Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152 #2
zoeken in:
0
geplaatst: 26 juni 2014, 18:50 uur
Babybird vind ik ook wel een opvallend gemis.
Ah dat wist ik niet inderdaad. Zal het nummer nog eens draaien.
Het kwartje bij Skeletal Family is hier inmiddels gevallen. Vette plaat!
Sunderland schreef:
Wellicht weet je het nummer dan nog meer te waarderen.
(quote)
Ik kan mij herinneren dat jij ook een bewonderaar bent/was van Arjen Grolleman. Dit bleek 1 van zijn favoriete nummers te zijn en werd veel gedraaid op Kink na zijn overlijden. Wellicht weet je het nummer dan nog meer te waarderen.
Ah dat wist ik niet inderdaad. Zal het nummer nog eens draaien.

Het kwartje bij Skeletal Family is hier inmiddels gevallen. Vette plaat!
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 26 juni 2014, 19:32 uur
De uitslag is bij mij nu bekend, inzending dus gesloten.
Tot over een klein half uurtje.
Tot over een klein half uurtje.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 26 juni 2014, 20:02 uur
http://www.greenpeace.org/international/Global/international/artwork/climate/2012/Greener%20Guide/16_rim.jpg
Midas Fall - Low genomineerd door Papartis 134 punten
Nummer 1: van niemand
Nummer laatst : ook van niemand
Midas Fall - Low
Midas Fall - Low genomineerd door Papartis 134 punten
Nummer 1: van niemand
Nummer laatst : ook van niemand
Midas Fall - Low
herman schreef:
Soort Within Temptation meets Explosions in the Sky. Je hebt tegenwoordig 1001 van dit soort bandjes, maar dit klinkt zeker niet verkeerd.
Soort Within Temptation meets Explosions in the Sky. Je hebt tegenwoordig 1001 van dit soort bandjes, maar dit klinkt zeker niet verkeerd.
kemm schreef:
Dit dreigt de hele tijd in vreselijke gothherrie uit te draaien, maar het bijt gelukkig op z’n tanden. De dreiging en de flarden die er toch doorkomen geven een mooie spanning aan het nummer. Aanhoorbaar, en zelfs meer dan dat.
Dit dreigt de hele tijd in vreselijke gothherrie uit te draaien, maar het bijt gelukkig op z’n tanden. De dreiging en de flarden die er toch doorkomen geven een mooie spanning aan het nummer. Aanhoorbaar, en zelfs meer dan dat.
deric raven schreef:
Dit heeft veel weg van Sharon den Adel van Within Temptation. Gaat goed samen met die elektronische geluiden en het pianospel. Ik ben hier zeker een liefhebber van. De muziek heeft ook wel wat weg van Soulsavers.
Dit heeft veel weg van Sharon den Adel van Within Temptation. Gaat goed samen met die elektronische geluiden en het pianospel. Ik ben hier zeker een liefhebber van. De muziek heeft ook wel wat weg van Soulsavers.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 26 juni 2014, 20:07 uur
https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcT5JWgNHQTsgmKiicjOJsqU6AFdnxtSl2knr3xr5Zm4LiBy6ej4
Reigns - The Diagram genomineerd door Papartis 140 punten
Nummer 1 van niemand
Nummer laatst van dynamo d Bardt1980 BuzzLightyear en 11iS
Reigns - The Diagram
Reigns - The Diagram genomineerd door Papartis 140 punten
Nummer 1 van niemand
Nummer laatst van dynamo d Bardt1980 BuzzLightyear en 11iS
Reigns - The Diagram
DjFrankie schreef:
Dreigende onderhuidse spanning in dit nummer X-files tafarelen zie ik voor me.
Dreigende onderhuidse spanning in dit nummer X-files tafarelen zie ik voor me.
Aroentje schreef:
Het is hiervoor dat iemand meedoet aan deze ladder, leuke ontdekkingen doen. Voor inventief, onderhoudend elektronica gepingel ben ik altijd te vinden. De zakelijke stem geeft er nog zo’n extra sfeertje aan dat ik enkel met het Engelse woord “eerie” (dat als spookachtig wordt vertaald) kan aanduiden.
Het is hiervoor dat iemand meedoet aan deze ladder, leuke ontdekkingen doen. Voor inventief, onderhoudend elektronica gepingel ben ik altijd te vinden. De zakelijke stem geeft er nog zo’n extra sfeertje aan dat ik enkel met het Engelse woord “eerie” (dat als spookachtig wordt vertaald) kan aanduiden.
Bardt1980 schreef:
Interessante blend van verschillende geluiden zonder dat het geforceerd aandoet. Had misschien wel iets spannender gemogen naar het einde toe.
Interessante blend van verschillende geluiden zonder dat het geforceerd aandoet. Had misschien wel iets spannender gemogen naar het einde toe.
Papartis schreef:
echt weer een love hate nummer. I love it.
echt weer een love hate nummer. I love it.
vleertje schreef:
Wow wat een heel erg fijn nummer dit. Mooi dromerig beetje Air maar dan toch anders. Spaced heerlijk weg wil ik wel meer van horen.
Wow wat een heel erg fijn nummer dit. Mooi dromerig beetje Air maar dan toch anders. Spaced heerlijk weg wil ik wel meer van horen.
dynamo d schreef:
niet bijzonder
niet bijzonder
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 26 juni 2014, 20:12 uur
https://lh3.ggpht.com/TaSUb-G4zoFLymePpLIMol5qXyr2LMYzgI571qA-yOENPJo0r8BHtrLWwKsYIbyiBZI=w300
World's End Girlfriend - Les Enfants du Paradis genomineerd door Bardt1980 142 punten
Nummer 1 van Aroentje en stoepkrijt
Nummer laatst van herman
World's End Girlfriend - Les Enfants du Paradis
World's End Girlfriend - Les Enfants du Paradis genomineerd door Bardt1980 142 punten
Nummer 1 van Aroentje en stoepkrijt
Nummer laatst van herman
World's End Girlfriend - Les Enfants du Paradis
DjFrankie schreef:
Mengelmoes van allerlei stijlen door elkaar, niet helemaal briljant, maar deze instrumental kan ik beter hebben al is het wel wat chaotisch.
Mengelmoes van allerlei stijlen door elkaar, niet helemaal briljant, maar deze instrumental kan ik beter hebben al is het wel wat chaotisch.
2MY schreef:
Een indrukwekkende introductie tot de muziekgeschiedenis van de laatste decennia. Schitterende collage.
Een indrukwekkende introductie tot de muziekgeschiedenis van de laatste decennia. Schitterende collage.
11iS schreef:
Cocktail van misschien een beetje te veel, toch met plezier de bodem weten te bereiken.
Cocktail van misschien een beetje te veel, toch met plezier de bodem weten te bereiken.
deric raven schreef:
Ik verwacht na de mooie spannende opbouw dat het uiteindelijk ergens naar leidt. Helaas blijft dit als een overspannen Tom Tom die de weg kwijt is steeds weer hetzelfde rondje rijden, zonder bij de juiste eindbestemming aan te komen. Jammer, want het begon wel allemaal veelbelovend.
