MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Lied van de Dag #2

zoeken in:

JoaMuse schreef:
(quote)
Zijn er minimumquota van nummers die je moet kennen en/of goedvinden voor je je fan van een artiest mag noemen?

Als dat er was lag het in ieder geval wel een stuk hoger dan 50% (waar je ongeveer op komt als je alleen hun laatste 3 albums kent).

Volgens mij verwar je 'fan' met 'liefhebber', Joachim. Fan komt van fanatiek en is dus een fanatieke liefhebber. Iemand die heel ver gaat in zijn liefhebberij en vaak ook juist alles kent. Denk ook aan fans van boybands, die dan alles over de leden weten.

Nou wordt het woord fan vaak niet zo extreem gebruikt, maar als je de helft kent, ben je toch echt niet een fan...

7.3

7.5

Daarnaast is (voor sommigen) een fan juist iemand die er al meteen bij de eerste platen bij was. Zelfs (of juist) als diegene bij het doorbraakalbum afhaakt wegens sellout, kan diegene nog steeds fan worden genoemd (opnieuw door sommigen). Dus 50% was genoeg geweest voor fanheid, als het juist de eerste albums waren geweest in plaats van de laatste
/rockistmodus uit.

Zelf ben ik trouwens niet bepaald een fan, vroeg noch laat. Voor deze een

6

Misterfool
7

7,5

21 stemmers gaven Elbow een 7,040.

Tijd voor een leuk hitje uit vorig decennium:

Sugababes - Freak Like Me

01. The Cure - A Forest: 33 stemmen, gemiddeld 8,739 (Zephyr)
02. The Beatles - A Day in the Life: 22 stemmen, gemiddeld 8,548 (Etiul)
03. The Smiths - How Soon Is Now?: 43 stemmen, gemiddeld 8,395 (Edgar18)
04. Depeche Mode - Enjoy the Silence: 31 stemmen, gemiddeld 8,387 (aERodynamIC)
05. The Smiths - There Is a Light That Never Goes Out: 15 stemmen, gemiddeld 8,344 (ArthurDZ)
06. Marvin Gaye - What's Going On : 28 stemmen, gemiddeld 8,329 (thelion)
07. The Beach Boys - Good Vibrations: 27 stemmen, gemiddeld 8,315 (Zephyr)
08. Talk Talk - Such a Shame: 27 stemmen, gemiddeld 8,306 (vigil)
09. Radiohead - Street Spirit (Fade Out): 34 stemmen, gemiddeld 8,268 (Johnny Marr)
10. Dusty Springfield - I Close My Eyes and Count To Ten: 29 stemmen, gemiddeld 8,257 (Zephyr)

11. Songs: Ohia - Lioness: 24 stemmen, gemiddeld 8,250 (Gretz)
12. The Moody Blues - Nights in White Satin: 27 stemmen, gemiddeld 8,243 (Zephyr)
13. The Who - Baba O'Riley: 22 stemmen, gemiddeld 8,239 (Zephyr)
14. Curtis Mayfield - Move On Up: 28 stemmen, gemiddeld 8,236 (Vince vega)
15. David Bowie - Ashes To Ashes: 36 stemmen, gemiddeld 8,235 (Kramer)
16. Bronski Beat - Smalltown Boy: 32 stemmen, gemiddeld 8,231 (Edgar18)
17. Talking Heads - Once in a Lifetime: 35 stemmen, gemiddeld 8,230 (Zephyr)
18. The Cure - Fascination Street: 22 stemmen, gemiddeld 8,227 (luigifort)
19. Blur - The Universal: 26 stemmen, gemiddeld 8,210 (vigil)
20. Portishead - Roads : 26 stemmen, gemiddeld 8.209 (Johnny Marr)

21. Alice in Chains - Would?: 28 stemmen, gemiddeld 8,208 (Dieter)
22. Nancy Sinatra & Lee Hazlewood - Some Velvet Morning: 25 stemmen, gemiddeld 8,206 (trebremmit)
23. The The - Uncertain Smile: 25 stemmen, gemiddeld 8,202 (Zephyr)
24. OMD - Maid of Orleans (The Waltz Joan of Arc): 31 stemmen, gemiddeld 8,200 (vigil)
25. The Smashing Pumpkins - Disarm: 23 stemmen, gemiddeld 8,196 (vigil)
26. The Doors - The End: 29 stemmen, gemiddeld 8,187 (Johnny Marr)
27. Aphex Twin - Xtal: 24 stemmen, gemiddeld 8,185 (Edgar18)
28. Radiohead - Fake Plastic Trees: 32 stemmen, gemiddeld 8,181 (Etiul)
29. Ella Fitzgerald en Louis Armstrong - Summertime:20 stemmen, gemiddeld 8,180 (herman)
30. Tubeway Army - Are 'Friends' Electric?: 28 stemmen, gemiddeld 8,179 (Zephyr)

8.5

Heerlijk catchy single. Vind de Tubeway Army-sample door het nummer echt prachtig gebruikt trouwens, benieuwd wat andere aanwezigen ervan vinden.

Een beetje makkelijk, ze verbouwen het overigens wel leuke origineel van Adina Howard samen met het door jou genoemde sample en hop een nieuw nummer.

6je

6,5

6.7

Martial
5

Mwah, geef mij het nummer van Tubeway Army zelf maar.

7,3

9,5

Eén van mijn favoriete popsingles. Vind hem ook leuker dan allebei de originelen. Heerlijke sound.

9

Vind hem ook beter dan de originelen.

Vince vega schreef:
Een beetje makkelijk, ze verbouwen het overigens wel leuke origineel van Adina Howard samen met het door jou genoemde sample en hop een nieuw nummer.

Dat vind ik dan weer erg makkelijk gezegd. Wat mij betreft is dit wel meer dan de som der delen, oftewel, wel meer dan gewoon twee nummers samengevoegd. Zo klinkt die Tubeway Army-sample hier veel 'vetter'.

Alsof een goede mash-up zo simpel te maken is...

Arrie schreef:
(quote)

Dat vind ik dan weer erg makkelijk gezegd. Wat mij betreft is dit wel meer dan de som der delen, oftewel, wel meer dan gewoon twee nummers samengevoegd. Zo klinkt die Tubeway Army-sample hier veel 'vetter'.

Alsof een goede mash-up zo simpel te maken is...

Dan wordt mijn opmerking hier verkeerd geïnterpreteerd denk ik. Ik bedoel dat ik niet zoveel heb met het concept mash-up. Het zal best van vakwerk getuigen om dit zo in elkaar te zetten, maar voor mij persoonlijk heeft het geen meerwaarde. Ik vind overigens het origineel van Tubeway Army ook al behoorlijk vervelend.

Misterfool
1
Misschien wel het slechtste wat ik in dit topic heb gehoord. Het is dat Gary Numan nog niet dood is, anders had hij zich omgedraaid in zijn graf.

8,8

En Luke is een aansteller

Vince vega schreef:
(quote)

Dan wordt mijn opmerking hier verkeerd geïnterpreteerd denk ik. Ik bedoel dat ik niet zoveel heb met het concept mash-up. Het zal best van vakwerk getuigen om dit zo in elkaar te zetten, maar voor mij persoonlijk heeft het geen meerwaarde. Ik vind overigens het origineel van Tubeway Army ook al behoorlijk vervelend.

Ik ben verder ook helemaal niet zo'n mash-upliefhebber hoor.
Negen van de tien meer zijn ze mislukt, en als ze gelukt zijn, is het vaak gewoon 'grappig'. Dit is voor mij wel meer dan een mash-up.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:23 uur

geplaatst: vandaag om 10:23 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.