MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Lied van de Dag #2

zoeken in:
10

Beetje doodgedraaid en ze hebben wel 20 betere maar toch...

8

Deze nog niet geweest nee? Vreemd.

9,5

7,5

Niet slecht hoor.

5.5

10

Een van hun vele perfecte nummers

Casartelli (moderator)
Johnny Marr schreef:
Deze nog niet geweest nee? Vreemd.

Het zal wel een van de laatste usual suspects uit de MML-finale zijn.

Enfin, een vrij anoniem nummertje, gevolgd door een instrumentale finale die naar een soort-van-climax toewerkt. Beide delen hebben verder niet al te veel met elkaar te maken. Een kennelijke klassieker voor mensen voor wie echte prog te hoog gegrepen is.

5,8

Bat for Lashes had ik eerst even willen herbeluisteren en daar ben ik niet meer aan toegekomen. Maar het was waarschijnlijk een cijfer erg dicht bij het gemiddelde geworden. In de herinnering minder dan Horse and I en beter dan Daniel en hun meeste andere nummers.

altijd goed voor mijn finale lijstje, dat het dan om 31ste of 32 ste plek gaat doet even niet ter zaken.

3,25

Misterfool
Vigil en Casartelli zijn twee mensen wiens smaak ik regelmatig deel, maar hierbij moet ik het toch echt roerig met ze oneens zijn. Instant Street vind ik een van de mooiste nummers van de jaren 90. Ik heb het album(Ideal Crash) een krappe 2 jaar geleden gekocht en nog steeds zet ik het vaak op.

johannesA
6 je

9,5

Omdat echte prog te hooggegrepen is voor me, blijkbaar.

Casartelli schreef:
Een kennelijke klassieker voor mensen voor wie echte prog te hoog gegrepen is.

Eerder een klassieker voor mensen met een brede smaak, als ik de gegeven cijfers zo zie.

vigil schreef:
altijd goed voor mijn finale lijstje, dat het dan om 31ste of 32 ste plek gaat doet even niet ter zaken.
Prima verwoord! Een zoutloos nummer waarbij ik me steeds weer afvraag wat ik mis daar vele anderen er wel iets in horen.

5

Vond het eerst maar bleekjes vergeleken met een Suds & Soda, maar besef nu dat deze er eigenlijk amper voor moet onderdoen.

9

9,8

Ze hebben nog wel een paar betere anders was het een 10

7.5

Eerste dEUS nummer dat ik leerde kennen, veel gedraaid destijds, nu zit de sleet er wel op.

8

En Laura van Bat for Lashes is dan juist aardig gegroeid bij mij, al blijft Horse and I hun mooiste nummer!

Ik hoor het voor de eerste keer en het laat wat ik van ze ken, Worst Case Scenario, behoorlijk achter zich. Spannende opbouw vooral.

8,2

Casartelli (moderator)
Misterfool schreef:
Vigil en Casartelli zijn twee mensen wiens smaak ik regelmatig deel, maar hierbij moet ik het toch echt roerig met ze oneens zijn. Instant Street vind ik een van de mooiste nummers van de jaren 90.

Het kan niet altijd feest zijn

dEUS is een tamelijk veelzijdig bandje en ze hebben best wat nummers die mij wel aanspreken, zowel in het tegendraadse (Suds & Soda) als in het gevoelige (Sister Dew) segment. Daarnaast ook veel experimenten die voor mij niet zo uit de verf komen... of nummers die gewoon zoutloos (copyright Edgar) zijn, zoals deze. Maar goed, altijd fijn als zoveel mensen er wel plezier aan beleven...

Gast
geplaatst: vandaag om 11:45 uur

geplaatst: vandaag om 11:45 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.