Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152 #2
zoeken in:
0
geplaatst: 3 december 2021, 00:19 uur
3. Little Green Cars - The John Wayne 6.5
Muzikaal prima, maar ik kan vaak slecht tegen dergelijke meerstemmige zang, uitzonderingen daargelaten, maar dat kost zeker een vol punt in waardering bij deze.
Headshrinkers - 6:41 Sapien 9.0
Idd in de stijl van Fontaines D.C. , heerlijk dit....live gezien op Vestrock, prima band.
Boy Harsher - LA 7.2
Prima maar geen bijzonder nummer ... het vervelende is dat ik zo'n Boy Harsher nummer direct naast de meetlat van het geweldige Pain leg en dan komt dit toch een stuk lager uit.
Severin Bells - Boy Scout / Choirboy 7,9
Prima gitaarbandje, ik houd hier wel van.
3-3-1-7
Deadline vrijdag 3-12 18.00 uur.
Muzikaal prima, maar ik kan vaak slecht tegen dergelijke meerstemmige zang, uitzonderingen daargelaten, maar dat kost zeker een vol punt in waardering bij deze.
Headshrinkers - 6:41 Sapien 9.0
Idd in de stijl van Fontaines D.C. , heerlijk dit....live gezien op Vestrock, prima band.
Boy Harsher - LA 7.2
Prima maar geen bijzonder nummer ... het vervelende is dat ik zo'n Boy Harsher nummer direct naast de meetlat van het geweldige Pain leg en dan komt dit toch een stuk lager uit.
Severin Bells - Boy Scout / Choirboy 7,9
Prima gitaarbandje, ik houd hier wel van.
3-3-1-7
0
geplaatst: 3 december 2021, 10:23 uur
3.
Little Green Cars - The John Wayne 8,5
Ik snap dat de tweestemmigheid hier en daar wat allergische reacties kan opwekken, maar ik vind het hier wel werken, de versnelling in het nummer vind ik ook heerlijk
Headshrinkers - 6:41 Sapien 7,5
Heerlijk nummer, de vergelijking met Fontaines D.C. e.a. is logisch, doet er ook nauwelijks voor onder.
Boy Harsher - LA 6,3
Het is geen muziek die ik zelf voor mijn plezier op zet, maar het stoort me ook niet meteen.
Severin Bells - Boy Scout / Choirboy 7,7
Gewoon afkomstig uit de lage landen, lees ik. Dit is wel fijn hoor, pakt het laatste punt af van Headshrinkers.
4-3-1-8
Little Green Cars - The John Wayne 8,5
Ik snap dat de tweestemmigheid hier en daar wat allergische reacties kan opwekken, maar ik vind het hier wel werken, de versnelling in het nummer vind ik ook heerlijk
Heerlijk nummer, de vergelijking met Fontaines D.C. e.a. is logisch, doet er ook nauwelijks voor onder.
Boy Harsher - LA 6,3
Het is geen muziek die ik zelf voor mijn plezier op zet, maar het stoort me ook niet meteen.
Severin Bells - Boy Scout / Choirboy 7,7
Gewoon afkomstig uit de lage landen, lees ik. Dit is wel fijn hoor, pakt het laatste punt af van Headshrinkers.
4-3-1-8
0
geplaatst: 3 december 2021, 11:17 uur
3.
Little Green Cars - The John Wayne 7,3
Moet even op gang komen, lekker nummer wel daarna.
Headshrinkers - 6:41 Sapien 7,8
Bijna een exacte kopie van Fontaines D.C. inderdaad, kan me voorstellen dat dit live top is.
Boy Harsher - LA 9,0
Mijn favoriete recente vleermuis-track mag in dit topic natuurlijk niet ontbreken
Severin Bells - Boy Scout / Choirboy 7,5
En opnieuw een fijn gitaarnummer tot slot, sterke ladder.
4-4-2-8
Little Green Cars - The John Wayne 7,3
Moet even op gang komen, lekker nummer wel daarna.
Headshrinkers - 6:41 Sapien 7,8
Bijna een exacte kopie van Fontaines D.C. inderdaad, kan me voorstellen dat dit live top is.
Boy Harsher - LA 9,0
Mijn favoriete recente vleermuis-track mag in dit topic natuurlijk niet ontbreken

Severin Bells - Boy Scout / Choirboy 7,5
En opnieuw een fijn gitaarnummer tot slot, sterke ladder.
