MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152 #2

zoeken in:
DjFrankie (moderator)
4.

Maya's Moving Castle - War 8,5 Heerlijk nummer dit, goeie beat goeie zang
PAON - Shine over Me 7 Geen slecht nummer, maar weer de zanger die wat te vlak klinkt, en niet zuiver.
Rick Wakeman - The Battle 7,6 Heel symfonisch met klassiek dit is een prima geheel
Motorcycle Boy – Big Rock Candy Mountain 7,5 Dit klinkt muzikaal niet slecht, maar de zangeres zingt niet goed, ik vind het meer op hol geslagen Bangles. In dit genre waren Transvision Vamp en Primitives toch wat sterker.

3-0-2-3

Deadline: Deadline 27-10 18.00

4.

Maya's Moving Castle - War (8,0)
Spannend nummer! Kan misschien nog verder groeien, ben er nog niet helemaal over uit wat ik van de vocalen vind. Op sommige momenten wordt het wel erg duidelijk dat we met een Vlaamse te maken hebben, maar ze heeft ook wel iets fascinerends.

PAON - Shine over Me (7,0)
Ik dacht eerst iets Beirut-achtigs te gaan horen, maar mede door de freaky video mondt het uit in een rariteitenkabinet. Al met al een 'veilige' 7, want dit zou nog alle kanten op kunnen. De zanger dreigt wel het struikelblok te zijn.

Rick Wakeman - The Battle (6,0)
Hier en daar een aardig stukje, over het geheel wat te langdradig, vooral door de voice-over. Zo te horen wordt er een sci-fi verhaal verteld in War of the Worlds-stijl, het komt in ieder geval erg ambitieus over. Helaas kan het mij niet tot het einde blijven boeien.

Motorcycle Boy – Big Rock Candy Mountain (9,5)
Heerlijke drive, wel echt een schattig nummer ook met die charmante vocalen en tekst. Typisch zo'n nummer dat ik 'onbewust' vaak opzet.

4-0-2-4

2MY
4.

1. Maya's Moving Castle - War 6,5
2. PAON - Shine over Me 9
3. Rick Wakeman - The Battle 6,8
4. Motorcycle Boy – Big Rock Candy Mountain 7

1. Maya's Moving Castle - War // Veelbelovende start, maar verzandt redelijk snel in een tatu en -achtige stressmuziek. Maar 't gaat dan wel weer over oorlog, dus waarschijnlijk heeft dat wel een reden.
2. PAON - Shine over Me // De Belgische taalgrens deelt niet enkel het land in twee, maar maakt het dikwijls onmogelijk voor Waalse groepen om gedraaid te worden in Vlaanderen (en vice versa). De Spotify-ontdekpagina is wat dat betreft apolitiek. Dankjewel, Spotify-ontdekpagina!
3. Rick Wakeman - The Battle // Amuzante show. Behoorlijk gedateerd (muziek en s-FX's), maar zal zeker spectaculair zijn geweest om in die zaal te hebben gezeten. En rond de 6,5 minuut kreeg ik plots heimwee naar de Sega die ik nooit heb mogen hebben...
4. Motorcycle Boy – Big Rock Candy Mountain // Iets aanstekelijker dan het gemiddelde poprocknummer.

4-1-2-5

Deadline 27-10 18.00

11iS
4. Geef ieder nummer een punt en tussen 0-10 en geef aan welke 2 nummers volgens jouw verder moeten.

Maya's Moving Castle - War 8,5
PAON - Shine over Me 8,5
Rick Wakeman - The Battle 7,5
Motorcycle Boy – Big Rock Candy Mountain 8,0

5-2-2-5

4. Geef ieder nummer een punt en tussen 0-10 en geef aan welke 2 nummers volgens jouw verder moeten.

Maya's Moving Castle - War 7,5
PAON - Shine over Me 7,8
Rick Wakeman - The Battle 9
Motorcycle Boy – Big Rock Candy Mountain 6,5

5-3-3-5

Maya's Moving Castle - War 7,5
PAON - Shine over Me 7,5
Rick Wakeman - The Battle 6,5
Motorcycle Boy – Big Rock Candy Mountain 7,5

6-4-3-5

Maya's Moving Castle - War 6.8
PAON - Shine over Me 7.2
Rick Wakeman - The Battle 6.3
Motorcycle Boy – Big Rock Candy Mountain 7.0

6-5-3-6

Maya's Moving Castle - War 6,5
Het begint goed, maar na een tijdje is het meer van hetzelfde.
PAON - Shine over Me 7,0
Origneel en aardig nummer.
Rick Wakeman - The Battle 6,5
Onderhoudend maar a little bit too much.
Motorcycle Boy – Big Rock Candy Mountain 7.0
Redelijke pop.

