MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Hoesmeter 2015

zoeken in:

Svendra schreef:
Klakkeloos een bekend schilderij overnemen met saaie flutletters als enige creatieve toevoeging.
En dat staat nu bovenaan.

Creativiteit is maar één aspect van een hoes. Kiezen is trouwens ook een vorm van creativiteit. Zo ook het maken van een uitsnede. Van een bestaand schilderij inderdaad. Nog altijd beter dan een flutfoto als hoes (momenteel op de tweede, derde en vierde plaats).

Kronos schreef:
Nog altijd beter dan een flutfoto als hoes (momenteel op de tweede, derde en vierde plaats).
Hoes drie en vier houden ook niet over inderdaad. De foto van Capriati vind ik dan weer knap gedaan, dat spel van glas, licht en schaduwen. Maar goed, al deze hoezen staan slechts tijdelijk in de top-10.

Svendra schreef:
De foto van Capriati vind ik dan weer knap gedaan, dat spel van glas, licht en schaduwen.

Pfff, gewoon een bestaande foto met als enige toevoeging wat saaie flutletters erbij.

Wow, die andere vijf foto's zouden ook mooie hoezen opleveren .

Geef mij maar Magritte hoor. Overtreft het in veel meer dan alleen creativiteit.

The Unthanks - Mount the Air een 6.12 met 11 stemmers.

Top 10:
1. Punch Brothers - The Phosphorescent Blues 7.1 (13)
2. Joseph Capriati - Fabric 80 6.9 (15)
3. Marilyn Manson - The Pale Emperor 6.25 (10)
4. Sleater-Kinney - No Cities to Love 6.13 (12)
5. The Unthanks - Mount the Air 6.12 (11)
6. Black Sheep Wall - I'm Going To Kill Myself 6.01 (14)
7. Melechesh - Enki 4.20 (15)

Flop 10:
1. Melechesh - Enki 4.20 (15)
2. Black Sheep Wall - I'm Going To Kill Myself 6.01 (14)
3. The Unthanks - Mount the Air 6.12 (11)
4. Sleater-Kinney - No Cities to Love 6.13 (12)
5. Marilyn Manson - The Pale Emperor 6.25 (10)
6. Joseph Capriati - Fabric 80 6.9 (15)
7. Punch Brothers - The Phosphorescent Blues 7.1 (13)

nieuwe:

(afbeelding)
Leviathan - Scar Sighted

4,5

Wat moet het in hemelsnaam voorstellen?

Svendra schreef:
(quote)
Klakkeloos een bekend schilderij overnemen met saaie flutletters als enige creatieve toevoeging.
En dat staat nu bovenaan.

Ik was niet bekend met het origineel, vandaar...

Arrie schreef:
Wat moet het in hemelsnaam voorstellen?
Goede vraag. Ik heb geen idee, maar ik vind het er wel fascinerend uitzien.

7,5

Ik mis toch tekst.

7

Arrie schreef:
Ik was niet bekend met het origineel, vandaar...

En nu vind je 'm ineens minder mooi?

Kronos schreef:
(quote)

En nu vind je 'm ineens minder mooi?

Dat niet, maar het maakt de hoes wel heel makkelijk. Alsof je een nummer covert, en heel dicht bij het origineel blijft. Als je de cover eerst hoort, en later het origineel, dan zal die cover toch in waarde dalen. Inderdaad niet echt creatief.

Arrie schreef:
Inderdaad niet echt creatief.

De schilder was wel heel creatief.

Maar van wie verlang je creativiteit? Moeten artiesten helemaal zelf hun hoes maken? Voor mij maakt het niet uit hoor, of een bestaand schilderij werd gebruikt, een bestaande foto, een fotograaf werd ingehuurd, of een hoesontwerper. Ik beoordeel het voor wat het is; een hoes.

Of anders moeten we hier voortaan maar de hele ontstaansgeschiedenis van de hoes bijplaatsen.

Ik zeg niet dat ik het erg vind. Maar ik neem het wel mee in mijn beoordeling.

Maar waar ging je dan van uit? Dat de zanger of de gitarist of de drummer de hoes geschilderd had?

Ik gok op de drummer

Als je handig bent met een drumstick zal je dat ook wel met een penseel zijn hè.

Kronos schreef:
Als je handig bent met een drumstick zal je dat ook wel met een penseel zijn hè.

Precies, dat was heus geen ondoordachte post

Gast
geplaatst: vandaag om 06:57 uur

geplaatst: vandaag om 06:57 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.