4-4-2-8
0
geplaatst: 3 december 2021, 13:25 uur
3. Little Green Cars - The John Wayne 5.3
oei, dit is weer van die muziek waar ik niet tegen kan was ik aan het typen en toen begon het rockstukje. Jammer van dat begin, meestal zou ik dan al afgehaakt zijn maar niet als ik een cijfer moet geven natuurlijk. Door dat begin kan het toch echt geen voldoende worden.
Headshrinkers - 6:41 Sapien 7.0
erg engels gitaarbandje zoals er zoveel zijn, misschien iets te opgefokt klinkend
Boy Harsher - LA 6.8
ik zat meer naar de clip te kijken dan te luisteren. nog maar een keer dan zonder beeld. dance waarbij de zang het zwakste punt blijkt.
Severin Bells - Boy Scout / Choirboy 7.8
en nog een gitaarbandje, meer recht toe recht aan, klink lekker
4-5-2-9
oei, dit is weer van die muziek waar ik niet tegen kan was ik aan het typen en toen begon het rockstukje. Jammer van dat begin, meestal zou ik dan al afgehaakt zijn maar niet als ik een cijfer moet geven natuurlijk. Door dat begin kan het toch echt geen voldoende worden.
Headshrinkers - 6:41 Sapien 7.0
erg engels gitaarbandje zoals er zoveel zijn, misschien iets te opgefokt klinkend
Boy Harsher - LA 6.8
ik zat meer naar de clip te kijken dan te luisteren. nog maar een keer dan zonder beeld. dance waarbij de zang het zwakste punt blijkt.
Severin Bells - Boy Scout / Choirboy 7.8
en nog een gitaarbandje, meer recht toe recht aan, klink lekker
4-5-2-9
0
geplaatst: 3 december 2021, 15:28 uur
3.
Little Green Cars - The John Wayne 6,0
Kijk, die meerstemmige zang vind ik prima, maar in het begin vind ik het te traag voor wat het moeten zijn en in het tweede deel kan ik maar niet besluiten of ik het nog steeds te traag of juist te snel vind. Onvoldoende is het zeker niet, maar verder kan ik er niet veel mee.
Headshrinkers - 6:41 Sapien 7,0
Het probleem met Fontaines dat ik op deze site heb, is dat ik het eigenlijk een leuk bandje vind maar niet the next big thing zoals het hier gehyped wordt. En ik ben bang dat deze jongens daar by proxy nog last van hebben. Ik heb geprobeerd het los te laten en dan kom ik voorlopig toch op een ruime voldoende.
Boy Harsher - LA 6,0
Beetje doorsnee wave die zich niet onderscheidt van het gros behalve dat het lijkt of Stock, Aitken en Waterman meegeproduceerd hebben. Maar is dat nou iets positiefs?
Severin Bells - Boy Scout / Choirboy 7,0
Ten opzichte van Headshrinkers is deze iets minder bijzonder maar valt misschien iets meer binnen mijn smaak. Kom ik per saldo op hetzelfde cijfer uit.
4-6-2-10
Little Green Cars - The John Wayne 6,0
Kijk, die meerstemmige zang vind ik prima, maar in het begin vind ik het te traag voor wat het moeten zijn en in het tweede deel kan ik maar niet besluiten of ik het nog steeds te traag of juist te snel vind. Onvoldoende is het zeker niet, maar verder kan ik er niet veel mee.
Headshrinkers - 6:41 Sapien 7,0
Het probleem met Fontaines dat ik op deze site heb, is dat ik het eigenlijk een leuk bandje vind maar niet the next big thing zoals het hier gehyped wordt. En ik ben bang dat deze jongens daar by proxy nog last van hebben. Ik heb geprobeerd het los te laten en dan kom ik voorlopig toch op een ruime voldoende.
Boy Harsher - LA 6,0
Beetje doorsnee wave die zich niet onderscheidt van het gros behalve dat het lijkt of Stock, Aitken en Waterman meegeproduceerd hebben. Maar is dat nou iets positiefs?
Severin Bells - Boy Scout / Choirboy 7,0
Ten opzichte van Headshrinkers is deze iets minder bijzonder maar valt misschien iets meer binnen mijn smaak. Kom ik per saldo op hetzelfde cijfer uit.
4-6-2-10
0
geplaatst: 3 december 2021, 16:42 uur
Geef 2 nummers 1 punt en een waarderingscijfer tussen 1-10, en je mag natuurlijk altijd iets over het nummer zeggen.
Prima ladder inderdaad!
3.
Little Green Cars - The John Wayne 7,5
Boy Harsher - LA 8,1
Severin Bells - Boy Scout / Choirboy 8,0
4-6-3-11
Prima ladder inderdaad!
