MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Maak kennis met Metal anno 2015

zoeken in:

Heb onlangs nog een band met een gelijksoortig geluid de grond in geboord. Nu ik Marduk weer eens hoor weet ik meteen weer waarom... zij weten deze stijl als geen ander uit te voeren!

8

Een nieuwe versie, want de andere is van het internet afgehaald:

Misschien ook even naar kijken: graag officiële tracks pakken, het is vervelend als tijdens de beoordelingsperiode door auteursrechten tracks verdwijnen.

Voor Marduk trouwens:

7,5

Ook de link van Don is van het internet verdwenen.
Deze werkt voorlopig wel nog: MARDUK " THOUSAND FOLD DEATH " 2015 - YouTube
Spotify: Spotify - play.spotify.com

Serpent Sermon vind ik een fantastische plaat, dus ik ben benieuwd naar deze.
In dit nummer hoor wel de kwaliteit, maar nog niet direct de genialiteit van hun vorig album terug.

8

Ik moet me sowieso nog een keer goed in Marduk verdiepen. Is Serpent Sermon één van de betere of kan ik beter beginnen in de jaren 90 met 'Opus Nocturne' of iets in die richting?

AOVV kent er meer van dan ik. Ik ken enkel Serpent Sermon voorlopig. Dat album is alleszins een aanrader!

01/01: Callisto - Backbone (JSPR_G / 8 / 6,56)
03/01: The Crown - Headhunter (Dieter / 7 / 6,43)
05/01: Angra - Storm of Emotions (Metalhead99 / 9 /6,58 )
07/01: Defaced - Forging the Sanctuary (trebremmit / 7 /6,90)
09/01: Hate - Valley of Darkness (Metalhead99 / 8 / 6,68)
11/01: Ghost Bath - Golden Number (Don Cappuccino / 7 / 7.43)
13/01: Marilyn Manson - Deep Six (dumb_helicopter / 10 / 6,43)
15/01: Sylosis - Victims and Pawns (Dieter / 7 / 7,21)
17/01: Xibalba - Enemigo (Don Cappuccino / 8 / 6,79)
19/01: Marduk - Thousand-Fold Death (Metalhead99 / 7/ 6,71)
21/01: The Gentle Storm - Endless Sea (Metalhead99 / / )

THE GENTLE STORM - Endless Sea (Lyric Video - Storm Version) - YouTube

Sorry dat ik het even op deze manier doe, maar ze stonden niet toe om de directe video hierop te zetten.
Ik heb een beetje een zwak voor Anneke van Giersbergen. Ze zingt hier ook weer erg goed en Lucassen heeft weer voor aardig wat bombasme kunnen zorgen. Wel een aparte gewaarwording dat hij Nederlands zingende koortjes in dit op de internationale markt gerichte product heeft verweven.
Best sterk en het wekt mijn nieuwsgierigheid naar het totale eindproduct. Ik start met een 7,5.

Sluit me volledig aan bij Metalhead!

7,5

Totaal mee eens.

8

Metalhead99 schreef:
Wel een aparte gewaarwording dat hij Nederlands zingende koortjes in dit op de internationale markt gerichte product heeft verweven.

Dacht eerst aan een mama appelsap o.i.d. maar de clip heeft tekst.
7,5

Wat een kitsch, dit soort bombast vind ik echt verschrikkelijk.

Een 3 en dat alleen voor Anneke van Giersbergen.

6,5. Helemaal niets voor mij normaal, maar dit kan er wel mee door!

Het valt me trouwens op dat de 48-urenregel maar uiterst zelden gerespecteerd wordt. Hierdoor ben ik iedere keer te laat om een nummer te plaatsen. Hopelijk overmorgen meer geluk

JSPR_G schreef:
6,5. Helemaal niets voor mij normaal, maar dit kan er wel mee door!

Het valt me trouwens op dat de 48-urenregel maar uiterst zelden gerespecteerd wordt. Hierdoor ben ik iedere keer te laat om een nummer te plaatsen. Hopelijk overmorgen meer geluk

Ach voor de keren dat er eens om de 2 dagen een nieuw nummer gepost wordt. Ik heb andere tijden meegemaakt.

Haha, zeg dat wel. 't Is geen klacht ofzo, hoor, eerder een vaststelling.

5

Op het randje van een onvoldoende.

The_CrY schreef:
Ik moet me sowieso nog een keer goed in Marduk verdiepen. Is Serpent Sermon één van de betere of kan ik beter beginnen in de jaren 90 met 'Opus Nocturne' of iets in die richting?

Nu noem je net twee fantastische platen van de band, gescheiden door bijna 20 jaar. Ik zou ze, als ik jou was, allebei uitproberen. 'Serpent Sermon' is misschien net wat meer black metal, maar ieder z'n meug.

Ik vind Anneke bij Devin Townsend altijd fantastisch zingen, die wall of sound is voor haar stem gemaakt. Hier vind ik dan weer geen ene jota aan, sowieso geen fan van het Lucassen-werk.

4

odi
Had verwacht dat ik het helemaal niks zou vinden maar het valt erg mee, best aardig eigenlijk.

7

AOVV schreef:
(quote)

Nu noem je net twee fantastische platen van de band, gescheiden door bijna 20 jaar. Ik zou ze, als ik jou was, allebei uitproberen. 'Serpent Sermon' is misschien net wat meer black metal, maar ieder z'n meug.

Bedankt! Dan ga ik die allebei tzt eens opzetten

01/01: Callisto - Backbone (JSPR_G / 8 / 6,56)
03/01: The Crown - Headhunter (Dieter / 7 / 6,43)
05/01: Angra - Storm of Emotions (Metalhead99 / 9 /6,58 )
07/01: Defaced - Forging the Sanctuary (trebremmit / 7 /6,90)
09/01: Hate - Valley of Darkness (Metalhead99 / 8 / 6,68)
11/01: Ghost Bath - Golden Number (Don Cappuccino / 7 / 7.43)
13/01: Marilyn Manson - Deep Six (dumb_helicopter / 10 / 6,43)
15/01: Sylosis - Victims and Pawns (Dieter / 7 / 7,21)
17/01: Xibalba - Enemigo (Don Cappuccino / 8 / 6,79)
19/01: Marduk - Thousand-Fold Death (Metalhead99 / 7/ 6,71)
21/01: The Gentle Storm - Endless Sea (Metalhead99 / 9 / 6,22)
23/01: Carach Angren - There's No Place Like Home (JSPR_G / / )

Redelijk wat kritiek op de lyrics, maar ik vind dit met voorsprong het beste nummer dat ik al gehoord heb van Carach Angren. Echt een heerlijk afwisselend nummer!
ASSAULT! ASSAULT!

9,5

Spannend en lachwekkend verhaal. Horror metal of iets.

7

JSPR_G schreef:
Redelijk wat kritiek op de lyrics

Ik heb er eigenlijk helemaal geen moeite mee, al was die beschrijving van de moeder des huizes wel (onbedoeld?) hilarisch.
Verder wel lekker venijnig klinkende vocalen en de violen/orkestratie maken het lekker bombastisch.
Goed genoeg voor een 7,5.

7,5 mooi verhaal, niks mis mee.
Een keer de voorpagina van de Telegraaf (vader dood stiefdochter met honkbalknuppel, baby van 10 maanden vermoord, Princes Edward en Bill Cosby en boer zoekt vrouw) lezen en je hebt al zo'n verhaal.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:29 uur

geplaatst: vandaag om 04:29 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.