Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152 #2
zoeken in:
0
geplaatst: 9 april 2015, 09:17 uur
2.
Chastity Belt - Seattle Party 6,5
Prima popliedje, niks meer niks minder.
Se Delan – Dirge 7,0
Beetje dessert gevoel roept het bij me op. Mooi sfeervol nummer.
Snowpony - Easy Way Down 7,5
Goed nummer dat de aandacht weet vast te houden.
Garmarna - Gamen 7,0
Ik houd wel van een 'experimentje' op zijn tijd. Maar dit neight echter - zoals eerder aangegeven - naar pure kitch. Maar op de een of andere manier werkt het toch heel aanstekelijk.
5-12-11-4
Deadline 9-4 18.00
Chastity Belt - Seattle Party 6,5
Prima popliedje, niks meer niks minder.
Se Delan – Dirge 7,0
Beetje dessert gevoel roept het bij me op. Mooi sfeervol nummer.
Snowpony - Easy Way Down 7,5
Goed nummer dat de aandacht weet vast te houden.
Garmarna - Gamen 7,0
Ik houd wel van een 'experimentje' op zijn tijd. Maar dit neight echter - zoals eerder aangegeven - naar pure kitch. Maar op de een of andere manier werkt het toch heel aanstekelijk.
5-12-11-4
Deadline 9-4 18.00
0
geplaatst: 9 april 2015, 09:40 uur
2.
Chastity Belt - Seattle Party 7,5
Se Delan – Dirge 7,0
Snowpony - Easy Way Down 7,0
Garmarna - Gamen 6,0
6-12-12-4
Deadline 9-4 18.00
Chastity Belt - Seattle Party 7,5
Se Delan – Dirge 7,0
Snowpony - Easy Way Down 7,0
Garmarna - Gamen 6,0
6-12-12-4
Deadline 9-4 18.00
0
geplaatst: 9 april 2015, 10:16 uur
2. Chastity Belt - Seattle Party 9,5
Zalige laidback pop. Om bij weg te dromen en van te genieten. Deze band is een van mijn favoriete ontdekkingen van de laatste tijd.
Se Delan – Dirge 7,3
Leuke, donkere (zelfs bezwerende) track
Snowpony - Easy Way Down 7
Begint met die sterke strofe(“It’s easy to be comfortable, …”), maar de spanningsboog wordt niet strak gehouden. Het mondt naar mijn smaak te veel uit in een doorsnee rockplaat
Garmarna - Gamen 3
Misschien leuk net voor Kadril in een of andere tent in Dranouter, maar niet echt iets voor mij. Een zagerige stem en irritante riedeltjes.
7-13-12-4
Deadline 9-4 18.00
Zalige laidback pop. Om bij weg te dromen en van te genieten. Deze band is een van mijn favoriete ontdekkingen van de laatste tijd.
Se Delan – Dirge 7,3
Leuke, donkere (zelfs bezwerende) track
Snowpony - Easy Way Down 7
Begint met die sterke strofe(“It’s easy to be comfortable, …”), maar de spanningsboog wordt niet strak gehouden. Het mondt naar mijn smaak te veel uit in een doorsnee rockplaat
Garmarna - Gamen 3
Misschien leuk net voor Kadril in een of andere tent in Dranouter, maar niet echt iets voor mij. Een zagerige stem en irritante riedeltjes.
