Muziek / Muziekgames / Metalladder
zoeken in:
0
geplaatst: 23 januari 2015, 22:22 uur
Don Cappuccino schreef:
Niet alleen maar weinig diversiteit: ik heb net de finale bekeken en het jongste nummer komt uit 1995 (Death - Symbolic), dat vind ik misschien nog meer schrikbarend. Alsof je stil bent gaan staan in 1995 en alle metal uit de laatste twintig jaar hebt genegeerd, terwijl er zoveel moois is gebracht. Ik zal deelnemen aan de finale, maar het valt me echt vies tegen.
Er had op zijn minst een moderne band in de finale moeten staan. Dat Deafheaven en Oathbreaker zo dichtbij zijn gekomen vind ik dan ook nog verrassend, maar ik had eerder aan namen als Gojira en Mastodon gedacht.
Niet alleen maar weinig diversiteit: ik heb net de finale bekeken en het jongste nummer komt uit 1995 (Death - Symbolic), dat vind ik misschien nog meer schrikbarend. Alsof je stil bent gaan staan in 1995 en alle metal uit de laatste twintig jaar hebt genegeerd, terwijl er zoveel moois is gebracht. Ik zal deelnemen aan de finale, maar het valt me echt vies tegen.
Er had op zijn minst een moderne band in de finale moeten staan. Dat Deafheaven en Oathbreaker zo dichtbij zijn gekomen vind ik dan ook nog verrassend, maar ik had eerder aan namen als Gojira en Mastodon gedacht.
Tool - Aenema is van 1996, maar je hebt wel volslagen gelijken. Ik mis vooral Opeth die bij de vorige metalladder nog 3 nummers in de finale (van 25 nummers) had en nu niets. Persoonlijk vind ik het ook erg spijtig dat de moderne bands nipt niet in de finale geraakten. Het blijft nu persoonlijk een beetje vrij safe metal naar mijn mening. Desalniettemin zijn er toch genoeg nummers die ik echt fantastisch vind uit dit lijstje. Ik ben dan ook enorm benieuwd naar de eindstand hier.
0
geplaatst: 23 januari 2015, 22:24 uur
Bij mogelijke ex aequo's zal gekeken worden naar de stempercentages verkregen uit de voorgaande rondes. Als alles gelijk zou staan, dan zou dit de eindstand zijn:
Iron Maiden - Hallowed Be Thy Name
Slayer - Angel Of Death
Slayer - Raining Blood
Metallica - Masters Of Puppets
Iron Maiden - The Number Of The Beast
Judas Priest - Painkiller
Metallica - Creeping Death
Machine Head - Davidian
Iron Maiden - Seventh Son Of A Seventh Son
Death - Symbolic
Slayer - Season In The Abyss
Tool - Aenima
Megadeth - Hangar 18
Metallica - Fade To Black
Metallica - One
Queensrÿche - Roads To Madness
Slayer - Angel Of Death
Slayer - Raining Blood
Metallica - Masters Of Puppets
Iron Maiden - The Number Of The Beast
Machine Head - Davidian
Iron Maiden - Seventh Son Of A Seventh Son
Death - Symbolic
Slayer - Season In The Abyss
Tool - Aenima
Megadeth - Hangar 18
Metallica - One
Queensrÿche - Roads To Madness
0
geplaatst: 23 januari 2015, 22:39 uur
Dat zou al een mooie winnaar opleveren. Moeten we nog verder spelen, dan 

0
geplaatst: 24 januari 2015, 00:32 uur
Jammer dat Arise en Lack of comprehension de finale net gemist hebben. Die hadden zeker in mijn top 5 gestaan.
Blijft een mooie finale over, met een aantal toppers en een paar die ik meteen weg kan strepen.
Blijft een mooie finale over, met een aantal toppers en een paar die ik meteen weg kan strepen.
0
geplaatst: 24 januari 2015, 00:42 uur
Idem hier vwb Arise, al mis ik eigenlijk ook The Trooper nog; een stuk beter dan Seventh Son imho.
0
geplaatst: 24 januari 2015, 13:19 uur
De eerste 2 finalelijstjes zijn vannacht reeds binnengekomen.
Als ik een pronostiek mag geven dan denk ik dat dit de top-3 wordt:
1. Hallowed Be Thy Name
2. Symbolic
3. Master of Puppets
Queensrÿche en vooral Death gaan verrassen volgens mij.
