MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Maak kennis met Metal anno 2015

zoeken in:
Top-10 van 2015 tot nu toe:

1. Ghost Bath - Golden Number (Don Cappuccino / 7 / 7,43)
2. Tank86 - Vault (Don Cappuccino/ 9 / 7,39)
3. Ufomammut - Temple (crosskip / 11 / 7,28)
4. Izah - Indefinite Instinct (Dieter/ 8 / 7,24)
5. Doomraiser - Addiction (trebremmit / 10 / 7,22)
6. Sylosis - Victims and Pawns (Dieter / 7 / 7,21)
7. Carach Angren - There's No Place Like Home (JSPR_G / 9 / 7,17)
8. Shining - Vilja & Dröm (Metalhead99 / 11 / 6,96)
9. Sumac - Thorn In The Lion's Paw (Don Cappuccino / 8 / 6,91)
10. Enforcer - Destroyer (HezzardNL/10/6,90)

Klinkt best aardig (jazz-invloeden hier en daar), maar blijft niet erg hangen.

7

Het is de enige track die Vermilion van deze plaat online heeft gezet, want ik vind het zelf ook de minst goede track van de nieuwe plaat genaamd Sentience. Ik heb hem recent gerecenseerd voor Zware Metalen en het is echt een sterk debuut geworden. Syntax is de meest metaltrack van de plaat met dreunende achtsnarige gitaren, hoekige ritmes en kleine jazzy toevoegingen.

8

7

Toffe titel

02/03: Vermilion - Syntax (Don Cappucino / 8 / 6,94)
04/03: A Forest of Stars - Drawing Down the Rain (Metalhead99)

Het is niet gemakkelijk meer om origineel te zijn, omdat er al zoveel is. A Forest of Stars is het echter gelukt om een geheel eigen geluid te creëren. Dit staat omschreven op Metal Archives als "Psychedelic Black Metal. Dit Black Metal noemen vind ik een beetje ver gaan, maar het is wel degelijk muziek die onder het metalgenre geplaatst kan worden. De gelaagdheid en veelzijdigheid van de muziek is geweldig. Men heeft hier dan ook met band van maar liefst 7 mensen aan gewerkt. Van die mensen zijn er maar liefst 3 mensen die vocalen verzorgen. Tot nu toe maakt de prachtig zingende Katie Stone het meeste indruk op me. Haar vioolspel voegt ook veel toe.

Een geweldig nummer van een geweldig album. Ik geef dit een 9,2.

odi
8,2

Mooi hoor!

8

Lijkt wel een medley, wat een potpourri zeg. Zitten wel mooie stukjes in maar het neigt wel erg naar kitsch en ik heb liever een rode draad in de muziek, dit gaat nergens naar toe.

5

Gave track, ik vind alleen de constant ratelende basdrum in de laatste minuten iets te veel van het goede.

7,8

04/03: A Forest of Stars - Drawing Down the Rain (Metalhead99 / 10 / 7,58)
06/03: Enslaved - One Thousand Years Of Rain (Dieter)

Het is trouwens niet het hele nummer...

8

Hieronder is het hele nummer (en de rest van de plaats) te beluisteren.

odi
8,5

Toevallig. Ik vroeg me gisteren nog af of dit wat zou zijn. Meteen antwoord

8

04/03: A Forest of Stars - Drawing Down the Rain (Metalhead99 / 10 / 7,58)
06/03: Enslaved - One Thousand Years Of Rain (Dieter / 6 / 7,97)
08/03: Liturgy - Reign Array (Don Cappuccino)

Zeer benieuwd wat jullie van deze gaan vinden, ik verwacht wel een aantal hele lage scores, maar dat vind ik niet erg. Liturgy gaat namelijk zijn hele eigen weg in en gaat voor controverse in de metalwereld. Reign Array is namelijk technisch gezien een blackmetaltrack, maar de manier waarop het uitgevoerd wordt is vrijwel uniek. De vocalen zijn clean en monotoon terwijl de gitaren pijlsnel spelen, de bas dreunt en de drums stotteren. Extra instrumentatie als belletjes, strijkers en zelfs nog doedelzakken geven deze track echt een episch karakter mee. Majestueus en experimenteel en misschien wel een van de mooiste tracks van het jaar tot nu toe. Wat mij betreft, dan.

9,3

Klinkt als een hipster die met zijn laptop in zijn slaapkamer wat aanrommelt.
Rampzalig slecht dit, weet je zeker dat dit geen grap is?

1

Gast
geplaatst: vandaag om 09:43 uur

geplaatst: vandaag om 09:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.