MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Maak kennis met Metal anno 2015

zoeken in:
Geweldig nummer van een van mijn favoriete bands. 9

Inderdaad Rudi

Wat een ongelofelijke middelmaat. Nergens ook maar een beetje meeslepend of spannend met al die bombast.

5

5

Chaotisch.

Wat een heerlijke bak herrie!

8

01/01: Callisto - Backbone (JSPR_G / 8 / 6,56)
03/01: The Crown - Headhunter (Dieter / 7 / 6,43)
05/01: Angra - Storm of Emotions (Metalhead99 / 9 /6,58 )
07/01: Defaced - Forging the Sanctuary (trebremmit / 7 /6,90)
09/01: Hate - Valley of Darkness (Metalhead99 / 8 / 6,68)
11/01: Ghost Bath - Golden Number (Don Cappuccino / 7 / 7.43)
13/01: Marilyn Manson - Deep Six (dumb_helicopter / 10 / 6,43)
15/01: Sylosis - Victims and Pawns (Dieter / 7 / 7,21)
17/01: Xibalba - Enemigo (Don Cappuccino / 8 / 6,79)
19/01: Marduk - Thousand-Fold Death (Metalhead99 / 7/ 6,71)
21/01: The Gentle Storm - Endless Sea (Metalhead99 / 9 / 6,22)
23/01: Carach Angren - There's No Place Like Home (JSPR_G / 9 / 7,17)
25/01: Napalm Death - Smash A Single Digit (Don Cappuccino)

6,5

Beetje kort. Net als ie lekker op gang komt is het al voorbij.

Weinig bijzonder nummer, wel een leuke video trouwens.
6

Vet in orde 8.5

odi
5,5

Op het einde wel lekker, in het begin wat minder.

5.8

25/01: Napalm Death - Smash A Single Digit (Don Cappuccino / 8 / 6,23)
27/01: Whyzdom - While the Witches Burn (The_CrY / / )

Niks voor mij dit...

4,5

3.5

Idem voor mij.

Even reclame maken voor de finale van de Metalladder, waarvoor er nog tot donderdag 19u een top-8 naar mij kan doorgestuurd worden.

Bij de meeste metalgenres heb je hier liefhebbers en mensen die er niet heel warm van worden.

Bij symfonische/progressieve/industriële metalgenres heb je hier liefhebbers en mensen die het helemaal niks vinden.

Interessante observatie (geen verwijt).

9

Ik moest aan het begin van de track veel te veel denken aan die South Park-aflevering waarin ze sterren offeren voor een goede oogst.

Op zich is het begin gaaf, maar wanneer de vocalen hun intrede doen is het echt treurnis. De vrouwelijke vocalen hebben een ronduit abominabele uitspraak (wietsjes beurn, brr...) en klinken niet lekker, de grunts zijn helemaal niet krachtig. Ook is de track veel te lang. Instrumentaal is het te pruimen, maar de vocalen liggen echt in de weg:

4,5

The_CrY schreef:
Bij de meeste metalgenres heb je hier liefhebbers en mensen die er niet heel warm van worden.

Bij symfonische/progressieve/industriële metalgenres heb je hier liefhebbers en mensen die het helemaal niks vinden.

Interessante observatie (geen verwijt).

Interessante observatie? Ik vind dat juist helemaal niet, want er zijn heel veel metal varianten en de één houd van dit en de ander van dat. Verder kan het soms zelfs zo zijn dat ik iets van een (sub)genre dat ik goed vind beluister, maar dat me iets (bijvoorbeeld de vocalen) me niet lekker in het gehoor ligt. Daardoor vind ik het dan meestal toch minder, ook al hoort het bij een genre waar ik wel naar luister. Meningen zijn wat dat betreft heel persoonlijk, dus zo'n interessante observatie is dat toch niet?

Neem nou mijn mening over dit nummer van het mij onbekende Whyzdom. Ik vind het epische begin geweldig. Ik houd wel van wat bombastische fratsen. De vocaliste is best aardig, maar ik vind haar geen fantastische zangeres. Soms vind ik haar gebruik van haar stem ook niet helemaal bij de muziek aansluiten (ongeveer 2:48 t/m 3:22). Omdat ik iemand ben die zich zeker bij de eerste indruk het meeste richt op de vocalen geef ik dit een 6,5.

Metalhead99 schreef:
(quote)

Interessante observatie? Ik vind dat juist helemaal niet, want er zijn heel veel metal varianten en de één houd van dit en de ander van dat. Verder kan het soms zelfs zo zijn dat ik iets van een (sub)genre dat ik goed vind beluister, maar dat me iets (bijvoorbeeld de vocalen) me niet lekker in het gehoor ligt. Daardoor vind ik het dan meestal toch minder, ook al hoort het bij een genre waar ik wel naar luister. Meningen zijn wat dat betreft heel persoonlijk, dus zo'n interessante observatie is dat toch niet?

Ik bedoel meer dat mensen die, bijvoorbeeld, Triptykon niet zo tof vinden niet zo gauw een cijfer onder de zes zullen neerkalken, echter een Whyzdom krijgt meteen een 4. Ik snap dat symfo/prog/power/keyboard metal liefhebbers wat in de minderheid zijn, en dat is geen ramp, maar het is dusdanig te stellen dat liefhebberij van keyboard metal niet uitsluit dat men ook de zwaardere takken kan waarderen, terwijl daar andersom geen sprake van lijkt te zijn. Dat is mijn observatie en voorlopige hypothese. Je hoeft maar terug te kijken in het 2014 topic om deze voor een deel bevestigd te zien.

Nogmaals dit is geen verwijt, maar ik vraag me gewoon af waar het aan ligt, en dan niet alleen aan het gevalletje Whyzdom.

Ah, nu begrijp ik wat je bedoeld. Ja, dat is inderdaad opvallend. Misschien kunnen de mensen die zich hierdoor aangesproken voelen eens toelichten waarom zij op die manier beoordelen.

Bij mij is er verschil tussen nietszeggend (wat bij veel nummers is en een 5 of 6 waard is) en irriterend (hetgeen bij minder nummer is, maar wel voor minder dan een 5 zorgt).

Ik krijg het idee dat deze band te veel wil bewijzen waardoor een goede uitvoering naar de achtergrond verdwijnt. Ik sluit me aan bij Don Cappuccino. Zwakke vocalen en een zwakke uitvoering waardoor het nummer voor mijn gevoel pit en dynamiek mist.

5

In principe vind ik dit genre prima te doen, echter pakt dit nummer mij totaal niet. De oorzaak is waarschijnlijk de zangeres, die ik gewoon niet goed vind en verpest wat mij betreft het nummer. Muzikaal is het best ok, maar ook niet meer dan dat.

Na een hernieuwde poging blijf ik bij mijn 4,5.

Benieuwd of dit in de smaak valt.

25/01: Napalm Death - Smash A Single Digit (Don Cappuccino / 8 / 6,23)
27/01: Whyzdom - While the Witches Burn (The_CrY / 8 / 5,75 )
29-01: Subterranean Masquerade - Father and Son (Dieter / / )

Mooi nummer, waar verschillende stijlen door elkaar lopen.
Dit nieuwe album is in zijn geheel iets minder metal dan de voorganger.

8

Dieter schreef:
Mooi nummer, waar verschillende stijlen door elkaar lopen.
Dit nieuwe album is in zijn geheel iets minder metal dan de voorganger.

8

Eensch, album gaat wel richting prog (maar die grunts he).
8

Gast
geplaatst: vandaag om 15:31 uur

geplaatst: vandaag om 15:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.