7-13-12-4
Deadline 9-4 18.00
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 9 april 2015, 18:02 uur
uitslag:
1 Se Delan – Dirge 13 pt gem 7,5
2 Snowpony - Easy Way Down 12 pt gem: 7,53
3 Chastity Belt - Seattle Party 7 pt gem: 7,23
4 Garmarna - Gamen 4 pt gem: 6,75
1 Se Delan – Dirge 13 pt gem 7,5
2 Snowpony - Easy Way Down 12 pt gem: 7,53
3 Chastity Belt - Seattle Party 7 pt gem: 7,23
4 Garmarna - Gamen 4 pt gem: 6,75
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 9 april 2015, 18:03 uur
3. Midas Fall - BPD
Breton - Edward the Confessor
The Devil Makes Three - Do Wrong Right
Circle Takes The Square - North Star, Inverted
0-0-0-0
Deadline: 10-4 18.00
0-0-0-0
0
geplaatst: 9 april 2015, 18:11 uur
3. Midas Fall – BPD: Bekende naam met leuke nummers, prima dat deze weer er tussen staat. Deze is weer erg sfeervol. 8,5
Breton - Edward the Confessor: Ik moet hierbij wat aan Linkin Park denken, met wat Nine Inch Nails. 7,5
The Devil Makes Three - Do Wrong Right: Johnny Cash meets Bob Dylan. 7,8
Circle Takes The Square - North Star, Inverted. Scary, ik vind muzikaal het wel mooi, ook die opbouw, met in het begin die indianentrommel. Met het geschreeuw heb ik wat minder, de rest klinkt wel leuk. 8
1-0-0-1
Breton - Edward the Confessor: Ik moet hierbij wat aan Linkin Park denken, met wat Nine Inch Nails. 7,5
The Devil Makes Three - Do Wrong Right: Johnny Cash meets Bob Dylan. 7,8
Circle Takes The Square - North Star, Inverted. Scary, ik vind muzikaal het wel mooi, ook die opbouw, met in het begin die indianentrommel. Met het geschreeuw heb ik wat minder, de rest klinkt wel leuk. 8
1-0-0-1
0
geplaatst: 9 april 2015, 19:08 uur
3.
1. Midas Fall - BPD 7,7
2. Breton - Edward the Confessor 9,5
3. The Devil Makes Three - Do Wrong Right 7
4. Circle Takes The Square - North Star, Inverted 7,8
1. Midas Fall - BPD // Meervoudig finalist van voorgaande edities van dit fijne topic. Ook nu weer een sterk en afwisselend nummer.
2. Breton - Edward the Confessor // Extreem coole track waarvan mijn hartslag richting 180 gaat. Fijne beat, sterke melodie, goedgeplaatste onzuiverheden en grave clip vol boze pubers. Benieuwd of anderen mijn enthousiasme delen.
3. The Devil Makes Three - Do Wrong Right // Dit is een genre dat me wat minder ligt. Ik krijg hier altijd visioenen van opgefokte redneck-gezelligheid rond een vuurtje van knetterende zwarte medemens. Of misschien ben ik nu net niet in de juiste stemming, dat kan ook.
4. Circle Takes The Square - North Star, Inverted // Knap afwisselend avontuur, waar ongeveer dezelfde visioenen in zouden kunnen passen, maar met lichtelijk andere personages, waarvan de brulboei mijn favoriet is. Sterke afsluiter van een goeie ronde.
1-1-0-2
1. Midas Fall - BPD 7,7
2. Breton - Edward the Confessor 9,5
4. Circle Takes The Square - North Star, Inverted 7,8
1. Midas Fall - BPD // Meervoudig finalist van voorgaande edities van dit fijne topic. Ook nu weer een sterk en afwisselend nummer.
2. Breton - Edward the Confessor // Extreem coole track waarvan mijn hartslag richting 180 gaat. Fijne beat, sterke melodie, goedgeplaatste onzuiverheden en grave clip vol boze pubers. Benieuwd of anderen mijn enthousiasme delen.
3. The Devil Makes Three - Do Wrong Right // Dit is een genre dat me wat minder ligt. Ik krijg hier altijd visioenen van opgefokte redneck-gezelligheid rond een vuurtje van knetterende zwarte medemens. Of misschien ben ik nu net niet in de juiste stemming, dat kan ook.