6-6-3-7

Maya's Moving Castle - War
Dit nummer is typisch zo'n voorbeeld dat aangeeft dat er de laatste 2 jaar erg veel leuke muziek wordt gemaakt. Of het goed is is een tweede, maar dit luistert lekker weg en bij een 2e of 3e keer horen zal ik het nog meeneuriën ook. En het bandje an sich ga ik waarderen als blijkt dat een 2e of 3e nummer van het album net zo lekker is. Ik ga het album absoluut checken (Belgisch zie ik na raadplegen. Wederom het bewijs dat er veel leuke bandjes wordt opgeleverd door de belgen). 8,0

PAON - Shine over Me
De onderbrekingen halen de vaart eruit maar dat wordt goedgemaakt in het 2e gedeelte en zijn blijkbaar een onderdeel van die opbouw naar dat gedeelte. Verder prima en wederom van onze onderburen! Top. (7,2)

Rick Wakeman - The Battle
Sorry, dit vind ik gewoonweg verschrikkelijk! (4,0)

Motorcycle Boy – Big Rock Candy Mountain
Wel aardig, klinkt wat gedateerd en is niet mijn ding. (6,5)

7-7-3-7

Maya's Moving Castle - War
Een oosters klankentapijtje met een verdwaalde doedelzak (?) ...en laat ik eens niet Tatu zeggen maar Lilly Allen. Anyway, ik mag dit nummer wel! (7.5)

PAON - Shine over Me
Zang vind ik persoonlijk wat minder maar wordt ruimschoots gecompenseerd door het fijne basloopje en dito orgeltje. Nummer duurt net lang genoeg zodat de breaks me niet gaan irriteren. (7.5)

Rick Wakeman - The Battle
Is dit de nieuwe soundtrack van Jurassic Park in Space?? Nee helaas, dit soort orchestrale filmmuziek is niet aan mij besteedt. Voice-over voegt verder ook niet veel toe. (5.0)

Motorcycle Boy – Big Rock Candy Mountain
Lekker nummertje, niks meer niks minder! (7,0)

8-8-3-7

Maya's Moving Castle - War - 7,0
PAON - Shine over Me - 7,0
Rick Wakeman - The Battle - 6,5
Motorcycle Boy – Big Rock Candy Mountain - 6,5

9-9-3-7

DjFrankie (moderator)
uitslag: 14 deelnemers bezig

1 Maya's Moving Castle - War 9 pt gem: 7,35
2 PAON - Shine over Me 9 pt gem: 7,31
3 Motorcycle Boy – Big Rock Candy Mountain 7 pt gem: 7,3
4 Rick Wakeman - The Battle 3 pt gem: 6,48

DjFrankie (moderator)
5. Geef ieder nummer een punt en tussen 0-10 en geef aan welke 2 nummers volgens jouw verder moeten.

Radius & Helena - Mexican Wrestlers
Malle Pietje and the Bimbos - Stof in de Wind
Screaming Lord Sutch & the Savages - 'Til the Following Night
GusGus - Believe

0-0-0-0

Deadline: 28-10 18.00

5.

Radius & Helena - Mexican Wrestlers: Dit lijkt wel op een vrolijke variant van Joy Division met Decades, Klinkt wel lekker. 7,8

Malle Pietje and the Bimbos - Stof in de Wind: Vroeger hield ik meer van dit soort ongeinmuziek, Heideroosjes, Jovink, Van Katoen. Nu doet het mij een stuk minder. 7

Screaming Lord Sutch & the Savages - 'Til the Following Night: Dit is wel ontiegelijk oud, maar wel erg goed. Een beetje de voorloper van The Cramps. 9

GusGus – Believe: Deze staat op de eerste Oorgasm cd. Wel een lekkere beat heeft dit nummer, die bliepjes trek ik weer niet zo. 7

1-0-1-0

5. Geef ieder nummer een punt en tussen 0-10 en geef aan welke 2 nummers volgens jouw verder moeten.

Spannende opbouw, strakke zang en vet gitaarspel. Een echt topnummer. (9,0)

