MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152 #2

zoeken in:
Poek schreef:
Ik heb aan de Spotify-playlist nog Stomp van Kyze toegevoegd (plek 69), ik neem aan dat dat hetzelfde is als KYZE - Stomp (Move Jump Jack Your Body).

Nee. Er wordt alleen een sample uit het nummer gebruikt.

Justus18 schreef:
(quote)

Nee. Er wordt alleen een sample uit het nummer gebruikt.

Ok, in dat geval is het weer stil op plek 69.

Café Tacvba - Disolviéndonos 6 Wel een cijfer dat een stuk hoger of lager kan uitvallen bij vaker luisteren. Nu weet ik nog niet helemaal wat ik ervan vind.
Valparaiso & Dominique A - Marées Hautes 5 Kwalitatief wel goed denk ik, maar niet muziek waar ik van houd.
The Electric Soft Parade - Empty at the End 7,2 Wel muziek waar ik van houd (beetje powerpopachtig), zou ik zelfs fan van kunnen worden bij vaker luisteren.
Blood On The Saddle - Freight Train 7,5 Zou snel kunnen vervelen, maar vooralsnog leuk. Doet me een beetje aan The Gun Club denken.

4-7-8-7

Deadline woensdag 1-12 18.00

Café Tacvba - Disolviéndonos 7,5
Bekende bandnaam maar eigenlijk nooit naar geluisterd. Misschien toch eens doen, want deze bevalt me wel. Added to liked songs.
Valparaiso & Dominique A - Marées Hautes 8,0
En zowaar twee bekende namen waar ik tot kort niet veel van geluisterd had. Ze hebben het inmiddels allebei tot mijn playlists geschopt en daar is dit nummer nu ook aan toegevoegd.
The Electric Soft Parade - Empty at the End 9,0
Beetje (post-)britpop die ik nog het meest associeer met The Bluetones en dat is natuurlijk nooit verkeerd. Deze stond dan ook al in mijn playlists.
Blood On The Saddle - Freight Train 6,5
Geen muziek waar ik me na een eerste (halve) luisterbeurt in zou verdiepen, maar zie, na wat herhalingen vanwege het spel heeft het toch wel wat. Maar playlists niet gehaald. Het blijft geen feest.

4-8-9-7

Deadline woensdag 1-12 18.00

DjFrankie (moderator)
Uitslag

Verder:
1 The Electric Soft Parade - Empty at the End 9pt 7,4
2 Valparaiso & Dominique A - Marées Hautes 8pt 7,3

3 Blood On The Saddle - Freight Train 7pt 6,89
4 Café Tacvba - Disolviéndonos 4pt 7,11

DjFrankie (moderator)
Geef 2 nummer 1 punt en een waarderingscijfer tussen 1-10, en je mag natuurlijk altijd iets over het nummer zeggen

2. Five Finger Death Punch - Dot Your Eyes
The Heligoats - Right Then And There
Bananagun - Do Yeah
Earth Opera - Mad Lydia's Waltz

0-0-0-0

Deadline 2-12 18.00

Geef 2 nummer 1 punt en een waarderingscijfer tussen 1-10, en je mag natuurlijk altijd iets over het nummer zeggen

2.
Five Finger Death Punch - Dot Your Eyes 8,3
Binnen het genre een tamelijk beschaafd nummer. Er wordt zelfs even “echt” gezongen. Fraai.
The Heligoats - Right Then And There 7,8
Ik ben een liefhebber van driekwartsmaatliedjes zoals dit. Het nummer hinkt alleen een beetje te veel op 1 idee.
Bananagun - Do Yeah 7,5
Ze houden het bij 3 minuten, maar dit zou rustig een kwartier of langer zo door kunnen gaan. En dat is het minpuntje van deze aangename muziek.
Earth Opera - Mad Lydia's Waltz 8,3
Afgaande op de stemmen (4) is het psychedelische The American Eagle Tragedy (10:36) hier het meest gewaardeerde nummer. Ik prefereer deze folkballad.

1-0-0-1

Deadline 2-12 18.00

2.Five Finger Death Punch - Dot Your Eyes 9,0
Hoewel niet mijn genre gaat hier zoveel energie van uit echt geweldig nummer.
The Heligoats - Right Then And There 8,1
Bijzonder interessant nummer. Mag ik wel.
Bananagun - Do Yeah 7,0
Leuke hippie muziek maar niet bijzonder vind ik
Earth Opera - Mad Lydia's Waltz 8,0
Dit nummer is > 50 jaar oud. Valt zeker niet tegen..