3.
Little Green Cars - The John Wayne 7,5
Boy Harsher - LA 8,1
Severin Bells - Boy Scout / Choirboy 8,0
4-6-3-11
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 3 december 2021, 18:00 uur
Uitslag
1 Severin Bells - Boy Scout / Choirboy 11pt 7,78
2 Headshrinkers - 6:41 Sapien 6pt 7,62
3 Little Green Cars - The John Wayne 4pt 7,15
4 Boy Harsher - LA 3pt 7,21
1 Severin Bells - Boy Scout / Choirboy 11pt 7,78
2 Headshrinkers - 6:41 Sapien 6pt 7,62
3 Little Green Cars - The John Wayne 4pt 7,15
4 Boy Harsher - LA 3pt 7,21
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 3 december 2021, 18:01 uur
4. Shivaree - I Close My Eyes
Tower of Power - Keep Your Monster on a Leash
Manchester Orchestra - I Know How To Speak
Ms. John Soda - Go Check
0-0-0-0
Deadline 18.00 4-12
Tower of Power - Keep Your Monster on a Leash
Manchester Orchestra - I Know How To Speak
Ms. John Soda - Go Check
0-0-0-0
Deadline 18.00 4-12
1
geplaatst: 3 december 2021, 18:47 uur
4. Shivaree - I Close My Eyes.Zangeres valt bij mij niet zo goed.Tikkeltje theatraal.Verder wel aardig nummer(6,5)
Tower of Power - Keep Your Monster on a Leash.Behoorlijk bekende soul/ funk band.Blazerssectie op het eind geeft veel kleur aan het nummer(7,2)
Manchester Orchestra - I Know How To Speak.Tja Manchester Orchestra kan bij mij sowieso weinig verkeerd doen en hopelijk gaat Frank dit wonderschone nummer als de wiederweerga nomineren voor de Musicmeterladder 2022
Zou een verrijking van de lijst zijn mijns inziens (9)
Ms. John Soda - Go Check.Muziek ademt een beetje dezelfde sfeer uit als de muziek van Au Revoir Simone een eerder winnaar.Toevallig dezelfde nomineerder?(yeahyeahyeah?)(7,3)
0-0-1-1
Deadline 18.00 4-12
Tower of Power - Keep Your Monster on a Leash.Behoorlijk bekende soul/ funk band.Blazerssectie op het eind geeft veel kleur aan het nummer(7,2)
Manchester Orchestra - I Know How To Speak.Tja Manchester Orchestra kan bij mij sowieso weinig verkeerd doen en hopelijk gaat Frank dit wonderschone nummer als de wiederweerga nomineren voor de Musicmeterladder 2022
Zou een verrijking van de lijst zijn mijns inziens (9)Ms. John Soda - Go Check.Muziek ademt een beetje dezelfde sfeer uit als de muziek van Au Revoir Simone een eerder winnaar.Toevallig dezelfde nomineerder?(yeahyeahyeah?)(7,3)
0-0-1-1
Deadline 18.00 4-12
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 3 december 2021, 19:39 uur
4. Shivaree - I Close My Eyes 7,8
Heel fijn sfeertje in dit nummer, beetje Tanrantino, Caro Emerald en Hooverphonic in de blender
Tower of Power - Keep Your Monster on a Leash 7,5
Dit zal de mensen met hun ziel op de juiste plek zeker aanspreken, wat Erik zegt de blazer uitbarsting zorgt voor een hogere score.
Manchester Orchestra - I Know How To Speak 10
Staat in mijn top 10 allertijden, en alleen in een demo versie terug te vinden. Niet te snappen, kan dit nummer altijd en overal horen.
Ms. John Soda - Go Check 7,9
Net als in het eerste nummer, zou dit heel goed in een film passen, moeilijk wie het 2de punt krijgt, ga dan toch voor deze, zang speekt me net iets meer aan.
0-0-2-2
Deadline 18.00 4-12
Heel fijn sfeertje in dit nummer, beetje Tanrantino, Caro Emerald en Hooverphonic in de blender
Dit zal de mensen met hun ziel op de juiste plek zeker aanspreken, wat Erik zegt de blazer uitbarsting zorgt voor een hogere score.
Manchester Orchestra - I Know How To Speak 10
Staat in mijn top 10 allertijden, en alleen in een demo versie terug te vinden. Niet te snappen, kan dit nummer altijd en overal horen.
