MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Metalladder

zoeken in:
Nu de heavy metalladder al een tijdje achter de rug ligt, lijkt het me tijd om nog eens eens te zorgen voor een best-oflijstje op metalgebied.

Iedereen mag om te beginnen een lijstje van 20 metalnummers posten totdat we aan een totaal van 1024 nummers zitten. Met metal bedoel ik iets dat op deze site als metal gecatalogeerd wordt. Er doen maximaal 8 nummers van dezelfde band mee. Dit om ervoor te zorgen dat het geen Metallica- en Maidenfeestje wordt hier. Er mogen wel meerdere nummers genomineerd worden, maar die spelen dan eerst een voorronde tegen elkaar totdat we aan 8 nummers komen. De nomineerder van een in de voorronde geëlimineerd nummer mag dan een vervanger nomineren die nog niet aan de limiet van 8 nummers zit.

De rondes zullen als volgt gaan en er wordt (buiten in de eerste ronde) gewogen geloot naar het stempercentage behaald in de vorige rondes.

- Ronde 1: 128 ladders van 8 (1024 nummers in totaal). Beste 4 gaan door.
- Ronde 2: 64 ladders van 8 (512 nummers in totaal). Beste 4 gaan door.
- Ronde 3: 32 ladders van 8 (256 nummers in totaal). Beste 4 gaan door.
- Ronde 4: 16 ladders van 8 (128 nummers in totaal). Beste 4 gaan door.
- Ronde 5: 8 ladders van 8 (64 nummers in totaal). Beste 4 gaan door.
- Ronde 6: 4 ladders van 8 (32 nummers in totaal). Beste 4 gaan door.
- Finale met de beste 16 metalnumers

Bij gelijkstand wordt in ronde 1 gekeken naar aantal keren 4 punten, dan 3 punten en dan 2 punten. Als alles gelijk is doen we helemaal op het einde nog een battle.
Bij gelijkstand in de andere rondes kijken we naar het behaalde stempercentage in de vorige rondes.
Ik maak achteraf een top 200 obv de stempercentages.

Gelieve in je nominatielijstje je nummer te laten linken naar een werkend audiobestand op het internet (youtube, grooveshark, ...)
En ze weer te geven als volgend voorbeeld:

Metallica - Fade To Black
Iron Maiden - Rime Of The Ancient Mariner

Let specifiek in je nominatielijstje op:

- geen opsommingstekens
- Eerst uitvoerder dan spatie dan koppelteken dan spatie dan songtitel
- Alles in hoofdletters
- Uitvoerder en songtitel volledig in de link op te nemen (soms kan het zijn dat je achteraf nog moet aanvullen omdat je '...' krijgt)

Dit alles om mij veel verwerklast in Excell te besparen.

En laat die eerste lijstjes nu maar komen!

Joepie! Examenafleiding!

Ik speelde eigenlijk ook al een tijdje met het idee om deze nieuw leven in te blazen. Ik was ook van plan om de limiet per groep op 1 te houden en zo 1000 groepen de kans te geven om tegen elkaar te strijden, maar dat zal dus voor een latere versie zijn

Ik ga eens goed nadenken over de nominaties...

dumb_helicopter schreef:
Met metal bedoel ik iets dat op deze site als metal gecatalogeerd wordt.

Van Linkin Park mag dus geen enkel nummer genomineerd worden (want albums worden hier als Rock gecatalogeerd) ? En wat met muziek die niet op deze site staat ?

JoaMuse schreef:
(quote)

Van Linkin Park mag dus geen enkel nummer genomineerd worden (want albums worden hier als Rock gecatalogeerd) ? En wat met muziek die niet op deze site staat ?

Inderdaad. Dat tweede zal je niet zo vaak tegenkomen, maar als dat volgens jou dan 'metal' genoeg is dan mag het meedoen.

Je kan ook altijd zelf een album toevoegen op MusicMeter, natuurlijk. Of het in dit topic vragen.

OK. Ik ga waarschijnlijk wel weer meedoen. Een lijstje insturen zal ik zeker doen.
Bedankt voor het leven in de brouwerij, dumb_helicopter!

