MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Lied van de Dag #2

zoeken in:
8,8969 voor Tears of a Clown.

01. The Cure - A Forest: 33 stemmen, gemiddeld 8,739 (Zephyr)
02. David Bowie - Space Oddity: 32 stemmen, gemiddeld 8,572 (Gretz)
03. The Beatles - A Day in the Life: 22 stemmen, gemiddeld 8,548 (Etiul)
04. Kanye West - Runaway: 16 stemmen, gemiddeld 8,475 (Gretz)
05. The Modern Lovers - Roadrunner: 19 stemmen, gemiddeld 8,450 (ArthurDZ)
06. New Order - True Faith: 24 stemmen, gemiddeld 8,446 (Johan de Witt)
07. Nick Cave and the Bad Seeds - Jubilee Street: 24 stemmen, gemiddeld 8,400 (Dance Lover)
08. Prince - Sometimes It Snows In April: 15 stemmers, gemiddeld 8,400 (Johnny Marr)
09. Funkadelic - Maggot Brain: 13 stemmers, gemiddeld 8,400 (Titmeister)
10. The Smiths - How Soon Is Now?: 43 stemmen, gemiddeld 8,395 (Edgar18)

11. Prince - Sign 'O' The Times: 27 stemmen, gemiddeld 8.389 (johan de witt)
12. Depeche Mode - Enjoy the Silence: 31 stemmen, gemiddeld 8,387 (aERodynamIC)
13. Tim Buckley - Pleasant Street: 14 stemmen, gemiddeld 8.350 (luigifort)
14. The Smiths - There Is a Light That Never Goes Out: 15 stemmen, gemiddeld 8,344 (ArthurDZ)
15. Sufjan Stevens - John Wayne Gacy, Jr.: 18 stemmen, gemiddeld 8,342 (Edgar18)
16. The Smiths - Bigmouth Strikes Again: 29 stemmen, gemiddeld 8,338 (johan de witt)
17. Elliott Smith - Between the Bars: 11 stemmen, gemiddeld 8,332 (stoepkrijt)
18. Marvin Gaye - What's Going On : 28 stemmen, gemiddeld 8,329 (thelion)
19. The Beach Boys - Good Vibrations: 27 stemmen, gemiddeld 8,315 (Zephyr)
20. Talk Talk - Such a Shame: 27 stemmen, gemiddeld 8,306 (vigil)

21. The Beatles - Eleanor Rigby: 34 stemmen, gemiddeld 8,272 (Edgar18)
22. Radiohead - Street Spirit (Fade Out): 34 stemmen, gemiddeld 8,268 (Johnny Marr)
23. Tame Impala - Let It Happen: 27 stemmen, gemiddeld 8,263 (Edgar18)
24. Dusty Springfield - I Close My Eyes and Count To Ten: 29 stemmen, gemiddeld 8,257 (Zephyr)
25. Songs: Ohia - Lioness: 24 stemmen, gemiddeld 8,250 (Gretz)
26. The Moody Blues - Nights in White Satin: 27 stemmen, gemiddeld 8,243 (Zephyr)
27. The Who - Baba O'Riley: 22 stemmen, gemiddeld 8,239 (Zephyr)
28. Curtis Mayfield - Move On Up: 28 stemmen, gemiddeld 8,236 (Vince vega)
29. David Bowie - Ashes to Ashes: 36 stemmen, gemiddeld 8,235 (Kramer)
30. Bob Dylan - Subterranean Homesick Blues: 26 stemmen, gemiddeld 8.235 (luigifort)

We blijven bij de zwarte muziek:

Bobby Schmurda - Hot Nigga

Waren de bekende nummers op?

Ah ik dacht al, waar blijft Bobby Shmurda in dit topic...

Johnny Marr schreef:
8,8969 voor Tears of a Clown.

Moet ie dan niet op 1 staan?

1 EP met 6 stemmen en een gemiddelde van 2,66. Echt een topper die Schmurda, maar ik sla een dagje over hier.

Ik ken het ook niet, maar qua aantal YouTubeviews - toch ook een graadmeter voor bekendheid - doet dit nummer alvast beter dan 99% van wat hier gepost wordt.

