Muziek / Muziekgames / De Witte Trui [Editie 2015]
zoeken in:
0
geplaatst: 13 december 2015, 18:05 uur
Gretz schreef:
Wat gaat Red Eyes bizar goed
, en dan te bedenken dat die nog de herkansing nodig had om überhaupt in de finale te komen.
Zeker geen slecht nummer (beste zelfs van TWoD), maar de meeste nummers in de finale zijn beter.
Wat gaat Red Eyes bizar goed
, en dan te bedenken dat die nog de herkansing nodig had om überhaupt in de finale te komen. Zeker geen slecht nummer (beste zelfs van TWoD), maar de meeste nummers in de finale zijn beter.
In de 'grotemensenladder' staan er toch ook niet veel nummers uit deze finale hoger dan Red Eyes? In die zin is het ook weer niet echt verrassend!
0
geplaatst: 13 december 2015, 18:05 uur
Dwejkk_ schreef:
Jigsaw Falling Into Places zou een logische winnaar zijn. Populairste nummer van de populairste plaat (op MuMe, #3) van afgelopen 10 jaar.
Jigsaw Falling Into Places zou een logische winnaar zijn. Populairste nummer van de populairste plaat (op MuMe, #3) van afgelopen 10 jaar.
In Rainbows heeft Ten en Wish You Were Here inderdaad onlangs bijgehaald. Ben benieuwd of we ooit nog een T250-podium gaan zien met alleen maar Radioheads, zou maar zo kunnen als ze nog een klassieker maken.
0
geplaatst: 13 december 2015, 18:07 uur
kaj_666 schreef:
In de 'grotemensenladder' staan er toch ook niet veel nummers uit deze finale hoger dan Red Eyes? In die zin is het ook weer niet echt verrassend!
Jup, maar de grotemensenladder heeft stemmers die meer naar oude rockmuziek neigen, terwijl de Witte Ladder een wat meer gevarieerd scala aan stemmers heeft (hiphop in de finale zal je in de komende vijf jaar niet in de reguliere ladder vinden denk ik), dus in die zin is het best verrassend en teleurstellend dat zo'n "classic rock"-nummer als Red Eyes het hier zo goed doet.(quote)
0
geplaatst: 13 december 2015, 18:11 uur
hoi123 schreef:
(quote)
Jup, maar de grotemensenladder heeft stemmers die meer naar oude rockmuziek neigen, terwijl de Witte Ladder een wat meer gevarieerd scala aan stemmers heeft (hiphop in de finale zal je in de komende vijf jaar niet in de reguliere ladder vinden denk ik), dus in die zin is het best verrassend dat zo'n "classic rock"-nummer als Red Eyes het hier zo goed doet. Dat is waar, maar er zijn natuurlijk nog wel een paar classic rock-achtige nummers die in de Witte Trui jaarlijks de top-10 halen (ik noem een The Funeral of The Kids Are On High Street), dus het feit dat er in de Witte Trui veel diverser gestemd wordt sluit niet uit dat er tóch nog wel wat classic rock-afgeleiden bij de toppers eindigen. Maar ok, ik had bij Red Eyes voor deze finale wel een beetje het gevoel dat ie óf comfortabel in de top-10 ging eindigen, óf roemloos 22e zou worden o.i.d. Voorlopig lijkt het het eerste te worden.
0
geplaatst: 13 december 2015, 18:14 uur
oef gelijke stand Jigsaw - Silent shout. Met nog 20 lijstjes te gaan wel mooi dat er mbt de winnaar nog van alles mogelijk is. Te meer daar Fake Empire nu ook nog maar kort achter staat.
Het podium lijkt zich nu wel los te maken met een gat van 22 punten.
Het podium lijkt zich nu wel los te maken met een gat van 22 punten.
0
geplaatst: 13 december 2015, 18:15 uur
Grappig dat zo veel mensen verschillende favoriete nummers hebben bij In Rainbows. Mijn persoonlijke favoriet is Weird Fishes/Arpeggi gevolgd door Nude en 15 Step
0
geplaatst: 13 december 2015, 18:16 uur
Wel een duidelijk podium nu.
Ik gok nog steeds op Fake Empire.
Ik gok nog steeds op Fake Empire.
0
Onweerwolf
geplaatst: 13 december 2015, 18:29 uur
NP: #64 Editors - Papillon
Die zou ook echt eens in de finale moeten!
Die zou ook echt eens in de finale moeten!

0
geplaatst: 13 december 2015, 18:31 uur
hoi123 schreef:
Ik wilde net een soortgelijke opmerking gaan plaatsen. In de Song van het Jaar 2014-competitie (een topic met een vergelijkbaar publiek als hier) haalde Red Eyes niet eens de finale. Hier gaan ze inderdaad verrassend goed.(quote)
Jup, maar de grotemensenladder heeft stemmers die meer naar oude rockmuziek neigen, terwijl de Witte Ladder een wat meer gevarieerd scala aan stemmers heeft (hiphop in de finale zal je in de komende vijf jaar niet in de reguliere ladder vinden denk ik), dus in die zin is het best verrassend en teleurstellend dat zo'n "classic rock"-nummer als Red Eyes het hier zo goed doet. Overigens ben ik hier wél blij mee.

0
geplaatst: 13 december 2015, 18:34 uur
Ik ben voor! Veel beter dan een Munich of Smokers en misschien ook wel kansrijker in de finale.
0
geplaatst: 13 december 2015, 18:52 uur
John Wayne Gacy Jr. is wel aan een stevige opmars bezig nu zeg.
0
geplaatst: 13 december 2015, 19:00 uur
Helemaal mee eens. Zoiets heb je vorig jaar ook gezegd geloof ik.
Smokers Outside the Hospital Doors mag van mij ook!
Smokers Outside the Hospital Doors mag van mij ook!
0
geplaatst: 13 december 2015, 19:01 uur
Jammer dat CHVRCHES zo slecht gaat. Dat is denk ik ook een van de weinigen die nog geen eerste aats heeft gehad (of ik moet er overheen gekeken hebben).
Ook jammer dat de enigszins voorspelbare top 3 zich nu lijkt af te scheiden van de rest. Gelukkig is het tussen die drie nog wel razend spannend!
Ook jammer dat de enigszins voorspelbare top 3 zich nu lijkt af te scheiden van de rest. Gelukkig is het tussen die drie nog wel razend spannend!
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 13 december 2015, 19:02 uur
Linkerrijtje voor Odessa zou heel mooi zijn. En terecht. Is in veel lijstjes ook gestegen! 

0
geplaatst: 13 december 2015, 19:02 uur
Graag nog een nieuwe opmars van 1 van de vrouwen of CHVRCHES. Staan nu helaas allemaal in het rechterrijtje.
0
Onweerwolf
geplaatst: 13 december 2015, 19:03 uur
Waar Portishead vorig jaar in de 2e helft helemaal weg zakte heeft Machine Gun nu toch een tweede adem, lijkt.
0
geplaatst: 13 december 2015, 19:09 uur
Maar in het algemeen nog wel minder masculien dan de MuMeLadder. Volgens mij doet de Witte Trui het beter qua percentages als je d'r volledige lijst vergelijkt met de top 400 van de MuMeLadder.
* denotes required fields.