MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152 #2

zoeken in:
19.

Umphrey's McGee - No Diablo 6.8
Ja, vrolijk & gezellig... dat dekt de lading wel voor mij. Verder leuk om een keer gehoord te hebben.

Publicist UK – Away 8.7
De iLiKETRAiNS vergelijking snap ik wel. Dat was ook de reden dat het mijn aandacht trok in eerste instantie. Afgezien van de vocalen zou ik het geen copycat willen noemen. Publicist UK heeft zeker ook wel een eigen smoel, al was het alleen maar om de fijne wending halverwege het nummer. In december komen ze samen Crippled Black Phoenix in Doornroosje Ik ga denk ik toch maar eens een kaartje proberen te scoren.

Soft Kill - Hit The Floor 8.0
"Oeh ja, deze vind ik leuk" zou de man uit die irritante Spotify commercial zeggen. Dit nummer daarentegen is verre van irritant, een leuke ontdekking zelfs!

Midas Fall - Tramadol Baby 7.0
Deze band is inmiddels al zo vaak genomineerd dat het eigenlijk al bijna niet meer alternatief is
En niet geheel onterecht! Een fijne band, al heb ik betere nominaties van deze formatie voorbij horen komen in de voorgaande edities.

3-7-7-3

Deadline 15-11 18.00 uur.

20.

The Capsules - The Beginning
Speedy Ortiz - My Dead girl
Elsiane – Ecclesia
Helena Hauff - Tripartite Pact

0-0-0-0

Deadline 16-11 18.00 uur.

20.
The Capsules - The Beginning : begint in elk geval interessant, IndiePop, effect op de stem maar dit kan ik hebben, leuk om verder te verkennen: 8,4
Speedy Ortiz - My Dead girl : mijn ontdekking van 2015, heerlijk wat zwaardere IndieRock maar ook met helder gitaar en met zang van Sad13 Dupies die net een eerste solo album uit heeft 9,8
Elsiane – Ecclesia : Ook lekker, Canadese TripHop, weer veel effect op de zang, kronkelt verder met percussie waardoor het minder opvalt dat het wel lang is, wel wat geleend bij TripHop collega's 8,1
Helena Hauff - Tripartite Pact : Duitse Electro met Drum & Bass neigingen, ook lekker, jammer geen zang, verwachtte wel een Miss Kittin hier: 8,2

wederom een heerlijke ronde

1-1-0-0 (alweer deze keus, vijfde keer of zo)

Deadline 16-11 18.00 uur

DjFrankie (moderator)
Uitslag

1 Publicist UK – Away 7 7,72
2 Soft Kill - Hit The Floor 7 7,52
3 Umphrey's McGee - No Diablo 3 7,47
4 Midas Fall - Tramadol Baby 3 7,24

20.

The Capsules - The Beginning : 8,9 wat een heerlijk nummer is dit.
Speedy Ortiz - My Dead Girl: 8,0 dit is beter naarmate je het vaker luistert.
Elsiane – Ecclesia : 7,1 wel aardig
Helena Hauff - Tripartite Pact : 6,0 verreweg het minste nr. Uit deze ladder.

2-2-0-0

20.

The Capsules - The Beginning : 6 Dit type zang vind ik echt niet mooi.
Speedy Ortiz - My Dead Girl: 8,0 Fijn nummer en dit keer zelfs een erg leuke zangeres!
Elsiane – Ecclesia : 6,2 Ook niet mijn kopje thee...
Helena Hauff - Tripartite Pact : 7,8 Lekker... maar niet elke dag en ook maar 1 nummer per keer.

2-3-0-1

20.

The Capsules - The Beginning : Vocalen komen wat kinderlijk over,muzikaal is dit dik in orde(7,3)
Speedy Ortiz - My Dead Girl:Radio hit gevoelig.Tevens meen ik een bekende sample te horen: Pixies - Where Is my Mind misschien?Redelijk maar niet echt bijzonder(6,7)
Elsiane – Ecclesia : Doodzonde van de vocalen,totaal niet mijn smaak.Jammer wat het nummer heeft wel wat.(soort van onderhuidse spanning wordt er opgebouwd)Met betere vocalen een vol punt erbij(6,7)
Helena Hauff - Tripartite Pact. Best wel leuk om een keer te horen maar geen blijvertje voor mij vrees ik(6,9)

3-3-0-2

DjFrankie (moderator)
20.

