MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Maak kennis met Metal anno 2015

zoeken in:
De drums zitten niet lekker in de mix. De gitaren klinken nog wel best aardig, maar verdwijnen soms wat teveel naar de achtergrond door alle andere poespas.
Meestal ben ik wel in voor wat geëxperimenteer en een poging om eens wat anders dan al het andere te maken, maar dit gaat me net wat te ver.
Er zijn soms dusdanig veel instrumenten te horen dat het één grote brij word. Vooral wanneer de doedelzak erbij komt is er niet veel meer van te maken. De vocalen verdwijnen dan al helemaal naar de achtergrond.
Leuke poging, maar helaas niet geslaagd naar mijn mening. Toch durf ik nog wel wat punten te geven voor de poging.
4/10

De belletjes en doedelzak zorgen hier eerder voor een lachwekkend karakter. Controversie is natuurlijk leuk en aardig, maar het moet wel ergens naar klinken. Denk dat ik het zonder alle overbodige zooi, fatsoenlijke zang en een flink ingekort einde nog wel wat had gevonden, want bij vlagen klinkt het zeker niet slecht. Nu komt het niet verder dan een 4/10

Sorry Don, ik heb de hele 10.58 uitgezeten, maar het kwartje viel niet echt...

5

De doedelzak an sich vind ik nog niet eens zo storend, maar de gehele brij aan instrumenten doet het klinken als chaos. Het kan me niet echt raken, alhoewel er passages bijzitten die wel interessant zijn. Ik vond het niet dermate slecht voor een zware onvoldoende, maar een zesje haalt ie ook niet.

5

Don, je voorspelling komt uit. Maar goed dat je geprobeerd hebt met iets nieuws te komen. Mij kan het echter ook niet echt boeien. 5

Liturgy , nooit van gehoord en is die drummer echt
Ik vind het een prima hypnotiserend stuk, herhaling hoort daar bij.
Het is gewoon de drive door het nummer.
De zangpartijen passen ook goed in dit stuk, zie het maar als een metal symfonietje.
Ik mag hier een zeer ruime voldoende voor weggeven.
8

Poeh, wat een bevalling. Moeite om het af te luisteren, wat een chaos (not in a good way). Ik schiet niet graag experimenten gelijk af, maar dit lijkt me veel gedoe om niks.

3,6

Nou ja zo raar is dit toch niet? Gewoon black metal met n doedelzak. Vind t wel koddig eigenlijk

6,5

odi
Wel lastig om dit te beoordelen na 1 luisterbeurt, klinkt weer heel anders dan de vorige plaat.

Benieuwd hoe de hele plaat klinkt. Voor dit nummer nu een 7.

Sommige stukken zijn zeker te doen, maar over het algemeen vind ik het te overdadig en kan het ook niet de hele tijd mijn aandacht behouden.

5

02/03: Vermilion - Syntax (Don Cappucino / 8 / 6,94)
04/03: A Forest of Stars - Drawing Down the Rain (Metalhead99 / 10 / 7,58)
06/03: Enslaved - One Thousand Years Of Rain (Dieter / 6 / 7,97)
08/03: Liturgy - Reign Array (Don Cappuccino / 13 / 5,30)
10/03: Viper Solfa - Deranged {The_CrY}

Niets nieuws onder de zon, al proberen ze het wat anders te doen klinken door de vocalen wat anders in de mix te zetten. Maar de uitvoering mag er wel zijn. Degelijk nummer.
6,5

6,5

Haha ik weet ook nooit eens mensen te boeien

7,5

De vrouwelijke vocalen achterwege laten en dan had er een dikkere voldoende ingezeten. Instrumentaal is het namelijk gewoon goed, symfonisch, blackmetalachtig. Maar die vrouwelijke vocalen klinken helemaal niet lekker in de mix en zitten de track gruwelijk in de weg. Toch een voldoende.

6

5,5

02/03: Vermilion - Syntax (Don Cappucino / 8 / 6,94)
04/03: A Forest of Stars - Drawing Down the Rain (Metalhead99 / 10 / 7,58)
06/03: Enslaved - One Thousand Years Of Rain (Dieter / 6 / 7,97)
08/03: Liturgy - Reign Array (Don Cappuccino / 13 / 5,30)
10/03: Viper Solfa - Deranged (The_CrY / 10 / 6,03)
12/03: Glaciation - Kaputt (JSPR_G / / )

Teringherrie! Sorry...

6

Bands die tracks van deze lengte uitbrengen proberen je vaak 'mee te sleuren' in hun muziek/sfeer. Dit lukt met deze Glaciation helaas maar gedeeltelijk. Vooral door de wat matte productie komen de grunts en screams van de zanger niet lekker over. Instrumentaal klinkt het zeker wel aardig, maar ook hier speelt de matte productie wat parten. Alles blijft daardoor wat vlak klinken en het wil nergens écht spannend worden. Ze lijken wel precies te weten wanneer ze een tempowisseling moeten toepassen om de aandacht van de luisteraar erbij te houden.
Ik heb deze band even opgezocht in metal archives en het is een Franse band met een aantal leden van Alcest in de gelederen. Zo staat Neige als zanger aangegeven, maar Nicolas Saint-Morand is degene die in dit nummer te horen is. Neige zou wel ergens op het album mee moeten doen.
Ik dwaal weer flink af, maar het nummer is wel aardig. Hij weet echter niet zo meeslepend te zijn als men het bedoeld had.
6,8

Dieter schreef:
Teringherrie! Sorry...

Toch wel, dus pas.

Een beetje saai. Geen agressie, geen sturm und drang. 5.5

Gast
geplaatst: vandaag om 12:40 uur

geplaatst: vandaag om 12:40 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.