MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152 #2

zoeken in:
Aroentje schreef:
Niets in de finale, maar mijn hoogste staat dan ook maar op de 50ste plaats (volgende keer hopelijk beter)
La Dispute, Rival Consoles en Maximum Balloon hadden gewoon de finale moeten halen. Die eerste twee hadden zelfs bovenaan mijn lijstje kunnen staan. Cursive had ook niet misstaan bij de laatste 16. De volgende editie net zulke goede nummers nomineren a.u.b.!

DjFrankie (moderator)
stoepkrijt schreef:
Ik heb 2MY hier al een tijdje niet meer gezien. Ben je er nog? We hebben je nodig voor de quotes voor morgen!

Inderdaad dat is toch iemand van de dagelijkse afspraken hier.

2MY
stoepkrijt schreef:
Ik heb 2MY hier al een tijdje niet meer gezien. Ben je er nog? We hebben je nodig voor de quotes voor morgen!

Joep, aanwezig - zij het iet of wat op een afstandje... DjFrankie krijgt m'n finalelijst sowieso binnen. En 'k zal eens checken of er interessants genoeg is gezegd over de finalenummers om een pagina vol te quoten

2MY
Hmm, door het sluiten van het vorige topic kan ik blijkbaar geen rechtstreekse quotes maken... tZal dus een beetje smokkelen zijn om de gequote user er bij te krijgen...

Net het lijstje nog eens beluisterd .Zelfpersoonlijk kom ik tot 3 pareltjes(beetje karig dus) Eigenlijk vind ik dit toch wel één van de mindere (finale)editie tot nu toe.De luchtigheid overheerst(een aantal nummers zou zelfs zomaar in de top 40 kunnen staan)

Mijn lijstje is verstuurd.

Jammer dat Karin Park vroegtijdig gesneuveld is, want A Thousand Loaded Guns was mijn favoriet van alle 200.

DjFrankie (moderator)
the viking schreef:
Net het lijstje nog eens beluisterd .Zelfpersoonlijk kom ik tot 3 pareltjes(beetje karig dus) Eigenlijk vind ik dit toch wel één van de mindere (finale)editie tot nu toe.De luchtigheid overheerst(een aantal nummers zou zelfs zomaar in de top 40 kunnen staan)

Diversiteit is idd het grootste gemis, maar heb toch een aantal ontdekkingen gedaan.

De finale nummers stonden als volgt na de eerste ronde;

1. Linea Aspera - Malarone
3. Mélissa Laveaux - Postman
8. World's End Girlfriend - Les Enfants du Paradis
10. The Hundred in the Hands - Sleepwalkers
13. James - She's a Star
15. Still Corners - The Trip
19. Findlay - Off & On
24. Lanterns On The Lake - Another Tale From Another English Town
28. MØ - Waste of Time
29. Ummagma - BFD
33. Highasakite - Indian Summer
34. Skeletal Family - She Cries Alone
48. Shed Seven – Dolphin
50. Midas Fall - Low
59. Popundret - Shiver Gone
87. Reigns - The Diagram

Dus maar 6 v/d 15 na de eerste ronde ook daadwerkelijk in de finale.
Ik heb er nu 2 in de finale, maar niet de 2 die na de eerste ronde daar stonden Dirtmusic en Bert Jansch.

DjFrankie (moderator)
By the Way 10 lijsten verwerkt nu

Van Linea Aspera heb ik zojuist het betreffende album beluisterd. Uitstekend album. Ik ben nu Reigns aan het beluisteren.
Waar zo'n alternatieve top 152 dus goed voor is. Blijft me wel verbazen waarom die albums zo weinig stemmen hebben. Zijn bijna allemaal op Spotify te beluisteren.

2MY
De quotes zijn al verstuurd naar DjFrankie ondertussen. Opvallend is wel dat er veel minder geschreven lijkt te zijn dan vorige edities... 't was in elk geval lastiger om van zoveel mogelijk verschillende deelnemers quotes te verzamelen.

Gelukkig redde deric raven zowat de meubels door over elk nummer telkens een half opstel te schrijven

In het zicht van de finale-haven zijn mijn 2 laatste nominaties helaas gestrand...

Lijstje verstuurd

Onder de nummers die niet in de finale staan (wil niets verraden) zaten voor mij iig deze mooie ontdekkingen: Purling Hiss, Filthy Boy, Devastations, Octopus Project, Guerre Froide, Phèdre, Montgolfier Brothers, Soror Dolorosa, Karin Park, 17 Hippies, Birth of Joy, ... ben er nog een paar vergeten te noemen. Dus nominators daarvan: bedankt

Helemaal met jouw eens Sokra .De meeste door jouw vermelde bands hadden van mij wel in de finale mogen staan.