Ik verwacht na de mooie spannende opbouw dat het uiteindelijk ergens naar leidt. Helaas blijft dit als een overspannen Tom Tom die de weg kwijt is steeds weer hetzelfde rondje rijden, zonder bij de juiste eindbestemming aan te komen. Jammer, want het begon wel allemaal veelbelovend.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 26 juni 2014, 20:16 uur
http://www.clker.com/cliparts/6/Y/s/E/K/Q/red-rounded-with-number-13-md.png
James - She's A Star genomineerd door 11iS 146 punten
Nummer 1 van 11iS en BuzzLightyear
Nummer laatst van wibro vleertje Gretz yeahyeahyeah Sunderland
James - She's a star
James - She's A Star genomineerd door 11iS 146 punten
Nummer 1 van 11iS en BuzzLightyear
Nummer laatst van wibro vleertje Gretz yeahyeahyeah Sunderland
James - She's a star
DjFrankie schreef:
Bekende band natuurlijk prima popsong met goeie zanger.
Bekende band natuurlijk prima popsong met goeie zanger.
Sunderland schreef:
De enkele nummers van James die ik ken kunnen mij maar niet pakken. Deze evenmin. Veilig tussen de lijntjes en daarmee kleurloos.
De enkele nummers van James die ik ken kunnen mij maar niet pakken. Deze evenmin. Veilig tussen de lijntjes en daarmee kleurloos.
11iS schreef:
Sterke track uit het tweede leven van een van de navigators van de Madchester.
Sterke track uit het tweede leven van een van de navigators van de Madchester.
deric raven schreef:
James heeft het vermogen om de perfecte popliedjes te maken. Born of Frustration en Sit Down vind ik geweldig. Dit nodigt weer eens uit om een verzamelaar van ze op te zetten, en het album Whiplash aan te schaffen als ik deze ergens zie liggen. Deze past prima in het rijtje tussen eerder genoemde nummers.
James heeft het vermogen om de perfecte popliedjes te maken. Born of Frustration en Sit Down vind ik geweldig. Dit nodigt weer eens uit om een verzamelaar van ze op te zetten, en het album Whiplash aan te schaffen als ik deze ergens zie liggen. Deze past prima in het rijtje tussen eerder genoemde nummers.
dynamo d schreef:
lekker nummer
lekker nummer
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 26 juni 2014, 20:19 uur
http://blogs.publishersweekly.com/blogs/beyondherbook/wp-content/uploads/2012/12/12heart.jpg
Ummagma - BFD genomineerd door stoepkrijt 151 punten
Nummer 1 van niemand
Nummer laatst van deric raven en DjFrankie
Ummagma – BFD
Ummagma - BFD genomineerd door stoepkrijt 151 punten
Nummer 1 van niemand
Nummer laatst van deric raven en DjFrankie
Ummagma – BFD
DjFrankie schreef:
Zeer vreemd nummer. Weet hier niet zo goed raad mee, vind het niet slecht maar spreekt me ook niet helemaal aan.
Zeer vreemd nummer. Weet hier niet zo goed raad mee, vind het niet slecht maar spreekt me ook niet helemaal aan.
Aroentje schreef:
Toffe, originele electronische stem. Ik vind de stem niet overtuigend genoeg om echt een topsong te zijn.
Toffe, originele electronische stem. Ik vind de stem niet overtuigend genoeg om echt een topsong te zijn.
kemm schreef:
Wat begint als tegendraadse electro-tuut-jazz ontaardt in een organische samenloop van mens, muziek en geluid. De achtergrond in de hoofdrol, erg mooi om te horen!
Wat begint als tegendraadse electro-tuut-jazz ontaardt in een organische samenloop van mens, muziek en geluid. De achtergrond in de hoofdrol, erg mooi om te horen!
dynamo d schreef:
apart en een groeinummer
apart en een groeinummer
vleertje schreef:
Dit zit echt geweldig in elkaar zeg. Bijzonder nummer.
Dit zit echt geweldig in elkaar zeg. Bijzonder nummer.
deric raven schreef:
Het begin vind ik nog wel prima, die praatzang a la Fun Lovin’ Criminals, maar bij die hogere zang haak ik snel af.
Het begin vind ik nog wel prima, die praatzang a la Fun Lovin’ Criminals, maar bij die hogere zang haak ik snel af.
0
geplaatst: 26 juni 2014, 20:21 uur
James had ik niet zo laag verwacht. Die werd zo bewierookt door velen gedurende de competitie.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 26 juni 2014, 20:23 uur
http://twistynoodle.com/media/img/r/number-eleven/11-11-11-11-11-11/11-11-11-11-11-11_worksheet_jpg_468x609_q85.jpg
MØ - Waste of Time genomineerd door Gretz 156 punten
Nummer 1 van Gretz en herman
Nummer laatst van the viking Salvadore sokra en 2MY
MØ - Waste of Time
MØ - Waste of Time genomineerd door Gretz 156 punten
Nummer 1 van Gretz en herman
Nummer laatst van the viking Salvadore sokra en 2MY
MØ - Waste of Time
Sunderland schreef:
Ik heb een beetje moeite met dit soort muziek. Veel bandjes die zich met deze stijl bezighouden maar aan het eind van het nummer ben ik het al weer kwijt. Komt ook door het gemis aan melodie. Ergo niet vervelend om naar te luisteren.
Ik heb een beetje moeite met dit soort muziek. Veel bandjes die zich met deze stijl bezighouden maar aan het eind van het nummer ben ik het al weer kwijt. Komt ook door het gemis aan melodie. Ergo niet vervelend om naar te luisteren.
2MY schreef:
De zangeres is wel heel erg 'gecast' om modern-hip te zijn, edoch het nummer kan me wel degelijk vasthouden. Boeiende structuur, houdt de aandacht er voortdurend bij. Alleen klinkt die zangeres alsof het doelpubliek "15-jarige pubers" is ofzo. Maar omdat er ergens in mij nog een 15-jarige puber schuilt (volgens mij zie ik daar zo van die schattige dons op m'n bovenlip doorkomen) kan hier nog wel een punt vanaf.
De zangeres is wel heel erg 'gecast' om modern-hip te zijn, edoch het nummer kan me wel degelijk vasthouden. Boeiende structuur, houdt de aandacht er voortdurend bij. Alleen klinkt die zangeres alsof het doelpubliek "15-jarige pubers" is ofzo. Maar omdat er ergens in mij nog een 15-jarige puber schuilt (volgens mij zie ik daar zo van die schattige dons op m'n bovenlip doorkomen) kan hier nog wel een punt vanaf.
El Ninjo schreef:
Leuk aanstekelijk nummer maar wel een zangeres die ik vrees ik niet te lang moet horen want dan gaat haar stemgeluid me denk ik tegenstaan.
Leuk aanstekelijk nummer maar wel een zangeres die ik vrees ik niet te lang moet horen want dan gaat haar stemgeluid me denk ik tegenstaan.
Bardt1980 schreef:
Moet een beetje aan een optreden denken van AKS & Selah Sue die ik een tijdje geleden gezien heb. Toch is het niet helemaal te vergelijken. Het zal de verfijnde mix van beats, gitaren en samples wel zijn. Mij bevalt het in ieder geval zeer goed!
Moet een beetje aan een optreden denken van AKS & Selah Sue die ik een tijdje geleden gezien heb. Toch is het niet helemaal te vergelijken. Het zal de verfijnde mix van beats, gitaren en samples wel zijn. Mij bevalt het in ieder geval zeer goed!
Papartis schreef:
fris en fruitig
fris en fruitig
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 26 juni 2014, 20:26 uur
http://www.leerdam.nl/plaat.php?fileid=37035&f=2a076d898ce6aa084cd3c0477c60dd0a2d1b632efd7680f4120deadf9eeb7e49b39998d8166b87068613951b595f8e1379c5d4a418087903fba8d3b578494420
Lanterns On The Lake - Another Tale From Another English Town genomineerd door DjFrankie
160 punten
Nummer 1 van niemand
Nummer laatst van stoepkrijt
Lanterns On The Lake - Another Tale From Another English Town
Lanterns On The Lake - Another Tale From Another English Town genomineerd door DjFrankie
160 punten
Nummer 1 van niemand
Nummer laatst van stoepkrijt
Lanterns On The Lake - Another Tale From Another English Town
11iS schreef:
Mooie zang en muzikale onderbouwing, sfeervol ook.