4. Circle Takes The Square - North Star, Inverted // Knap afwisselend avontuur, waar ongeveer dezelfde visioenen in zouden kunnen passen, maar met lichtelijk andere personages, waarvan de brulboei mijn favoriet is. Sterke afsluiter van een goeie ronde.
1-1-0-2
0
geplaatst: 9 april 2015, 19:16 uur
3.
Leuke ronde!
1. Midas Fall - BPD 7,9
2. Breton - Edward the Confessor 7,6
4. Circle Takes The Square - North Star, Inverted 7,3
2-2-0-2
Leuke ronde!
1. Midas Fall - BPD 7,9
2. Breton - Edward the Confessor 7,6
4. Circle Takes The Square - North Star, Inverted 7,3
2-2-0-2
0
geplaatst: 9 april 2015, 20:59 uur
3.
Midas Fall - BPD 7,5
Breton - Edward the Confessor 7,8
The Devil Makes Three - Do Wrong Right 8
Circle Takes The Square - North Star, Inverted 8,5
2-2-1-3
Midas Fall - BPD 7,5
Breton - Edward the Confessor 7,8
The Devil Makes Three - Do Wrong Right 8
Circle Takes The Square - North Star, Inverted 8,5
2-2-1-3
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 9 april 2015, 22:18 uur
3. Midas Fall - BPD 7,7 Weer een goed nummer alleen die stofzuiger erdoorheen had voor mij niet gehoeven) Blijft wel een goeie band.
Breton - Edward the Confessor 7,7 Fijn nummer, lekkere beat, prima stem, alleen iets minder bombast de volgende keer.
The Devil Makes Three - Do Wrong Right 7,5 Vrolijke Dylaneske muziek, waarbij ik niet stil kan zitten.
Circle Takes The Square - North Star, Inverted 7,3 Een hoop woede na het goeie intro, ben niet zo gecharmeerd van dat schreeuwen terwijl de zangstukken juist wel erg mooi zijn. Boeiend geheel dus maar zonder dat schreeuwen had het meer punten gescoord.
3-3-1-3
Breton - Edward the Confessor 7,7 Fijn nummer, lekkere beat, prima stem, alleen iets minder bombast de volgende keer.
The Devil Makes Three - Do Wrong Right 7,5 Vrolijke Dylaneske muziek, waarbij ik niet stil kan zitten.
Circle Takes The Square - North Star, Inverted 7,3 Een hoop woede na het goeie intro, ben niet zo gecharmeerd van dat schreeuwen terwijl de zangstukken juist wel erg mooi zijn. Boeiend geheel dus maar zonder dat schreeuwen had het meer punten gescoord.
3-3-1-3
0
geplaatst: 9 april 2015, 23:08 uur
3. Midas Fall - BPD 8,7
Weer een goed nummer, Blijft wel een goeie band. Een van mijn favoriete bands van vorig jaar.
Breton - Edward the Confessor 7,9
Fijn nummer, lekkere beat, prima stem, kortom goed. Ik hou daar wel van
The Devil Makes Three - Do Wrong Right 6,5
Leuk maar niet top
Circle Takes The Square - North Star, Inverted 7,0
Mooie stukken worden afgewisseld door geschreeuw, dat trek ik niet en daarbij duurt het nummer ook nog eens bijna 11 minuten, veel te lang
4-4-1-3
Deadline: 10-4 18.00.
Weer een goed nummer, Blijft wel een goeie band. Een van mijn favoriete bands van vorig jaar.
Breton - Edward the Confessor 7,9
Fijn nummer, lekkere beat, prima stem, kortom goed. Ik hou daar wel van
The Devil Makes Three - Do Wrong Right 6,5
Leuk maar niet top
Mooie stukken worden afgewisseld door geschreeuw, dat trek ik niet en daarbij duurt het nummer ook nog eens bijna 11 minuten, veel te lang
4-4-1-3
Deadline: 10-4 18.00.
0
geplaatst: 9 april 2015, 23:11 uur
3.
