MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Hoesmeter 2014

zoeken in:
De eerste trimester van het jaar zit er alweer op dus tijd voor een nieuwe Hoesmeter. De spelregels zijn eenvoudig:

- Iemand plaatst een hoes van 2014, deze blijft minstens 12 uren staan zodat alle deelnemers hun punten kunnen geven.

- De volgende die een hoes plaatst rekent even de gemiddelde score van de vorige inzending uit en plaatst opnieuw de top 10 en de flop 10, na eventuele aanpassing ervan.

- Gelieve de artiestennaam en albumtitel onder de hoes te plaatsen. Zo is het makkelijker op te zoeken of een hoes al geplaatst werd.

- De punten die gegeven worden gaan van 1 t/m 10. Enkel gehele getallen zijn geldig, waardoor het uitrekenen van het gemiddelde sneller verloopt.

- De punten gelden uiteraard enkel voor de hoes, niet voor de muziek.

- Een album moet minstens 10 stemmen hebben gekregen voor een plaats in de top 10.

- Een reeds beoordeelde hoes mag opnieuw geplaatst worden voor herkansing, maar niet te vaak uiteraard.

Beetje rommelig.

5

Leuk dat je dit topic hebt gereanimeerd, Kronos.

EDIT: 4,5 wordt 5

4.5

EDIT: 4,5 wordt 4

jasper1991 schreef:
Leuk dat je dit topic hebt gereanimeerd, Kronos.

Graag gedaan. Gelieve wel rekening te houden met de regel dat enkel gehele getallen geldig zijn. Met een schaal van 1 t/m 10 levert dat evenveel mogelijkheden op als de sterren die hier op MusicMeter aan albums kunnen worden toegekend. Lijkt mij voldoende te zijn en dit maakt dat het gemiddelde sneller uit te rekenen is. (Dat gemiddelde mag uiteraard twee cijfers na de komma hebben.)

Ik denk dus dat jouw cijfer en dat van thelion gewoon een 4 of een 5 kan zijn.

Alleen maar hele cijfers? Wat is dat nu voor onzin?

Waarom is dat onzin?

Kronos schreef:
Waarom is dat onzin?

Omdat ik dat niet voldoende keus vind. Maar goed, ieder z'n spel en ieder z'n regels, ik word uiteraard door niemand verplicht om hier aan mee te doen ,

GrafGantz schreef:
ik word uiteraard door niemand verplicht om hier aan mee te doen ,

Uiteraard niet. Maar het is natuurlijk ook niet de bedoeling mensen weg te jagen met deze regel.

Bij het geven van sterren aan albums heb je op MusicMeter ook 'slechts' 10 mogelijkheden. Als je stem ergens tussen valt kan je gevoelsmatig afronden naar boven of naar beneden.

Mij lijkt dat zinvoller dan beoordelingen van 6,25 of zo, wat bij het uitrekenen van het gemiddelde extra werk oplevert. Maar als een meerderheid van deelnemers de regel van alleen maar hele getallen al te lastig vindt kunnen we 'm natuurlijk gewoon weer afschaffen.

4

Liever ook een getal achter de komma toestaan btw

5

Alleen gehele getallen is wel zo aardig voor degene die gaat uitrekenen.
(Desnoods hele + halve getallen als compromis).

Rommelig inderdaad.

5,0

Motorpsycho krijgt 55 punten bij 11 stemmers. Kijk, dat kan uit het hoofd : 5,0 gemiddeld.

Top-10

1. Motorpsycho - Behind the Sun 5,0 (11)

Flop-10

1. Motorpsycho - Behind the Sun 5,0 (11)

Vermakelijke onzin. 6,5
Oeps, 6 dus.

Jammer van die zilver glitterende titel, valt uit de toon bij de rest van de hoes. Verder wel een vette retro hoes.

7

Wat itchy zegt: vermakelijk.

7

Gast
geplaatst: vandaag om 04:29 uur

geplaatst: vandaag om 04:29 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.