Dit soort melige polderrock is niet helemaal aan mij besteed. (6,5)

Het geschreeuw zou hier de toegevoegde waarde moeten zijn. Ik vind het vooral storend. (5,5)

GusGus - Believe
Lekker ritme en goed geproduceerd. Iets meer ontwikkeling had een hoger punt opgeleverd. (7,5)

2-0-1-1

Radius & Helena - Mexican Wrestlers 8,0
Malle Pietje and the Bimbos - Stof in de Wind 6,5
Screaming Lord Sutch & the Savages - 'Til the Following Night 6,3
GusGus - Believe 6,2

3-1-1-1

DjFrankie (moderator)

Radius & Helena - Mexican Wrestlers 8 Ben het met Sander eens erg goed nummer goeie opbouw, goeie stem. Mooi
Malle Pietje and the Bimbos - Stof in de Wind 7,6 Prima nummer. beter als Heideroosjes en aanverwante consorten, kan hier prima naar luisteren.
Screaming Lord Sutch & the Savages - 'Til the Following Night 7,4 Halloween nummer, inderdaad pre-Cramps maar ook veel beat. Niks mis mee, maar helaas geen punt in deze sterke ronde.
GusGus - Believe 7,3 idd oorgasm, prima nummer weer maar sterke ronde en die bliepjes vind ik ook stukken minder, had die weggelaten.

4-2-1-1

Radius & Helena - Mexican Wrestlers (5,0) niet aan mij besteed helaas
Malle Pietje and the Bimbos - Stof in de Wind (7,5) ik hou wel van dit soort Nederpop
Screaming Lord Sutch & the Savages - 'Til the Following Night (7,0) best goed
GusGus - Believe (7,4) klinkt wel lekker

4-3-1-2

Radius & Helena - Mexican Wrestlers: de gitaar is erg mooi, opbouw ook wel, maar het raakt me niet. Iets te lief, lijkt wel. Toch een nette: 7,0

Malle Pietje and the Bimbos - Stof in de Wind: verwachtte ik helemaal niets van, maar is onverwachts lekker. Ik hou wel van dat gebrabbel met foute gitaren. Leuk, leuk! 8,0

Screaming Lord Sutch & the Savages - 'Til the Following Night: Wat een kul. Heeft niets aantrekkelijks voor mij. 4,5

GusGus - Believe: Wel lekker, maar erg langdradig. 6,2

5-4-1-2

Radius & Helena - Mexican Wrestlers: 7,5
Mooie gitaar inderdaad de opbouw zit wel snor. De zang vind ik wat minder, niet zo heel spannend. Naar het einde van het nummer de synths zijn wel heel tof en spannend vanaf pakweg halfweg het nummer. Jammer van de zang.

Malle Pietje and the Bimbos - Stof in de Wind: 6,5
Best gezellig maar niet goed genoeg voor een puntje.

Screaming Lord Sutch & the Savages - 'Til the Following Night: 8,5
Ja ik word hier dan weer heel blij van. Lekkere horrorsound piano-tje en blazers mijn heupen gaan hier van bewegen. En het schreeuwen past hier gewoon bij. Zang hoeft niet altijd mooi te zijn

GusGus - Believe: Wel lekker, maar erg langdradig. 6
Ik hou best van elektronische muziek maar dit vind ik niet zo fijn. Beetje onsamenhangend.

6-4-2-2

Radius & Helena - Mexican Wrestlers - 7,5
Malle Pietje and the Bimbos - Stof in de Wind - 6,0
Screaming Lord Sutch & the Savages - 'Til the Following Night - 6,5
GusGus - Believe - 9,0

7-4-2-3

Radius & Helena - Mexican Wrestlers - 7,5
Malle Pietje and the Bimbos - Stof in de Wind - 6,8
Screaming Lord Sutch & the Savages - 'Til the Following Night (7)
GusGus - Believe ( 6,5)

8-4-3-3

Radius & Helena - Mexican Wrestlers 8
Malle Pietje and the Bimbos - Stof in de Wind 6,8
Screaming Lord Sutch & the Savages - 'Til the Following Night 9
GusGus - Believe 7,8

9-4-4-3

11iS

Radius & Helena - Mexican Wrestlers 7,0
Ik sluit me aan bij de woorden van Fathead en vleertje .