Ms. John Soda - Go Check 7,9
Net als in het eerste nummer, zou dit heel goed in een film passen, moeilijk wie het 2de punt krijgt, ga dan toch voor deze, zang speekt me net iets meer aan.
0-0-2-2
Deadline 18.00 4-12
0
geplaatst: 3 december 2021, 20:37 uur
4.
Shivaree - I Close My Eyes 8
Sfeervol en spannend liedje gezongen met een fijne ingehouden stem.
Nee toch, dacht ik toen ik ToP las. Mijn zoon heeft wekenlang voor drumles meegetrommeld met Cruise Control. Te gladde funk naar mijn smaak. Dit valt mee, maar het is nog lang geen topnummer.
Manchester Orchestra - I Know How To Speak 7
Prettige achtergrondmuziek leunt erg sterk op een simpel pianoriedeltje. De urgentie van het bombastische slot ontgaat me en doet afbreuk aan het nummer.
Ms. John Soda - Go Check 7
Aardig nummer. Ik ben minder te spreken over al die soundeffects.
1-1-2-2
Deadline 18.00 4-12
Shivaree - I Close My Eyes 8
Sfeervol en spannend liedje gezongen met een fijne ingehouden stem.
Nee toch, dacht ik toen ik ToP las. Mijn zoon heeft wekenlang voor drumles meegetrommeld met Cruise Control. Te gladde funk naar mijn smaak. Dit valt mee, maar het is nog lang geen topnummer.
Prettige achtergrondmuziek leunt erg sterk op een simpel pianoriedeltje. De urgentie van het bombastische slot ontgaat me en doet afbreuk aan het nummer.
Ms. John Soda - Go Check 7
Aardig nummer. Ik ben minder te spreken over al die soundeffects.
1-1-2-2
Deadline 18.00 4-12
1
geplaatst: 4 december 2021, 00:01 uur
4. Shivaree - I Close My Eyes 7,5
Mooie stem wel, en goed refrein
Tower of Power - Keep Your Monster on a Leash 7
Degelijke soul/funk
Het kabbelt voort.
Ms. John Soda - Go Check 7,1
Alleen al vanwege de titel met twee denksportconnecties een punt waard.
2-1-2-3
Deadline 18.00 4-12
Mooie stem wel, en goed refrein
Tower of Power - Keep Your Monster on a Leash 7
Degelijke soul/funk
Het kabbelt voort.
2-1-2-3
Deadline 18.00 4-12
0
geplaatst: 4 december 2021, 07:13 uur
4. Shivaree - I Close My Eyes 8.0
Het sfeertje en haar stem bevallen me goed.
Tower of Power - Keep Your Monster on a Leash 6,5
Meer funk en soul in de ladder juich ik toe. Dit nummer echter mist ontwikkeling.
Manchester Orchestra - I Know How To Speak 7,0
Fraaie sound en melodielijnen. Ook dit had wat compacter gekund.
Ms. John Soda - Go Check 8,5
Leuk en origineel! Soort crossover tussen electropop en punkrock.
3-1-2-4
Deadline 18.00 4-12
Het sfeertje en haar stem bevallen me goed.
Tower of Power - Keep Your Monster on a Leash 6,5
Meer funk en soul in de ladder juich ik toe. Dit nummer echter mist ontwikkeling.
Manchester Orchestra - I Know How To Speak 7,0
Fraaie sound en melodielijnen. Ook dit had wat compacter gekund.
Ms. John Soda - Go Check 8,5
Leuk en origineel! Soort crossover tussen electropop en punkrock.
3-1-2-4
Deadline 18.00 4-12
0
geplaatst: 4 december 2021, 07:16 uur
Poek schreef:

0
geplaatst: 4 december 2021, 11:12 uur
Helaas gisteren gemist vanwege onverwachte dingen te doen 
4.
Shivaree - I Close My Eyes 7.0
Tower of Power - Keep Your Monster on a Leash 6.7
Manchester Orchestra - I Know How To Speak 6.8
Ms. John Soda - Go Check 7.2
4-1-2-5
Deadline 18.00 4-12

4.
Shivaree - I Close My Eyes 7.0
Tower of Power - Keep Your Monster on a Leash 6.7
Manchester Orchestra - I Know How To Speak 6.8
Ms. John Soda - Go Check 7.2
4-1-2-5
Deadline 18.00 4-12
0
geplaatst: 4 december 2021, 12:49 uur
4.
Shivaree - I Close My Eyes 7.3
Haar mooie karakteristieke stemgeluid maakt dit nummer net niet doorsnee.
