MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De beste band / artiest aller tijden K.O.

zoeken in:
Edgar18 schreef:
(quote)

De eerste post zegt: Het zou natuurlijk kunnen dat je een artiest mist of jouw favoriet er net niet tussen staat maar ik heb getracht een zo evenwichtig mogelijke startlijst te maken.

Taylor Swift haalt de top 10 bestverkopende artiesten allertijden (nog) niet en valt er daarom buiten. Uit het Slowdive (shoegaze) hoekje heb ik voor My Bloody Valentine gekozen (en ook was ik nog eerder bij Ride uitgekomen dan bij Slowdive). Burial had gekund maar op elektronisch vlak zijn het andere artiesten geworden.

Als je echt geen idee hebt wie Jeff Beck is dan heb je voor vandaag een aardig research werkje te doen .

Ach Gretz kent alleen de nieuwere artiesten

1-1

1-2

Cured
1-3

Casartelli (moderator)
1-4

2-4

Pretentieus gepriegel, dat Can

Het is wel makkelijk om deze in te koppen dus ik sla even over

chevy93 schreef:
't Is inderdaad wel veel rock-rock-rock. Aangevuld met wat excuusartiesten. Maar laat dat de pret niet drukken.
Als nou ergens rock-rock-rock niet de klok slaat is het hier wel. Jammer zo'n opmerking..

Maak eens een verdeling voor jezelf zou ik zeggen, kijken of je de tot de helft komt welke je onder rock-rock-rock kan scharen.

Overigens zag ik dat Sex Pistols er twee keer in staan ( ).

Speciaal voor Gretz verander ik de tweede in Burial.

Battle 116 wordt zodoende: Kate Bush vs. Burial.

Edgar18 schreef:

3-4

Edgar18 schreef:
Burial.

Wie??

In dat bandje zit de broer van Taylor Swift

Edgar18 schreef:
Overigens zag ik dat Sex Pistols er twee keer in staan ( ).

Wordt een makkie voor Kate

4-4

4-5

Edgar18 schreef:
(quote)
Als nou ergens rock-rock-rock niet de klok slaat is het hier wel. Jammer zo'n opmerking..

Maak eens een verdeling voor jezelf zou ik zeggen, kijken of je de tot de helft komt welke je onder rock-rock-rock kan scharen.
Ik kom zeker tot zo'n 80% voor mijn gevoel. In ieder geval wel de helft.
Een genre als hip-hop moet het doen met ca. tien artiesten:
A Tribe Called Quest
Atmosphere
Beastie Boys
DJ Shadow
Dr. Dre
Kanye West
Kendrick Lamar
Mobb Deep
Nas
Public Enemy
Wu-Tang Clan

Waar zijn The Roots, Masta Ace, CunninLynguists, OutKast, De La Soul, Eminem(??), 2Pac, Notorious BIG, Jay Z?

Verder niet erg hoor, maar als ik dan zie dat artiesten als Toto, The Nits, Pet Shop Boys, Raymond van 't Groenewoud, Jeff Beck wel meedoen. Zoals ik al zei, laat dat de pret niet drukken, niets ten nadele van de hoeveelheid werk je erin gestoken hebt!

4-6, trouwens.

4. Kendrick Lamar vs. Nils Frahm
0-1

1-1

Ik ken weliswaar niet veel van Nils Frahm, maar toch genoeg om te weten dat Kendrick Lamar beter is.

2-1

Cured
3-1

3-2

4-2 Nils vind ik niet veel aan, Kendrick eigenlijk ook niet echt maar goed je moet een keuze maken

5-3

laxus11 schreef:
4-2 Nils vind ik niet veel aan, Kendrick eigenlijk ook niet echt maar goed je moet een keuze maken

Nee hoor, niet verplicht.

Maar ik doe het toch als je het niet erg vind

Edgar18 schreef:
(quote)
Is ook moeilijk! Al is de één wel lastiger dan de ander. Kom lekker meespelen joh, hoe meer zielen hoe meer vreugd .

Vooruit.

laxus11 schreef:
Maar ik doe het toch als je het niet erg vind

In dat geval niet, want we stemmen hetzelfde.

Is wel een ding trouwens. Wanneer ken je het oeuvre van iemand goed genoeg om te stemmen? Bij Nirvana bijvoorbeeld, zelf vind ik In Utero met afstand hun beste album, en dan denk ik: mensen stemmen wellicht tegen Nirvana zonder In Utero te kennen. Maarja, dat hou je altijd, je kan nooit alles kennen. Maarja, is een paar nummers kennen genoeg? Bepaalt ieder voor zich natuurlijk...

6-3

Gast
geplaatst: vandaag om 01:58 uur

geplaatst: vandaag om 01:58 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.