Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2015 [De Top 2000 van MusicMeter] #2
zoeken in:
0
geplaatst: 4 december 2015, 19:53 uur
Ik ook: de nummers 2,3,4,6,7,8,13,26,27,28,29,31 en 32 van vorig jaar ingeruild voor de nummers 1,3,4,5,6,7,10,12,13,21,26,28 en 32 van dit jaar. Flinke verbetering dus!
0
geplaatst: 4 december 2015, 19:53 uur
Wat een geweldige finalelijst dit jaar! Alle nummers zouden minstens 7.5 van mij krijgen in het lied van de dag, en aan de meeste kan ik zelfs 9.5 of meer kwijt. Heerlijk ook, de terugkeer van Nick Cave, Pixies en The Velvet Underground!
Enig klein minpuntje: twee dubbele artiesten en twee driedubbele artiesten doen de variatie niet echt goed. Zal ook wel verdeeldheid creëren waar al die bands last van zullen hebben, op Radiohead na natuurlijk
Enig klein minpuntje: twee dubbele artiesten en twee driedubbele artiesten doen de variatie niet echt goed. Zal ook wel verdeeldheid creëren waar al die bands last van zullen hebben, op Radiohead na natuurlijk

0
geplaatst: 4 december 2015, 19:56 uur
Ik ben mijn nummer 1, 4, 6, 7 en 9 kwijt. Aan de andere kant komt daar sowieso mooi spul voor terug in de vorm van Untitled #8, en The The. Over de gehele linie denk ik dat het gemiddeld slechter geworden is, want mijn bottom 4 van 2013 was volledig weggevallen vorig jaar en is nu weer volledig terug. 
Overigens, en dat valt mij dan weer op, van slechts 7 van de 32 nummers begint de artiest met een letter uit het eerste deel van het alfabet.

Overigens, en dat valt mij dan weer op, van slechts 7 van de 32 nummers begint de artiest met een letter uit het eerste deel van het alfabet.
0
geplaatst: 4 december 2015, 20:05 uur
Ik ben ook eeg positief: heb m'n lijstje nog niet ingesturd, maar met de komst van Popplagid, Debaser, Venus in Furs, Silent Shout, Fake Empire, Uncertain Smile en A Change Is Gonna Come kan ik die paar matige nummers die erbij zijn gekomen ten koste van wat toppers makkelijk verdragen, vooral nu OMD, The Who en Led Zeppelin eruit zijn. Misschien wel de beste finale, deze. 
En oh ja, El Ninjo, ik zou die 2014 die je boven de nummers hebt geplaatst even veranderen in een 2015.

En oh ja, El Ninjo, ik zou die 2014 die je boven de nummers hebt geplaatst even veranderen in een 2015.
0
geplaatst: 4 december 2015, 20:07 uur
El Ninjo schreef:
Ik hoop dat alles in de post een beetje klopt want zoals gezegd mobiel gedaan... Ben aan het voorbereiden op een concert van een band die ik wel in de finale mis...dEUS ... Spelen vanavond in de St Lambertuskerk in Maastricht ?
Ik hoop dat alles in de post een beetje klopt want zoals gezegd mobiel gedaan... Ben aan het voorbereiden op een concert van een band die ik wel in de finale mis...dEUS ... Spelen vanavond in de St Lambertuskerk in Maastricht ?
Damn, daar had ik ook wel bij willen zijn! In mn eigen woonplaats nota bene. Maar voor ik doorhad dat de kaartverkoop überhaupt zou gaan beginnen, was het natuurlijk al uitverkocht

