Muziek / Muziekgames / Hoesmeter 2014
zoeken in:
0
geplaatst: 24 december 2014, 23:33 uur
Kronos schreef:
Dat moet je toch eens uitleggen. Hoe komt het dat in Nederland 1,5 / 10 wel een geldige beoordeling is en 0,5 / 10 niet.
(quote)
Dat moet je toch eens uitleggen. Hoe komt het dat in Nederland 1,5 / 10 wel een geldige beoordeling is en 0,5 / 10 niet.
Tsja, dat moet je diep onderzoek doen naar de wortels van het Nederlandse educatiesysteem. Volgens mij is het al heel lang zo dat cijfers worden gegeven van 1 t/m 10.
Ofwel werk je met decimalen of anders niet. Volgens Svendra blijkt een stem minder dan 1 opeens een ongeldige haatstem te zijn. 1 is nog een gewone stem maar 0,9 is dus een haatstem en die mag niet meegeteld worden. Vreemd.
Of je telt die 0,9 gewoon als een 1

0
geplaatst: 24 december 2014, 23:40 uur
Teunnis schreef:
Tsja, dat moet je diep onderzoek doen naar de wortels van het Nederlandse educatiesysteem. Volgens mij is het al heel lang zo dat cijfers worden gegeven van 1 t/m 10.
We kunnen hier op de site toch ook een halve ster geven? Vanaf 1 beginnen kan logisch zijn als je verder ook met gehele getallen werkt. Maar dat vonden nogal wat mensen te moeilijk en dus werd er ook met decimalen gewerkt. Geen probleem. Wel vreemd om dan geen stemmen lager dan 1 te willen toestaan. Als je wel een tiende boven 1 zou mogen stemmen, waarom dan niet een tiende onder 1. Een logische uitleg ontbreekt vooralsnog.
Ook met afronden moet je consequent zijn natuurlijk. Als 1,1 als 1,1 geteld wordt, dan moet 0,9 als 0,9 geteld worden.
0
geplaatst: 25 december 2014, 01:28 uur
Dit zijn de spelregels. Hier zal iedereen zich aan moeten houden. Simpel toch?
De eerste trimester van het jaar zit er alweer op dus tijd voor een nieuwe Hoesmeter. De spelregels zijn eenvoudig:
- Iemand plaatst een hoes van 2014, deze blijft minstens 12 uren staan zodat alle deelnemers hun punten kunnen geven.
- De volgende die een hoes plaatst rekent even de gemiddelde score van de vorige inzending uit en plaatst opnieuw de top 10 en de flop 10, na eventuele aanpassing ervan.
- Gelieve de artiestennaam en albumtitel onder de hoes te plaatsen. Zo is het makkelijker op te zoeken of een hoes al geplaatst werd.
- De punten die gegeven worden gaan van 1 t/m 10. Enkel gehele getallen zijn geldig, waardoor het uitrekenen van het gemiddelde sneller verloopt.
- De punten gelden uiteraard enkel voor de hoes, niet voor de muziek.
- Een album moet minstens 10 stemmen hebben gekregen voor een plaats in de top 10.
- Een reeds beoordeelde hoes mag opnieuw geplaatst worden voor herkansing, maar niet te vaak uiteraard.
De eerste trimester van het jaar zit er alweer op dus tijd voor een nieuwe Hoesmeter. De spelregels zijn eenvoudig:
- Iemand plaatst een hoes van 2014, deze blijft minstens 12 uren staan zodat alle deelnemers hun punten kunnen geven.
- De volgende die een hoes plaatst rekent even de gemiddelde score van de vorige inzending uit en plaatst opnieuw de top 10 en de flop 10, na eventuele aanpassing ervan.
- Gelieve de artiestennaam en albumtitel onder de hoes te plaatsen. Zo is het makkelijker op te zoeken of een hoes al geplaatst werd.
- De punten die gegeven worden gaan van 1 t/m 10. Enkel gehele getallen zijn geldig, waardoor het uitrekenen van het gemiddelde sneller verloopt.
- De punten gelden uiteraard enkel voor de hoes, niet voor de muziek.
- Een album moet minstens 10 stemmen hebben gekregen voor een plaats in de top 10.
- Een reeds beoordeelde hoes mag opnieuw geplaatst worden voor herkansing, maar niet te vaak uiteraard.
0
geplaatst: 25 december 2014, 09:16 uur
Papartis schreef:
Dit zijn de spelregels. Hier zal iedereen zich aan moeten houden.
Mee eens. Dus enkel gehele getallen 1 t/m 10. Mocht de meerderheid het anders willen, laten we dan even de spelregels aanpassen. Tenzij we dit soort discussies boeiend vinden maar dat kan ik me niet voorstellen Dit zijn de spelregels. Hier zal iedereen zich aan moeten houden.
.
0
Ozric Spacefolk
geplaatst: 25 december 2014, 10:46 uur
Ik vind het argument om uit te rekenen nogal krom, want je kunt 71/14 of 67/15 toch ook niet uit je hoofd uitrekenen?
Ik vind derhalve dat halve cijfers zoals 6,5 of 8,5 best mogen, omdat het zo aan voelt, soms.
Dat ik een 0,01 gaf voor die hoes, kwam door de meligheid die er achter stak. De plaatser van de hoes was er echt op uit om lage cijfers te genereren. Ik zal voortaan me aan de spelregels houden.
Dikke kerstkus!
Ik vind derhalve dat halve cijfers zoals 6,5 of 8,5 best mogen, omdat het zo aan voelt, soms.
Dat ik een 0,01 gaf voor die hoes, kwam door de meligheid die er achter stak. De plaatser van de hoes was er echt op uit om lage cijfers te genereren. Ik zal voortaan me aan de spelregels houden.
Dikke kerstkus!
0
geplaatst: 25 december 2014, 11:02 uur
Ik was er niet per se op uit om lage cijfers te genereren hoor, het was alleen te verwachten 
Het had ook best gekund dat hij bij iemand in de smaak viel. De muziek zelf is trouwens niks mis mee.
Qua becijfering ben ik wel voorstander van decimale getallen, maar wel gewoon van 1 t/m 10.

