MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Top 20 Wave/(Post)Punk Songs ('79-'81)

zoeken in:
Cured
Top 20 ('79-'81) Wave/(PostPunk)

https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQsrADqoh7K3ZYg-uCYayX62e4cWHn3n1I48lnawXJg45MBJwWV

20. Once In a Lifetime - (Talking Heads) * 20 punten

19. Seeing Out The Angel - (Simple Minds) * 21 punten

18. The Bed's Too Big Without You - (The Police) * 22 punten

17. All My Colours - (Echo & The Bunnymen) * 23 punten

16. Making Plans For Nigel - (XTC) * 23 punten

15. Rejoice - (U2) * 24 punten

14. Fade To Grey - (Visage) * 26 Punten

13. Tomorrow - (U2) * 26 Punten

12. Ashes To Ashes - (David Bowie) * 26 punten

11. Theme For Great Cities - (Simple Minds) *28 Punten

Opvallende noteringen wat mij betreft zijn toch wel The Bed van The Police op 18 (niet daar verwacht) en de 2 noteringen van de October songs van U2. Verder....3 nummers uit '79, 2 uit '80 en dus 5 uit '81.

Hierna de Top 10 en nr. 10 slaat al een gat met de nr. 11 tm 20 hier, wat allemaal binnen de 8 punten zit. Ik verklap al vast dat de het tussen nr. 10 en nr. 4 erg dicht op elkaar weer zit en dus net zo goed andersom had kunnen zijn. De top 3 staat daar weer duidelijk, maar onderling 'los', boven. Maar welke ?

Opvallende noteringen wat mij betreft zijn toch wel The Bed van The Police op 18 (niet daar verwacht) en de 2 noteringen van de October songs van U2. Verder....3 nummers uit '79, 2 uit '80 en dus 5 uit '81.

Had je deze hoger of lager verwacht?

Dat wordt dus dringen voor de Joy Division en Cure nummers in de top 10

Cured
50tracks schreef:
(quote)

Had je deze hoger of lager verwacht?
Minder hoog, misschien afgezien van Rejoice. Ik vind ze wel alle drie goed, maar ik dacht in het deelnemersveld dat ze (wat) lager zouden staan.

Cured
Vanavond presentatie Top 10 !! (na 20.00 uur)

Ben trainen staat het op uitzending gemist?

Cured
neh, die status heeft MM nog niet bereikt

Rudi S schreef:
Ben trainen staat het op uitzending gemist?

Je stelt verkeerde prioriteiten

Het is voor de Olympische Spelen hoor.

Premonition schreef:
Dat wordt dus dringen voor de Joy Division en Cure nummers in de top 10

The Sound zal het ook wel goed doen, verwacht ik

Remain in light zit er ook tussen en ik hoop stiekem dat The Undertones ook nog opduiken.

Cured
Nu ja, ik vind zelf dat er op zijn minst 1,5 verrassing tussen zit .

Ok 3 halve verrassingen, blijven 7 zekerheidjes over
Het is trouwens wel koud om te trainen, oeps ik ben de trainer

Cured
Trainer waarvan ? Curling?

Cured
Nu wel .... ... daar wil ik 'm ook wel eens tussen schuiven

....ehm on-top ik

DjFrankie (moderator)
Al 2 nummers van mijn lijst in de top 20 (Rejoice en Visage) . Verwacht ook een hele hoge notering van Tubeway Army

Cured
10. HERE COMES THE SUMMER - (Undertones) * 34 punten

Daar is 't ie al ! De verrassing van deze top 10 ! Nooit gedacht dat dit korte punkrockertje ook maar in de buurt van de top 10 kon komen, maar gezien het 'geringe' aantal deelnemers, de vele genoemde nummers waren 3 hogere scores voldoende voor een top 10 notering.

Cured
9. MAID OF ORLEANS - (OMD) * 35 punten

Dit nummer is ook met 3 relatief hoge scores erin geslaagd op 9 te komen, één minder en dan was zelfs de top 20 niet in zicht; zo betrekkelijk is het allemaal wel bij de eersten van de top 10...

Cured
8. FAITH - (The Cure) * 36 punten

Het eerste nummer in de top 10 wat ik echt associeer met de wave/post-punk stroming, het sferische donkere titelnummer van het album Faith van The Cure.

DjFrankie (moderator)
Hoop dat er nog meer Cure komt

Cured schreef:
10. HERE COMES THE SUMMER - (Undertones) * 34 punten

Daar is 't ie al ! De verrassing van deze top 10 ! Nooit gedacht dat dit korte punkrockertje ook maar in de buurt van de top 10 kon komen, maar gezien het 'geringe' aantal deelnemers, de vele genoemde nummers waren 3 hogere scores voldoende voor een top 10 notering.

Soory voor het trainingspak , Jippiejajee mijn nummero 1 , beetje laag maar vooruit

Cured
7. THE ETERNAL (Joy Division) * 37 punten

Daar hebben we een JD nummer in de toop 20 en wel op 7, alemaal oveigens dicht opelkaar. Het iis persoonlijk mijn favoriet van Closer .

De video/clip is van de film over Curtis.

Cured
6. ALL CATS ARE GREY - ( The Cure) * 38 punten

Weer een nummer van The Cure en van hetzelfde album als Faith(de song) zelf. Zelf is het ook mijn favoriet en van Faith en zo dachten er ook 2 anderen over.

Cured
Wegens onverwacht bezoek: morgenavond weer na 8- en de top 5! Doe maar eens een gok !

2 x JD, 2 x Sound, en A Forest?

DjFrankie (moderator)
Cured schreef:
6. All Cats Are Grey - ( The Cure) # 38 punten

Weer een nummer van The Cure en van hetzelfde album als Faith(de song) zelf. Zelf is het ook mijn favoriet en van Faith en zo dachten er ook 2 anderen over.

Bam en daar is mijn nummer 1 !!!!!

Cured schreef:
Wegens onverwacht bezoek: morgenavond weer na 8- en de top 5! Doe maar eens een gok !

Ik ga een staatslot kopen, voor deze mooie top, iets van Boy ( I will folow) en dat bos liedje van The Cure en ik hoop nog iets van UP ( New dawn fades , maar Shadow play zal het wel worden) en waar is Remain in Light
Is eigenlijk The Jam ook vergeten, nee toch

Cured
eerder dan verwacht, maar het past me nu: de top 5 !

Gast
geplaatst: vandaag om 14:25 uur

geplaatst: vandaag om 14:25 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.