0
geplaatst: 4 december 2015, 20:51 uur
0
geplaatst: 4 december 2015, 21:04 uur
Nummers 4,6,9,17,19,20,21,23,25,28,29,30 en 32 zijn er bij mij uitgevallen. Dat valt best mee. Toch denk ik dat de nieuwkomers het gemiddeld nog iets slechter gaan doen. Bij mijn voorlopige lijst is dat inderdaad het geval, maar ik ga alles nog minstens 5x luisteren, dus het kan nog veranderen. Daarnaast ben ik een redelijk aantal uitvallers (Glory Box, Move On Up, Baba O'Riley, ea) dit jaar meer gaan waarderen en zijn er juist een aantal zittenblijvers waar ik ondertussen wel op uitgekeken ben. Alles bij mekaar voelt het dus als een verslechtering.
Nog steeds wel een mooie lijst natuurlijk. Ben benieuwd hoe de uiteindelijke top 32 er uit gaat zien!
Nog steeds wel een mooie lijst natuurlijk. Ben benieuwd hoe de uiteindelijke top 32 er uit gaat zien!
0
geplaatst: 4 december 2015, 21:23 uur
Slechts één nummer wat ik helemaal niks vind, voorgaande twee jaren waren dat er telkens drie. En een aantal hele mooie re-entries (met name Sigur Rós en VU) en nieuwkomers. Maar ik moet wel even een traantje wegpinken voor het verlies van Sinnerman
En ook Curtis wordt zwaar gemist. Met ook nog het ontbreken van Marvin Gaye heeft de zwarte muziek wel een tik gekregen. Gelukkig hebben we dit jaar Sam Cooke om de eer van de zwarte muziek hoog te houden.
En ook Curtis wordt zwaar gemist. Met ook nog het ontbreken van Marvin Gaye heeft de zwarte muziek wel een tik gekregen. Gelukkig hebben we dit jaar Sam Cooke om de eer van de zwarte muziek hoog te houden.
0
geplaatst: 4 december 2015, 23:06 uur
Vond het vorig jaar al een beroerde finale, maar dit jaar is het nóg erger, voorspelbaar en erg veel eenheidsworst. Nu Underworld het ook al niet gehaald heeft ontgaat me de lust om hier nog moeite in te steken eigenlijk wel...
0
geplaatst: 4 december 2015, 23:20 uur
Waar hoopte je dan wel op Brunniepoo? Ik vind het zelf juist een gevarieerde finale. De verdeling tussen de decennia zou nog iets beter kunnen (nummers uit de 10s, 70s en 60s zijn wat ondervertegenwoordigd), maar qua smaken is voor ieder wat wils aanwezig. Underworld voor wat extra electronica was mooi geweest, maar gelukkig hebben we The Knife nog.
10s: 0
00s: 6
90s: 9
80s: 10
70s: 3
60s: 4
10s: 0
00s: 6
90s: 9
80s: 10
70s: 3
60s: 4
0
geplaatst: 4 december 2015, 23:24 uur
Jammer dat Prince en Underworld het niet gehaald hebben. Van de oudgedienden mis ik vooral Portishead en dEUS.
0
geplaatst: 4 december 2015, 23:48 uur
Heerlijk een jaar lang vrijwel niet meegestemd (uitzondering was Eefje).
Nu de finale bekijkend....yep...3x Radiohead, 3x The Smiths, 2x Arcade Fire. Teleurstellend toch wel weer wat variatie betreft. Maar ja...meeste stemmen gelden, democratisch proces, etc.
Maar twijfel of ik misschien toch wel moet stemmen, want Sam Cooke zal de stemmen hard nodig hebben in deze soulminded maatschappij (ahum).
Nu de finale bekijkend....yep...3x Radiohead, 3x The Smiths, 2x Arcade Fire. Teleurstellend toch wel weer wat variatie betreft. Maar ja...meeste stemmen gelden, democratisch proces, etc.
Maar twijfel of ik misschien toch wel moet stemmen, want Sam Cooke zal de stemmen hard nodig hebben in deze soulminded maatschappij (ahum).
0
geplaatst: 4 december 2015, 23:58 uur
Waarom niet Poeha, je hoeft er nog maar 32 te beluisteren.
Dat sommige bands met meerdere nummers meedoen in de top is denk ik van alle allertijdenlijstjes. Hoort er gewoon bij, er blijven altijd bands die door het grootste-gemene-delereffect relatief veel aanwezig zijn in de top.
En trouwens in onze persoonlijke Top 100 hebben de meesten waarschijnlijk ook een aantal bands die frequenter voorkomen.
Dat sommige bands met meerdere nummers meedoen in de top is denk ik van alle allertijdenlijstjes. Hoort er gewoon bij, er blijven altijd bands die door het grootste-gemene-delereffect relatief veel aanwezig zijn in de top.
En trouwens in onze persoonlijke Top 100 hebben de meesten waarschijnlijk ook een aantal bands die frequenter voorkomen.
0
geplaatst: 5 december 2015, 08:13 uur
Inmiddels ook mijn lijst opgestuurd!
Erg goede finalelijst dit jaar. Zelfs geen overduidelijke nummer 32 dit jaar zonder Pink Floyd & Tom Waits het jaar daarvoor. Veel nieuwkomers ook in het linkerrijtje. En een nieuwe nummer 1.
Nr. 1 t/m 7: 10+
Nr. 8 t/m 14: 9,5 - 10
Nr. 15 t/m 20: 9
Nr. 21 t/m 26: 8,5
Nr. 27 t/m 29: 8
Nr. 30: 7,5
Nr. 31: 6
Nr. 32: 5,5
Erg goede finalelijst dit jaar. Zelfs geen overduidelijke nummer 32 dit jaar zonder Pink Floyd & Tom Waits het jaar daarvoor. Veel nieuwkomers ook in het linkerrijtje. En een nieuwe nummer 1.