Midas Fall - BPD 7
- Alsof Explosions In The Sky en Tori Amos een bandje zijn begonnen. Klinkt goed al had dat postrock-achtige gitaargeluid van mij niet gehoeven, evenals de elektronische toevoegingen die wat over de datum klinken. Een iets subtieler geluid had dit nummer wel goed gedaan.
Breton - Edward the Confessor 6
- Deze viel me wat tegen. Jostle van Breton heb ik vaak gedraaid, maar toen klonken ze nog als een blij Britpopbandje met koebel. Hier is gekozen voor een wat duisterder geluid, maar dit verzuipt voor mij in de gruizige productie.
The Devil Makes Three - Do Wrong Right 7,5
- Apart die Bob Dylan-associaties, kan me niet herinneren dat die ooit bluegrass heeft gemaakt. Toevallig laatst veel naar deze band geluisterd door een vriendin, leuke muziek.
Circle Takes The Square - North Star, Inverted 2,5
- Het schreeuwen is maar een klein stukje en komt wat puberaal over, het merendeel van het nummer is verder toch vrij rustig. Als geheel vind ik het erg langdradig en ook de gewone zangstem is niet al te mooi. Vind hier eigenlijk geen klap aan.
5-4-2-3
Midas Fall - BPD 7
- Alsof Explosions In The Sky en Tori Amos een bandje zijn begonnen. Klinkt goed al had dat postrock-achtige gitaargeluid van mij niet gehoeven, evenals de elektronische toevoegingen die wat over de datum klinken. Een iets subtieler geluid had dit nummer wel goed gedaan.
- Deze viel me wat tegen. Jostle van Breton heb ik vaak gedraaid, maar toen klonken ze nog als een blij Britpopbandje met koebel. Hier is gekozen voor een wat duisterder geluid, maar dit verzuipt voor mij in de gruizige productie.
The Devil Makes Three - Do Wrong Right 7,5
- Apart die Bob Dylan-associaties, kan me niet herinneren dat die ooit bluegrass heeft gemaakt. Toevallig laatst veel naar deze band geluisterd door een vriendin, leuke muziek.
Circle Takes The Square - North Star, Inverted 2,5
- Het schreeuwen is maar een klein stukje en komt wat puberaal over, het merendeel van het nummer is verder toch vrij rustig. Als geheel vind ik het erg langdradig en ook de gewone zangstem is niet al te mooi. Vind hier eigenlijk geen klap aan.
5-4-2-3
0
geplaatst: 9 april 2015, 23:56 uur
3.
Midas Fall - BPD 6,5
The Devil Makes Three - Do Wrong Right 7
Circle Takes The Square - North Star, Inverted 6
6-4-3-3
Midas Fall - BPD 6,5
The Devil Makes Three - Do Wrong Right 7
Circle Takes The Square - North Star, Inverted 6
6-4-3-3
0
11iS
geplaatst: 10 april 2015, 00:11 uur
3.
Midas Fall - BPD 7,0
Breton - Edward the Confessor 8,0
The Devil Makes Three - Do Wrong Right 7,0
6-5-3-4
Midas Fall - BPD 7,0
Breton - Edward the Confessor 8,0
6-5-3-4
0
geplaatst: 10 april 2015, 09:14 uur
1. Midas Fall - BPD (8,0)
Opnieuw een goed en interessant geproduceerd nummer van Midas Fall.
2. Breton - Edward the Confessor (7,5)
Boeiend. Was waarschijnlijk nog sterker geweest met minder zang en meer instrumentaal.
3. The Devil Makes Three - Do Wrong Right (6,5)
Verfrissend dat dit genre ook eens genomineerd is. Al zijn dit liedje en de stem niet bijzonder.
4. Circle Takes The Square - North Star, Inverted (5,0)
Zo'n afgekloven akkoordenschema 10 minuten spannend houden: dat lukt bijna nooit.
7-6-3-4
Opnieuw een goed en interessant geproduceerd nummer van Midas Fall.
