MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2015 [De Top 2000 van MusicMeter] #2

zoeken in:
Ik heb al veel meer lijstjes binnen maar even een traditioneel tussenstandje na de eerste 10 verwerkte lijstjes (incl. de startladder)

Er zijn 2 nummers die echt een vliegende start hebben genomen.
Er is nog geen enkel nummer dat 2x bovenaan iemands lijstje prijkte, er is wel 1 nummer dat 2x onderaan iemands lijstje stond.
Verder staan er momenteel 4 nummers in de top 10 die vorig jaar niet in de top 10 zijn geëindigd en waarvan er zelfs 2 helemaal niet in de finale van de 2014 editie aanwezig waren.
Als we onderin kijken zien we dat 1 nummer voorlopig een heel klein beetje dreigt achter te blijven, dat is een nummer wat vorig jaar niet in de finale stond.

01. 260 pt.
02. 253 pt.
03. 207 pt.
04. 201 pt.
05. 196 pt.
06. 193 pt.
07. 185 pt.
08. 183 pt.
09. 181 pt.
10. 174 pt.
11. 169 pt.
12. 166 pt.
13. 164 pt.
14. 162 pt.
15. 161 pt.
16. 160 pt.
17. 157 pt.
18. 156 pt.
19. 156 pt.
20. 153 pt.
21. 149 pt.
22. 148 pt.
23. 146 pt.
24. 139 pt.
25. 138 pt.
26. 136 pt.
27. 136 pt.
28. 134 pt.
29. 133 pt.
30. 133 pt.
31. 133 pt.
32. 118 pt.

2 top 10-nummers die vorig jaar niet in de finale stonden: Venus in Furs en Unfinished Sympathy? Of toch Bigmouth?

Achterblijver is denk ik Uncertain Smile.

Love/hate voorzie ik alvast Silent Shout.

Ik zou zeggen dat die twee nummers Fake Empire en Bigmouth zijn - beide zijn nummers die geen echte haters hebben.

Van de Love/Hate neem ik aan dat het Sigur Rós wordt.

Ik denk dat de achterblijver Drive is. Beetje een grijze muis als je 't mij vraagt.

De lijstjes stromen lekker binnen. Traditioneel een 2e tussenstandje plaatsen zoals die was nadat ik 25 lijstjes (incl. startladder) had verwerkt.

Het wordt wel steeds lastiger om er iets over te schrijven zonder dat ik teveel ga verraden...maar ik vind de tussenstand tot nu best wel onverwacht in die zin dat zowel bij de bovenste 10 nummers staan die ik nooit zo hoog had verwacht en er bij de onderste 10 nummers staan die ik een top 10 notering zou toedichten.

De koploper heeft z'n voorsprong gestaag uitgebreid, maar de nummer 2 heeft z'n achterstand na 10 lijstjes inmiddels gehalveerd en is hard onderweg naar boven. Eigenlijk is dat volgens mij ook het enige nummer dat qua puntenaantal ook echt flink is ingelopen.
Onderaan zijn er nu 2 nummers die het contact een beetje dreigen te verliezen.

Nummer 14 is het nummer dat het meest op 1 is gezet door jullie, tot nu toe 3x, terwijl de nummers 12, 30 en 31 het meest op 32 zijn gezet, ook 3x.

Kijkende naar de love/hate competitie (berekend obv de hoogste standaarddeviatie) dan zijn er tot nu toe 5 nummers die een st.dev. hoger dan 10 scoren, in volgorde zijn dat de nummers 30 - 25 - 3 - 20 en 12.
De nummers 2 en 5 scoren veruit het laagst in de love / hate competitie.

Er zijn tot nu toe 15 verschillende nrs 1 genoemd en 14 verschillende nrs 32.

Hierbij de nieuwe tussenstand na 25 lijstjes met tussen haakjes de plaats na 10 verwerkte lijstjes.

