MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152 #2

zoeken in:
4.

1. Tingvall Trio - Pinocchio 7
Mooie pianojazz, maar niet iets dat ik vaak zou opzetten.

2. Primitive Radio Gods - Standing Outside A Broken Phonebooth With Money In My Hand 7,5
Uit de tijd van Kink FM, waar het vaak gedraaid werd. Een altohitje dat ik af en toe nog wel eens uit eigen beweging opzet.

3. Car Seat Headrest - Bodys 7
Leuke gruizige lo-fi versie van The Strokes.

4. Department S - Is Vic there? 8,5
De jokers vind ik eigenlijk wat onnodig in dit spel, voor mijn gevoel is dit ook een heel bekend nummer. Maar toch ook wel heel goed (staat wel in mijn top 30 over 1981), dus toch maar een puntje.

3-2-4-3

Deadline 11-4 18.00

4.

Tingvall Trio - Pinocchio
Hmm, tweeledig; enerzijds doet het me niet veel maar anderzijds is dit wel toegankelijke muziek voor zijn genre en altijd handig om achter de hand te hebben voor als er visite is die wat minder rockgeorienteerd is. Dus zodanig wel een aangename ontdekking. 7,0

Primitive Radio Gods - Standing Outside A Broken Phonebooth With Money In My Hand
Ja, idd een oude bekende maar toch al wel vergeten. Onverdiend! 7,8

Car Seat Headrest - Bodys
Ik houd van rammelende rock, maar ook hier is de zang vervelend. Bovendien duurt ie te lang voor een nummer waar weinig in gebeurt. 6,2

Department S - Is Vic there?
Bekende naam, bekende titel en uiteindelijk herken ik het geluid ook weer. Klinkt mij te gedateerd. 6,8

4-3-4-3
Deadline 11-4 18.00

4.

1. Tingvall Trio - Pinocchio 6,8
2. Primitive Radio Gods - Standing Outside A Broken Phonebooth With Money In My Hand 7
3. Car Seat Headrest - Bodys 6,9
4. Department S - Is Vic there? 7,8

4-4-4-4

Deadline 11-4 18.00

11iS
4.

1. Tingvall Trio - Pinocchio 8,0
2. Primitive Radio Gods - Standing Outside A Broken Phonebooth With Money In My Hand 8,5
3. Car Seat Headrest - Bodys 8,5
4. Department S - Is Vic there? 8,5

4-5-4-5

Deadline 11-4 18.00

4.

1. Tingvall Trio - Pinocchio 7,0
2. Primitive Radio Gods - Standing Outside A Broken Phonebooth With Money In My Hand 8,0
3. Car Seat Headrest - Bodys 7,5
4. Department S - Is Vic there? 9,0

4-6-4-6

Deadline 11-4 18.00

4.

1. Tingvall Trio - Pinocchio 6,8
2. Primitive Radio Gods - Standing Outside A Broken Phonebooth With Money In My Hand 5,0
3. Car Seat Headrest - Bodys 4,0
4. Department S - Is Vic there? 8,8 (was dit nummer vergeten, fijn dat deze via de ALT 152 weer naar boven komt!)

5-6-4-7

Deadline 11-4 18.00

DjFrankie (moderator)
4.

Tingvall Trio - Pinocchio 6,5 Al vaker aangegeven dat dit genre me niet weet te boeien, nu ook niet echt. Het is zeker niet slecht, maar bij mij gaat het kaarsje niet branden.
Primitive Radio Gods - Standing Outside A Broken Phonebooth With Money In My Hand 6,8 Nummer komt niet echt los, blijft op dezelfde golflengte voortkrabbelen, met het Walk on the wildside deuntje erdoorheen.
Car Seat Headrest - Bodys 7 Vlak geluid, Fall meets New Order dat is wel weer leuk. Puntje iig
Department S - Is Vic there? 7,5 Cult klassieker, ik heb die New Wave verzamelaar waar dit op staat. Dus bekend bij mij

5-6-5-8

Deadline 11-4 18.00

4.

Tingvall Trio - Pinocchio 7,1

Primitive Radio Gods - Standing Outside A Broken Phonebooth With Money In My Hand 6,5

Car Seat Headrest - Bodys 7,0

Department S - Is Vic there? 7,0 Vic helaas niet gezien.

6-6-5-9

Deadline 11-4 18.00

4.

Tingvall Trio - Pinocchio 8,0
Primitive Radio Gods - Standing Outside A Broken Phonebooth With Money In My Hand 7,5
Department S - Is Vic there? 7,5

7-7-5-9

Deadline 11-4 18.00

4.

Tingvall Trio - Pinocchio 7,5
Primitive Radio Gods - Standing Outside A Broken Phonebooth With Money In My Hand 9,0
Department S - Is Vic there? 8,0

7-8-5-10

Deadline 11-4 18.00

4.

