MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De beste band / artiest aller tijden K.O.

zoeken in:
Scorpion_21 schreef:
(quote)

Wie??

Eén van de populairste elektronische artiesten van de laatste vijf jaar op MuMe.

5. Atmosphere vs. Townes van Zandt

0-0

0-1

Gretz schreef:
Leuk! Maar zou een Jeff Back (wie is dat eigenlijk?) niet nog even ingeruild kunnen worden voor bijvoorbeeld Taylor Swift, die nu al een van de bestverkopende artiesten aller tijden is?

Burial en Slowdive hadden ook niet misstaan in dit rijtje, al begrijp ik wel dat je met 256 deelnemers ook al moest gaan schrappen.

Ja, dan kan je de Backstreet Boys er ook wel instoppen...

Burial, mee eens, staat er nu dus ook in. Slowdive is misschien wel mijn favoriete band maar lijkt mij niet essentieel. Jeff Beck ook niet per se, maar is toch echt wel een grotere naam dan Slowdive, vrees ik.

0-2

1-2

1-3

Arrie schreef:
Is wel een ding trouwens. Wanneer ken je het oeuvre van iemand goed genoeg om te stemmen?
Daarom stel ik in het begin ook, maak voor jezelf de afweging op basis waarvan jij stemt. Scheelt vervelende voorvalletjes zoals recent in het laatste vijf jaar albums spel.

De één hecht veel waarde aan het belang dat een artiest voor de moderne muziek heeft gehad (Hank Williams, Robert Johnson bijv.) de ander gaat puur af op zijn eigen smaak. Ik ken niet zo veel van Metallica maar weet toch heel erg zeker dat ik Stevie Wonder (van wie ik wel veel ken) beter vind. Maar als ik met beide artiesten weinig heb en niet goed bekend ben (Spinvis vs. Can) onthoud ik me gewoon van stemming.

Maar, die afweging mag iedereen dus lekker voor zichzelf maken .

laxus11 schreef:
4-2 Nils vind ik niet veel aan, Kendrick eigenlijk ook niet echt maar goed je moet een keuze maken

Je hoeft niet te stemmen hè als je beide artiesten nauwelijks kent. Als je een paar nummers kent is dat voor mij echt niet genoeg om te stemmen. Zeker niet als ik beide artiesten maar zozo vind.

2-4

2-5

Cured
3-5

chevy93 schreef:
Ik kom zeker tot zo'n 80% voor mijn gevoel. In ieder geval wel de helft.
Je hebt door dat dat 30% verschil is hé . Het aandeel rock (gerelateerde) artiesten ligt volgens mij rond de 45%. Maar wellicht is onze definitie van rock ook iets anders want ik schaar artiesten als Pet Shop Boys en Raymond van 't Groenewoud zeker niet onder rock.

chevy93 schreef:
Een genre als hip-hop moet het doen met ca. tien artiesten:
Het gaat om essentiële artiesten hé. Volgens mij heb ik die op hip-hop gebied redelijk getackeld. En twintig tot vijfentwintig hiphopperts lijkt me wat veel t.o.v. de andere genres.

En tot zover de toelichting, jij mag editie twee met andere artiesten organiseren .

3-6

6. Iron Maiden vs. Otis Redding
0-1, Otis Redding ging vroegtijdig dood. Dat gaf hem niet de kans om slechte albums uit te brengen, i.t.t. Iron Maiden.

Ja oeuvres vergelijken, vergelijk je dan de complete oeuvres of gewoon de beste albums van de een met de beste albums van de ander? Moet ik bij bv. Bob Dylan, Neil Young ook alle (zeer) matige album meenemen? En hoe zit het met het 'oeuvre' van Neutral Milk Hotel? Vragen, vragen..

0-2

chevy93 schreef:
Moet ik bij bv. Bob Dylan, Neil Young ook alle (zeer) matige album meenemen? En hoe zit het met het 'oeuvre' van Neutral Milk Hotel? Vragen, vragen..
En dat mag je bij deze k.o. dus lekker zelf weten. Als jij ze wil beoordelen op wie het leukste bekkie heeft, ga je gang !

0-3

1-3 Otis ook sterk

2-4

Casartelli (moderator)
3-4

ik neig toch meer naar de "een schilder is zo goed als zijn beste schilderij"-benadering. Niet voor de volle 100%, maar toch wel meer...

4-4

5-4

Cured
6-4

7. Meat Loaf vs. James Holden

Cured
0-1

1-1

1-2

1-3

Nagenoeg elke deelnemer aan deze K.O. zou van Meat Loaf winnen.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:58 uur

geplaatst: vandaag om 01:58 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.