Mooie zang en muzikale onderbouwing, sfeervol ook.
2MY schreef:
Na 3 begonnen beluisterbeurten leg ik me er maar voorlopig bij neer dat het nummer me niet volledig kan vasthouden: elke keer is het plots gedaan en besef ik dat ik niet meer weet wat ik nu eigenlijk heb beluisterd. Storend is het alvast niet.
Na 3 begonnen beluisterbeurten leg ik me er maar voorlopig bij neer dat het nummer me niet volledig kan vasthouden: elke keer is het plots gedaan en besef ik dat ik niet meer weet wat ik nu eigenlijk heb beluisterd. Storend is het alvast niet.
sokra schreef:
Golvende dreampop. Benieuwd naar meer van deze band.
Golvende dreampop. Benieuwd naar meer van deze band.
deric raven schreef:
Dit heeft datzelfde sfeervolle gevoel wat de band Mister and Mississippi ook heeft. De zang is dan wel anders, de muziek vind ik wel te vergelijken. Mooi met die rustige passages tussendoor, en dan vervolgens deze weer in stukjes opbouwen. Knap als je dat kunt.
Dit heeft datzelfde sfeervolle gevoel wat de band Mister and Mississippi ook heeft. De zang is dan wel anders, de muziek vind ik wel te vergelijken. Mooi met die rustige passages tussendoor, en dan vervolgens deze weer in stukjes opbouwen. Knap als je dat kunt.
dynamo d schreef:
mystiek, klinkt goed
mystiek, klinkt goed
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 26 juni 2014, 20:30 uur
http://www.wpclipart.com/signs_symbol/alphabets_numbers/gold/gold_number_9.png
Shed Seven - Dolphin genomineerd door deric raven 163 punten
Nummer 1 van 2MY
Nummer laatst van niemand
Shed Seven -– Dolphin
Shed Seven - Dolphin genomineerd door deric raven 163 punten
Nummer 1 van 2MY
Shed Seven -– Dolphin
kemm schreef:
Meteen heerlijk stuwende percussie en een duistere Mickey-pyjama, helaas ook meteen overstemd door een geluidsmuur en duistere natuurbeelden.
Meteen heerlijk stuwende percussie en een duistere Mickey-pyjama, helaas ook meteen overstemd door een geluidsmuur en duistere natuurbeelden.
stoepkrijt schreef:
Erg prettige rock, niet te poppy, lekker uptempo en zelfs een tikkeltje funky. Dit nummer wil ik absoluut nog vaker horen.
Erg prettige rock, niet te poppy, lekker uptempo en zelfs een tikkeltje funky. Dit nummer wil ik absoluut nog vaker horen.
Sunderland schreef:
een prima rocksong uit het madchester tijdperk en het doet niet onder voor de bands die toen wel boven zijn komen drijven. Lekker tempo en dat krijgt bij mij iets meer voorrang boven een mooie popsong. Toch vind ik een vrouwenstem bij dit soort muziek net iets lekkerder...
een prima rocksong uit het madchester tijdperk en het doet niet onder voor de bands die toen wel boven zijn komen drijven. Lekker tempo en dat krijgt bij mij iets meer voorrang boven een mooie popsong. Toch vind ik een vrouwenstem bij dit soort muziek net iets lekkerder...
El Ninjo schreef:
Happy Mondays meet Charlatans maar dan net allemaal wat minder en niet onderscheidend genoeg.
Happy Mondays meet Charlatans maar dan net allemaal wat minder en niet onderscheidend genoeg.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 26 juni 2014, 20:33 uur
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/50/Playing_card_heart_8.svg
Popundret - Shiver Gone genomineerd door remcodulac 164 punten
Nummer 1 van remcodulac
Popundret - Shiver Gone
Popundret - Shiver Gone genomineerd door remcodulac 164 punten
Nummer 1 van remcodulac
Popundret - Shiver Gone
Svendra schreef:
Opnieuw een simpel nummer. Wel vrolijk en voldoende kort.
Opnieuw een simpel nummer. Wel vrolijk en voldoende kort.
stoepkrijt schreef:
Vergelijkingen met The Smiths zijn erg riskant (dat legt de verwachtingen zo hoog), maar dit nummer heeft er gewoon veel van weg. Ontzettend aanstekelijke poprock, waarop ik weinig kan aanmerken. Buiten dan het feit dat ik het een beetje simpel vind.
Vergelijkingen met The Smiths zijn erg riskant (dat legt de verwachtingen zo hoog), maar dit nummer heeft er gewoon veel van weg. Ontzettend aanstekelijke poprock, waarop ik weinig kan aanmerken. Buiten dan het feit dat ik het een beetje simpel vind.
kemm schreef:
Nogal een abrupt nummer, dat wel fijn voorbij stuitert, maar nergens echt zijn gezicht laat zien. Dat hoge stemmetje op het eind laat dan weer iets te veel van het goede zien.
Nogal een abrupt nummer, dat wel fijn voorbij stuitert, maar nergens echt zijn gezicht laat zien. Dat hoge stemmetje op het eind laat dan weer iets te veel van het goede zien.
DjFrankie schreef:
Vrolijke popsong niks mis mee, ook geen blijver wordt je gewoon blij van
Vrolijke popsong niks mis mee, ook geen blijver wordt je gewoon blij van
vleertje schreef:
Ik snap de vergelijking met Smiths prima het gitaartje de stem. Maar het kan toch niet tippen aan Morisseys getormenteerde zang en ook Johnny Marr is van een andere klasse. Blijft over een fijn catchy lied maar niet bijzonder.
Ik snap de vergelijking met Smiths prima het gitaartje de stem. Maar het kan toch niet tippen aan Morisseys getormenteerde zang en ook Johnny Marr is van een andere klasse. Blijft over een fijn catchy lied maar niet bijzonder.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 26 juni 2014, 20:37 uur
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQ4YxkiZJfSPT0uWYSewWTxThO61c-wdHLasaaxQSQ7ENRvTcHheA
Highasakite - Indian Summer genomineerd door DjFrankie 167 punten
Nummer 1 van niemand
Highasakite - Indian Summer
Highasakite - Indian Summer genomineerd door DjFrankie 167 punten
Nummer 1 van niemand
Highasakite - Indian Summer
Fathead schreef:
Poeh, mooi plaatje. Popmuziek met keukengerei - ik ben gelukkig met een lepel en pan...
Poeh, mooi plaatje. Popmuziek met keukengerei - ik ben gelukkig met een lepel en pan...
2MY schreef:
Mooi 'open' geluid, heldere zang. Het nummer zelf zou dan weer uit de catalogus van the Kelly Family kunnen komen, maar in deze uitvoering vind ik het prima
Mooi 'open' geluid, heldere zang. Het nummer zelf zou dan weer uit de catalogus van the Kelly Family kunnen komen, maar in deze uitvoering vind ik het prima
Papartis schreef:
lekker nummer, leuke band goede ontdekking.
lekker nummer, leuke band goede ontdekking.