Tingvall Trio - Pinocchio 4,0
Primitive Radio Gods - Standing Outside A Broken Phonebooth With Money In My Hand 5,0
Car Seat Headrest - Bodys 8,5
Department S - Is Vic there? 8,5

7-8-6-11

Deadline 11-4 18.00

4.
Tingvall Trio - Pinocchio 8
Primitive Radio Gods - Standing Outside A Broken Phonebooth With Money In My Hand 7,5
Car Seat Headrest - Bodys 8,5
Department S - Is Vic there? 9

7-8-7-12

Deadline 11-4 18.00

DjFrankie (moderator)
uitslag

1 Department S - Is Vic there? 12 pt gem: 8
2 Primitive Radio Gods - Standing Outside A Broken Phonebooth With Money In My Hand 8 pt gem: 7,32

3 Car Seat Headrest - Bodys 7 pt gem: 7,22
4 Tingvall Trio - Pinocchio 7 pt gem: 7,13

DjFrankie (moderator)
1.

No Devotion - Stay
Anna Aaron - Sea Monsters
Tim Bowness - Smiler at 50
Low Sea - Berlin (the Light)

0-0-0-0

Deadline: 12-4 18.00

1.

No Devotion - Stay 7
Anna Aaron - Sea Monsters 8,5
Tim Bowness - Smiler at 50 8
Low Sea - Berlin (the Light) 7,5

0-1-1-0

DjFrankie (moderator)
1.

No Devotion - Stay 7,3 Mooi begin alleen het te poppy refeintje staat me wat tegen, had wat meer spirit met ballen ingemogen, nu lijkt dat refreintje meer op Fun.
Anna Aaron - Sea Monsters 7 Niet zo heel bijzonder, een luister liedje zonder al te veel hoogtepunten.
Tim Bowness - Smiler at 50 7,8 Eigenlijk wel een bijzonder nummer, fijne stem waarna je wacht op een ontknoping, dat die dan ook nog zo lekker komt is erg fijn.
Low Sea - Berlin (the Light) 7,9 Fijn donker nummer met veel dreiging, kan zo in een soundtrack voor een horrorfilm. stem doet me wat denken aan The Cranes

0-1-2-1

1. Fijn setje weer

No Devotion - Stay 7,4 (wel lekker nummer)
Anna Aaron - Sea Monsters 8,2 (prima!)
Tim Bowness - Smiler at 50 9,7 (geniaal nummer met een knallende einde!)
Low Sea - Berlin (the Light) 7,1

0-2-3-1

5.Niet goed ,niet slecht

No Devotion - Stay 6
Anna Aaron - Sea Monsters 7
Tim Bowness - Smiler at 50 7,2
Low Sea - Berlin (the Light) 7

0-3-4-1

5.

No Devotion - Stay 6.2
Anna Aaron - Sea Monsters 5.7
Tim Bowness - Smiler at 50 7.2
Low Sea - Berlin (the Light) 7.8

0-3-5-2

5. No Devotion – Stay: Ja, dit is echt wel een prettige ontdekking; beetje White Lies begin, wel net zo commercieel. 9,2
Anna Aaron - Sea Monsters: Het heeft wel wat gothic invloeden, hou ik wel van. 8
Tim Bowness - Smiler at 50: Ja, mooie spanningsboog, misschien iets te lang, maar verder geen minpunten te noemen. Beetje Pink Floyd. 8,8
Low Sea - Berlin (the Light): Beetje Cranes By Night; prachtig. 9,6

1-3-5-3

2MY
1.

1. No Devotion - Stay 7
2. Anna Aaron - Sea Monsters 7
3. Tim Bowness - Smiler at 50 6
4. Low Sea - Berlin (the Light) 7,4

1. No Devotion - Stay // Zou niet misstaan in de zomerselectie op StuBru. Toffe radiorockpop, aangenaam om te luisteren. Dit had ook wel een P!nk-nummer kunnen zijn.
2. Anna Aaron - Sea Monsters // Met de vibratie in de lange noten heb ik minder, maar voor de rest weinig op aan / aan op te merken. Of het zouden die naar irritatie-neigende hoge achtergrondzangeres-tonen moeten zijn...
3. Tim Bowness - Smiler at 50 // Geen idee of het aan zijn overdreven gevoelige zangstem ligt (het neigt wat naar hijgen) of het begin jaren-90 pianogeluid (Right Here Waiting / Listen to Your Heart), maar ik hou niet zo van het softe eerste deel. Als de twee laatste minuten eindelijk loskomen ben ik mijn interesse al ruimschoots verloren...
4. Low Sea - Berlin (the Light) // Ik zie hier ook wel een soundtrack in. Genre Saw of Cabin in the Woods ofzo. Goeie films overigens.

2-3-5-4

DjFrankie (moderator)
2MY schreef:
...
4. Low Sea - Berlin (the Light) // Ik zie hier ook wel een soundtrack in. Genre Saw of Cabin in the Woods ofzo. Goeie films overigens.

Agree Saw is mijn nummer 1 DjFrankie - MovieMeter.nl

1.