Tower of Power - Keep Your Monster on a Leash 7.0
Dit klinkt mij heel bekend in de oren. Lekkere funky track, maar ook geen hoogvlieger om met een punt vandoor te gaan.
Manchester Orchestra - I Know How To Speak 8.0
Mooie opbouw. Een nummer wat denk ik steeds beter gaat worden naarmate je hem vaker luistert.
Ms. John Soda - Go Check 8.8
Eigenlijk heb ik niks meer toe te voegen aan de opmerking van Svendra. Precies hetzelfde kwam bij mij op toen ik het nummer voor het eerst hoorde; originele elektropop met een punkrandje.
4-1-3-6
Deadline 18.00 4-12
Shivaree - I Close My Eyes 7.3
Haar mooie karakteristieke stemgeluid maakt dit nummer net niet doorsnee.
Dit klinkt mij heel bekend in de oren. Lekkere funky track, maar ook geen hoogvlieger om met een punt vandoor te gaan.
Mooie opbouw. Een nummer wat denk ik steeds beter gaat worden naarmate je hem vaker luistert.
Ms. John Soda - Go Check 8.8
Eigenlijk heb ik niks meer toe te voegen aan de opmerking van Svendra. Precies hetzelfde kwam bij mij op toen ik het nummer voor het eerst hoorde; originele elektropop met een punkrandje.
4-1-3-6
Deadline 18.00 4-12
0
geplaatst: 4 december 2021, 14:32 uur
4.
Shivaree - I Close My Eyes 7,5
Fijn nummer, erg fijne stem.
Tower of Power - Keep Your Monster on a Leash 6,3
Ik ken ze eigenlijk alleen van Soul with a Capital S, die vind ik wel goed, dit niet zo.
Erg fijn nummer, één van de beter van MO.
Ms. John Soda - Go Check 6,0
Dit vind ik dan weer niks. Ben denk ik toch niet alt genoeg
5-1-4-6
Deadline 18.00 4-12
Fijn nummer, erg fijne stem.
Tower of Power - Keep Your Monster on a Leash 6,3
Ik ken ze eigenlijk alleen van Soul with a Capital S, die vind ik wel goed, dit niet zo.
Erg fijn nummer, één van de beter van MO.
Ms. John Soda - Go Check 6,0
Dit vind ik dan weer niks. Ben denk ik toch niet alt genoeg

5-1-4-6
Deadline 18.00 4-12
0
geplaatst: 4 december 2021, 15:51 uur
4.
Shivaree - I Close My Eyes 9.3
Ik weet niet meer welk nummer van Shivaree ik als eerste hoorde, in elk geval eentje van dit album en dat was meteen iets van 'hoe heb ik dit zo lang kunnen missen'. Lekker triphop sfeertje, inmiddels heb ik meer albums van haar
Net als Simon ken ik ook alleen Soul with a Capital S van ze, lekker swingend. Deze heeft wat meer funk-gitaartje, aardig maar mist wel iets, al zorgt de gitaar aan het eind toch voor wat bonus tienden.
Manchester Orchestra - I Know How To Speak 3.0
wie mij kent weet vast al dat ik niet tegen dit soort muziek kan. 6 minuten is dan ook wel erg lang.
Ms. John Soda - Go Check 8.0
doet me wat denken aan Stereolab en Ladytron, dit bevalt wel. Ga ik meer van zoeken.
6-1-4-7
Deadline 18.00 4-12
Shivaree - I Close My Eyes 9.3
Ik weet niet meer welk nummer van Shivaree ik als eerste hoorde, in elk geval eentje van dit album en dat was meteen iets van 'hoe heb ik dit zo lang kunnen missen'. Lekker triphop sfeertje, inmiddels heb ik meer albums van haar
Net als Simon ken ik ook alleen Soul with a Capital S van ze, lekker swingend. Deze heeft wat meer funk-gitaartje, aardig maar mist wel iets, al zorgt de gitaar aan het eind toch voor wat bonus tienden.
Manchester Orchestra - I Know How To Speak 3.0
wie mij kent weet vast al dat ik niet tegen dit soort muziek kan. 6 minuten is dan ook wel erg lang.
Ms. John Soda - Go Check 8.0
doet me wat denken aan Stereolab en Ladytron, dit bevalt wel. Ga ik meer van zoeken.
6-1-4-7
Deadline 18.00 4-12
0
geplaatst: 4 december 2021, 16:31 uur
4.