DjFrankie schreef:
Mooie stem deze zangeres, pakkende melodie goeie popsong
Mooie stem deze zangeres, pakkende melodie goeie popsong
deric raven schreef:
Indian Summer is volgens mij zoiets als een zonnige herfstdag. Het klinkt in ieder geval wel mooier dan een mooie herfstdag. Ademt dit lied die sfeer? Jazeker, haal allemaal maar de pannen en potjes uit de keukenkasten, en ga gezellig met het gezin in de tuin op die voorwerpen rammen. Dat de buren lichtelijk geïrriteerd raken, omdat ze rustig van deze mooie dag willen genieten heb je gewoon schijt aan. Dan maar volgend jaar een hogere schutting bouwen.
Indian Summer is volgens mij zoiets als een zonnige herfstdag. Het klinkt in ieder geval wel mooier dan een mooie herfstdag. Ademt dit lied die sfeer? Jazeker, haal allemaal maar de pannen en potjes uit de keukenkasten, en ga gezellig met het gezin in de tuin op die voorwerpen rammen. Dat de buren lichtelijk geïrriteerd raken, omdat ze rustig van deze mooie dag willen genieten heb je gewoon schijt aan. Dan maar volgend jaar een hogere schutting bouwen.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 26 juni 2014, 20:41 uur
http://733aa72b4c2477d579ab-7051039331d46159a29942a51cf615d4.r68.cf3.rackcdn.com/products/PRODUCT_BALLOONS_Number_6_Balloon_large.jpg
Findlay - Off & On genomineerd door Sunderland 177 punten
Nummer 1 van Justus18 en Sunderland
Nummer laatst van Aroentje en remcodulac
Findlay - Off & On
Findlay - Off & On genomineerd door Sunderland 177 punten
Nummer 1 van Justus18 en Sunderland
Nummer laatst van Aroentje en remcodulac
Findlay - Off & On
Bardt1980 schreef:
Lekker hoor! Rauw en thrashy, just the way I like it. Doet op sommige momenten nog het meeste denken aan the White Stripes .
Lekker hoor! Rauw en thrashy, just the way I like it. Doet op sommige momenten nog het meeste denken aan the White Stripes .
Sunderland schreef:
Ik heb een zwak voor Natalie Findlay. 22 jaar, het figuur van een breinaald en een strot waar je als volwassen man bang van wordt. Heerlijk melodieuze rock wat ik nog het meest wil vergelijken met Wolfmother. Wellicht omdat haar debuutsingle Your Sister veel op Woman lijkt. Het wachten is op het debuutalbum van dit natuurtalentje, afgaande op het feit dat ze zonder moeite haar concert vorig jaar op London Calling begon met een a-capella-nummer. Live erg goed met prima band!
Ik heb een zwak voor Natalie Findlay. 22 jaar, het figuur van een breinaald en een strot waar je als volwassen man bang van wordt. Heerlijk melodieuze rock wat ik nog het meest wil vergelijken met Wolfmother. Wellicht omdat haar debuutsingle Your Sister veel op Woman lijkt. Het wachten is op het debuutalbum van dit natuurtalentje, afgaande op het feit dat ze zonder moeite haar concert vorig jaar op London Calling begon met een a-capella-nummer. Live erg goed met prima band!
stoepkrijt schreef:
Maar dit is gaaf! Normaal moet ik niet veel hebben van vuige krachtpatserrock, maar dit nummer klinkt gewoon ontzettend lekker.
Maar dit is gaaf! Normaal moet ik niet veel hebben van vuige krachtpatserrock, maar dit nummer klinkt gewoon ontzettend lekker.
DjFrankie schreef:
Blood Red shoes meets White Stripes, power rock van de bovenste regionen.
Kan zo de ladder in. Finale materiaal.
Blood Red shoes meets White Stripes, power rock van de bovenste regionen.
Kan zo de ladder in. Finale materiaal.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 26 juni 2014, 20:44 uur
http://wijnbloggers.nl/wp-content/uploads/2013/06/meest-gelezen-wijn-artikelen.jpg
Skeletal Family - She Cries Alone genomineerd door vleertje 187 punten
Nummer 1 van niemand
Skeletal Family - She Cries Alone
Skeletal Family - She Cries Alone genomineerd door vleertje 187 punten
Nummer 1 van niemand
Skeletal Family - She Cries Alone
Aroentje schreef:
Leuk donker new wave nummertje waarbij Siouxsie en Joy Division bij mij in de gedachten springen. Niet verrassend genoeg om een echte topper te zijn.
Leuk donker new wave nummertje waarbij Siouxsie en Joy Division bij mij in de gedachten springen. Niet verrassend genoeg om een echte topper te zijn.
the viking schreef:
Niet hun allerbeste nummer wat mij betreft,maar wel een heel leuk nummer
Niet hun allerbeste nummer wat mij betreft,maar wel een heel leuk nummer
Sunderland schreef:
Lekkerder. FIjn tempo, mooie zang en je wordt door het nummer heen getrokken.
Lekkerder. FIjn tempo, mooie zang en je wordt door het nummer heen getrokken.
stoepkrijt schreef:
Dit doet me denken aan Siouxsie and the Banshees, maar dan in alle opzichten wat toegankelijker: De muziek is wat minder donker van aard en de zang is iets minder kil.
Dit doet me denken aan Siouxsie and the Banshees, maar dan in alle opzichten wat toegankelijker: De muziek is wat minder donker van aard en de zang is iets minder kil.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 26 juni 2014, 20:48 uur
https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQvrABxgdglDNdHnqeOs-6lJ4XbvrEgYTOFWLsvM2EbTdP8HGBa-Q
The Hundred in the Hands - 'Sleepwalkers' genomineerd door Salvadore 192 punten
Nummer 1 van wibro en the viking
Nummer laatst van Justus18
The Hundred in the Hands - Sleepwalkers
The Hundred in the Hands - 'Sleepwalkers' genomineerd door Salvadore 192 punten
Nummer 1 van wibro en the viking
Nummer laatst van Justus18
The Hundred in the Hands - Sleepwalkers
DjFrankie schreef:
Oei dit begint al gelijk geweldig, heerlijk nummer heerlijke ontdekking !!
Oei dit begint al gelijk geweldig, heerlijk nummer heerlijke ontdekking !!
stoepkrijt schreef:
De jaren ’80 galmen hier duidelijk na, maar dit klinkt veel frisser en moderner. Een soort Dum Dum Girls, maar dan wat minder pop en meer post-punk.
De jaren ’80 galmen hier duidelijk na, maar dit klinkt veel frisser en moderner. Een soort Dum Dum Girls, maar dan wat minder pop en meer post-punk.
sokra schreef:
Wel een zonnig nummer voor slaapwandelaars, misschien werken ze in de nachtdienst
Wel een zonnig nummer voor slaapwandelaars, misschien werken ze in de nachtdienst
kemm schreef:
Een nummer dat weer aan vanalles en iedereen doet denken, maar wel in een aangename sfeer zit.
Een nummer dat weer aan vanalles en iedereen doet denken, maar wel in een aangename sfeer zit.
deric raven schreef:
Dit klinkt verfrissend, heeft wel het jaren 80 sfeertje, maar dit is nog niet zo oud. Gelukkig wat minder depressief en minder koud als vele bands met een jaren 80 link. Dit is vrolijk en juist heerlijk opbeurend. Beetje net uit de maat springen muziek.
Dit klinkt verfrissend, heeft wel het jaren 80 sfeertje, maar dit is nog niet zo oud. Gelukkig wat minder depressief en minder koud als vele bands met een jaren 80 link. Dit is vrolijk en juist heerlijk opbeurend. Beetje net uit de maat springen muziek.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 26 juni 2014, 20:51 uur
http://www.jan-henk.nl/wp-content/uploads/2011/11/top3.jpg
Linea Aspera - Malarone genomineerd door deric raven 211 punten
Nummer 1 van deric raven sokra en vleertje
Linea Aspera - Malarone
Linea Aspera - Malarone genomineerd door deric raven 211 punten
Nummer 1 van deric raven sokra en vleertje
Linea Aspera - Malarone
DjFrankie schreef:
Lekkere darkwave, ook al bekend, zelfs het eerste bericht hierbij lees ik terug. Mooi Ann Clarke van deze tijd.