2. Breton - Edward the Confessor (7,5)
Boeiend. Was waarschijnlijk nog sterker geweest met minder zang en meer instrumentaal.
3. The Devil Makes Three - Do Wrong Right (6,5)
Verfrissend dat dit genre ook eens genomineerd is. Al zijn dit liedje en de stem niet bijzonder.
4. Circle Takes The Square - North Star, Inverted (5,0)
Zo'n afgekloven akkoordenschema 10 minuten spannend houden: dat lukt bijna nooit.
7-6-3-4
0
geplaatst: 10 april 2015, 09:37 uur
3. Midas Fall - BPD 7,6
Muzikaal zit het op zich wel goed, maar de stem is iets te bombastisch in vergelijking met de muziek. Zeker op het einde wordt dit storend.
Breton - Edward the Confessor 9,5
De dreigende electro van (het eerste album) van Breton heft mij altijd al aangesproken. Edward The Confessor is een straffe pulserende track die op dat album enkel in Interference zijn meerdere moet erkennen.
The Devil Makes Three - Do Wrong Right 6
Het voorstuwende tempo is wel leuk, maar voor de rest heft dit weinig om het lijf. Klinkt in mijn oren als doorsnee country, waarschijnlijk is dat gewoon niet mijn ding.
Circle Takes The Square - North Star, Inverted 10
Episch is voor mij het beste word om deze song te omschrijven. Het begint met een 2 minuten durende bom, om dat voortgestuwd te worden tot een prachtig geheel. Naast de straffe screams (ja, een beetje screamo kan er bij mij altijd wel in), heeft de man naar mijn gevoel ook nog een geweldige zoete stem.
7-7-3-5
Muzikaal zit het op zich wel goed, maar de stem is iets te bombastisch in vergelijking met de muziek. Zeker op het einde wordt dit storend.
Breton - Edward the Confessor 9,5
De dreigende electro van (het eerste album) van Breton heft mij altijd al aangesproken. Edward The Confessor is een straffe pulserende track die op dat album enkel in Interference zijn meerdere moet erkennen.
The Devil Makes Three - Do Wrong Right 6
Het voorstuwende tempo is wel leuk, maar voor de rest heft dit weinig om het lijf. Klinkt in mijn oren als doorsnee country, waarschijnlijk is dat gewoon niet mijn ding.
Circle Takes The Square - North Star, Inverted 10
Episch is voor mij het beste word om deze song te omschrijven. Het begint met een 2 minuten durende bom, om dat voortgestuwd te worden tot een prachtig geheel. Naast de straffe screams (ja, een beetje screamo kan er bij mij altijd wel in), heeft de man naar mijn gevoel ook nog een geweldige zoete stem.
7-7-3-5
0
geplaatst: 10 april 2015, 11:58 uur
3.
Midas Fall - BPD 7,8
Geen alt. top 152 zonder Midas Fall
Ik moest ook meteen aan Tori Amos denken, zeker in combinatie met de piano. Ook het Post-Rock element bevalt mij erg goed. Al vraag ik me af of dit een blijvertje is naarmate de rondes vorderen.
Breton - Edward the Confessor 7,5
Ik moest bij die beat een beetje denken aan een light-versie van Machine Gun van Portishead. Verder lekker nummer!
The Devil Makes Three - Do Wrong Right 6.0
Helaas, dit soort Redneck muziek is niet aan mij besteedt. Klinkt voor mij ook vrij doorsnee, maar ook weer niet zó slecht om het een onvoldoende te geven.
Circle Takes The Square - North Star, Inverted 7.0
Jammer dat het nummer zo lang duurt. Want van een goede portie screamo afgewisseld met cleane zang ben ik op zich niet vies. Al met al toch zeker geen slecht nummer!