01. (01.) 557 pt.
02. (07.) 521 pt.
03. (02.) 497 pt.
04. (04.) 496 pt.
05. (06.) 472 pt.
06. (09.) 467 pt.
07. (22.) 454 pt.
08. (03.) 453 pt.
09. (05.) 450 pt.
10. (13.) 446 pt.
11. (11.) 446 pt.
12. (17.) 436 pt.
13. (08.) 431 pt.
14. (18.) 420 pt.
15. (12.) 417 pt.
16. (21.) 412 pt.
17. (23.) 411 pt.
18. (16.) 408 pt.
19. (28.) 394 pt.
20. (25.) 392 pt.
21. (30.) 386 pt.
22. (20.) 381 pt.
23. (19.) 375 pt.
24. (26.) 371 pt.
25. (32.) 371 pt.
26. (14.) 369 pt.
27. (31.) 364 pt.
28. (15.) 348 pt.
29. (10.) 346 pt.
30. (24.) 333 pt.
31. (27.) 294 pt.
32. (29.) 282 pt.

1. How Soon Is Now? (vanwege het sterke begin, de fanatieke deelnemers zijn de grootste HSIS-fans heb ik het idee)
2. Street Spirit (vanwege de lage love/hate)

Sowieso lijkt het me dat het een tweestrijd gaat worden tussen The Smiths en Radiohead. Arcade Fire zou wel eens de huidige nummer 3 kunnen zijn, want die begon vorig jaar ook heel sterk. Ik zie ze met Neighborhood #1 ook in de race (net als vorig jaar) niet meedoen om de uiteindelijke winst. A Forest en Paranoid Android komen meestal wat later opzetten.

Onweerwolf
Ik ben vooral enorm benieuwd waar Mia terecht gaat komen.

Onweerwolf
PAS OP! SPAMBERICHT!

Over een week is de finale van de 3e editie van De Witte Trui!

http://i.imgur.com/NMFJ1.png

Beste allemaal,

Na bijna 11 maanden stemmen, gedurende 311 ladders, zijn we eindelijk toegekomen aan de finale van De Witte Trui, editie 2015!

Van de 720 platen die de strijd aangingen zijn er nog 24 over. Van deze 24 platen zal er eentje over drie weken 'de witte trui aantrekken' en zich het beste nummer van de afgelopen 10 jaar mogen noemen.

Natuurlijk mag jij gaan bepalen welke plaat dat wordt. Of je nou het hele jaar heb meegestemd of pas net voor het eerst van De Witte Trui heb gehoord maakt niet uit, we willen natuurlijk graag zoveel mogelijk lijstjes hebben.

Je lijstje inleveren gaat als volgt: beluister alle 24 onderstaande finalisten en selecteer wat voor jou de beste 12 zijn. Deze 12 platen zet je vervolgens op volgorde waarbij de nummer 1 jouw favoriete plaat is. Het lijstje van 12 platen stuur je vervolgens per pm bericht naar ondergetekende en wanneer ik het lijstje heb verwerkt geef ik je hier een bevestiging van. (Krijg je de bevestiging niet binnen enkele dagen, schroom dan niet om nogmaals een berichtje te sturen.)

De puntentelling van de lijstjes gaat als volgt: alle nummers 1 krijgen 14 punten, alle nummers 2, 12 punten en alle nummers 3, 10 punten. Vervolgens tellen we naar beneden, de nummers 4 krijgen 9 punten, nummers 3, 8, enz. tot aan de nummers 12 die 1 punt krijgen.

Het bekendmaken van de eindstand zal ik doen op de finale zondag op 13 december en duurt de gehele dag. Net als vorig jaar zal ik in Eurovision Song Contest stijl alle lijstjes een voor een presenteren met een tussenpauze van telkens 10 minuten. Het laatste lijstje maak ik om 21:30 bekend en het tijdstip van het eerste lijstje wordt dus bepaald door het aantal inzendingen. In de praktijk zie dat er als volgt uit:

De eindstand van 2014

http://i.imgur.com/4KGhUN6.png

De deadline voor het insturen van je lijstje is daarom op zaterdag 12 december om 23:59 's avonds.