Het had ook best gekund dat hij bij iemand in de smaak viel. De muziek zelf is trouwens niks mis mee.
Qua becijfering ben ik wel voorstander van decimale getallen, maar wel gewoon van 1 t/m 10.
0
geplaatst: 25 december 2014, 12:11 uur
Ozric Spacefolk schreef:
Ik vind het argument om uit te rekenen nogal krom, want je kunt 71/14 of 67/15 toch ook niet uit je hoofd uitrekenen?
Het argument is helemaal niet krom. Gehele cijfers optellen kan je snel uit je hoofd. Voor het gemiddelde gebruik je dan eventueel de rekenmachine. Maar ook als je voor het optellen de rekenmachine gebruikt telt gehele getallen veel sneller op.
En bovendien, het argument dat het soms voelt als een 6,5 of een 8,5 is prima, maar op albums heb je op MusicMeter ook maar 10 mogelijkheden om te stemmen. Dat je er voor een albumhoes dan 20 of zelfs 100 zou moeten hebben vind ik wel wat vreemd.
Maar de regeltjes die ik heb opgesteld bij de openingspost waren vooral een voorstel. Sommige mensen wilden toch absoluut met decimalen werken. Geen probleem. Die punten zijn altijd meegeteld. Maar dan 0,1 of 0,5 niet toestaan is totaal onzinnig natuurlijk.
0
Ozric Spacefolk
geplaatst: 25 december 2014, 12:29 uur
Ik vind de puntentelling bij Musicmeter soms ook een beetje jammer. Ik stem liever met halven. Soms voelt dat gewoon zo.
Niks ten nadele van de site, die verder geweldig is!
En de hoezen, tja, ik zal wel in hele getallen stemmen. Nog 6 dagen
Niks ten nadele van de site, die verder geweldig is!
En de hoezen, tja, ik zal wel in hele getallen stemmen. Nog 6 dagen
0
geplaatst: 25 december 2014, 16:01 uur
Papartis schreef:
De punten die gegeven worden gaan van 1 t/m 10. Enkel gehele getallen zijn geldig, waardoor het uitrekenen van het gemiddelde sneller verloopt.
De punten die gegeven worden gaan van 1 t/m 10. Enkel gehele getallen zijn geldig, waardoor het uitrekenen van het gemiddelde sneller verloopt.
Als dat voor iemand sneller uitrekenen is gebruikt hij/zij echt de verkeerde methode
Of je moet enorm goed kunnen hoofdrekenen. Maar goed, laten we ons maar gewoon aan de regels houden, das in ieder geval lekker duidelijk.
0
geplaatst: 25 december 2014, 16:22 uur
Teunnis schreef:
Of je moet enorm goed kunnen hoofdrekenen.
Of je moet enorm goed kunnen hoofdrekenen.
Pakweg 15 gehele getallen van 1 tot 10 bij elkaar optellen, daar moet je gewoon voor kunnen hoofdrekenen. Leren jullie dat niet meer op school?
Met een rekenmachine zal het ongeveer 30 keer op een toets drukken zijn. Als iedereen één decimaal toevoegt dan zit je voor hetzelfde aantal stemmen al aan 60 keer op een toets drukken (al kan het in dit hypothetische geval sneller, door alle komma's weg te laten en bij het quotiënt de komma juist te plaatsen).
Misschien zal ik er een filmpje van maken met de chronometer erbij, dat het verschil dan duidelijk wordt.
0
geplaatst: 25 december 2014, 16:48 uur
Kronos schreef:
Pakweg 15 gehele getallen van 1 tot 10 bij elkaar optellen, daar moet je gewoon voor kunnen hoofdrekenen. Leren jullie dat niet meer op school?
(quote)
Daar hoef je bij mij niet bang voor te wezen, ik geef zelfs bijles wiskunde.
Met een rekenmachine zal het ongeveer 30 keer op een toets drukken zijn. Als iedereen één decimaal toevoegt dan zit je voor hetzelfde aantal stemmen al aan 60 keer op een toets drukken (al kan het in dit hypothetische geval sneller, door alle komma's weg te laten en bij het quotiënt de komma juist te plaatsen).
Excel.
0
geplaatst: 25 december 2014, 16:55 uur
Nog beter. Jij mag dan voor het eerst en voortaan steeds het gemiddelde plaatsen.
0
geplaatst: 25 december 2014, 17:11 uur
Misschien ben ik een uitstervend ras, maar een optelling van tien gehele getallen doe ik sneller dan opzoeken en opstarten Excel. 