Lekkere darkwave, ook al bekend, zelfs het eerste bericht hierbij lees ik terug. Mooi Ann Clarke van deze tijd.
Aroentje schreef:
Nog zo’n lekkere donkere. Het electronische element maakt het voor mij gewoon nog straffer. Zeker het refrein is er boenk op!
Nog zo’n lekkere donkere. Het electronische element maakt het voor mij gewoon nog straffer. Zeker het refrein is er boenk op!
Sunderland schreef:
Zelfde sfeer als voorgaand nummer, maar hier gebeurt iets meer dankzij de synths. Stem is ook wat spannender, waarbij sowieso een vrouwenstem bij mij een pluspunt heeft. Ondanks dat nog steeds geen topper.
Zelfde sfeer als voorgaand nummer, maar hier gebeurt iets meer dankzij de synths. Stem is ook wat spannender, waarbij sowieso een vrouwenstem bij mij een pluspunt heeft. Ondanks dat nog steeds geen topper.
stoepkrijt schreef:
Hun hele debuutalbum staat vol met dit soort snerpende en intimiderende synthklanken. Als ik hier te lang naar luister krijg ik er gewoon een akelig gevoel bij. Ik onderga het maar al te graag.
Hun hele debuutalbum staat vol met dit soort snerpende en intimiderende synthklanken. Als ik hier te lang naar luister krijg ik er gewoon een akelig gevoel bij. Ik onderga het maar al te graag.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 26 juni 2014, 20:54 uur
http://www.illuminantpartners.com/wp-content/uploads/2011/01/number-2-bronze-300x225.png
Still Corners - The Trip genomineerd door stoepkrijt 215 punten
Nummer 1 van DjFrankie en Salvadore
Still Corners - The Trip
Still Corners - The Trip genomineerd door stoepkrijt 215 punten
Nummer 1 van DjFrankie en Salvadore
Still Corners - The Trip
stoepkrijt schreef:
Vaak vind ik dreampop saai, maar Still Corners bewijst dat er uitzonderingen zijn. De gitaar en elektronica klinken opvallend fris en scheppen een mooie sfeer zonder saai of eentonig te klinken. Zonder dat je het merkt bouwt het nummer langzaam op en zwelt de muziek steeds iets aan. In de outro wordt dit wat meer geaccentueerd en dan besef je ineens dat je al midden in de climax zit. Zes minuten vliegen zelden zo snel voorbij.
Vaak vind ik dreampop saai, maar Still Corners bewijst dat er uitzonderingen zijn. De gitaar en elektronica klinken opvallend fris en scheppen een mooie sfeer zonder saai of eentonig te klinken. Zonder dat je het merkt bouwt het nummer langzaam op en zwelt de muziek steeds iets aan. In de outro wordt dit wat meer geaccentueerd en dan besef je ineens dat je al midden in de climax zit. Zes minuten vliegen zelden zo snel voorbij.
herman schreef:
Hier had ik al wel e.e.a. van beluisterd, maar heb er nooit veel aan gevonden. De stem is wel mooi en de muziek is ook aangenaam, maar al met al ook niet echt iets dat boven het maaiveld uitsteekt. Daarvoor mist er toch wel wat spanning.
Hier had ik al wel e.e.a. van beluisterd, maar heb er nooit veel aan gevonden. De stem is wel mooi en de muziek is ook aangenaam, maar al met al ook niet echt iets dat boven het maaiveld uitsteekt. Daarvoor mist er toch wel wat spanning.
deric raven schreef:
Elektronische mix tussen The Cure en Coffee & TV van Blur. Zo kan het dus ook. Pakt mooi uit. Ik verwachtte eigenlijk een instrumentaal nummer, dus die zangeres komt als een mooie aangename verrassing. Heeft ook wel een beetje het koude, kille jaren 80 gevoel, en dat bedoel ik positief.
Elektronische mix tussen The Cure en Coffee & TV van Blur. Zo kan het dus ook. Pakt mooi uit. Ik verwachtte eigenlijk een instrumentaal nummer, dus die zangeres komt als een mooie aangename verrassing. Heeft ook wel een beetje het koude, kille jaren 80 gevoel, en dat bedoel ik positief.
2MY schreef:
Dit soort van pop met een subtiel gitaartje en engelenstemmetje kan me wel bekoren.
Dit soort van pop met een subtiel gitaartje en engelenstemmetje kan me wel bekoren.
dynamo d schreef:
voor mij beetje te weinig kraak aan
voor mij beetje te weinig kraak aan
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 26 juni 2014, 20:58 uur
http://www.gifmania.nl/Gif-Animaties-Geanimeerde-Letters/Beelden-Animaties-Emoticons-Letters/Gifplaatjes-Kleurrijke-Smileys-Letters/Kleurrijke-Smileys-Letters-18127.gif
Mélissa Laveaux - Postman genomineerd door Sunderland 221 punten
Nummer 1 van dynamo d Bardt1980 en yeahyeahyeah
Mélissa Laveaux – Postman
Mélissa Laveaux - Postman genomineerd door Sunderland 221 punten
Nummer 1 van dynamo d Bardt1980 en yeahyeahyeah
Mélissa Laveaux – Postman
deric raven schreef:
Aparte bas, maar wel genoeg om gelijk je aandacht bij het nummer te krijgen. Maxinquaye van Tricky is hier waarschijnlijk wel bekend, daar zorgt een Martina Topley-Bird voor de erotisch getinte inbreng. Mélissa Laveaux heeft dezelfde vibe.
Aparte bas, maar wel genoeg om gelijk je aandacht bij het nummer te krijgen. Maxinquaye van Tricky is hier waarschijnlijk wel bekend, daar zorgt een Martina Topley-Bird voor de erotisch getinte inbreng. Mélissa Laveaux heeft dezelfde vibe.
vleertje schreef:
Lekker etnisch nummer mooie stem en een fijn ritme. Dit kon wel eens hoge ogen gaan gooien deze editie.
Lekker etnisch nummer mooie stem en een fijn ritme. Dit kon wel eens hoge ogen gaan gooien deze editie.
Sunderland schreef:
Het basloopje valt het eerste op samen met het lekkere ritme. De hese stem geeft het ook een extraatje. Hoe minimaal maar toch zo mooi is de achtergrondzang. Minpuntje is wel dat de lengte van het nummer de spanning onderuit kan halen.
Het basloopje valt het eerste op samen met het lekkere ritme. De hese stem geeft het ook een extraatje. Hoe minimaal maar toch zo mooi is de achtergrondzang. Minpuntje is wel dat de lengte van het nummer de spanning onderuit kan halen.
Salvadore schreef:
Kennelijk beleef ik dit nogal anders dan vele anderen, het begint inderdaad interessant met een lekker ritme maar dit gaat me halverwege het nummer al wel behoorlijk vervelen.
Kennelijk beleef ik dit nogal anders dan vele anderen, het begint inderdaad interessant met een lekker ritme maar dit gaat me halverwege het nummer al wel behoorlijk vervelen.
the viking schreef:
Grote verwachtingen gezien de hoge beoordelingen maar daardoor nogal een behoorlijke teleurstelling.Nogal commercieel nummer en het drukke ritme weet mij niet te pakken.