De Finalisten:

Hieronder staan de 24 finalisten van De Witte Trui. Je kunt op elk nummer klikken om het te beluisteren op YouTube. Daarnaast vind je hier de Spotify Playlist:

URL: De Witte Trui - Finaleladder 2015 on Spotify - open.spotify.com
of
URI: spotify:user:onweerwolf:playlist:6YdDNq0xjEngD5QVwlDTki

Angus & Julia Stone - Yellow Brick Road
Arcade Fire - No Cars Go
Arcade Fire - Reflektor
Arcade Fire - Sprawl II (Mountains Beyond Mountains)
Arctic Monkeys - I Bet You Look Good On The Dancefloor
Band Of Horses - The Funeral
Bat For Lashes - Daniel
Caribou - Odessa
CHVRCHES - The Mother We Share
Eefje De Visser - De Bedoeling
Fuck Buttons - Surf Solar
Kendrick Lamar - Swimming Pools (Drank)
Madrugada - The Kids Are On High Street
Nick Cave And The Bad Seeds - Jubilee Street
Portishead - Machine Gun
Radiohead - Jigsaw Falling Into Place
Santigold - Disparate Youth
Sufjan Stevens - Casimir Pulaski Day
Sufjan Stevens - Chicago
Sufjan Stevens - John Wayne Gacy, Jr.
The Knife - Silent Shout
The National - Bloodbuzz Ohio
The National - Fake Empire
The War On Drugs - Red Eyes

NB: Radiohead - Jigsaw Falling Into Place staat (nog) niet op Spotify.

EINDE SPAMBERICHT!

Mijn lijst is ingediend. Van de 13 nieuwkomers, staan er 11 bij in het linkerrijtje, waarvan een compleet nieuwe top 4. Ben helaas ook 6 top 10-nummers kwijt, inclusief 4/5 van de top 5 van vorig jaar. Gelukkig ook mijn nummer 32. Al met al is de lijst dit jaar wel beter dan vorig jaar, maar het ontbreken van de soulkanonnen (muv Sam Cooke) en Portishead is wel een gemis...

Gorki behoort tot de achterblijvers, dunkt me. Heeft een te kleine fanschare.

Mijn nummers 6, 7, 11, 12, 14, 16, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 31 ben ik kwijt.
Dan moet dit jaar beter zijn, zou je denken, maar toch gaat dat niet het geval zijn. Met Gorky en The The heeft U2 eindelijk concurrentie gekregen voor plaats 32. The Knife zal de enige nieuwe top 10 notering krijgen. Nog wel een weekje puzzelen nodig voor een definitief oordeel.

De nummers 2, 8 en 10 van vorig jaar ben ik kwijt.
Maar ook de nummers 29 tot en met 32

Al met al een veel sterkere finale dan vorig jaar.
De nummer 1 is hetzelfde gebleven, maar andere toppers zijn allemaal gezakt.
De nummers 3, 4 en 5 zijn nieuw.
De eerste 20 nummers, vorig jaar gold dat alleen voor de eerste 13.
De nummer 14 van vorig jaar is dit jaar 25e

Ik ben zowel m'n nummer 1 als m'n nummers 29 tot en met 32 kwijt. Ik moet alles de komende week maar weer eens goed beluisteren voor m'n definitieve oordeel.

Ik denk dat Uncertain Smile van The The wel eens een verrassing zou kunnen worden in de finale. Een nummer dat geloof ik erg populair is bij de wavers maar ook andere users zullen niet heel veel aan te merken hebben op dit nummer.

Snoeperd schreef:
Ik denk dat Uncertain Smile van The The wel eens een verrassing zou kunnen worden in de finale. Een nummer dat geloof ik erg populair is bij de wavers maar ook andere users zullen niet heel veel aan te merken hebben op dit nummer.

Dat eerste is juist, dat tweede betwijfel ik ten zeerste.

Reken mij daaronder. Van m'n onderste zes nummers vallen er drie onder het new wave-genre, maar Uncertain Smile vind ik echt een verrijking voor de finale, heerlijk zonnig nummer.