2-1-0-1

Deadline 2-12 18.00 uur.

DjFrankie (moderator)
2. Five Finger Death Punch - Dot Your Eyes 8
Goed nummer, superdrive. Kan dit prima waarderen.
The Heligoats - Right Then And There 7,9
Ook een zeer goed, maar totaal ander nummer dan de vorige.
Bananagun - Do Yeah 7,3
En ik maar wachten tot het losbarst, niet dus , wel fijn.
Earth Opera - Mad Lydia's Waltz 7
Psychedelische folk, apart sfeertje. Klinkt natuurlijk ontzettend 60's. Wel leuk maar zal geen punt halen.

3-2-0-1

Deadline 2-12 18.00

DjFrankie schreef:
Bananagun - Do Yeah 7,3
Psychedelische folk, apart sfeertje. Klinkt natuurlijk ontzettend 60's. Wel leuk maar zal geen punt halen.
Earth Opera - Mad Lydia's Waltz 7
En ik maar wachten tot het losbarst, niet dus

Ik heb het idee dat je hier het commentaar verwisseld hebt, maar zo kan het ook.

DjFrankie (moderator)
Justus18 klopt, You Tube linkjes had ik alle 4 open staan, maar niet op de juiste volgorde aangeklikt. Punten kloppen wel

2. Five Finger Death Punch - Dot Your Eyes 6
Gaat wel
The Heligoats - Right Then And There 5,5
ik weet het niet
Bananagun - Do Yeah 4,5
Do Noo
En ik maar wachten tot het losbarst, niet dus , wel fijn.
Earth Opera - Mad Lydia's Waltz 5,0
Pijn aan de oren, beetje vals soms

In tegenstelling tot vorige ladder was dit een tegenvaller.

4-3-0-1

Deadline 2-12 18.00

Ik heb een beetje hetzelfde als dynamo d.

2. Five Finger Death Punch - Dot Your Eyes 7,0
The Heligoats - Right Then And There 6,5
Bananagun - Do Yeah 6,0
Earth Opera - Mad Lydia's Waltz 6,5

5-3-0-2

Deadline 2-12 18.00

Ik heb een beetje hetzelfde als dynamo d.

2. Five Finger Death Punch - Dot Your Eyes 7,0
The Heligoats - Right Then And There 7,5
Bananagun - Do Yeah 6,5

6-4-0-2

Deadline 2-12 18.00

2. Five Finger Death Punch - Dot Your Eyes 6.0
hm, dit klinkt veel meer rammstein dan ik me had voorgesteld van deze band en het refrein doet me denken aan 3 little pigs.
The Heligoats - Right Then And There 6.3
het duurt even voor het op gang komt maar dan zit het ook snel op de climax, doet me om een of andere manier denken aan Roosbeef, misschien door de 3/4e maat.
Bananagun - Do Yeah 7.5
60s retro van het vrolijke soort, klinkt leuk. even meer van de band gezocht, als het dezelfde is maar lijkt er wel op, dit is toch wel het beste van ze
Earth Opera - Mad Lydia's Waltz 3.0
ik had alweer 60 retro getypt toen ik zag dat dit echt 60s was. van het trippende soort dan, dat vind ik niks zeker niet met die hoge uithalen. enige voordeel is dat er geen kustwerk van een kwartier van is gemaakt.

6-5-1-2

Deadline 2-12 18.00

Five Finger Death Punch - Dot Your Eyes 6
Als ik dit via de Spotifyplaylist luister (terwijl ik andere dingen doe) heb ik de neiging snel te skippen, maar als ik met volle aandacht naar luister kan ik het wel hebben.
The Heligoats - Right Then And There 7
Heeft wel wat, maar had iets korter mogen duren.
Bananagun - Do Yeah 7
Wel grappig en vrolijk. Ook deze had wel iets korter mogen duren, al is ie maar drie minuten.
Earth Opera - Mad Lydia's Waltz 6
Psychedelische folk hou ik op zich wel van, maar dit is wat aan de slome kant

6-6-2-2

Deadline 2-12 18.00

Five Finger Death Punch - Dot Your Eyes 7,5
De band was me bekend, dus ik wist wat ik ongeveer kon verwachten. Lekker hoor!
The Heligoats - Right Then And There 8,5
Heerlijk nummer, fijne zang ook.
Bananagun - Do Yeah 6,0
Klinkt op zich niet verkeerd, maar is ook lichtelijk irriterend
Earth Opera - Mad Lydia's Waltz 7,3
Dit kan ik zeker wel waarderen, pech met de loting want geen punt meer over..