Ik ken het ook niet, maar het was wel een hit in de VS blijkbaar en die views liegen er inderdaad ook niet om.

Hot Nigga" was a commercial success, being certified Platinum in the United States

Wikipedia

Nummer even beluisterd, en echt veel bijzonders hoor ik er niet in.

6,5

Ah leuk! Dit was een enorme hit in de VS, en kwam ook veel langs op hiphopfeestjes. In Nederland is het wel echt onbekend, behalve in een specifieke scene die juist bijzonder weinig overlap heeft met MuMe.

Ik vind het wel een geinig nummer.

7

JoaMuse schreef:
Ik ken het ook niet, maar qua aantal YouTubeviews - toch ook een graadmeter voor bekendheid - doet dit nummer alvast beter dan 99% van wat hier gepost wordt.

Tsja, dit zit in dezelfde hoek als bijv. Rae Sremmurd en Fetty Wap. Mega in Amerika maar totaal onbekend voor de mainstream van Nederland. Neemt niet weg dat er zat mensen in Nederland zijn die hier naar luisteren hoor, ik ken er genoeg. Draai dit op een hiphopfestival (Appelsap, Woo-Hah), en 80% kent het. Maar slechts een heel klein percentage van de bezoekers van zulke festivals komt op MuMe.

Dus ja, bij bekende nummers is het wellicht handig om rekening te houden met het MuMe-publiek. Maar aan de andere kant is dit leuk voor de variatie.

Beat zelf is lekker, maar de rapper en vooral de tekst weinig overtuigend.

5,5

7

Hahaha zieklachen dit. Wel nog een lekker nummer.

herman schreef:
Ah ik dacht al, waar blijft Bobby Shmurda in dit topic...

(quote)

Moet ie dan niet op 1 staan?

Excuses, moest 7,896875 zijn

Krijg over het algemeen hiphop nog wel redelijk mee, maar dit is mij compleet ontgaan. Niet ten onrechte, want zowel qua productie, als qua raps is dit pure middelmaat.

6

Arme Bobby, hier is ie niet populair, en in z'n thuisland ook al niet...

Bobby Shmurda officially sentenced to seven years in prison - factmag.com

Free Shmurda! Ik wil meer van deze straight G-sh*t horen.

6,75 voor Bobby, dat valt nog reuze mee.

01. The Cure - A Forest: 33 stemmen, gemiddeld 8,739 (Zephyr)
02. David Bowie - Space Oddity: 32 stemmen, gemiddeld 8,572 (Gretz)
03. The Beatles - A Day in the Life: 22 stemmen, gemiddeld 8,548 (Etiul)
04. Kanye West - Runaway: 16 stemmen, gemiddeld 8,475 (Gretz)
05. The Modern Lovers - Roadrunner: 19 stemmen, gemiddeld 8,450 (ArthurDZ)
06. New Order - True Faith: 24 stemmen, gemiddeld 8,446 (Johan de Witt)
07. Nick Cave and the Bad Seeds - Jubilee Street: 24 stemmen, gemiddeld 8,400 (Dance Lover)
08. Prince - Sometimes It Snows In April: 15 stemmers, gemiddeld 8,400 (Johnny Marr)
09. Funkadelic - Maggot Brain: 13 stemmers, gemiddeld 8,400 (Titmeister)
10. The Smiths - How Soon Is Now?: 43 stemmen, gemiddeld 8,395 (Edgar18)

11. Prince - Sign 'O' The Times: 27 stemmen, gemiddeld 8.389 (johan de witt)
12. Depeche Mode - Enjoy the Silence: 31 stemmen, gemiddeld 8,387 (aERodynamIC)
13. Tim Buckley - Pleasant Street: 14 stemmen, gemiddeld 8.350 (luigifort)
14. The Smiths - There Is a Light That Never Goes Out: 15 stemmen, gemiddeld 8,344 (ArthurDZ)
15. Sufjan Stevens - John Wayne Gacy, Jr.: 18 stemmen, gemiddeld 8,342 (Edgar18)
16. The Smiths - Bigmouth Strikes Again: 29 stemmen, gemiddeld 8,338 (johan de witt)
17. Elliott Smith - Between the Bars: 11 stemmen, gemiddeld 8,332 (stoepkrijt)
18. Marvin Gaye - What's Going On : 28 stemmen, gemiddeld 8,329 (thelion)
19. The Beach Boys - Good Vibrations: 27 stemmen, gemiddeld 8,315 (Zephyr)
20. Talk Talk - Such a Shame: 27 stemmen, gemiddeld 8,306 (vigil)