No Devotion - Stay 6,5
Alsof Imagine Dragons een iets alternatiever klinkend plaatje onder een andere naam heeft opgenomen. Beetje fout, maar wel lekker om op de radio te horen, stel ik me zo voor.

Beetje PJ Harvey, Sharon van Etten, etc. Mooie authentieke stem en lekker die piano, zeker in het fraaie outro. Nummer dat ik vaker wil horen. Een tweede keer luisteren zorgt ervoor dat ik er nog een half puntje bij doe.

Tim Bowness - Smiler at 50 3,5
Eigenlijk ben ik de stem na 1 minuut al zat, mij een beetje te overdreven ook. En dan heb je nog 7 minuten progressieve muziek te gaan. Een nummer dat ik uit moest zitten, niet mijn ding.

Low Sea - Berlin (the Light) 8
Het outro valt wat tegen en zorgt voor een halfje aftrek. Tot dan toe is dit een heerlijke spannende sfeerschets. Nog eentje om vaker te draaien. Nummer heet trouwens gewoon Berlin, denk ik? The Light is de EP waar het vanaf komt.

2-4-5-5

1.

No Devotion - Stay 7,0
Lekker popnummer alhoewel naar het einde toe de verveling een beetje begint toe te slaan. Ik ben bang dat er bij nog meer luisterbeurten eerder een halfje afgaat dan bijkomt

Anna Aaron - Sea Monsters 7,8
Ook een lekker popnummer, maar waar bij het vorige nummer de verveling begint toe te slaan intrigeert dit nummer me bij elke luisterbeurt toch steeds een beetje meer. Dit kan nog wel eens verder doorgroeien naar een nog hoger cijfer.

Tim Bowness - Smiler at 50 3,0
Ik sluit me helemaal aan bij het commentaar van herman, gelukkig dat andere mensen dit prachtig vinden, ik vind dit echt verschrikkelijk.

Low Sea - Berlin (the Light) 7,8
Dreampop met een duister / donker randje (Cranes / Cocteau Twins invloeden). Hier hou ik wel van en ik ben wel getriggerd om hier meer van te horen.

2-5-5-6

No Devotion - Stay (6,5)
Niet onaardig, maar na een tijdje verslapt de aandacht.

Anna Aaron - Sea Monsters (8,0)
Prima popnummer.

Tim Bowness - Smiler at 50 (7,5)
Mystiek nummer, mooie stem. Kan nog wel groeien als ik het vaker hoor.

Low Sea - Berlin (the Light) (4,0)
Veel effect, weinig inhoud. Sorry, ik vind dit helemaal niks.

2-6-6-6

5. No Devotion - Stay 8,9
Een eighties postpunk geluid gecombineerd met de stem van Geoff Rickly, kan niet misgaan
Leuke popsong met als sterkste troef de diepe, zalvende stem van de zangeres
Tim Bowness - Smiler at 50 5,5
Slaapverwekkende prog die nog eens veel te lang is uitgesponnen
Low Sea - Berlin (the Light) 8,2
Leuke, spannende, donkere song. Enkel iets te repetitief. De spanning is er naar het einde wat af

3-7-6-6

No Devotion - Stay
Vrij standaard en weinig bijzonder. 6,5

Ik ben een groot liefhebber van Anna, zeker nadat ik haar live heb gezien. Enorme bezieling legt zij in haar performance. Haar eerste EP en LP zijn van pure pracht. En deze afwijkende stem vind ik dan wel weer mooi. De pianoklanken en 2e stem halen het geheel op. 9,5

Weinig tempo. Geen prettige stem ook. 5,8

Ook hier geen prettige stem. Maar de muziek is wel intrigerend. 6,75

3-8-6-7

No Devotion - Stay
6,4

p. 8,0

7,1

6,0

3-9-7-7

No Devotion - Stay
7,5

9,0

7,0

6,5

4-10-7-7

No Devotion - Stay 6,8
Gewoon een prima popnummer niet uitspringend maar ook niet bar slecht.

Anna Aaron - Sea Monsters 6,8
Haar stem gaat van mooi naar licht irritant en het is in de lagere noten een trilling. Toch verder een keurig nummer.

Tim Bowness - Smiler at 50 7,3
Ik snap op zich wel dat mensen hier wild enthousiast over kunnen zijn. Wild enthousiast ben ik niet. Maar ik vind het zeker van kwaliteit getuigen. De stem is uitermate prettig en doet me ergens aan denken. En er zit een mooi arrangement in. Terwijl ik normaliter toch van de donkere gruizigheid ben valt dit op de brakke zondag alles mee.

Low Sea - Berlin (the Light) 9
Heerlijk ietwat broeierig onderhuids nummer zoals ik ze graag mag horen. De zangeres heeft leentjebuur gedaan bij The Cranes maar die vind ik ook geweldig dus dat is zeker geen diskwalificatie. Topnummer!

4-10-8-8

Gast
geplaatst: vandaag om 09:16 uur

geplaatst: vandaag om 09:16 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.