7-7-2-2

Deadline 2-12 18.00

Five Finger Death Punch - Dot Your Eyes .Zang is niet zo aan mij besteed.Verder wel redelijk(6,5)
The Heligoats - Right Then And There .Wel eens wat van deze band gehoord.Prima zanger.Hoor duidelijk Mike Scott( The Waterboys) invloeden.Sterk nummer.Wel wat eentonig zonder een echte climax(7,4)
Bananagun - Do Yeah.Knipoog naar de hippie muziek eind jaren 60(7)
Earth Opera - Mad Lydia's Waltz.Mix van folk en psychedelische muziek.Zang schurkt af en toe tegen het irritatie randje aan.(7)

7-8-3-2

Deadline 2-12 18.00

Five Finger Death Punch - Dot Your Eyes 5,5
Naar het schijnt is 5FDP de Nickelback van de metal. Althans, volgens metal elitisten. Dat ben ik niet en How You Remind Me vind ik eigenlijk gewoon leuk (maar dit terzijde). Maar goed, het beetje metal dat ik luister valt niet meteen in deze hoek en dat vertaalt zich in het cijfer. Met de energie is inderdaad niets mis.
The Heligoats - Right Then And There 8,5
Hele leuke ontdekking. Deze heb ik al een tijdje op repeat gehad. De zanger heeft wel iets huilerigs, als ik er echt op let, maar op een of andere manier stoort dat helemaal niet.
Bananagun - Do Yeah 6,5
Wel grappig, maar op een of andere manier beklijft het niet. Misschien later nog eens een kans geven, maar dat zal vast niet meer in dit spel zijn, gezien de stand.
Earth Opera - Mad Lydia's Waltz 7,5
Kan me voorstellen dat de hoge uithalen mensen tegen de haren instrijken, maar het valt hier goed op zijn plaats. Grappig dat iedereen dit zo met de 60s associeert, terwijl ik het juist iets tijdloos vind hebben. Misschien omdat ik zelf uit de 60s ben

7-9-3-3

Deadline 2-12 18.00

2.
Five Finger Death Punch - Dot Your Eyes
De band is me bekend en ik weet dat er geen zak aan vind. Net als Volbeat stoer gedoe dat niet aan mij is besteed. Terwijl ik toch best wel wat uit dit genre kan pruimen. 3.2
The Heligoats - Right Then And There
Indierock gedragen door de stem. Dat kan de zanger hier prima. Ben benieuwd wat ze nog meer hebben gemaakt. 7.4
Bananagun - Do Yeah
Australische psychedelische rock die sterk is beinvloed door de Braziliaans Tropicalia en de Afrobeat uit de 70ies. Ik ben hieraan verslingerd sinds de zomer en nog steeds wordt ik er blij van. Dit is hun eerste single. Op het album uit 2020 staan ook heel wat lekkere nummers. Helaas is hun optreden in Utrecht komende maart pas gecanceld. 9.0
Earth Opera - Mad Lydia's Waltz.
Psychedelische folk met een zanger die zijn grenzen opzoekt. 6.2

7-10-4-3

Deadline 2-12 18.00

2.
Five Finger Death Punch - Dot Your Eyes 4.0
Sorry, het is echt niet dat ik metal niet trek maar dit soort metal en m.n. dit soort zangers trek ik gewoon echt slecht.
The Heligoats - Right Then And There 8.0
Na het vorige nummr sowieso een verademing, lekkere drive zit erin. Het nodigt uit tot meer beluisteren van deze band.
Bananagun - Do Yeah 6.8
Niet slecht maar het blijft ook niet echt hangen bij mij. Wel genoeg voor een punt in deze ronde.
Earth Opera - Mad Lydia's Waltz. 6.2
Psychedelische folk maar ook hier wat moeite met de stem en verder gebeurt er eigenlijk ook te weinig.

7-11-5-3

Deadline 2-12 18.00u

2.
Five Finger Death Punch - Dot Your Eyes 6,5
Doet me een beetje denken aan Pro-Pain, wat ik een jaar of 20 geleden wel eens luisterde, maar dit bevalt me toch iets minder. Ook niet echt meer mijn genre inmiddels.
The Heligoats - Right Then And There 7,0
Tikje huilerig inderdaad maar voordeel van de twijfel.
Bananagun - Do Yeah 7,5
Lekker nummer met veel invloeden uit favoriete genres. Heb wel het gevoel dat hier meer mee gedaan kan worden.
Hier kan ik mijn bovenbuurman eigenlijk 1 op 1 citeren.

