Muziek / Muziekgames / De beste band / artiest aller tijden K.O.
zoeken in:
0
geplaatst: 26 mei 2015, 09:22 uur
Edgar18 schreef:
De eerste post zegt: Het zou natuurlijk kunnen dat je een artiest mist of jouw favoriet er net niet tussen staat maar ik heb getracht een zo evenwichtig mogelijke startlijst te maken.
Taylor Swift haalt de top 10 bestverkopende artiesten allertijden (nog) niet en valt er daarom buiten. Uit het Slowdive (shoegaze) hoekje heb ik voor My Bloody Valentine gekozen (en ook was ik nog eerder bij Ride uitgekomen dan bij Slowdive). Burial had gekund maar op elektronisch vlak zijn het andere artiesten geworden.
Als je echt geen idee hebt wie Jeff Beck is dan heb je voor vandaag een aardig research werkje te doen
.
(quote)
De eerste post zegt: Het zou natuurlijk kunnen dat je een artiest mist of jouw favoriet er net niet tussen staat maar ik heb getracht een zo evenwichtig mogelijke startlijst te maken.
Taylor Swift haalt de top 10 bestverkopende artiesten allertijden (nog) niet en valt er daarom buiten. Uit het Slowdive (shoegaze) hoekje heb ik voor My Bloody Valentine gekozen (en ook was ik nog eerder bij Ride uitgekomen dan bij Slowdive). Burial had gekund maar op elektronisch vlak zijn het andere artiesten geworden.
Als je echt geen idee hebt wie Jeff Beck is dan heb je voor vandaag een aardig research werkje te doen
. Ach Gretz kent alleen de nieuwere artiesten

0
geplaatst: 26 mei 2015, 10:23 uur
chevy93 schreef:
't Is inderdaad wel veel rock-rock-rock. Aangevuld met wat excuusartiesten. Maar laat dat de pret niet drukken.
Als nou ergens rock-rock-rock niet de klok slaat is het hier wel. Jammer zo'n opmerking.. 't Is inderdaad wel veel rock-rock-rock. Aangevuld met wat excuusartiesten. Maar laat dat de pret niet drukken.
Maak eens een verdeling voor jezelf zou ik zeggen, kijken of je de tot de helft komt welke je onder rock-rock-rock kan scharen.
0
geplaatst: 26 mei 2015, 10:29 uur
Overigens zag ik dat Sex Pistols er twee keer in staan (
).
Speciaal voor Gretz verander ik de tweede in Burial.
Battle 116 wordt zodoende: Kate Bush vs. Burial.
).Speciaal voor Gretz verander ik de tweede in Burial.
0
geplaatst: 26 mei 2015, 10:32 uur
Edgar18 schreef:

0
geplaatst: 26 mei 2015, 10:36 uur
Edgar18 schreef:
).
).Speciaal voor Gretz verander ik de tweede in Burial.
Wordt een makkie voor Kate

0
geplaatst: 26 mei 2015, 12:03 uur
Edgar18 schreef:
Maak eens een verdeling voor jezelf zou ik zeggen, kijken of je de tot de helft komt welke je onder rock-rock-rock kan scharen.
Ik kom zeker tot zo'n 80% voor mijn gevoel. In ieder geval wel de helft.(quote)
Als nou ergens rock-rock-rock niet de klok slaat is het hier wel. Jammer zo'n opmerking..
Een genre als hip-hop moet het doen met ca. tien artiesten:
A Tribe Called Quest
Atmosphere
Beastie Boys
DJ Shadow
Dr. Dre
Kanye West
Kendrick Lamar
Mobb Deep
Nas
Public Enemy
Wu-Tang Clan
Waar zijn The Roots, Masta Ace, CunninLynguists, OutKast, De La Soul, Eminem(??), 2Pac, Notorious BIG, Jay Z?
Verder niet erg hoor, maar als ik dan zie dat artiesten als Toto, The Nits, Pet Shop Boys, Raymond van 't Groenewoud, Jeff Beck wel meedoen. Zoals ik al zei, laat dat de pret niet drukken, niets ten nadele van de hoeveelheid werk je erin gestoken hebt!

0
geplaatst: 26 mei 2015, 12:12 uur
1-1
Ik ken weliswaar niet veel van Nils Frahm, maar toch genoeg om te weten dat Kendrick Lamar beter is.
Ik ken weliswaar niet veel van Nils Frahm, maar toch genoeg om te weten dat Kendrick Lamar beter is.

0
geplaatst: 26 mei 2015, 12:25 uur
4-2 Nils vind ik niet veel aan, Kendrick eigenlijk ook niet echt maar goed je moet een keuze maken 

0
geplaatst: 26 mei 2015, 12:56 uur
laxus11 schreef:
4-2 Nils vind ik niet veel aan, Kendrick eigenlijk ook niet echt maar goed je moet een keuze maken
Nee hoor, niet verplicht.
0
geplaatst: 26 mei 2015, 12:58 uur
Edgar18 schreef:
.
(quote)
Is ook moeilijk! Al is de één wel lastiger dan de ander. Kom lekker meespelen joh, hoe meer zielen hoe meer vreugd
. Vooruit.

0
geplaatst: 26 mei 2015, 13:00 uur
In dat geval niet, want we stemmen hetzelfde.

Is wel een ding trouwens. Wanneer ken je het oeuvre van iemand goed genoeg om te stemmen? Bij Nirvana bijvoorbeeld, zelf vind ik In Utero met afstand hun beste album, en dan denk ik: mensen stemmen wellicht tegen Nirvana zonder In Utero te kennen. Maarja, dat hou je altijd, je kan nooit alles kennen. Maarja, is een paar nummers kennen genoeg? Bepaalt ieder voor zich natuurlijk...
* denotes required fields.