MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2015 [Nominatietopic]

zoeken in:
Als je geen radio beluistert, niet naar alternatieve lijstjes kijkt en niet meedoet met het beste topic om recente muziek te ontdekken lijkt het me vrij logisch dat je weinig 'nieuwere' muziek ontdekt zoals dit nummer. Gelukkig krijg je af en toe nog iets recents binnen via de MuMeladder.

Nou die laatste verwacht ik wel in de lijst, die andere 2 om eerlijk te zijn niet.

dumb_helicopter schreef:
Als je geen radio beluistert, niet naar alternatieve lijstjes kijkt en niet meedoet met het beste topic om recente muziek te ontdekken lijkt het me vrij logisch dat je weinig 'nieuwere' muziek ontdekt zoals dit nummer. Gelukkig krijg je af en toe nog iets recents binnen via de MuMeladder.

De enige radio wat ik luister is Orinoco of top 2000 op radio 2

Ja sorry dat luister werk in dat topic vind ik net iets teveel van het goede, dan doe ik liever mee met de Mumeladder of de Prehistorische ladder

Het is alleen het verkeerde nummer van Future Islands Maar verder een prima keuze.

nico1616 schreef:
Nog nooit van Future Islands gehoord
Nr 1 in de Pitchfork én NME songlijst van 2014, om nog maar te zwijgen van de legendarische David Letterman performance

FUTURE ISLANDS on LETTERMAN: Mahna Mahna Version - YouTube

laxus11 schreef:
(quote)

Sorry, Ik ken Pitchfork en NME maar die lijstjes heb ik niet gezien en naar Letterman kijken doe ik niet.
Ik ken Pitchfork en NME wel en heb de lijstjes vluchtig bekeken. Ook ben ik semi-actief bezig met nieuwe muziek ontdekken, maar meer dan een enkel nummer van Future Islands heb ik ook nooit gehoord en zou me geen nummer voor de geest kunnen halen.

Ben ik overigens de enige die die David Letterman-show van ze heel matig vind? Ongelooflijk aanstellerige zanger met een vervelende stem, overgoten door een kitschy 80's-sausje. Ken hun muziek voor de rest niet, maar dat optreden doet niet bepaald naar meer verlangen.

hoi123 schreef:
Ben ik overigens de enige die die David Letterman-show van ze heel matig vind? Ongelooflijk aanstellerige zanger met een vervelende stem, overgoten door een kitschy 80's-sausje. Ken hun muziek voor de rest niet, maar dat optreden doet niet bepaald naar meer verlangen.

Maar het heeft ze wel op de kaart gezet, na jaren in de quasi-anonimiteit te vertoeven. Love or hate it, het is wel een van de meest besproken performances van het voorbije jaar.

Ik heb het nummer denk al een keer of vier gehoord, maar ik heb echt geen idee meer hoe die gaat. Was behoorlijk nietszeggend, 13-in-1-dozijn, ene oor in andere oor uit, etc.

Lyle Lovett - If I had a boat spotify:track:6oZaeLPOAb3Rn408f3IQiB
Gorky - Ooit was ik een soldaat spotify:track:63nyNMTkDYqiGbFhqmzTVj
Het Zesde Metaal - Ploegsteert spotify:track:1ReozWOl1royxENj0YNOWQ
Bruce Cockburn - If I had a rocket launcher spotify:track:2tHJqo9ifNJ9N5MkLDGNaA
Jan De Wilde - Walter, ballade van een goudvis spotify:track:6fxjwqOWlY6jOq61WceRkT
John Mellencamp - Jack & Diane spotify:track:2EW6o93S7dEGTlZNEFmHr9

hoi123 schreef:
Nee hoor, ik werd ook niet bepaald weggeblazen. Ik snap ook niet wat er zo briljant is aan die aanstellerige over-Amerikaanse kijk-mij-eens act van die zanger.

Bucquoy, Ploegsteert is al genomineerd.

nico1616 schreef:
(quote)
Maar het heeft ze wel op de kaart gezet, na jaren in de quasi-anonimiteit te vertoeven. Love or hate it, het is wel een van de meest besproken performances van het voorbije jaar.

Drie minuten er voor kon je het nog niet

dumb_helicopter schreef:

En Jack & Diane staat er volgens mij ook in

dumb_helicopter schreef:

Prima. In dat geval :
Eskobar & Heather Nova - Someone New spotify:track:1QhYXjSftm5h9PSdj1Rh9H

Dat is anders ook wel een leuk!

Ooit Was Ik Een Soldaat iig top!

Ja en Bruce Cockburn is ook erg mooi

Cockburn stond nog in mijn shortlist, maar die schatte ik niet kansrijk

Someone's New heb ik deze week eens opgezocht nadat ik het hoorde en besefte dat ik het nummer al jaren kende, maar totaal geen idee had van wie het was. Ik verschoot ervan dat het van 2002 was, had het jaren '80 geschat. Mooi nummer trouwens, net als Ooit Was Ik een Soldaat.

Bucquoy je mag ook nog Jack & Diane vervangen want die staat al in de lijst.

Onweerwolf
Bucquoy mag John Mellencamp - Jack & Diane spotify:track:2EW6o93S7dEGTlZNEFmHr9
vervangen, die staat al in de lijst.

Lol op het zelfde moment

Ik was 'm toch een paar jaar voor met die nominatie! Anders Cherry Bomb of Hurts So Good van Mellencamp in de plaats?

ArthurDZ schreef:
Ik was 'm toch een paar jaar voor met die nominatie! Anders Cherry Bomb of Hurts So Good van Mellencamp in de plaats?

Anders gewoon een leuker en beter nummer in de lijn van zijn andere nominaties.

Wat een spek voor mijn bek! Ik kijk al uit naar de eerste ronde

laxus11 schreef:
Michael Jackson - Wanna Be Startin' Somethin'

Gretz schreef:
Bat for Lashes - Laura

Arrie schreef:
Blood Orange - Chamakay

yeahyeahyeah schreef:
Björk – Jóga

50tracks schreef:
Choir Of Young Believers - Hollow Talk

jassn schreef:
Andy Stott - Violence

Co Jackso schreef:
Wild Beasts - Wanderlust

Om er maar enkele te noemen

Snoeperd schreef:
(quote)

Leuk! Mijn Selah Sue favoriet. Kan elke ladder op de volle mep rekenen.

Heel goed nummer en mijn favoriet dus ook, klopt! This World (2011) haalde platina (>20.000 ?) in Belgie (34 weken in de hitlijst aldaar) maar in Nederland in geen enkel (hit) lijstje terug te vinden.

laxus11 schreef:
Nou die laatste verwacht ik wel in de lijst, die andere 2 om eerlijk te zijn niet.

Ik mag toch hopen dat FKA Twigs het wel haalt. Eén van de sensaties van 2014.

nico1616 schreef:
Ik vond het echt vreemd dat niemand me voor was geweest bij het nomineren, want naast Two Weeks (FKA twigs) en Red Eyes (War On Drugs) lijkt me dat een derde logische nieuweling uit 2014.
dus 1 reteslecht nummer, een behoorlijk nummer en een fantastisch nummer

Een beetje de samenvatting van de lijst dus?

Gast
geplaatst: vandaag om 13:01 uur

geplaatst: vandaag om 13:01 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.