, ook handig om een nieuwe request te plaatsen
..
Who's next?
..Who's next?
0
geplaatst: 17 april 2014, 13:47 uur
Pirma, doe ik er nog wel een.
Ik vraag: een roots plaat, met een souvolle zanger a la Ray LaMontagne
Ik vraag: een roots plaat, met een souvolle zanger a la Ray LaMontagne
0
geplaatst: 17 april 2014, 22:01 uur
0
geplaatst: 19 april 2014, 14:22 uur
Treetop FLyers gaat op de interesselijst 
L_T_B ik draai:
Laatste twee albums zijn enorme aanraders.
Ik vraag: fijne eletronic/dance met vocalen. Denk Moderat, Caribou etc.

L_T_B ik draai:
Laatste twee albums zijn enorme aanraders.
Ik vraag: fijne eletronic/dance met vocalen. Denk Moderat, Caribou etc.
0
geplaatst: 24 april 2014, 03:28 uur
De-noir - Ik draai -
Ik vraag:
gitaarmuziek, akoestisch, singer-songwriter, maar het gitaargedeelte moet voorop staan
Ik vraag:
gitaarmuziek, akoestisch, singer-songwriter, maar het gitaargedeelte moet voorop staan
0
buizen
geplaatst: 28 november 2015, 22:20 uur
It was a rainy night
The night the king went down
Everybody was crying it seemed
Like sadness had surrounded the town
Me, I went to the liquor store
And I bought a bottle of wine and a bottle of gin
I played his records all night
Drinking with a close, close friend
Now some people say that that ain't right
And some people say nothing at all
But even in the darkest of night
You can always hear the king's call
(Over de dag dat Elvis Presley overleed)
Prachtige singer(s)/songwriter(s)song, met de gitaar op de voorgrond.
Carolaah - ik draai:
(Ok, het is dan weer niet akoestisch).
Ik vraag:
Kick ass rock 'n roll a la Hanoi Rocks, Wild Romance: energie op het podium en een strak gespeelde set catchy punky songs. Geen elpee maar een live opname.
The night the king went down
Everybody was crying it seemed
Like sadness had surrounded the town
Me, I went to the liquor store
And I bought a bottle of wine and a bottle of gin
I played his records all night
Drinking with a close, close friend
Now some people say that that ain't right
And some people say nothing at all
But even in the darkest of night
You can always hear the king's call
(Over de dag dat Elvis Presley overleed)
Prachtige singer(s)/songwriter(s)song, met de gitaar op de voorgrond.
Carolaah - ik draai:
(Ok, het is dan weer niet akoestisch).
Ik vraag:
Kick ass rock 'n roll a la Hanoi Rocks, Wild Romance: energie op het podium en een strak gespeelde set catchy punky songs. Geen elpee maar een live opname.
0
Zephyr
geplaatst: 29 november 2015, 10:45 uur
Dit lijkt me wel wat voor Buizen :
The Dickies
gevraagd : Opzwepende Funk, maar niet al té druk, en niet al té veel blaaswerk.
The Dickies
gevraagd : Opzwepende Funk, maar niet al té druk, en niet al té veel blaaswerk.
0
buizen
geplaatst: 29 november 2015, 12:35 uur
Zephyr schreef:
The Dickies
gevraagd : Opzwepende Funk, maar niet al té duk, en niet al té veel blaaswerk.
The Dickies
gevraagd : Opzwepende Funk, maar niet al té duk, en niet al té veel blaaswerk.
Door de energie en het 'aanstekelijke' begrijp ik dat je met deze suggestie komt. Veel dank.
Maar het is niet exact wat ik bedoel, kwa smaak. Ook teveel 'humor' en dat is in dit geval dodelijk en de zanger is ook maar zozo. Maar wel bedankt voor het meezoeken, kende de band in elk geval niet.
* denotes required fields.