MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / User Top 10 K.O.

zoeken in:
Misterfool schreef:
(quote)

Oneens! Het is en mooi reliëf van Post-rock, Modern klassiek, ambient, Industrial, Roots, Folk en spoken-word versus een tweetrapsraket van Soul en Funk. Ten aanzien van het laatste had ik net zo goed roodharig kunnen zijn; I got no soul!
Ik zie Spirit of Eden, Rachel's en Stars of the Lid toch een beetje als hetzelfde hoekje. Het verschil is in ieder geval net zo groot als het verschil tussen Bill Withers en Stevie Wonder. Een album als The Dreamer van José James is dan weer totaal anders dan Gil Scott-Heron.

Verder ken ik Sebastian Plano niet, maar dat schijnt ook minimalistisch en kamermuziekachtig te zijn. Datzelfde kan wmb van Ghost Tropic en Jan Swerts gezegd worden. Daarbij zal ik bekennen laatstgenoemde niet heel helder voor de geest te kunnen halen.
En als Mark Nelson van Pan American een beetje de lijn van Labradford heeft doorgetrokken, zit dat evengoed in de post-rock/ambient-hoek.

Opvallend, maar begrijpelijk, dat je bij het ene lijstje wel sub(sub)genres noem, maar het bij Reijersen houdt bij Soul en Funk.

edit: Verder niets mis mee natuurlijk.

Misterfool schreef:
(quote)

Ten aanzien van het laatste had ik net zo goed roodharig kunnen zijn; I got no soul!

Je hebt paars haar Misterfool.

Overigens zit er veel variatie in de soul en funk van Reijersen's lijst. Hoewel ik wel een beetje pit mis, in de vorm van bijvoorbeeld Funkadelic & Prince. Maar ja, die heb ik in mijn eigen top 10, dus dat is meer mijn ding. Gil Scott-Heron is trouwens ook Jazz.

Wat een gezever. Gewoon weer cijfertjes plaatsen.

Wat is er met je avatar gebeurd?

11-10

Kijk, daar is 'ie!

panjoe (moderator)
Leon heeft hem al beslist in het voordeel van Yann.

14 reptile71 vs wibro

reptile
1. David Bowie - The Rise and Fall of Ziggy Stardust and the Spiders from Mars (1972)
Alternatieve titel: Ziggy Stardust
2. Joy Division - Closer (1980)
3. Talk Talk - Spirit of Eden (1988)
4. Dead Can Dance - Anastasis (2012)
5. Leonard Cohen - Greatest Hits (1975)
Alternatieve titel: The Best Of
6. The Cure - Disintegration (1989)
7. Bob Marley & The Wailers - Legend (1984)
Alternatieve titel: The Best Of
8. Pink Floyd - The Wall (1979)
9. Songs: Ohia - The Lioness (2000)
10. Morrissey - "Viva Hate" (1988)

wibro
1. The Cure - Disintegration (1989)
2. The Chameleons - Script of the Bridge (1983)
3. Dead Can Dance - Within the Realm of a Dying Sun (1987)
4. Wall of Voodoo - Call of the West (1982)
5. SX - Arche (2012)
6. Radical Face - The Family Tree: The Roots (2011)
Alternatieve titel: The Roots
7. Bonobo - Black Sands (2010)
8. 16 Horsepower - Sackcloth 'N' Ashes (1996)
9. Air - Moon Safari (1998)
10. The Church - Starfish (1988)

0-1

0-2, maar scheelt weinig.

Misterfool
8-6

9-8 (neem ik aan)

Absoluut gelijkwaardig aan elkaar

johannesA
10-8

Gast
geplaatst: vandaag om 18:34 uur

geplaatst: vandaag om 18:34 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.