Grote verwachtingen gezien de hoge beoordelingen maar daardoor nogal een behoorlijke teleurstelling.Nogal commercieel nummer en het drukke ritme weet mij niet te pakken.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 26 juni 2014, 21:00 uur
http://1.bp.blogspot.com/-1Ebnzo_8KyA/T6pTfE8OH3I/AAAAAAAAAhQ/DpQ7R5T-Wus/s1600/Smiley-Flowers.jpg voor Peter
Proficiat !!!
En alle deelnemers bedankt maar weer, en 2MY voor de quotes http://zeewaterforum.info/forums/images/smilies/duimpje-omhoog.gif
20 deelnemers stuurde mij een lijstje dank ook daarvoor.
Proficiat !!!
En alle deelnemers bedankt maar weer, en 2MY voor de quotes http://zeewaterforum.info/forums/images/smilies/duimpje-omhoog.gif
20 deelnemers stuurde mij een lijstje dank ook daarvoor.
0
geplaatst: 26 juni 2014, 21:02 uur
Uitstekende nrs 5 t/m 2. De nummer # 1 kan mij niet zo bekoren. Had ook nooit verwacht dat die op nummer 1 zou komen te staan.
In ieder geval bedankt voor de organisatie Frank.
In ieder geval bedankt voor de organisatie Frank.

0
geplaatst: 26 juni 2014, 21:02 uur
Ha, wat leuk!
Melissa ging voortvarend van start maar ze ging vaak moeizaam door de rondes.
0
geplaatst: 26 juni 2014, 21:03 uur
Verrassende winnaar voor mij, die had ik echt niet verwacht.
Daar zal Sunderland toch ook wel van schrikken, maar proficiat met de goede nominatie
Mooie presentatie weer Frank
Daar zal Sunderland toch ook wel van schrikken, maar proficiat met de goede nominatie

Mooie presentatie weer Frank

0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 26 juni 2014, 21:04 uur
Sunderland schreef:
Ha, wat leuk!
Ha, wat leuk!
Stond in de laatste 9 lijstjes 8 keer bij de bovenste 6, begon ook in de finale moeizaam, venijn zat in het staartje.
0
geplaatst: 26 juni 2014, 21:39 uur
Wat een verrassende winnaar, maar wat ben ik er blij mee! Dit nummer is het meest gegroeid van allemaal (en van begin af aan vond ik het eigenlijk al goed) en was lang in de race om mijn nummer 1 te worden.
Jammer dat mijn nummers 1 en 2 het zo matig gedaan hebben (al valt de twaalde plaats van Ummagma me erg mee), maar gelukkig staan mijn nummers 3, 4 en 5 op het podium.
Frank, ontzettend bedankt voor de organisatie van de beste editie van de Alternatieve Top 152 tot nu toe!
Jammer dat mijn nummers 1 en 2 het zo matig gedaan hebben (al valt de twaalde plaats van Ummagma me erg mee), maar gelukkig staan mijn nummers 3, 4 en 5 op het podium.
Frank, ontzettend bedankt voor de organisatie van de beste editie van de Alternatieve Top 152 tot nu toe!
0
geplaatst: 26 juni 2014, 21:42 uur
Dank je wel weer Frank

Valt mij overigens ook op dat James wel erg laag eindigt.
Dit was mijn lijstje:
01. MØ - Waste of Time (9)
02. James - She's a star
03. Findlay - Off & On (8,5)
04. Skeletal Family - She Cries Alone
05. Shed Seven -– Dolphin (7,5)
06. Still Corners - The Trip (7)
07. Linea Aspera - Malarone
08. Lanterns On The Lake - Another Tale From Another English Town
09. Popundret - Shiver Gone (6,5)
10. The Hundred in the Hands - Sleepwalkers
11. Mélissa Laveaux - Postman (6)
12. Ummagma - BFD
13. Reigns - The Diagram (5)
14. Highasakite - Indian Summer
15. Midas Fall - Low
16. World's End Girlfriend - Les Enfants du Paradis (3)

Valt mij overigens ook op dat James wel erg laag eindigt.
Dit was mijn lijstje:
