MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Knock-out: 1967

zoeken in:

7. The Rolling Stones - Their Satanic Majesties Request vs 13th Floor Elevators - Easter Everywhere

0-1

Cured
0-2

8. Grateful Dead - The Grateful Dead vs Albert King - Born Under a Bad Sign

Cured
0-1

9. The Beatles - Magical Mystery Tour vs The Kinks - Someting Else by the Kinks

1-0

5-0

10. Strawberry Alarm Clock - Incense and Peppermints vs Red Crayola - The Parable of Arable Land

Cured
1-0

Cured
ja gaaf, hë ? Ik moet deze nog een keer op CD hebben ! (ik kwam met het titelnummer in aanraking door de 1e Austin Powers film.....Groovy, Baby !

4-1 uiteraard... 'Incense and Peppermints' is een leuk nummer, maar het album stelt weinig voor in vergelijking met The Red Crayola. Vraag me af of er hier alleen op het titelnummer gestemd wordt?

Neen hoor, ik heb het album meerdere keren beluisterd. Psychedelic- en Garage rock is voor mij dé favoriete muziek van de jaren zestig. 13th Floor Elevators, The Seeds, Strawberry A.C., Electric Prunes om maar eens wat voorbeelden te noemen.

Cured
Toon1 schreef:
4-1 uiteraard... 'Incense and Peppermints' is een leuk nummer, maar het album stelt weinig voor in vergelijking met The Red Crayola. Vraag me af of er hier alleen op het titelnummer gestemd wordt?
Ik denk het niet, ik in ieder geval niet. Of iets wat voor stelt, bepaalt ieder voor zichzelf ; ik vind het sfeertje heerlijk. Die Rooie Crooie doet me vrij weinig en bevat allerlei rare geluiden, of ik moet een paddo nemen i.p.v. een pepermuntje.... ..

Hoewel er een aantal goede nummers staan op het album van The Red Crayola zit er ook een kakofonie aan geluidjes in dat ik niet zo waardeer. Het album van Strawberry Alarm Clock vind ik ook al geen meesterwerk, maar is voor mij iets meer acceptabel.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:21 uur

geplaatst: vandaag om 07:21 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.