7-12-6-3

Deadline 2-12 18.00

DjFrankie (moderator)
Uitslag:

1 The Heligoats - Right Then And There 12 punten 7,38
2 Five Finger Death Punch - Dot Your Eyes 7 punten 6,46

3 Bananagun - Do Yeah 6 punten 6,86
4 Earth Opera - Mad Lydia's Waltz 3 punten 6,5

DjFrankie (moderator)

3. Little Green Cars - The John Wayne
Headshrinkers - 6:41 Sapien
Boy Harsher - LA
Severin Bells - Boy Scout / Choirboy

0-0-0-0

Deadline vrijdag 3-12 18.00

Geef 2 nummers 1 punt en een waarderingscijfer tussen 1-10, en je mag natuurlijk altijd iets over het nummer zeggen.

Leuke ladder. Aan elkaar gewaagd. Komt op persoonlijke smaak aan.

3.
Little Green Cars - The John Wayne 8,2
Headshrinkers - 6:41 Sapien 7,9
Boy Harsher - LA 7,5
Severin Bells - Boy Scout / Choirboy 8,4

1-0-0-1

Deadline vrijdag 3-12 18.00 uur.

Geef 2 nummers 1 punt en een waarderingscijfer tussen 1-10, en je mag natuurlijk altijd iets over het nummer zeggen.

Wat mij betreft de sterkste ladder tot nu toe!

3.
Little Green Cars - The John Wayne Mengeling van Strand Of Oaks en Manchester Orchestra.Fijn nummer!(7,4)
Headshrinkers - 6:41 Sapien.Sapien.Stampende moderne postpunk a la Fontaines DC(7,4)
Boy Harsher - LA.Mij bekend.Dark Wave invloeden.Doet mij sterk aan Clan Of Xymox denken(7,8)
Severin Bells - Boy Scout / Choirboy.Topper! Zang in de lijn van Rowland S.Howard.Gruizige maar toch melodieuze indie rock van deels Nederlandse bodem(8,3)

1-0-1-2

DjFrankie (moderator)
Little Green Cars - The John Wayne 8,1 Inderdaad beschrijving van Erik klopt, Manchester is morgen aan de beurt, maar dit is een ongelooflijk lekker nummer, wat denk ik bij vaker luisteren alleen maar in de waarde stijgt
Headshrinkers - 6:41 Sapien 8 Inderdaad Fontaines achtige plaat, weer een topper in deze ladder.
Boy Harsher - LA 8 Heb dit album ook. Ben nog aan het denken om dit tweetal te gaan zien in Nijmegen. Samen met hun film. Inderdaad ook voor mij een topronde.
Severin Bells - Boy Scout / Choirboy 9 Een van mijn favoriete albums uit 2020, en deze single stond top 5. Album heeft 2 stemmen, allebei uit Venray en band zou meedoen met de popronde. Maar helaas was er Corona. Hoeft ook niet meer, hebben zichzelf al bewezen. Nederlandse band met een Belgische zanger.

2-0-1-3

3.
Little Green Cars - The John Wayne 7
Drammerig nummer met naar Yes neigende zang doet me te weinig.
Headshrinkers - 6:41 Sapien 7,5
Degelijk stevig nummer.
Boy Harsher - LA 6
Langdradig en saai.
Severin Bells - Boy Scout / Choirboy 7,3
Luistert prettig weg totdat de zanger begint te schreeuwen.

2-1-1-4

3. Little Green Cars - The John Wayne 7,0
Niet onaardig, maar de tweedeling vind ik een beetje geforceerd..
Headshrinkers - 6:41 Sapien 8,5
Lekker nummer! Muur van gitaren en baslijntjes zijn echt top.
Boy Harsher - LA 7,0
Aan het begin van elke Alt-152 editie vraag ik me af hoeveel darkwave kwelling me te wachten staat.
Maar vooruit, dit nummer valt nog mee.

Severin Bells - Boy Scout / Choirboy 7,5
Energetisch nummer met fijn gitaarwerk.

2-2-1-5

3. Little Green Cars - The John Wayne 7
Zonder het clipje een lager cijfer,
Headshrinkers - 6:41 Sapien 6,41
Ik heb even doorgeklikt en denk dat ik Where She Plays leuker vind.
Boy Harsher - LA 6,8
Ok wave.
Severin Bells - Boy Scout / Choirboy 7
Nog meer 80's flashback en kan wel wat support gebruiken.

3-2-1-6

Gast
geplaatst: vandaag om 23:33 uur

geplaatst: vandaag om 23:33 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.