Als ik een pronostiek mag geven dan denk ik dat dit de top-3 wordt:
1. Hallowed Be Thy Name
2. Symbolic
3. Master of Puppets
Queensrÿche en vooral Death gaan verrassen volgens mij.
0
geplaatst: 24 januari 2015, 13:28 uur
Een uitermate eentonige finale, zeg. Vier maal Metallica... duizend maal Iron Maiden... honderd keer Slayer... Ik herinner me wel dat ik enorm vette nummers heb ontdekt van modernere bands als Tryptikon, Riverside of Woods of Desolation. Het was een mooie rit en dat is het belangrijkst. Heb wel gestemd voor de finale, maar voor mij zijn 14 van de 16 nummers inwisselbaar.
0
geplaatst: 24 januari 2015, 13:37 uur
Alleen Tool en Queensryche heb ik niks mee, voor de rest prima nummers. 

0
Cured
geplaatst: 25 januari 2015, 10:25 uur
Wat is eigenlijk de bedoeling nu, dumb_helicopter ? Een Top zoveel naar jou toesturen via PM ?
0
geplaatst: 25 januari 2015, 10:35 uur
Cured schreef:
Wat is eigenlijk de bedoeling nu, dumb_helicopter ? Een Top zoveel naar jou toesturen via PM ?
dumb_helicopter schreef:
Dit zijn van de 1024 nummers die gestart zijn de volgens jullie 16 beste metalplaten aller tijden:
Death - Symbolic
Iron Maiden - Seventh Son of a Seventh Son
Iron Maiden - The number of the beast
Machine Head - Davidian
Megadeth - Hangar 18
Metallica - Master of puppets
Metallica - One
Queensrÿche - Roads to Madness
Slayer - Angel of Death
Slayer - Raining Blood
Slayer - Seasons in the abyss
Tool - Aenema
De opdracht is simpel. Maak een top-8 uit deze 16 nummers en PM die door naar mij (niet posten in het topic!). Donderdag 29 januari om 19u is de deadline en niet veel later zal ik de top-16 van deze Metalladder presenteren.
Dit zijn van de 1024 nummers die gestart zijn de volgens jullie 16 beste metalplaten aller tijden:
Death - Symbolic
Iron Maiden - Seventh Son of a Seventh Son
Iron Maiden - The number of the beast
Machine Head - Davidian
Megadeth - Hangar 18
Metallica - Master of puppets
Metallica - One
Queensrÿche - Roads to Madness
Slayer - Angel of Death
Slayer - Raining Blood
Slayer - Seasons in the abyss
Tool - Aenema
De opdracht is simpel. Maak een top-8 uit deze 16 nummers en PM die door naar mij (niet posten in het topic!). Donderdag 29 januari om 19u is de deadline en niet veel later zal ik de top-16 van deze Metalladder presenteren.
0
Cured
geplaatst: 25 januari 2015, 10:36 uur
Ok, bedankt dumb_helicopter.....had ik even gemist blijkbaar.
0
geplaatst: 25 januari 2015, 10:39 uur
Geen probleem, dan schuift het topic nog eens op in de forumupdates. Ik heb momenteel 5 lijstjes binnen, dus ik verwacht er nog zeker 10 à 15. 

0
geplaatst: 25 januari 2015, 10:53 uur
Klopt!
Er is trouwens nog één nummer dat van niemand punten heeft ontvangen.
Er is trouwens nog één nummer dat van niemand punten heeft ontvangen.
0
geplaatst: 26 januari 2015, 08:40 uur
Zo, mijn stem ik ook verstuurd...
Nu de rust hier zo'n beetje is weergekeerd, denk ik dat we al wel wat kunnen nadenken over een mogelijke opvolger. Iemand nog leuke ideëen? Moest er niemand ander kandidaat zijn wil ik wel een lijstje per genre maken (zoals ik 2 pagina's geleden schreef).
Nu de rust hier zo'n beetje is weergekeerd, denk ik dat we al wel wat kunnen nadenken over een mogelijke opvolger. Iemand nog leuke ideëen? Moest er niemand ander kandidaat zijn wil ik wel een lijstje per genre maken (zoals ik 2 pagina's geleden schreef).