8-8-3-5
Midas Fall - BPD 7,8
Geen alt. top 152 zonder Midas Fall
Ik moest ook meteen aan Tori Amos denken, zeker in combinatie met de piano. Ook het Post-Rock element bevalt mij erg goed. Al vraag ik me af of dit een blijvertje is naarmate de rondes vorderen.Breton - Edward the Confessor 7,5
Ik moest bij die beat een beetje denken aan een light-versie van Machine Gun van Portishead. Verder lekker nummer!
The Devil Makes Three - Do Wrong Right 6.0
Helaas, dit soort Redneck muziek is niet aan mij besteedt. Klinkt voor mij ook vrij doorsnee, maar ook weer niet zó slecht om het een onvoldoende te geven.
Circle Takes The Square - North Star, Inverted 7.0
Jammer dat het nummer zo lang duurt. Want van een goede portie screamo afgewisseld met cleane zang ben ik op zich niet vies. Al met al toch zeker geen slecht nummer!
8-8-3-5
0
geplaatst: 10 april 2015, 13:39 uur
3.
Midas Fall - BPD 7,0
Breton - Edward the Confessor 7,0
The Devil Makes Three - Do Wrong Right 6,0
Circle Takes The Square - North Star, Inverted 6,0
9-9-3-5
Midas Fall - BPD 7,0
9-9-3-5
0
geplaatst: 10 april 2015, 14:03 uur
3.
Midas Fall - BPD 7,5
Circle Takes The Square - North Star, Inverted 3,0
10-10-3-5
Midas Fall - BPD 7,5
Circle Takes The Square - North Star, Inverted 3,0
10-10-3-5
0
geplaatst: 10 april 2015, 14:55 uur
3.
Midas Fall - BPD
Bekende naam ondertussen in dit spelletje. Degelijk nummer weer wat verder nergens echt opvalt. 7,2
Interessante instrumentatie maar de zang doet afbreuk. 7,0
Hele fijne muziek, niet iets wat ik a la minute op zou zetten maar als je dan toch in de stemming bent... Vorige week live gezien en tof bevonden! 8,5
Mooie muziek maar de zang is zwaar k! 4,0
11-10-4-5
Midas Fall - BPD
Bekende naam ondertussen in dit spelletje. Degelijk nummer weer wat verder nergens echt opvalt. 7,2
Interessante instrumentatie maar de zang doet afbreuk. 7,0
Hele fijne muziek, niet iets wat ik a la minute op zou zetten maar als je dan toch in de stemming bent... Vorige week live gezien en tof bevonden! 8,5
Mooie muziek maar de zang is zwaar k! 4,0
11-10-4-5
0
geplaatst: 10 april 2015, 16:40 uur
3.
Midas Fall - BPD 7,9
Breton - Edward the Confessor 8,1
12-11-4-5
Midas Fall - BPD 7,9
Breton - Edward the Confessor 8,1
12-11-4-5
0
geplaatst: 10 april 2015, 17:03 uur
3.
Midas Fall - BPD 6,7
Breton - Edward the Confessor 7
The Devil Makes Three - Do Wrong Right 6,8
Circle Takes The Square - North Star, Inverted 5
12-12-5-5
Midas Fall - BPD 6,7
Breton - Edward the Confessor 7
The Devil Makes Three - Do Wrong Right 6,8
Circle Takes The Square - North Star, Inverted 5
12-12-5-5
0
geplaatst: 10 april 2015, 17:59 uur
3.
Midas Fall - BPD 7,5
13-13-5-5
Midas Fall - BPD 7,5
13-13-5-5
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 10 april 2015, 18:00 uur
Uitslag:
1 Breton - Edward the Confessor 13 pt gem: 7,56
2 Midas Fall - BPD 13 pt gem: 7,54
3 The Devil Makes Three - Do Wrong Right 5 pt gem: 6,95
4 Circle Takes The Square - North Star, Inverted 5 pt gem: 6,35
1 Breton - Edward the Confessor 13 pt gem: 7,56
2 Midas Fall - BPD 13 pt gem: 7,54
3 The Devil Makes Three - Do Wrong Right 5 pt gem: 6,95
4 Circle Takes The Square - North Star, Inverted 5 pt gem: 6,35
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 10 april 2015, 18:01 uur
4.