The Capsules - The Beginning 8,6 Erg mooi nummer, houdt wel van deze vocalen, ook een nummer voor Gretz en stoepkrijt denk ik.
Speedy Ortiz - My Dead girl 7,7 Morphine sfeertje hangt hier overheen.
Elsiane – Ecclesia 7 Muzikaal idd prima, maar ik ben ook geen fan van deze stem.
Helena Hauff - Tripartite Pact 8 Dit vind ik wel weer leuk EBM opzwepend

4-3-0-3

20.

The Capsules - The Beginning 7,0
De sound is prettig maar er gebeurt te weinig om me te raken
Speedy Ortiz - My Dead girl 9,0
Dit is erg goed. De gitaren balanceren op het randje van chaos en daar hou ik van.
Elsiane – Ecclesia 7,5
Dubbel gevoel. Muzikaal dik in orde, maar ik heb moeite met de aanstellerige stem.
Helena Hauff - Tripartite Pact 9,0
EBM met Kraftwerk kwaliteit. Fascinerend en gemeen. Heel gemeen vooral.

4-4-0-4

20.

The Capsules - The Beginning 8,0
Met vocalen die smaken naar veenbessen.

Speedy Ortiz - My Dead girl 6,0
Als een b-kantje van Loïs Lane.

Elsiane - Ecclesia 7,5
Prima stem die doet denken aan Morcheeba.

Helena Hauff - Tripartite Pact 7,0
Zelfde als bij The Viking.

5-4-1-4

20.
The Capsules - The Beginning 7,8
Speedy Ortiz - My Dead girl 8
Elsiane – Ecclesia 7,5
Helena Hauff - Tripartite Pact 7,8

Puntje voor Helena

5-5-1-5

20.
The Capsules - The Beginning
Erg middelmatige stem en dito stemgebruik. Muziek ook weinig bijzonders. 5.8
Speedy Ortiz - My Dead girl
Blijft idd net binnen de prettige chaos. Zwierig nummer. Erg fijn instrumentaal outro. 7.1
Elsiane – Ecclesia
De stem ergens tussen Skye Edwards en Joanna Newsom is in het begin soms wat aanstellerig en op t eind erg mooi. Muzikaal niet slecht maar ook weinig bijzonders. 7.2
Helena Hauff - Tripartite Pact
Heb interessantere nrs van haar gehoord, maar een fijne electro-artieste 7.2

5-5-2-6

20.

The Capsules - The Beginning (7,2)
Inderdaad, Cranberries hoor ik er ook wel in terug (veenbessen?).

Speedy Ortiz - My Dead girl (7,1)
Puik rocknummer, beetje 90's alternative inslag heeft het wel.

Elsiane – Ecclesia (8,8)
Morcheeba, Massive Attack, Björk, Portishead etc. Maar vooral ook gewoon Elsiane zelf, mede dankzij haar excentrieke stemgeluid. Ik had wel verwacht dat ik een risico zou nemen met deze nominatie. Helaas, het zij zo. Ik mag hier namelijk graag naar luisteren en stoor me totaal niet aan haar stem, integendeel zelfs!

Helena Hauff - Tripartite Pact (7,5)
Hmm... dit soort electronic schuurt, ettert en irriteert enigszins... en dat bevalt me wel!

5-5-3-7

Bardt1980 schreef:
Ik had wel verwacht dat ik een risico zou nemen met deze nominatie. Helaas, het zij zo.
Goede instelling.

DjFrankie (moderator)
Uitslag:

1 Helena Hauff - Tripartite Pact 7 pt 7,54
2 Speedy Ortiz - My Dead girl 5pt 7,74
3 The Capsules - The Beginning 5 pt 7,5
4 Elsiane – Ecclesia 3 pt 7,35

DjFrankie (moderator)
De laatste 5 battles

21. NYVES - Return
New Politicians - Alpha Decay
Hum - Stars
Egyptian Hip Hop – Yoro Diallo

0-0-0-0

Deadline 17-11 18.00

DjFrankie (moderator)
21. NYVES - Return 7,6 Stond ook op mijn lijst. Depeche Mode is dichtbij.
New Politicians - Alpha Decay 7,8 Hadden we net DM nu is Interpol niet ver weg. Maar de sound is fijn.
Hum - Stars 7,4 Volgende naam die opduikt Smashing Pumpkins , stem is wat lief had meer mogen schuren.
Egyptian Hip Hop – Yoro Diallo 7,7 Fijn popnummer, luisterd fijn weg. Oorwurm sampletje

0-1-0-1

Deadline 17-11 18.00

21.
NYVES - Return : Industrial met een boodschap? hinten van Metal/AlternativeRock beetje lang, wel lekkere vette synths 7,0
New Politicians - Alpha Decay : hihats klinken lelijk zowel op soundcloud als bandcamp, donkere Synthpop? PostPunk 6,7
Hum - Stars : in verlengde van Weezer (en beetje Smashing Pumpkins) maar meer Shoegaze (+ Metal) 7,2
Egyptian Hip Hop – Yoro Diallo : retro 90s? af en toe rare vervorming van de stem in "change" 6,8

Nummers die het allemaal net niet zijn ook als ze elk wel wat interessants hebben.