0
geplaatst: 26 januari 2015, 10:07 uur
Lijkt me wel leuk, maar misschien toch beter als de nummers wel gewoon genomineerd worden door gebruikers ipv zo'n (voor mij) vreemde site. Het nummers uitzoeken is toch altijd een plezierig karweitje voor velen volgens mij. 

0
geplaatst: 26 januari 2015, 10:31 uur
Die albumlijsten kunnen helpen om de genres wat af te bakenen. Hier heb je alleen maar rock of metal. Daar is het veel specifieker (misschien een beetje te zelfs). Maar die top-100 geeft dan in elk geval een goed overzicht van de groepen en albums die onder dat genre vallen.
De nummers zal je natuurlijk nog steeds zelf moeten kiezen.
De nummers zal je natuurlijk nog steeds zelf moeten kiezen.
0
geplaatst: 27 januari 2015, 18:25 uur
Mijn eigen lijstje ook net opgemaakt en dan zitten we al aan 17 inzendingen.
0
geplaatst: 29 januari 2015, 19:01 uur
En de lijnen sluiten bij deze! Ik kom straks met de nummer 16 van deze finale!
0
geplaatst: 29 januari 2015, 19:07 uur
16. Slayer - Raining Blood
22 punten - 5 keer genoemd - nr. 1 van odi
En de laatste plaats van deze finale is voor de afsluiter van Slayers klassieker Reign In Blood. Bekend omwille van de kenmerkende beginriff, maar blijkbaar toch niet zo populair om veel in lijstjes voor te komen. Amper 5 keer is veel te weinig natuurlijk om hoog in de lijstjes te komen. In totaal ontving ik trouwens 19 lijstjes.
22 punten - 5 keer genoemd - nr. 1 van odi
En de laatste plaats van deze finale is voor de afsluiter van Slayers klassieker Reign In Blood. Bekend omwille van de kenmerkende beginriff, maar blijkbaar toch niet zo populair om veel in lijstjes voor te komen. Amper 5 keer is veel te weinig natuurlijk om hoog in de lijstjes te komen. In totaal ontving ik trouwens 19 lijstjes.
0
geplaatst: 29 januari 2015, 19:11 uur
15. Iron Maiden - The Number Of The Beast
26 punten - 8 keer genoemd
Het nummer waardoor 666 voor altijd met satanisme zal geassocieerd worden eindigt als 15de in deze ladder. Het had als hoogste positie een 4de plaats (4 keer) en da's toch te weinig. Misschien het feit dat er nog 3 andere Maiden-nummers meedongen voor de eindzege deed dit nummer van het gelijknamige album The Number Of The Beast zeker geen goed.
26 punten - 8 keer genoemd
Het nummer waardoor 666 voor altijd met satanisme zal geassocieerd worden eindigt als 15de in deze ladder. Het had als hoogste positie een 4de plaats (4 keer) en da's toch te weinig. Misschien het feit dat er nog 3 andere Maiden-nummers meedongen voor de eindzege deed dit nummer van het gelijknamige album The Number Of The Beast zeker geen goed.
0
geplaatst: 29 januari 2015, 19:14 uur
14. Slayer - Seasons In The Abyss
29 punten - 9 keer genoemd
En hier komt al het tweede nummer van Slayer voorbij. De nummers hebben elkaar blijkbaar tegengewerkt in de finale. Net als het voorgaande nummer is ook dit een titelnummer, deze keer van Seasons In The Abyss.
29 punten - 9 keer genoemd
En hier komt al het tweede nummer van Slayer voorbij. De nummers hebben elkaar blijkbaar tegengewerkt in de finale. Net als het voorgaande nummer is ook dit een titelnummer, deze keer van Seasons In The Abyss.
0
geplaatst: 29 januari 2015, 19:19 uur
13. Megadeth - Hangar 18
33 punten - 9 keer genoemd
Het enige overblijvende nummer van Megadeth strandt op de 13de plaats. Voor mij persoonlijk een nummer dat luisterbeurt per luisterbeurt beter werd en nu ben ik er helemaal weg van. Rust In Peace is vorige week dan in mijn brievenbus beland en ik heb het me nog niet beklaagd: lekkere sfeer, heerlijke riffs en dat een heel album lang!