Shivaree - I Close My Eyes 8.0
Tower of Power - Keep Your Monster on a Leash 7.2
Manchester Orchestra - I Know How To Speak 7.0
Ms. John Soda - Go Check 7.8
7-1-4-8
Deadline 18.00 4-12
Shivaree - I Close My Eyes 8.0
Tower of Power - Keep Your Monster on a Leash 7.2
Manchester Orchestra - I Know How To Speak 7.0
Ms. John Soda - Go Check 7.8
7-1-4-8
Deadline 18.00 4-12
2
geplaatst: 4 december 2021, 16:54 uur
4.
Ah, dat is/zijn die van Kill Bill. Iets met moon. Ik kom er nog wel op. Deze is ook wel leuk. Misschien wat meer van opzoeken.
Tower of Power - Keep Your Monster on a Leash 8,0
Beetje ondergewaardeerd funkensemble in mijn ogen. Nochtans een van de beste blazerssecties in de business.
Manchester Orchestra - I Know How To Speak 8,0
Wie mij kent weet dat ik dol ben op muziek waar ranja niet tegen kan
Vooralsnog een van de betere nummers van Manchester Orchestra die ik gehoord heb.
Ms. John Soda - Go Check 7,0
Leuke crossover, ja. Toch weet het me vooralsnog niet zo te pakken als ik verwacht had. Niet ongebruikelijk dat er bij mij wat meer luisterbeurten overheen gaan bij indietronica. Ik krijg vast nog wel een herkansing voor (of misschien wel in) de finale.
7-2-5-8
Deadline 18.00 4-12
Ah, dat is/zijn die van Kill Bill. Iets met moon. Ik kom er nog wel op. Deze is ook wel leuk. Misschien wat meer van opzoeken.
Tower of Power - Keep Your Monster on a Leash 8,0
Beetje ondergewaardeerd funkensemble in mijn ogen. Nochtans een van de beste blazerssecties in de business.
Manchester Orchestra - I Know How To Speak 8,0
Wie mij kent weet dat ik dol ben op muziek waar ranja niet tegen kan
Vooralsnog een van de betere nummers van Manchester Orchestra die ik gehoord heb.Ms. John Soda - Go Check 7,0
Leuke crossover, ja. Toch weet het me vooralsnog niet zo te pakken als ik verwacht had. Niet ongebruikelijk dat er bij mij wat meer luisterbeurten overheen gaan bij indietronica. Ik krijg vast nog wel een herkansing voor (of misschien wel in) de finale.
7-2-5-8
Deadline 18.00 4-12
0
geplaatst: 4 december 2021, 17:51 uur
4.
Shivaree - I Close My Eyes 7,4
Tower of Power - Keep Your Monster on a Leash 7,0
Manchester Orchestra - I Know How To Speak 8,3
Ms. John Soda - Go Check 8,0
7-2-6-9
Deadline 18.00 uur 4-12
Shivaree - I Close My Eyes 7,4
Tower of Power - Keep Your Monster on a Leash 7,0
Manchester Orchestra - I Know How To Speak 8,3
Ms. John Soda - Go Check 8,0
7-2-6-9
Deadline 18.00 uur 4-12
0
geplaatst: 4 december 2021, 18:47 uur
5. Oren Lavie – The Passion Song
Holly McNarland - Elmo
Laura Veirs - Through December
Public Memory - Ecco
0-0-0-0
Deadline 18.00 5-12
Holly McNarland - Elmo
Laura Veirs - Through December
Public Memory - Ecco
0-0-0-0
Deadline 18.00 5-12
0
geplaatst: 4 december 2021, 18:49 uur
5.
Oren Lavie – The Passion Song 7,5
Dit doet me denken aan My Morning Jacket (Evil Urges). Die vergelijking wreekt zich, hoewel het een mooi liedje blijft.
Holly McNarland - Elmo 7,3
De rustige stukjes bevallen me een stuk beter dan het geschreeuw en het gitaargeweld.
Laura Veirs - Through December 7,3
Weinig bijzonder “meisje met gitaar”-liedje wint dankzij de altviool aan waardering bij meerdere luisterbeurten. Daarom een puntje.
Public Memory - Ecco 6,5
Langzaam en leeg liedje. Ik heb moeite om mijn aandacht erbij te houden.
1-0-1-0
Deadline 18.00 5-12
Oren Lavie – The Passion Song 7,5
Dit doet me denken aan My Morning Jacket (Evil Urges). Die vergelijking wreekt zich, hoewel het een mooi liedje blijft.
Holly McNarland - Elmo 7,3
De rustige stukjes bevallen me een stuk beter dan het geschreeuw en het gitaargeweld.