21. The Beatles - Eleanor Rigby: 34 stemmen, gemiddeld 8,272 (Edgar18)
22. Radiohead - Street Spirit (Fade Out): 34 stemmen, gemiddeld 8,268 (Johnny Marr)
23. Tame Impala - Let It Happen: 27 stemmen, gemiddeld 8,263 (Edgar18)
24. Dusty Springfield - I Close My Eyes and Count To Ten: 29 stemmen, gemiddeld 8,257 (Zephyr)
25. Songs: Ohia - Lioness: 24 stemmen, gemiddeld 8,250 (Gretz)
26. The Moody Blues - Nights in White Satin: 27 stemmen, gemiddeld 8,243 (Zephyr)
27. The Who - Baba O'Riley: 22 stemmen, gemiddeld 8,239 (Zephyr)
28. Curtis Mayfield - Move On Up: 28 stemmen, gemiddeld 8,236 (Vince vega)
29. David Bowie - Ashes to Ashes: 36 stemmen, gemiddeld 8,235 (Kramer)
30. Bob Dylan - Subterranean Homesick Blues: 26 stemmen, gemiddeld 8.235 (luigifort)

Ik zie dat Justin Timberlake nog nooit is geweest, op een featuring bij 50 Cent na. De man is weliswaar verantwoordelijk voor één van de matigste oorwurmen van dit jaar, maar tien jaar geleden was dat wel anders. Met dank aan Timbaland bracht hij toen o.a. het fantastische SexyBack uit, dat uitgegroeid is tot één van mij favoriete top 40-hits ooit.

Justin Timberlake (ft. Timbaland) - SexyBack

Ik was tien jaar geleden trouwens niet meteen overdonderd. Ik vond het maar een vreemd nummer. Ik vroeg me ook af waarom Justins stem zo raar klonk, haast als een vrouw. Ik vind het nog steeds best wel eigenzinnig voor een top 10-hit, Timbaland was toen echt geweldig bezig.

8

Sterke hit, mooie keuze!

Ik heb Justin Timberlake nooit echt gepruimd en zeker dit nummer doet het niet voor mij.

4,5

5, zwaar overschatte artiest door sommigen

Ik heb er altijd wat moeite mee als mensen een nummer overschat noemen (daarom deed ik ook niet mee aan die overschatte en onderschatte nummers K.O.). Je kan toch niet meer in een lied horen dan er in zit? Als iemand een nummer leuk vindt, vindt die dat toch echt leuk, je kan toch moeilijk zeggen dat die dat nummer fout ervaart of zo.

7,5

7.3 Een van z'n beste songs.

Wat Edgar zegt: 5

Ik heb veeleer het tegenovergestelde dan Arrie. Destijds vond ik het leuk, nu doet het mij niet zoveel meer. Al is dat naar top-40-normen anno 2006 nog te pruimen.

5,5

JoaMuse schreef:
Ik heb er altijd wat moeite mee als mensen een nummer overschat noemen (daarom deed ik ook niet mee aan die overschatte en onderschatte nummers K.O.). Je kan toch niet meer in een lied horen dan er in zit? Als iemand een nummer leuk vindt, vindt die dat toch echt leuk, je kan toch moeilijk zeggen dat die dat nummer fout ervaart of zo.

7,5

Volledig mee eens. Voor mij persoonlijk is dit gewoon een 9,5 waard. Klinkt wellicht overdreven, maar dit behoort absoluut tot mijn favoriete nummers. Overschat ik het dan? Nee, dat is gewoon mijn eigen inschatting, die klopt altijd.

9,5 dus.

De laatste keer dat ik een top 100 maakte, stond ie er niet in, maar bij nader inzien is dat onterecht.

Van zijn topnummers is dit niet zijn beste. Maar ben wel redelijk fan van JT.

8,8

Mijn favoriet is LoveStoned / I Think She Knows.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:44 uur

geplaatst: vandaag om 06:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.