01. MØ - Waste of Time (9)
02. James - She's a star
03. Findlay - Off & On (8,5)
04. Skeletal Family - She Cries Alone
05. Shed Seven -– Dolphin (7,5)
06. Still Corners - The Trip (7)
07. Linea Aspera - Malarone
08. Lanterns On The Lake - Another Tale From Another English Town
09. Popundret - Shiver Gone (6,5)
10. The Hundred in the Hands - Sleepwalkers
11. Mélissa Laveaux - Postman (6)
12. Ummagma - BFD
13. Reigns - The Diagram (5)
14. Highasakite - Indian Summer
15. Midas Fall - Low
16. World's End Girlfriend - Les Enfants du Paradis (3)
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 26 juni 2014, 21:46 uur
Totale eindstand 1 t/m 200
1. Mélissa Laveaux - Postman
2. Still Corners - The Trip
3. Linea Aspera - Malarone
4. The Hundred in the Hands - Sleepwalkers
5. Skeletal Family - She Cries Alone
6. Findlay - Off & On
7. Highasakite - Indian Summer
8. Popundret - Shiver Gone
9. Shed Seven -– Dolphin
10. Lanterns On The Lake - Another Tale From Another English Town
11. MØ - Waste of Time
12. Ummagma - BFD
13. James - She's a star
14. World's End Girlfriend - Les Enfants du Paradis
15. Reigns - The Diagram
16. Midas Fall - Low
17 Stereolab & Nurse with Wound - Simple Headphone Mind
18 Rise And Fall Of A Decade - Mistake
19 Dead Brothers - Closer to You
20 Frankie Rose - Street of Dreams
21 Anita Lane - The world is a Girl
22 Birth of Joy - Make things happen
23 Soror Dolorosa - Autumn Wounds
24 Wolf Alice - Bros
25 Floex - Veronika's Dream
26 Mahogany - Springtime save our country
27 2 Chord Genius - Wet Matches
28 Single Gun Theory - Motherland
29 Motherhead Bug – Zambodia
30 Outside Royalty - Palladium
31 E. Gold - Separate Our Hearts (Passions Remix)
32 Parson Brown - Mexican Standoff
33 17 Hippies - Ton Étrangère
34 Foetus - Time Marches On
35 Lone Wolf - Spies In My Heart
36 Rasmus Walter - Det Stille Angreb
37 She Keeps Bees – Vulture
38 Wild Belle - Keep You
39 Karin Park - Thousand Loaded Gun
40 Teleman - Steam Train Girl
41 Colourmusic - Tog
42 Allo Darlin' - Capricornia
43 Dirtmusic feat. Aminata Wassidje Traorev - La Paix
44 Diorama - Synthesize Me
45 Montgolfier Brothers - Even if my mind can't tell you
46 Jenny Hval - Mephisto is in the Water
47 Bert Jansch feat. Hope Sandoval - All This Remains
48 The Besnard Lakes - People Of The Sticks
49 Junius - Transcend the Ghost
50 Maximum Balloon - If You Return (feat. Little Dragon)
51 The Limiñanas - Salvation
52 Vivid - I Hate You
53 BIM - Stay In My Memory
54 DeLaVega - Surely
55 4 Guys From The Future - You Don't Know What You're Doing
56 Phèdre - Love Ablaze
57 Rosenstolz - Liebe Ist Alles
58 Shivaree - Oh, No
59 Soma Sema - Under Waves
60 Midaircondo - Serenade
61 HaBanot Nechama - So Far / Lihiot
62 Evi Vine - In This Moment
63 Guerre Froide - Demain Berlin
64 Stealing Sheep - Shut Eye
65 Skull Defekts - Peer amid
66 Fugi - Mary, Don’t Take Me On No Bad Trip
67 Q Lazzarus - Goodbye Horses
68 Keren Ann - My Name Is Trouble
69 Clueso - Gewinner
70 Blacklist - Language of the Living Dead
71 The Dear Hunter - Never Forgive, Never Forget
72 Love Is Colder Than Death - Oxeia
73 Damero - Gestern, Morgen
74 Søren Huss - Ambassade
75 Ellen Schoenaerts Kwartet - Ik Doe Heel Erg Mijn Best Mijn Leven Leuk Te Vinden
76 Parson Brown - The Trees That Whisper
77 The Snake Corps - Look East for Eden
78 Electrafixion - Zephyr
79 Daby Touré - Setal
80 Crispy Ambulance - Are you ready?
81 The Wannadies - You and Me Song
82 Juana Molina - Los Hongos de Marosa
83 Tall Dwarfs - The Brain That Wouldn't Die
84 The Flying Tourbillon Orchestra - Strings
85 The Tear Garden - The Running Man
86 La Dispute - Nine
87 The Gits - Guilt Within Your Head
88 Elefant - Lolita
89 HTRK - Synthetik
90 Egyptrixx – Chrysalis Records
91 Robyn Hitchcock -Cathedral
92 Tocotronic - Nach Bahrenfeld im Bus
93 Clann Zú - Words for Snow
94 Fiona Soe Paing - Daymoon Sun
95 Nine Black Alps - Unsatisfied
96 The Octopus Project - The Way Things Go
97 Cursive - The Recluse
98 Devastations - The Saddest Sound
99 Subsonica - Disco Labirinto
100 The Sundays - Summertime
101 Kendra Smith - Aurelia
102 Carl Hancock Rux - Lamentations
103 De Montevert - Skyll På Mig
104 Huggy Bear - Her Jazz
105 The Opium Cartel - Kissing Moon
106 Babybird - You're Gorgeous
107 The Lollipop Shoppe - You Must Be A Witch
108 Baxter Dury - Sister, Sister
109 Sin Alley - Red Hot Texan
110 Sabina - Toujours
111 Salif Keita - Da
112 Filthy Boy - That Life
113 Sa Dingding – Capricorn
114 Ernie K-Doe - A Certain Girl
115 Aura Dione - I Will Love You Monday (365)
116 Close Lobsters - Let's Make Some Plans
117 Lara Saint Paul - So
118 Midlake - Exited But Not Enough
119 Cut Your Hair - Mad Love
120 Laura Nyro - Captain for Dark Mornings
121 Lida Husik - Diamond Day
122 His Name Is Alive – Are We Still Married?
123 Lard - I wanna be a drug sniffing dog
124 At Swim Two Birds - In bed with your best friend
125 Angelico - Good About You
126 The Phoenix Foundation - The Captain
127 Chapelier Fou - Hémisphère Ouest
128 Pam Nestor - Hiding & Seeking (No More)
129 Broken Hands – Alarms
130 Radius & Helena - What Gets In The Way of Trust
131 Thursday - Autumn Leaves Revisited
132 Rialto - Untouchable
133 Fly Moon Royalty - Lemonade
134 Drowners - Long Hair
135 Hannah Cohen - Boy + Angel
136 Floating Me - Sugar
137 De Bossen - Speed Queen
138 Star 69 - I'm Insane
139 Vitamin Z - Circus Ring (We Scream About)
140 Bass Communion – Dwarf Artillery
141 Dewa Budjana - Joged Kahyangan
142 Sea Oleena - Untitled
143 Black Light Dinner Party - Older Together
144 Skinny Puppy - Assimilate
145 Kirsty MacColl - You Just Haven't Earned It ...
146 Catatonia - Road Rage
147 Rival Consoles - Into The Heart I
148 Andy Partridge - I Don't Want To be Here
149 Louis XIV - Air Traffic Control
150 Prdctv - Metropolis (Dan Le Sac Remix)
151 When Mary - Everlasting Colours
152 Cut city – damaged
153 Shirley Ellis - The Clapping Song (Clap Pat Clap Slap)
154 The Muffs - Oh Nina
155 Sponge - Rotting Piñata
156 Random Factor – Broken Mirror (Italo Mix)
157 Rim Banna - Fares Odeh
158 Imani Coppola - Legend of a Cowgirl
159 Jan Delay Oh Jonny
160 AM-FM - You Are the One
161 Robert Wyatt - Maryan
162 Ohio Players - What the Hell
163 Villebråd - Another worthless phrase
164 Casiotone for the Painfully Alone - White Corolla
165 Soapstone - Hoodoo You
166 Summer Camp - Round the Moon
167 Os Mutantes - Caminhante Noturno
168 Bliss - Crash into the Ocean
169 Revelons - Red Hot Woman
170 Márta Sebestyén - Hindi lullabye
171 Maximum Joy - Do It Today
172 Misteur Valaire - Lillehammer
173 The Dream Syndicate - John Coltrane Stereo Blues
174 Momus - I want you but I don't need...
175 Dave Ball ft. Gavin Friday - In Strict Tempo
176 Tenor Saw – Golden Hen
177 Bodychoke - Control
178 Thrice - Talking Trough Glass/We Move Like Swing Sets
179 Meredith Monk ft. Kurtigghiu - Double fiesta (remix)
180 Mark Lane - Who´s really listening?
181 Lacrimosa - Der Letzte Hilfeschrei
182 Miladojka Youneed - Afro Argo
183 L.P. - Good with You/Cling to Me
184 Gong - Iao chant & master builder ...
185 Kleenex - Nice
186 Arto Tuncboyaciyan - Broken arm
187 Godflesh - Ice Nerveshatter