Ik heb weinig aan te merken op The The, maar ik hoor toch niet wat er zo bijzonder aan zou moeten zijn. Bij bijna alle andere finalisten hoor ik dat wel dus het wordt gegarandeerd bottom-5 hier.

Even een mededeling van de organisatie m.b.t. de radio-uitzending.

Onze MusicMeter vrienden van het Internet radiostation Orinoco Radio (met als DJ's o.a. de users kaj_666 , chevy93 , vleertje , sokra , Scorpion_21 en Grafmat ...hopelijk vergeet ik nu niemand) hebben aangegeven wederom de top 100 van de MuMeLadder Top 2000 te gaan uitzenden en wel op zondag 20 december.

Supertof natuurlijk en we gaan nog even kijken hoe we de finale dit jaar in het vat gaan gieten....hetzelfde als vorig jaar of welilcht wat aangepast....daar kom ik nog op terug.

Maar via Chevy heb ik het verzoek gekregen om de volgende oproep namens het Orinoco-team te plaatsen en dat is om aan jullie te vragen iets in te spreken over je favoriete nummer uit de finale (top 32). Dit inspreken kan via de telefoon/headset/ingebouwde microfoon laptop. De kwaliteit hoeft niet perfect te zijn, maar het moet natuurlijk wel enigszins te verstaan zijn.

Wat ze zoeken is een fragmentje van ca. 30 seconden waarin je even kort zegt wie je bent (mag je echte naam zijn, mag je MuMe-user naam zijn of beide) en vervolgens aangeeft waarom dit nummer (bijv) op één zou moeten staan in de Ladder.

Chevy gaf ook aan dat het wellicht het handigst is om even een inschrijflijst te maken / plaatsen om te voorkomen dat 10x hetzelfde nummer aangelverd wordt....dus bij deze het verzoek om dat hier in het topic te doen.

Verder is er door Chevy ook al een dropbox in het leven geroepen waar je Dropbox - Submit files fragmentjes kunt droppen.

Ik hoop dat e.e.a. duidelijk is en dat er natuurljk een grote respons op bovenstaande oproep gaat volgen.....

Sunderland schreef:
Gorki behoort tot de achterblijvers, dunkt me. Heeft een te kleine fanschare.

Verkijk je niet. Gorky heeft tot aan ronde 8 steevast zijn rondes op plek 1 of 2 beëindigd.

El Ninjo schreef:

Onze MusicMeter vrienden van het Internet radiostation Orinoco Radio (met als DJ's o.a. de users kaj_666 , chevy93 , vleertje , sokra , Scorpion_21 en Grafmat ...hopelijk vergeet ik nu niemand) hebben aangegeven wederom de top 100 van de MuMeLadder Top 2000 te gaan uitzenden en wel op zondag 20 december.

...
leuk! Goede herinneringen aan! 2 jaar geleden was dat een hele dag en vorig jaar helaas moeten missen vanwege vakantie.

Dit jaar ben ik er weer bij!

Ter aanvulling op bovenstaande: je mag eventueel ook een oproep doen voor een ander nummer uit de top 100 en daarbij een klein pleidooi houden waarom het volgend jaar (terug) in de finale moet staan.

arcade monkeys schreef:
Ik heb weinig aan te merken op The The, maar ik hoor toch niet wat er zo bijzonder aan zou moeten zijn.

Wat er bijzonder aan is, is toch hier juist overduidelijk? De piano van Jools Holland.

Snoeperd schreef:

Uncertain Smile is juist mijn favoriet voor plek 32. Zal weinig echte haters hebben, maar bij veel mensen onderaan de middenmoot eindigen. Als je kijkt naar voorgaande jaren, scoorden vergelijkbare wavenummers van bv OMD, The Church en Simple Minds ook matig.

Titmeister schreef:

Uncertain Smile is juist mijn favoriet voor plek 32.

De mijne ook...

Blijkbaar ben ik uit de tag-lijst gevallen, had helemaal gemist dat we al aan de finale waren begonnen. Je kunt mij er wel weer tussen zetten, El Ninjo, zodat ik later niet vergeet een lijstje in te sturen.