Malle Pietje and the Bimbos - Stof in de Wind 9,5
Aangenaam leuke verrassing! Bandnaam en albumtitel zijn fantastisch, songteksten leuk, en muzikaal ook nog prima!

Screaming Lord Sutch & the Savages - 'Til the Following Night 6,0
Hoewel ik muziek van voor mijn tijd vaak kan waarderen raak ik hier onvoldoende geïnteresseerd voor verdere verdieping.

GusGus - Believe 7,0
Er zijn in mijn ogen (oren!) betere tracks van GusGus, deze is ook prima maar steekt er niet genoeg met kop en schouders bovenuit.

10-5-4-3

Radius & Helena - Mexican Wrestlers 8,0

Malle Pietje and the Bimbos - Stof in de Wind 7,8

Screaming Lord Sutch & the Savages - 'Til the Following Night 6,5

GusGus - Believe 7,0

11-6-4-3

Radius & Helena - Mexican Wrestlers 7,5
Zo'n nummer dat mooi klinkt en me toch nog niet helemaal pakt, wel veelbelovend. Tikje Radiohead, toch zeker wel een eigen gezicht. Zou in volgende ronden nog best een favoriet van me kunnen worden.

Malle Pietje and the Bimbos - Stof in de Wind 8,0
Dit bandje heb ik indertijd wel min of meer gevolgd, catchy punkrock met een vette knipoog. Dat en de bezetting met de bijdehante dames en die drummer deed me aanvankelijk aan het inmiddels vergeten Britse bandje Kenickie denken, al waren die een stuk jonger. Dit nummer is dan weer wat minder punk en meer rock met die Walk This Way-riff. Tof gastoptreden van Vieze Fur met in de video een cameo van Aux Raus, ook een leuk NL bandje van een tijdje geleden.

Screaming Lord Sutch & the Savages - 'Til the Following Night 7,7
Door de kreten aan het begin leek het me een beetje kansloos, maar er ontpopt zich een vet Halloween rock'n roll nummer.

GusGus - Believe 8,3
Opnieuw een bekende naam, nummer komt me ook bekend voor en klinkt lekker. Kleine verschillen en prima nummers deze ronde, al met al.

11-7-4-4

Radius & Helena - Mexican Wrestlers 8,5
Malle Pietje and the Bimbos - Stof in de Wind 8,5
Screaming Lord Sutch & the Savages - 'Til the Following Night 7,5
GusGus - Believe 7,0

12-8-4-4

yeahyeahyeah schreef:
....Aux Raus, ook een leuk NL bandje....

De zang, het is al eerder gezegd, is niet zo overtuigend als de muziek. De tweede helft is vooral door de synth sterker. Gaat er met een punt vandoor door de 7.4

Leuke geinrock. 6.3

Leuke nominatie! Bijzonder en memorabel figuur, deze David Sutch (1940-1999) aka "Screaming Lord Sutch, 3th Earl of Harrow", die niet alleen muziek maakte maar ook in de Engelse politiek actief is geweest. In de jaren 1960 al, maar vooral vanaf 1983 als stichter en partijleider van de Official Monster Raving Loony Party. Zijn eerste partijen in de jaren 60 waren hoogstwaarschijnlijk de (of andere mede) inspiratiebron voor de Silly Party in Monty Python´s Election Night Special (1970) Muzikaal gezien idd voorloper van de Cramps en evenzeer ook van invloed op de gothische Batcave. "Jack the ripper" is de signature song van de schreeuwende lord (waarvan vele versies - hier live 1964 op tv ). Het genomineerde nummer is vroeger, maar ook erg aangenaam. 8.2

GusGus - Believe
Bij de latere beluisteringen ging dit steeds wat beter klinken, wat me wel nieuwsgierig maakt naar die betere nummers waar anderen het over hebben. Helaas voor GusGus net geen punt: 7.2

13-8-5-4

DjFrankie (moderator)
uitslag:

1 Radius & Helena - Mexican Wrestlers 13 pt gem: 7,58
2 Malle Pietje and the Bimbos - Stof in de Wind 8 pt gem: 7,28
3 Screaming Lord Sutch & the Savages - 'Til the Following Night 5 pt gem: 7,11
4 GusGus - Believe 4 pt gem: 7,16

Gast
geplaatst: vandaag om 13:20 uur

geplaatst: vandaag om 13:20 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.