1-1-1-1

Deadline 17-11 18.00

DjFrankie schreef:
The Capsules - The Beginning 8,6 Erg mooi nummer, houdt wel van deze vocalen, ook een nummer voor stoepkrijt denk ik.
Dank voor de tag, Frank! Mooi nummer inderdaad, een goed opgebouwd en vakkundig in elkaar gestoken popliedje.

Helaas al wel uitgeschakeld ondertussen... Zonde.

21.
NYVES - Return 7,5
New Politicians - Alpha Decay 8
Hum - Stars 7,8
Egyptian Hip Hop – Yoro Diallo 7,5

1-2-2-1

Deadline 17-11 18.00

21.
NYVES - Return 7,5
New Politicians - Alpha Decay 6,7
Hum - Stars 5,0
Egyptian Hip Hop – Yoro Diallo 5,5

2-3-2-1

Deadline 17-11 18.00

21.

NYVES - Return 9,0
New Politicians - Alpha Decay 6,4
Hum - Stars 6,5
Egyptian Hip Hop – Yoro Diallo 5,4

3-3-3-1

Deadline 17-11 18.00 uur.

Bardt1980 schreef:
Ik had wel verwacht dat ik een risico zou nemen met deze nominatie. Helaas, het zij zo.

Heb ook nog zo'n nummer op de plank liggen.Aan de ene kant denk ik dat het nummer met de bijbehorende vocalen zal worden afgeschoten,aan de ander kant is het wel typisch alternatief

21.

NYVES - Return Vocalen een tikkeltje overdreven aangezet.Dave Gahan ,inderdaad Frank is het eerste wat in mij op kwam.Prima nummer hoor(7,3)
New Politicians - Alpha Decay .Sample van The Bloodhound Gang(The Bad Touch) komt voorbij, verder een leuk nummer(7,5
Hum - Stars.Geen Billy Corgan deze keer,maar deze Smashing Pumpkins gaan er ook wel in hoor(7,2)
Egyptian Hip Hop – Yoro Diallo.Behoorlijke eigen stijl, vlot nummer(7,2)

4-4-3-1

the viking schreef:
(quote)

Heb ook nog zo'n nummer op de plank liggen.Aan de ene kant denk ik dat het nummer met de bijbehorende vocalen zal worden afgeschoten,aan de ander kant is het wel typisch alternatief

Ja en die diversiteit maakt de Alt. top ook zo leuk. Je merkt na een aantal edities dat er toch een voorkeur is voor bepaalde stromingen. Je kunt er dan voor kiezen om 'makkelijk' te scoren en voornamelijk nummers uit die richting te nomineren of lekker je eigen koers te varen. Ik haal bovendien ook meer voldoening uit iemand een nieuw nummer/artiest te laten ontdekken dan het behalen van een finaleplaats

21.

NYVES - Return 6,3
New Politicians - Alpha Decay 7,5
Hum - Stars 7,9
Egyptian Hip Hop – Yoro Diallo 9,3

4-4-4-2

21.

NYVES - Return 7,0
Vangeliaans intro. Zang is een beetje over the top.

New Politicians - Alpha Decay 6,5
Interpol, glashelder.

Hum - Stars 7,5
Zanger zou zijn stembanden een beetje mogen laten opruwen.

Egyptian Hip Hop – Yoro Diallo 7,5
Meest originele nummer van deze ronde.

4-4-5-3

Deadline 17-11 18.00

21.

NYVES - Return 6.8
New Politicians - Alpha Decay 6.4
Hum - Stars 8.0
Egyptian Hip Hop – Yoro Diallo 5.5

5-4-6-3

Deadline 17-11 18.00

21.

NYVES - Return 7.5
New Politicians - Alpha Decay 7.8
Hum - Stars 7.7
Egyptian Hip Hop – Yoro Diallo 7.0

5-5-7-3

Deadline 17-11 18.00

21.

NYVES - Return 7,5
New Politicians - Alpha Decay 7, 0
Hum - Stars 7, 0
Egyptian Hip Hop – Yoro Diallo 8,0

6-5-7-4

Deadline 17-11 18.00

Gast
geplaatst: vandaag om 23:07 uur

geplaatst: vandaag om 23:07 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.