Goede finalelijst trouwens: mijn top 5 van vorig jaar er nog in en LedZep/Pink Floyd/The Who niet meer. Enkel jammer dat Nina, Marvin en Curtis er dit jaar niet tussen staan.

El Ninjo schreef:

Ik heb een klein appje gegemaakt om het rangschikken wat makkelijker te maken:
Lijstje rangschikken
(gewoon klikken op 'begin met rangschikken' en als je klaar bent heb je vanonder een mooi lijstje om door te sturen)

Ik verbaas me telkens weer over welke liedjes in deze lijst staan. MuMe heeft een bijzondere muzieksmaak. Eleonor Rigby is wel echt een topper, ik duim voor dat nummer

Wow, superhandig, dankjewel! En ik duim ook voor Eleanor Rigby trouwens.

En handig dat U2 al goed gerangschikt is en je die niet meer hoeft te verslepen.

Onweerwolf
Perre Verhoeven schreef:
Ik heb een klein appje gegemaakt om het rangschikken wat makkelijker te maken:
Lijstje rangschikken
(gewoon klikken op 'begin met rangschikken' en als je klaar bent heb je vanonder een mooi lijstje om door te sturen)

Ik verbaas me telkens weer over welke liedjes in deze lijst staan. MuMe heeft een bijzondere muzieksmaak. Eleonor Rigby is wel echt een topper, ik duim voor dat nummer

Tof!

Beste ladderaars....ik wil even het volgende onder jullie polsen.

Mbt de radio uitzending kwam Chevy met het voorstel om de volgorde van de nrs 33 t/m 100 ook pas tijdens de radio uitzending bekend te maken ofwel wij sturen de lijst naar de dj's van Orinoco door, je hoort de volgorde tijdens de radio uitzending en Onweerwolf zet deze nummers pas nadat ze gedraaid zijn in het Ontknopingstopic.

So far so good...maar dan komen we aan de nummers 32 t/m 1 en daar zitten we nog over te dubben hoe we dat gaan aanpakken.
We hebben 3 opties:

1. We maken de volledige top 32 tijdens de radio uitzending bekend. Ik stuur dan de nummers door naar de DJ's tegen de tijd dat het zover is en maak de nummers pas bekend in dit topic nadat ze gedraaiid zijn.
Op zich spannend en leuk....maar dat haalt wel een stuk spanning en levendigheid op de stie weg..
Het speculeren na het plaatsen van een blokje van 4 gaat dan wegvallen, het opbouwen en uitsmeren van de spanning over zo'n heel weekend heen heeft toch wel iets. Dat stukje spanning gaat zich dan beperken tot zeg maar de laatste 2,5 uur of zo waarin de top 32 gedraaid wordt. .

2. We houden het bij het oude. Ik plaats verdeeld over de vrijdag / zaterdag / zondag blokjes van 4 totdat we de bovenste 10 bereikt hebben. De top 10 maken we dan net als de afgelopen 2 jaar pas weer bekend tijdens de radio uitzending.
Ik moet nog wel even bekijken hoe dat gaat uitpakken dat weekend aangezien ik zaterdag vanaf de namiddag tot middernacht niet online zal zijn en ook op zondag tussen 11u en 15u waarschijnlijk niet online zal zijn.

3. We doen een soort compromis en beginnen op zondagochtend pas met het bekendmaken van de uitslag van de finale waarbij ik gedurende de dag (alleen ben ik er dus niet tussen 11u en 15u) steeds blokjes van 2 nummers plaats van 32 t/m 11 .....dan houden we het een beetje bij het oude met dien verstande dat we wel alles op 1 dag concentreren. De top 10 doen we dan weer net als bij optie 2 en in de voorgaande jaren tegelijk met de radio uitzending.

Laat even weten of jullie een duidelijke voorkeur hebben voor 1 vd opties ... of dat het jullie niet veel uitmaakt. We kijken dan even of er onder jullie een voorkeur uitrolt.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:18 uur

geplaatst: vandaag om 23:18 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.