33 punten - 9 keer genoemd
Het enige overblijvende nummer van Megadeth strandt op de 13de plaats. Voor mij persoonlijk een nummer dat luisterbeurt per luisterbeurt beter werd en nu ben ik er helemaal weg van. Rust In Peace is vorige week dan in mijn brievenbus beland en ik heb het me nog niet beklaagd: lekkere sfeer, heerlijke riffs en dat een heel album lang!
0
Cured
geplaatst: 29 januari 2015, 19:20 uur
Ah...van mijn favoriete Slayer album, maar de afsluiters hebben het wat moeilijk idd.....
edit: Hangar 18.....wel een hoge favoriet, vooral omdat ik erg houd van soli/(shr)eddie's
edit: Hangar 18.....wel een hoge favoriet, vooral omdat ik erg houd van soli/(shr)eddie's
0
geplaatst: 29 januari 2015, 19:24 uur
12. Metallica - One
35 punten - 6 keer genoemd - nr. 1 van kabouter76 en Johnny Marr
De eerste Metallica deed het vrij raar qua punten. Het bleef erg lang op 0 punten staan om vervolgens plots 5 lijstjes enorm veel punten te krijgen, waaronder 2 1ste plaatsen en dan (op mijn lijstje na) weer niets. Afkomstig van hun 4de album ...And Justice For All, hetgeen wat ingewikkeldere songstructuren bevatte dan dat we gewoon waren en ook het laatste album voor de neergang werd ingezet.
35 punten - 6 keer genoemd - nr. 1 van kabouter76 en Johnny Marr
De eerste Metallica deed het vrij raar qua punten. Het bleef erg lang op 0 punten staan om vervolgens plots 5 lijstjes enorm veel punten te krijgen, waaronder 2 1ste plaatsen en dan (op mijn lijstje na) weer niets. Afkomstig van hun 4de album ...And Justice For All, hetgeen wat ingewikkeldere songstructuren bevatte dan dat we gewoon waren en ook het laatste album voor de neergang werd ingezet.
0
geplaatst: 29 januari 2015, 19:28 uur
11. Metallica - Fade To Black
39 punten - 8 keer genoemd
Net buiten de top-10 is het rustigste nummer van de hele finale gevallen. Een nummer dat gaat over hoe er omgegaan wordt met het verlies van een verloren versterker en dat uitmondt in één van hun beste solo's (wel spijtig van de fade-out). Afkomstig van Ride The Lightning en da's niet het enige nummer van dat daarvan komt.
39 punten - 8 keer genoemd
Net buiten de top-10 is het rustigste nummer van de hele finale gevallen. Een nummer dat gaat over hoe er omgegaan wordt met het verlies van een verloren versterker en dat uitmondt in één van hun beste solo's (wel spijtig van de fade-out). Afkomstig van Ride The Lightning en da's niet het enige nummer van dat daarvan komt.
0
geplaatst: 29 januari 2015, 19:34 uur
10. Tool - Aenema
40 punten - 10 keer genoemd
We starten de top-10 met het laatst overgebleven nummer van Tool. Vreemd genoeg is het niet Schism of Sober dat het gered heeft maar Aenema, mij hoor je niet klagen. Tool is zowat de enige progmetalband die mij wat doet en verdienen daarom ook terecht een plekje in de finale. Dit nummer is afkomstig van Aenima.
40 punten - 10 keer genoemd
We starten de top-10 met het laatst overgebleven nummer van Tool. Vreemd genoeg is het niet Schism of Sober dat het gered heeft maar Aenema, mij hoor je niet klagen. Tool is zowat de enige progmetalband die mij wat doet en verdienen daarom ook terecht een plekje in de finale. Dit nummer is afkomstig van Aenima.
0
geplaatst: 29 januari 2015, 19:38 uur
9. Machine Head - Davidian
43 punten - 10 keer genoemd - nr. 1 van Don Cappuccino
Tijd voor een kopstoot van jewelste met de groove-metal van Machine Head. Het nummer van Burn My Eyes, maakte een vrij geruisloze finale mee en kreeg helemaal op het einde nog eens de volle 8 punten mee, waardoor het nog een sprong maakte in het klassement.
43 punten - 10 keer genoemd - nr. 1 van Don Cappuccino
Tijd voor een kopstoot van jewelste met de groove-metal van Machine Head. Het nummer van Burn My Eyes, maakte een vrij geruisloze finale mee en kreeg helemaal op het einde nog eens de volle 8 punten mee, waardoor het nog een sprong maakte in het klassement.
* denotes required fields.