0
geplaatst: 25 december 2014, 17:35 uur
0
geplaatst: 25 december 2014, 21:16 uur
Ik zal vanaf nu wel alle scores optellen, kommagetallen vind ik geen probleem 
Fu Manchu - Gigantoid een 5.6 met 15 stemmers. Middelmoot.
Top 10:
1. Phantogram - Voices 7,58 (12)
2. Scott Walker + Sunn O))) - Soused 7,48 (18)
3. Audrey Fall - Mitau 7,38 (14)
4. Intergalactic Lovers - Little Heavy Burdens 7,36 (14)
5. Zoe Muth - World of Strange 7,35 (15)
6. Wilco - Alpha Mike Foxtrot 7.32 (15)
7. Bass Communion - Box Set 7,20 (15)
8. Snowmine - Dialects 7,19 (13)
9. The Future Sound of London - Environment Five (7,17) (12)
10. Warpaint - Warpaint 7,04 (13)
Flop 10:
1. Open Tomb - Dead Weight 1,39 (14)
2. Mando Diao - Aelita 1,69 (16)
3. Sturgill Simpson - Metamodern Sounds in Country Music 2,73 (13)
4. Merry Fuckin' Christmas!!! 2.76 (13)
5. Pleaser - One Night in Paradise 3,20 (15)
6. Bohren & Der Club of Gore - Piano Nights 3,21 (14)
7. Ten - Albion 3,22 (18)
8. Pharmakon - Bestial Burden 3,25 (16)
9. Hitsville Drunks - Sincerely Average 3,31 (11)
10. King Gizzard & The Lizard Wizard - I'm in Your Mind Fuzz - 3,44 (12)

Fu Manchu - Gigantoid een 5.6 met 15 stemmers. Middelmoot.
Top 10:
1. Phantogram - Voices 7,58 (12)
2. Scott Walker + Sunn O))) - Soused 7,48 (18)
3. Audrey Fall - Mitau 7,38 (14)
4. Intergalactic Lovers - Little Heavy Burdens 7,36 (14)
5. Zoe Muth - World of Strange 7,35 (15)
6. Wilco - Alpha Mike Foxtrot 7.32 (15)
7. Bass Communion - Box Set 7,20 (15)
8. Snowmine - Dialects 7,19 (13)
9. The Future Sound of London - Environment Five (7,17) (12)
10. Warpaint - Warpaint 7,04 (13)
Flop 10:
1. Open Tomb - Dead Weight 1,39 (14)
2. Mando Diao - Aelita 1,69 (16)
3. Sturgill Simpson - Metamodern Sounds in Country Music 2,73 (13)
4. Merry Fuckin' Christmas!!! 2.76 (13)
5. Pleaser - One Night in Paradise 3,20 (15)
6. Bohren & Der Club of Gore - Piano Nights 3,21 (14)
7. Ten - Albion 3,22 (18)
8. Pharmakon - Bestial Burden 3,25 (16)
9. Hitsville Drunks - Sincerely Average 3,31 (11)
10. King Gizzard & The Lizard Wizard - I'm in Your Mind Fuzz - 3,44 (12)
0
geplaatst: 25 december 2014, 21:23 uur
Nieuwe, de tweede van Fennesz dit jaar:

Fennesz - Mahler Remixed

Fennesz - Mahler Remixed
* denotes required fields.