Tingvall Trio - Pinocchio
Primitive Radio Gods - Standing Outside A Broken Phonebooth With Money In My Hand
Car Seat Headrest - Bodys
Department S - Is Vic there?
0-0-0-0
Deadline 11-4 18.00
Tingvall Trio - Pinocchio
Primitive Radio Gods - Standing Outside A Broken Phonebooth With Money In My Hand
Car Seat Headrest - Bodys
Department S - Is Vic there?
0-0-0-0
Deadline 11-4 18.00
0
geplaatst: 10 april 2015, 18:39 uur
4.
Tingvall Trio - Pinocchio (8,5)
Jazzvariaties op een melancholisch thema. Erg mooi.
Primitive Radio Gods - Standing Outside A Broken Phonebooth With Money In My Hand (6,0)
Dit kabbelt een beetje door, mij doet het weinig,
Car Seat Headrest - Bodys (7,5)
Lou Reed meets The Kinks of zoiets. Leuk nummer
Department S - Is Vic there? (6,5)
Niet heel speciaal en een tikkie eentonig.
1-0-1-0
Deadline 11-4 18.00
Tingvall Trio - Pinocchio (8,5)
Jazzvariaties op een melancholisch thema. Erg mooi.
Primitive Radio Gods - Standing Outside A Broken Phonebooth With Money In My Hand (6,0)
Dit kabbelt een beetje door, mij doet het weinig,
Car Seat Headrest - Bodys (7,5)
Lou Reed meets The Kinks of zoiets. Leuk nummer
Department S - Is Vic there? (6,5)
Niet heel speciaal en een tikkie eentonig.
1-0-1-0
Deadline 11-4 18.00
0
geplaatst: 10 april 2015, 18:44 uur
4. Tingvall Trio – Pinocchio: Beetje ballet achtig, mijn oudste dochter vind het wel leuk.7
Primitive Radio Gods - Standing Outside A Broken Phonebooth With Money In My Hand: Beetje Moby achtig begin, wel prettig. 8
Car Seat Headrest – Bodys: Ik wacht op de oe-hoe van Blurs Song 2, wel mooi dat verhalende er doorheen. Ook wel The Killers en Pulp hoor je er in terug.8,2
Department S - Is Vic there?: Deze ken ik van Dressed in Black (1999) eigenlijk wel een klassieker te noemen. Mooi die typerende jaren 80 dramatiek. Ik vind deze altijd wel op Ice Age van Joy Division lijken. 8,6
1-0-2-1
Deadline 11-4 18.00
Primitive Radio Gods - Standing Outside A Broken Phonebooth With Money In My Hand: Beetje Moby achtig begin, wel prettig. 8
Car Seat Headrest – Bodys: Ik wacht op de oe-hoe van Blurs Song 2, wel mooi dat verhalende er doorheen. Ook wel The Killers en Pulp hoor je er in terug.8,2
Department S - Is Vic there?: Deze ken ik van Dressed in Black (1999) eigenlijk wel een klassieker te noemen. Mooi die typerende jaren 80 dramatiek. Ik vind deze altijd wel op Ice Age van Joy Division lijken. 8,6
1-0-2-1
Deadline 11-4 18.00
0
geplaatst: 10 april 2015, 19:04 uur
4. Tingvall Trio – Pinocchio (7,0)
Mooi, maar geen muziek die ik vaak opzet.
Primitive Radio Gods - Standing Outside A Broken Phonebooth With Money In My Hand (9,5)
Schitterend nummer. Moby zou een paar jaar later inderdaad succes hebben met dit concept. Het 'origineel' blijft m.i. echter ongeëvenaard.
