MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Knock-Out Songs: 2011

zoeken in:

ArthurDZ schreef:
6-3

Oostende eruit? Vreemd...

De nummer 15 van de Witte Trui uitgeschakeld door een niemendalletje van 1:24 dat voor geen enkele andere lijst goed genoeg wordt bevonden. (Dat natuurlijk in de volgende ronde ook roemloos afvalt.) Jammer dat Nederlandstalige muziek in K.O.'s meer dan regelmatig met de nek wordt nagekeken. Er zijn nul Nederlandstalige nummers over in een jaar waarin toch een aantal uitstekende albums werden uitgebracht (Spinvis, Eefje, Roosbeef).

14. The Joy Formidable - Whirring vs. Noel Gallagher's High Flying Birds - Dream On

Gretz schreef:
(quote)

De nummer 15 van de Witte Trui uitgeschakeld door een niemendalletje van 1:24 dat voor geen enkele andere lijst goed genoeg wordt bevonden.
Wie zegt dat? Wreckin' Bar is bij mijn weten nog nooit genomineerd voor de Witte Trui of de MuMeLadder. Misschien zou het die lijsten wel kunnen halen.

JoaMuse schreef:
(quote)
Wie zegt dat? Wreckin' Bar is bij mijn weten nog nooit genomineerd voor de Witte Trui of de MuMeLadder. Misschien zou het die lijsten wel kunnen halen.

Klopt, maar als het echt zo'n mijlpaal zou zijn in het oeuvre van The Vaccines (best een leuke band overigens), zou het vermoedelijk allang eens genomineerd zijn.

Ik begrijp dat je eigenlijk niet op Wreckin' Bar zou mogen stemmen? Natuurlijk is er de vrijheid om te stemmen waar je op wilt, maar als een onbekender nummer (wat nog best meevalt) of een nummer met minder status een klassieker eruit stemt dan kan dat ineens allemaal niet. Ik vind het ook weleens jammer dat er favorieten worden uitgestemd tegen mijns inziens vrij matige nummers, maar nu doe je het overkomen alsof de Vaccines-stemmers verkeerd hebben gestemd en dus een verkeerde smaak hebben. Maar het mooie van KO's is nu juist dat de stemmers het bepalen. Als het om de klassiekerstatus gaat, hoeven we het spel niet te spelen. En hé, stemmers kunnen Wreckin' Bar gewoon leuker vinden. En daar is niks mis mee.

maar wel jammer van Oostende, hoor.

Volgens mij is Spinvis hier nog nooit ver gekomen, in wat voor KO dan ook.
Zelfs in de beste Nederlandse song van de jaren 00 en jaren 10 vloog-ie er vroeg uit.
In die zin dus totaal niet verrassend.

4-1

Arrie schreef:
Maar het mooie van KO's is nu juist dat de stemmers het bepalen. Als het om de klassiekerstatus gaat, hoeven we het spel niet te spelen.
Dat vind ik ook. Anders kunnen we gewoon de vier hoogste nummers van 2011 uit De Witte Trui pakken en daar ineens de halve finales mee gaan spelen. Het is net leuk dat er verschillende soorten spellen zijn en daardoor verschillende winnaars/klassementen uit de bus komen (wat zowel door de vorm van van het spel als door het deelnemersveld komt). Nu treurt Gretz, maar een volgende keer kegelt Eefje De Visser bij een K.O misschien een nummer eruit dat veel hoger staat in De Witte Trui/MuMeladder en kan hij zijn pret niet op.

15. The Black Keys - Little Black Submarines vs. The Kills - Future Starts Slow

0-1

Cured
6-2

16. Fleet Foxes - The Shrine/An Argument vs. Florence + the Machine - Spectrum

0-1

Gast
geplaatst: vandaag om 11:42 uur

geplaatst: vandaag om 11:42 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.