Laura Veirs - Through December 7,3
Weinig bijzonder “meisje met gitaar”-liedje wint dankzij de altviool aan waardering bij meerdere luisterbeurten. Daarom een puntje.
Public Memory - Ecco 6,5
Langzaam en leeg liedje. Ik heb moeite om mijn aandacht erbij te houden.
1-0-1-0
Deadline 18.00 5-12
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 4 december 2021, 18:52 uur
Uitslag
1 Ms. John Soda - Go Check 9 gem7,55
2 Shivaree - I Close My Eyes 7 gem 7,65
3 Manchester Orchestra - I Know How To Speak 6 gem 7,42
4 Tower of Power - Keep Your Monster on a Leash 2 gem 7,1
1 Ms. John Soda - Go Check 9 gem7,55
2 Shivaree - I Close My Eyes 7 gem 7,65
3 Manchester Orchestra - I Know How To Speak 6 gem 7,42
4 Tower of Power - Keep Your Monster on a Leash 2 gem 7,1
1
geplaatst: 4 december 2021, 19:32 uur
5.
Oren Lavie – The Passion Song .Sfeervol nummer allengs verzandt het enigzins(7,2)
Holly McNarland - Elmo.Schreeuwerige zangeres inderdaad doet mij aan die van Big Thief denken. En dat is bepaald niet mijn ding(6,8)
Laura Veirs - Through December.Wat somber nummer.Violen zijn een leuke toevoeging(7)
Public Memory - Ecco.Mijn eerste nominatie is nogal een vreemde eend in de bijt gezien de rest van de nominatielijst (meer rock getint en voor Svendra alvast een waarschuwing alert ook een dark wave nummer komt binnenkort voorbij
Van dit nummer word ik heel vrolijk .Echo's van Massive Attack komen voorbij.Eraas zijn eerdere project was geen al te groot succes in een vroegere editie van de alternatieve ko.(8,2)
2-0-1-1
Deadline 18.00 5-12
Oren Lavie – The Passion Song .Sfeervol nummer allengs verzandt het enigzins(7,2)
Holly McNarland - Elmo.Schreeuwerige zangeres inderdaad doet mij aan die van Big Thief denken. En dat is bepaald niet mijn ding(6,8)
Laura Veirs - Through December.Wat somber nummer.Violen zijn een leuke toevoeging(7)
Public Memory - Ecco.Mijn eerste nominatie is nogal een vreemde eend in de bijt gezien de rest van de nominatielijst (meer rock getint en voor Svendra alvast een waarschuwing alert ook een dark wave nummer komt binnenkort voorbij
Van dit nummer word ik heel vrolijk .Echo's van Massive Attack komen voorbij.Eraas zijn eerdere project was geen al te groot succes in een vroegere editie van de alternatieve ko.(8,2)2-0-1-1
Deadline 18.00 5-12
0
geplaatst: 4 december 2021, 20:09 uur
5. Oren Lavie – The Passion Song 9,5
Melodie, zang en productie, bij deze song is alles hemels.
Holly McNarland - Elmo 7,0
Pittig nummer. Met die felle zangstem heb ik wat moeite.
Laura Veirs - Through December 8,0
Fraai gezongen, ingetogen ballad.
Public Memory - Ecco `6,0
Loom en nogal eentonig. Niet mijn ding.
3-0-2-1
Deadline 18.00 5-12
Melodie, zang en productie, bij deze song is alles hemels.
Pittig nummer. Met die felle zangstem heb ik wat moeite.
Laura Veirs - Through December 8,0
Fraai gezongen, ingetogen ballad.
Public Memory - Ecco `6,0
Loom en nogal eentonig. Niet mijn ding.
3-0-2-1
Deadline 18.00 5-12
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 5 december 2021, 00:18 uur
5. Oren Lavie – The Passion Song 7,5
Ik hoor hier op de koptelefoon heel veel in, prettig nummer.
Holly McNarland - Elmo 7,4
Tracy Bonham achtig nummer, en deze dame is ook boos
Laura Veirs - Through December 7,8
Klein liedje, mooi goed gezongen ook.
Public Memory - Ecco 7,6
Ligt ook fijn in het gehoor, maar stemmen hadden wmb wat harder mogen klinken op de voorgrond. Maar fijn om te luisteren, en een punt.
3-0-3-2
Deadline 18.00 5-12
Ik hoor hier op de koptelefoon heel veel in, prettig nummer.
Holly McNarland - Elmo 7,4
Tracy Bonham achtig nummer, en deze dame is ook boos
Laura Veirs - Through December 7,8
Klein liedje, mooi goed gezongen ook.