Car Seat Headrest – Bodys (8,5)
Vette plaat in deze toch al sterke ladder. Ik voeg Mark E. Smith nog maar even toe aan het lijstje associaties.
Department S - Is Vic there? (8,5)
Bekend natuurlijk, toffe waveklassieker. Vorige nummer krijgt mijn tweede punt omdat het wat obscuurder is en dus wat meer 'on topic'.
1-1-3-1
Deadline 11-4 18.00
Mooi, maar geen muziek die ik vaak opzet.
Primitive Radio Gods - Standing Outside A Broken Phonebooth With Money In My Hand (9,5)
Schitterend nummer. Moby zou een paar jaar later inderdaad succes hebben met dit concept. Het 'origineel' blijft m.i. echter ongeëvenaard.
Car Seat Headrest – Bodys (8,5)
Vette plaat in deze toch al sterke ladder. Ik voeg Mark E. Smith nog maar even toe aan het lijstje associaties.
Department S - Is Vic there? (8,5)
Bekend natuurlijk, toffe waveklassieker. Vorige nummer krijgt mijn tweede punt omdat het wat obscuurder is en dus wat meer 'on topic'.
1-1-3-1
Deadline 11-4 18.00
0
geplaatst: 10 april 2015, 19:41 uur
4.
1. Tingvall Trio - Pinocchio 7,5
2. Primitive Radio Gods - Standing Outside A Broken Phonebooth With Money In My Hand 7,8
3. Car Seat Headrest - Bodys 7,5
4. Department S - Is Vic there? 7,5
1. Tingvall Trio - Pinocchio // Nummer met de opbouw van een geslaagde vrijpartij. Knullige versierpogingen en nadaadse sigaret inclusief.
2. Primitive Radio Gods - Standing Outside A Broken Phonebooth With Money In My Hand // Afrekening-classic van midden jaren '90. Cool nummer, de beat is ietofwat passé, maar kan nog steeds niet vervelen...
3. Car Seat Headrest - Bodys // Ondanks het herhalende gitaardeuntje toch gevarieerd genoeg om te blijven boeien. Probleemloos overigens.
4. Department S - Is Vic there? // Een terechte klassieker, zelfde commentaar als bij vorige nummer.
Mijn tweede punt gaat naar de vrijpartij.
2-1-4-1
Deadline 11-4 18.00
2. Primitive Radio Gods - Standing Outside A Broken Phonebooth With Money In My Hand 7,8
3. Car Seat Headrest - Bodys 7,5
4. Department S - Is Vic there? 7,5
1. Tingvall Trio - Pinocchio // Nummer met de opbouw van een geslaagde vrijpartij. Knullige versierpogingen en nadaadse sigaret inclusief.
2. Primitive Radio Gods - Standing Outside A Broken Phonebooth With Money In My Hand // Afrekening-classic van midden jaren '90. Cool nummer, de beat is ietofwat passé, maar kan nog steeds niet vervelen...
3. Car Seat Headrest - Bodys // Ondanks het herhalende gitaardeuntje toch gevarieerd genoeg om te blijven boeien. Probleemloos overigens.
4. Department S - Is Vic there? // Een terechte klassieker, zelfde commentaar als bij vorige nummer.
Mijn tweede punt gaat naar de vrijpartij.
2-1-4-1
Deadline 11-4 18.00
0
geplaatst: 10 april 2015, 19:43 uur
4.
2. Primitive Radio Gods - Standing Outside A Broken Phonebooth With Money In My Hand 7
3. Car Seat Headrest - Bodys 6
4. Department S - Is Vic there? 8
3-1-4-2
Deadline 11-4 18.00
2. Primitive Radio Gods - Standing Outside A Broken Phonebooth With Money In My Hand 7
3. Car Seat Headrest - Bodys 6
4. Department S - Is Vic there? 8
3-1-4-2
Deadline 11-4 18.00
* denotes required fields.