JSPR_G schreef:
Je kan ook altijd zelf een album toevoegen op MusicMeter, natuurlijk.

Inderdaad, ik heb het laatst nog gedaan. Niet zo moeilijk.

Nu ik er zo bij nadenk zouden we aan 51 deelnemers met ieder 1 nominatielijstje om aan 1020 te komen.
Er zal dus waarschijnlijk wel een paar keer genomineerd mogen worden of het zou hier een overdonderend succes moeten worden.

AOVV schreef:
(quote)

Inderdaad, ik heb het laatst nog gedaan. Niet zo moeilijk.

Wel als het om een klein bandje uit de buurt gaat dat enkel een EP uit heeft waar online nog niet eens een albumhoes of tracklist van te vinden is. Maar ik kan eens zoeken.

JoaMuse schreef:
(quote)

Wel als het om een klein bandje uit de buurt gaat dat enkel een EP uit heeft waar online nog niet eens een albumhoes of tracklist van te vinden is. Maar ik kan eens zoeken.

Dat bemoeilijkt de zaak een beetje, daar heb je gelijk in. Maar probeer het anders eens in het topic dat Jasper noemde.

Leuk!! Mijn interesse zit meer in de hoek van Korn, Slipknot, Biohazard, Deftones, Nine Inch Nails (metal/rock/elecronic) en Rage Against the Machine (metal/rock). Zal heel wat nummers moeten beluisteren die genomineerd gaan worden want veel verder dan bovengenoemde bands heb ik mij niet verdiept in de metal-wereld.
Morgen maar eens proberen een lijstje te maken met 20 nummers.

6 nummers (of toch minstens bands) uit uw lijstje hadden ook bij mijn 20 nominaties gezeten, dumb_helicopter .

Iets dat als metal / punk of metal / rock ofzo gecatalogeerd staat, mag dat? Screamo bijvoorbeeld.

gli|-t0_ch
JSPR_G schreef:
Iets dat als metal / punk of metal / rock ofzo gecatalogeerd staat, mag dat? Screamo bijvoorbeeld.

Ik zeg doen!
http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQK7uZcxOXAdQX-Pw9KjmI6LBEAc0tbhF0af9jmY3oLIKs20QGEXw

Toftof. Nog nooit meegedaan aan zo'n ladder eigenlijk, maar voor alles is een eerste keer. Zal morgen eens een lijstje in elkaar draaien.

Tijd of geen tijd, nomineren wil ik altijd wel doen. Komt eraan dus.

JSPR_G schreef:

Dat mag hoor, zolang er maar metal bijstaat als genre.

Lijkt me hoog tijd voor een hernieuwde kennismaking met dit genre. Zal vandaag proberen een lijstje te maken

sheep67 schreef:
Was het eigenlijk vanmiddag van plan maar kon het niet laten om alvast mijn nominatie-lijst te plaatsen. Nu maar even afwachten of alles door de keuring komt. Nine Inch Nails heeft als genre(s): metal/electronic/rock en R.A.T.M.: metal/rock

Rage Against The Machine - Bombtrack
Rage Against The Machine - Freedom

Rage Against The Machine staat op MuMe als rock (zonder metal). Geef je een vervanger?

Ik ga nog een aantal mogelijke geïnteresseerden wakker schudden:

Dieter, odi, jasper1991, wizard, bennerd, Sir Spamalot, arcade monkeys, MDV, laxus11, Don Cappuccino, ranboy, andnino, Cured, Etiul, Status Seeker, aslan, ...

dumb_helicopter schreef:
(quote)

Rage Against The Machine staat op MuMe als rock (zonder metal). Geef je een vervanger?

Of de live-versie pakken, dan is het wel metal.

Vreemd, laten we gewoon RATM maar beschouwen als rock. Alice In Chains kan dan bijvoorbeeld wel weer, want daar nijgen sommige nummers echt wel naar metal toe. Iets als Kyuss dan weer niet, want dat is duidelijk stonerrock.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:16 uur

geplaatst: vandaag om 05:16 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.