Public Memory - Ecco 7,6
Ligt ook fijn in het gehoor, maar stemmen hadden wmb wat harder mogen klinken op de voorgrond. Maar fijn om te luisteren, en een punt.
3-0-3-2
Deadline 18.00 5-12
0
geplaatst: 5 december 2021, 07:54 uur
the viking schreef:
en voor Svendra alvast een waarschuwing alert ook een dark wave nummer komt binnenkort voorbij
en voor Svendra alvast een waarschuwing alert ook een dark wave nummer komt binnenkort voorbij
Haha. Dat waardeer ik, Erik.
0
geplaatst: 5 december 2021, 12:29 uur
5.
Oren Lavie – The Passion Song 8,0
Mijn aanvankelijke oordeel was: mooi maar een beetje kabbelend naar het eind. Bij meerdere luisterbeurten gaat het nummer echter steeds meer open.
Dit album heb ik, maar draai het nooit meer en dat is wel tekenend, natuurlijk. Maar ik moet zeggen dat na al die tijd de beste track van het album terughoren geen straf is. Lag op koers voor een punt tot het opbloeien van de eerste kandidaat.
Laura Veirs - Through December 9,0
Dat je een album nooit meer draait hoeft dan weer niet tekenend te zijn. Ik heb een tijdlang zo veel CD's gekocht dat ik ze nooit allemaal goed heb kunnen luisteren. Voordeel daarvan is dat je soms prachtige ontdekkingen doet in je eigen collectie. Dit is daarvan de laatste.
Public Memory - Ecco 6,0
Met deze heb ik moeite. Zou me qua muziek moeten liggen, maar na een tijdje gaan de gortdroge beat en de jingle cowbells elkaar versterken in plaats van compenseren en dat doet af aan de totale luisterbeleving.
4-0-4-2
Deadline 18.00 5-12
Oren Lavie – The Passion Song 8,0
Mijn aanvankelijke oordeel was: mooi maar een beetje kabbelend naar het eind. Bij meerdere luisterbeurten gaat het nummer echter steeds meer open.
Dit album heb ik, maar draai het nooit meer en dat is wel tekenend, natuurlijk. Maar ik moet zeggen dat na al die tijd de beste track van het album terughoren geen straf is. Lag op koers voor een punt tot het opbloeien van de eerste kandidaat.
Laura Veirs - Through December 9,0
Dat je een album nooit meer draait hoeft dan weer niet tekenend te zijn. Ik heb een tijdlang zo veel CD's gekocht dat ik ze nooit allemaal goed heb kunnen luisteren. Voordeel daarvan is dat je soms prachtige ontdekkingen doet in je eigen collectie. Dit is daarvan de laatste.
Public Memory - Ecco 6,0
Met deze heb ik moeite. Zou me qua muziek moeten liggen, maar na een tijdje gaan de gortdroge beat en de jingle cowbells elkaar versterken in plaats van compenseren en dat doet af aan de totale luisterbeleving.
4-0-4-2
Deadline 18.00 5-12
0
geplaatst: 5 december 2021, 14:46 uur
5.
Oren Lavie – The Passion Song 6,3
Aardig nummer, maar bij de laatste luisterbeurt zat ik na anderhalve minuut al te kijken of hij bijna afgelopen was..
Holly McNarland - Elmo 8,0
Tja, ik kan dit dan weer prima waarderen. Voor mij het beste nummer van deze ladder. Toegevoegd aan mijn favorieten.
Laura Veirs - Through December 7,5
Fijn nummer, mooi gezongen. Goed gekozen natuurlijk in deze tijd
Public Memory - Ecco 5,5
Hier ben ik halverwege eigenlijk wel op uitgeluisterd, kan er niet zo veel mee.
4-1-5-2
Deadline 18.00 5-12
Oren Lavie – The Passion Song 6,3
Aardig nummer, maar bij de laatste luisterbeurt zat ik na anderhalve minuut al te kijken of hij bijna afgelopen was..
Holly McNarland - Elmo 8,0
Tja, ik kan dit dan weer prima waarderen. Voor mij het beste nummer van deze ladder. Toegevoegd aan mijn favorieten.
Laura Veirs - Through December 7,5
Fijn nummer, mooi gezongen. Goed gekozen natuurlijk in deze tijd

Public Memory - Ecco 5,5
Hier ben ik halverwege eigenlijk wel op uitgeluisterd, kan er niet zo veel mee.
4-1-5-2
Deadline 18.00 5-12
* denotes required fields.