MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / User Top 10 K.O.

zoeken in:
Eveningguard schreef:
(quote)

Tot vier uur in de middag je kater uitslapen en dan pas ontbijten. Dat ken ik wel ja. Maar is het dan niet gewoon avondvreten?

Neuh, was denk ik iets van 2 uur in de middag. Dat telt nog als ontbijt...

40 laxus11 vs sxesven

1. Led Zeppelin - Led Zeppelin IV (1971)
2. The Beatles - Abbey Road (1969)
3. The Doors - The Doors (1967)
4. Fleetwood Mac - Rumours (1977)
5. Bruce Springsteen - Born to Run (1975)
6. Prince - Sign 'O' the Times (1987)
Alternatieve titel: Sign “☮” the Times
7. Neil Young - After the Gold Rush (1970)
8. The Rolling Stones - Sticky Fingers (1971)
9. Dire Straits - Love over Gold (1982)
10. Michael Jackson - Thriller (1982)

1. Hijokaidan - Modern (1989)
2. Orchid - Chaos Is Me (1999)
3. Satoko Fujii - Toward, "TO WEST" (2000)
4. Yellow Power Scum (1991)
5. Girls' Generation - Love & Peace (2013)
6. Palace - Arise Therefore (1996)
7. The Gerogerigegege - Yasukuni Jinja (1996)
8. Elite Gymnastics - Ruin 2 (2011)
9. UA - Sun (2004)
10. World's End Girlfriend - Hurtbreak Wonderland (2007)

Ik pas: hoewel Laxus' smaak vrij verticaal tegenover die van mij staat, ken ik echt te weinig van sven's top-10 (Arise Therefore en een andere plaat van World's End Girlfriend) om een betrouwbaar cijfer te geven.

GrafGantz schreef:
(quote)

Volgens mij zaten we aan het ontbijt hier

Dan was 't Brits ontbijt - chips - dat Scandinavisch werd weggespoeld, med ol!

Pas (7+ vs te veel onbekend)

Ik kom ook niet verder dan een andere plaat van Worlds End Girlfriend, andere platen van Oldham, en enkele nummers van Girls' Generation. Die van Sven is wel interessanter, dat wel.

tuktak
1-2

2-4

Zonet even wat stuff uit Sven zijn lijst geluisterd, is toch niet echt mijn ding helaas. Dan liever een top 10 vol fijne classics!

Misterfool
3-4

6-5, ik acht de kans dat het voor mij onbekende van sxesvens top 10 beter is dan die van Lex zeer gering.

Misschien wel de user waarvan ik minst overeenkomsten heb qua Muziek, ken verder ook niks van zijn lijst

Ik ken een aantal platen uit de lijst van Sven, vind ik niet allemaal even geweldig, net als uit die van Laxus, toch vind ik de top10 van Sven veel interessanter omdat het verder afwijkt van het gemiddelde dat ik overal op MuMe wel kan vinden, het is veel meer een top10 die voor mij iets toevoegt aan de site..

Laxus is een prima kerel, maar als hij zijn top10 van vandaag op morgen weg zou halen zou ik die eigenlijk niet missen, terwijl dat bij Sven wel zo zou zijn.. Dus stem ik op die van Sven, ondanks dat als ik per plaat plusjes en minnetjes uit zou delen ik de top10 van Laxus misschien wel even goed/beter vind.

Goed dat je dit zo motiveert. Ik kan het er alleen niet mee eens zijn. Een top 10 voegt alleen wat toe aan de site als die (verder) afwijkt van het gemiddelde....?
Volgens mij is een top 10 er voor de user om zijn favoriete muziek op een rij te zetten. En of die keuze nu meer of minder afwijkt van het gemiddelde - wat dat ook moge zijn - is niet relevant wat mij betreft.

Ja! De top10 wel, ik heb het niet over de persoon maar over de lijst.. Hoewel het wel meer in gradaties gaat, ik zeg niet dat die van Laxus niks toevoegt, maar voor mij veel minder.

Zoals eerder gezegd.. ik beoordeel op de top10 als geheel, niet op de losse platen, een top10 is voor mij meer dan een som der delen.. IEmand met 10x Waits in top10 scoort misschien gemiddeld meer dan 4,5 hier, maar toch zal ik nooit op zijn top10 stemmen hier.

The Scientist schreef:
Ja! De top10 wel, ik heb het niet over de persoon maar over de lijst.. Hoewel het wel meer in gradaties gaat, ik zeg niet dat die van Laxus niks toevoegt, maar voor mij veel minder.

+ 1 - kom hier ook niet voor het gemiddelde

MOR is me 2 F R

panjoe (moderator)
6-7

Je kan ook andersom redeneren: de top 10 van sxseven staat zo ver verwijderd van de meeste users dat door die grote afwijking het minder toevoegt aan de site.

Mjuman schreef:
(quote)

- kom hier ook niet voor het gemiddelde

Ja, dat weten we nu wel.

Dat is niet echt een redenering, meer een standpunt.. Ik lees geen enkel argument. En het standpunt ben ik het volstrekt mee oneens.

Het voegt een mogelijkheid toe om je te orienteren op muziek die je in de gemiddelde lijst niet tegenkomt.

west schreef:
Je kan ook andersom redeneren: de top 10 van sxseven staat zo ver verwijderd van de meeste users dat door die grote afwijking het minder toevoegt aan de site.

Ach so, doctor Watson I presume? Zouden we deze redenering op vrouwen toepassen dan zouden we nooit gaan voor het onbekende, oriëntaalse, maar altijd afgaan op gemiddeld matig, vertrouwen op de laaghangende tweeling en kiezen voor "klotenmuziek"

The Scientist schreef:
(quote)

Dat is niet echt een redenering, meer een standpunt.. Ik lees geen enkel argument. En het standpunt ben ik het volstrekt mee oneens.

Het is jouw eigen redenering, maar dan omgekeerd toegepast.

Jij hebt bijvoorbeeld een aantal platen in jouw top 10 die ik niet goed vind. Wel staan ze verder af van 'het gemiddelde'. Zijn ze daarom meer bijzonder? Daar gaat het dus niet om: het gaat erom of het goede muziek is.

Mjuman schreef:
(quote)

Ach so, doctor Watson I presume? Zouden we deze redenering op vrouwen toepassen dan zouden we nooit gaan voor het onbekende, oriëntaalse, maar altijd afgaan op gemiddeld matig, vertrouwen op de laaghangende tweeling en kiezen voor "klotenmuziek"

Jij weet heel goed, dat dat niet is wat ik zeg, doctor mjuman.

En voor mijn eigen redenering is dit dus een argument:

The Scientist schreef:
Het voegt een mogelijkheid toe om je te orienteren op muziek die je in de gemiddelde lijst niet tegenkomt.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:05 uur

geplaatst: vandaag om 00:05 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.