188 cirKus - Fools
189 Sarah - Labyrint
190 Alestorm Keelhauled
191 Meira Asher - Dissect Me Again
192 Van Dyke Parks - An Invitation to Sin
193 Bif Naked - Spaceman
194 Purling Hiss - Purple Hiss
195 Dredg - Kayasuma
196 Unrest - Imperial
197 Imminent Starvation – Lost Highway 45
198 Christiaan Hof - Dit Lichaam Luistert Niet
199 Klaus Nomi - Nomi Song
200 Karel Thiel - De Dronkaard
1. Mélissa Laveaux - Postman
2. Still Corners - The Trip
3. Linea Aspera - Malarone
4. The Hundred in the Hands - Sleepwalkers
5. Skeletal Family - She Cries Alone
6. Findlay - Off & On
7. Highasakite - Indian Summer
8. Popundret - Shiver Gone
9. Shed Seven -– Dolphin
10. Lanterns On The Lake - Another Tale From Another English Town
11. MØ - Waste of Time
12. Ummagma - BFD
13. James - She's a star
14. World's End Girlfriend - Les Enfants du Paradis
15. Reigns - The Diagram
16. Midas Fall - Low
17 Stereolab & Nurse with Wound - Simple Headphone Mind
18 Rise And Fall Of A Decade - Mistake
19 Dead Brothers - Closer to You
20 Frankie Rose - Street of Dreams
21 Anita Lane - The world is a Girl
22 Birth of Joy - Make things happen
23 Soror Dolorosa - Autumn Wounds
24 Wolf Alice - Bros
25 Floex - Veronika's Dream
26 Mahogany - Springtime save our country
27 2 Chord Genius - Wet Matches
28 Single Gun Theory - Motherland
29 Motherhead Bug – Zambodia
30 Outside Royalty - Palladium
31 E. Gold - Separate Our Hearts (Passions Remix)
32 Parson Brown - Mexican Standoff
33 17 Hippies - Ton Étrangère
34 Foetus - Time Marches On
35 Lone Wolf - Spies In My Heart
36 Rasmus Walter - Det Stille Angreb
37 She Keeps Bees – Vulture
38 Wild Belle - Keep You
39 Karin Park - Thousand Loaded Gun
40 Teleman - Steam Train Girl
41 Colourmusic - Tog
42 Allo Darlin' - Capricornia
43 Dirtmusic feat. Aminata Wassidje Traorev - La Paix
44 Diorama - Synthesize Me
45 Montgolfier Brothers - Even if my mind can't tell you
46 Jenny Hval - Mephisto is in the Water
47 Bert Jansch feat. Hope Sandoval - All This Remains
48 The Besnard Lakes - People Of The Sticks
49 Junius - Transcend the Ghost
50 Maximum Balloon - If You Return (feat. Little Dragon)
51 The Limiñanas - Salvation
52 Vivid - I Hate You
53 BIM - Stay In My Memory
54 DeLaVega - Surely
55 4 Guys From The Future - You Don't Know What You're Doing
56 Phèdre - Love Ablaze
57 Rosenstolz - Liebe Ist Alles
58 Shivaree - Oh, No
59 Soma Sema - Under Waves
60 Midaircondo - Serenade
61 HaBanot Nechama - So Far / Lihiot
62 Evi Vine - In This Moment
63 Guerre Froide - Demain Berlin
64 Stealing Sheep - Shut Eye
65 Skull Defekts - Peer amid
66 Fugi - Mary, Don’t Take Me On No Bad Trip
67 Q Lazzarus - Goodbye Horses
68 Keren Ann - My Name Is Trouble
69 Clueso - Gewinner
70 Blacklist - Language of the Living Dead
71 The Dear Hunter - Never Forgive, Never Forget
72 Love Is Colder Than Death - Oxeia
73 Damero - Gestern, Morgen
74 Søren Huss - Ambassade
75 Ellen Schoenaerts Kwartet - Ik Doe Heel Erg Mijn Best Mijn Leven Leuk Te Vinden
76 Parson Brown - The Trees That Whisper
77 The Snake Corps - Look East for Eden
78 Electrafixion - Zephyr
79 Daby Touré - Setal
80 Crispy Ambulance - Are you ready?
81 The Wannadies - You and Me Song
82 Juana Molina - Los Hongos de Marosa
83 Tall Dwarfs - The Brain That Wouldn't Die
84 The Flying Tourbillon Orchestra - Strings
85 The Tear Garden - The Running Man
86 La Dispute - Nine
87 The Gits - Guilt Within Your Head
88 Elefant - Lolita
89 HTRK - Synthetik
90 Egyptrixx – Chrysalis Records
91 Robyn Hitchcock -Cathedral
92 Tocotronic - Nach Bahrenfeld im Bus
93 Clann Zú - Words for Snow
94 Fiona Soe Paing - Daymoon Sun
95 Nine Black Alps - Unsatisfied
96 The Octopus Project - The Way Things Go
97 Cursive - The Recluse
98 Devastations - The Saddest Sound
99 Subsonica - Disco Labirinto
100 The Sundays - Summertime
101 Kendra Smith - Aurelia
102 Carl Hancock Rux - Lamentations
103 De Montevert - Skyll På Mig
104 Huggy Bear - Her Jazz
105 The Opium Cartel - Kissing Moon
106 Babybird - You're Gorgeous
107 The Lollipop Shoppe - You Must Be A Witch
108 Baxter Dury - Sister, Sister
109 Sin Alley - Red Hot Texan
110 Sabina - Toujours
111 Salif Keita - Da
112 Filthy Boy - That Life
113 Sa Dingding – Capricorn
114 Ernie K-Doe - A Certain Girl
115 Aura Dione - I Will Love You Monday (365)
116 Close Lobsters - Let's Make Some Plans
117 Lara Saint Paul - So
118 Midlake - Exited But Not Enough
119 Cut Your Hair - Mad Love
120 Laura Nyro - Captain for Dark Mornings
121 Lida Husik - Diamond Day
122 His Name Is Alive – Are We Still Married?
123 Lard - I wanna be a drug sniffing dog
124 At Swim Two Birds - In bed with your best friend
125 Angelico - Good About You
126 The Phoenix Foundation - The Captain
127 Chapelier Fou - Hémisphère Ouest
128 Pam Nestor - Hiding & Seeking (No More)
129 Broken Hands – Alarms
130 Radius & Helena - What Gets In The Way of Trust
131 Thursday - Autumn Leaves Revisited
132 Rialto - Untouchable
133 Fly Moon Royalty - Lemonade
134 Drowners - Long Hair
135 Hannah Cohen - Boy + Angel
136 Floating Me - Sugar
137 De Bossen - Speed Queen
138 Star 69 - I'm Insane
139 Vitamin Z - Circus Ring (We Scream About)
140 Bass Communion – Dwarf Artillery
141 Dewa Budjana - Joged Kahyangan
142 Sea Oleena - Untitled
143 Black Light Dinner Party - Older Together
144 Skinny Puppy - Assimilate
145 Kirsty MacColl - You Just Haven't Earned It ...
146 Catatonia - Road Rage
147 Rival Consoles - Into The Heart I
148 Andy Partridge - I Don't Want To be Here
149 Louis XIV - Air Traffic Control
150 Prdctv - Metropolis (Dan Le Sac Remix)
151 When Mary - Everlasting Colours
152 Cut city – damaged
153 Shirley Ellis - The Clapping Song (Clap Pat Clap Slap)
154 The Muffs - Oh Nina
155 Sponge - Rotting Piñata
156 Random Factor – Broken Mirror (Italo Mix)
157 Rim Banna - Fares Odeh
158 Imani Coppola - Legend of a Cowgirl
159 Jan Delay Oh Jonny
160 AM-FM - You Are the One
161 Robert Wyatt - Maryan
162 Ohio Players - What the Hell
163 Villebråd - Another worthless phrase
164 Casiotone for the Painfully Alone - White Corolla
165 Soapstone - Hoodoo You
166 Summer Camp - Round the Moon
167 Os Mutantes - Caminhante Noturno
168 Bliss - Crash into the Ocean
169 Revelons - Red Hot Woman
170 Márta Sebestyén - Hindi lullabye
171 Maximum Joy - Do It Today
172 Misteur Valaire - Lillehammer
173 The Dream Syndicate - John Coltrane Stereo Blues
174 Momus - I want you but I don't need...
175 Dave Ball ft. Gavin Friday - In Strict Tempo
176 Tenor Saw – Golden Hen
177 Bodychoke - Control
178 Thrice - Talking Trough Glass/We Move Like Swing Sets
179 Meredith Monk ft. Kurtigghiu - Double fiesta (remix)
180 Mark Lane - Who´s really listening?
181 Lacrimosa - Der Letzte Hilfeschrei
182 Miladojka Youneed - Afro Argo
183 L.P. - Good with You/Cling to Me
184 Gong - Iao chant & master builder ...
185 Kleenex - Nice
186 Arto Tuncboyaciyan - Broken arm
187 Godflesh - Ice Nerveshatter
188 cirKus - Fools
189 Sarah - Labyrint
190 Alestorm Keelhauled
191 Meira Asher - Dissect Me Again
192 Van Dyke Parks - An Invitation to Sin
193 Bif Naked - Spaceman
194 Purling Hiss - Purple Hiss
195 Dredg - Kayasuma
196 Unrest - Imperial