2MY schreef:
Opvallend is wel dat er veel minder geschreven lijkt te zijn dan vorige edities... 't was in elk geval lastiger om van zoveel mogelijk verschillende deelnemers quotes te verzamelen.

Mijn werkomstandigheden zijn dusdanig veranderd dat bij mij helaas de tijd ontbrak om mijn keuzes toe te lichten.Dat zal bij de volgende editie niet anders zijn.Mijn andere favoriete topic: de MuMeladder ben ik praktisch helemaal niet aan toe gekomen.

Ook waren er nummers die goed leken en in de volgende ronde toch niet zo goed waren.
En natuurlijk andersom. En mijn nominaties behoorde tot de laagste 3 in de ranglijst na 1e ronde die nu de finale hebben bereikt. (50 en 87).
Ik weet nu wel aardig wat wel en niet in dit forum genomineerd moet worden.
Ook diverse albums in bezit n.a.v. dit topic inmiddels.

DjFrankie (moderator)
15 lijsten nu verwerkt

En, spannend bovenin?

Spannend voor plek 2 waarschijnlijk

DjFrankie (moderator)
deric raven schreef:
En, spannend bovenin?

Geen idee, tel ik pas vanavond bij elkaar, voor mijn eigen spanning

Mijn voorspelling:

1. Linea Aspera
2. Still Corners
3. Skeletal Family

16. Ummagma

Ik verwacht The Hundred in the Hands bij de Top 3.
Ummagma verwacht ik ook ergens onderaan.

The Hundred in the Hands zou ik op 4 gezet hebben Zowel leuk voor '80s-liefhebbers als popliefhebbers.

Ik hoop overigens dat ik er faliekant naast zit, want verrassingen zijn altijd leuk.

stoepkrijt schreef:
The Hundred in the Hands zou ik op 4 gezet hebben Zowel leuk voor '80s-liefhebbers als popliefhebbers.

Daar reken ik mezelf wel toe, maar bij mij gaat dit nummer niet echt scoren. Doe in dezelfde stijl dan maar Haerts, MØ, St. Lucia, etc.

Ben nog maar net naar de finalenummers aan het luisteren en er zit al 1 hele mooie ontdekking bij.

Verder heb ik nog 8 ontdekkingen gedaan die de finale helaas niet gehaald hebben (had best gemogen ipv Hundred in their Hands, Still Corners of The Skeletal Family).

Bert Jansch feat. Hope Sandoval - All This Remains 8,5
Egyptrixx – Chrysalis Records 8,5
Carl Hancock Rux - Lamentations 8,5
Sa Dingding – Capricorn 8,5
Robyn Hitchcock - Cathedral 8
Nine Black Alps - Unsatisfied 8
Tall Dwarfs - The Brain That Wouldn't Die - 8
Guerre Froide - Demain Berlin 8

herman schreef:
(quote)

Daar reken ik mezelf wel toe, maar bij mij gaat dit nummer niet echt scoren. Doe in dezelfde stijl dan maar Haerts, MØ, St. Lucia, etc.
De eerste referentie die in mij opkwam was Dum Dum Girls. Die vind je toch wel leuk?
MØ zou ik niet tot dezelfde stijl willen rekenen, maar Haerts is wel een aardige vergelijking.

Dum Dum Girls is ook leuk inderdaad.
Bij herbeluistering vind ik MØ toch ook wel een flinke scheut 80s hebben, maar dat nummer heeft muzikaal nog wel wat meer te bieden. Heb dat nummer vorig jaar vaak tegelijk gedraaid met Haerts, vandaar misschien de associatie.

The Hundred in the Hands haalt bij mij niet de Top 3, maar ik verwacht dat deze gemiddeld het goed gaat doen.

Ik wil ook nog stemmen. Tot 20:00 de tijd toch DjFrankie?

DjFrankie (moderator)
Rond 19.00 einde lijstjes , om 20.00 begint ik met de uitslag.
Papartis en Svendra hebben ook nog geen lijstje ingeleverd

herman schreef:
Guerre Froide - Demain Berlin 8
Ik kan mij herinneren dat jij ook een bewonderaar bent/was van Arjen Grolleman. Dit bleek 1 van zijn favoriete nummers te zijn en werd veel gedraaid op Kink na zijn overlijden.

Wellicht weet je het nummer dan nog meer te waarderen.

Ingezonden, mooie finale. Maar 1 nummer waarvan het echt opmerkelijk is dat hij ontbreekt en dat is Wolf Alice - Bros.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:10 uur

geplaatst: vandaag om 17:10 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.