Nr. 1 t/m 7: 10+
Nr. 8 t/m 14: 9,5 - 10
Nr. 15 t/m 20: 9
Nr. 21 t/m 26: 8,5
Nr. 27 t/m 29: 8
Nr. 30: 7,5
Nr. 31: 6
Nr. 32: 5,5
0
geplaatst: 5 december 2015, 09:04 uur
Gaat nog een hele klus worden........
1 nummer steekt met kop en schouder boven de rest uit, nummer 2 is ook niet moeilijk.
3 nummers die strijden om plaats 3 dan een hele grote groep middelmatige nummers, een paar matige nummers en de onderste 2 staan ook vast.
Door het wegvallen van Marvin, Curtis en Nina vind ik het maar een zeer matige finale, god zij geprezen is Sam er dit jaar weer eens bij, ook blij met R.E.M. en Unfinished Sympathy i.p.v. Teardrop.
Voor de album versie kunnen ook weer lijsten worden ingeleverd.
Muziek >> Muziekgames >> MuMeLadder 2015 Finale Albums
1 nummer steekt met kop en schouder boven de rest uit, nummer 2 is ook niet moeilijk.
3 nummers die strijden om plaats 3 dan een hele grote groep middelmatige nummers, een paar matige nummers en de onderste 2 staan ook vast.
Door het wegvallen van Marvin, Curtis en Nina vind ik het maar een zeer matige finale, god zij geprezen is Sam er dit jaar weer eens bij, ook blij met R.E.M. en Unfinished Sympathy i.p.v. Teardrop.
Voor de album versie kunnen ook weer lijsten worden ingeleverd.
Muziek >> Muziekgames >> MuMeLadder 2015 Finale Albums
0
geplaatst: 5 december 2015, 10:46 uur
Damn, zijn we al bij de finale. Ik ben dit helemaal niet aan het volgen. Oops.
Uhm, lijkt wel veel op de finale van vorig jaar?
0
geplaatst: 5 december 2015, 10:53 uur
Ralph. schreef:
Logisch toch, als je volgens hetzelfde systeem speelt en met grotendeels dezelfde stemmers? Ik denk dat er een achttal - edit: ik schat het zelfs te laag in, 14 dus zoals Arthur zegt - andere nummers zijn dan vorig jaar, dat vind ik dan toch niet weinig. Zeker omdat een hoop nummers zo geliefd zijn dat ze zo ongeveer altijd wel in de finale zullen staan (A Forest, Street Spirit, Paranoud Android, How Soon Is Now?, There Is a Light That Never Goes Out, A Day In the Life, Rebellion (Lies), Black, Common People, Wuthering Heights, "Heroes"...). Gelukkig is voor de rest nog wel wat variatie en zijn er ook elk jaar wel nummers die nog nooit in de finale stonden, zoals nu Mia en Silent Shout.Damn, zijn we al bij de finale. Ik ben dit helemaal niet aan het volgen. Oops.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 5 december 2015, 10:55 uur
El Ninjo - buiten de correctielimiet, maar voor de toekomst: de link naar Sigur Rós stamt nog uit het tijdperk dat Youtube-video's maximaal 10 minuten mochten zijn. Hier een complete:
Sigur Rós - Untitled 8 (Popplagið) - YouTube
Sigur Rós - Untitled 8 (Popplagið) - YouTube
0
geplaatst: 5 december 2015, 10:56 uur
Ralph. schreef:
Veertien nieuwe nummers in vergelijking met vorige finale maar liefst. Sommige staan voor het eerst in de finale, anderen zijn re-entrys. Valt goed mee dus

0
geplaatst: 5 december 2015, 12:18 uur
Lijstje ingestuurd: tot en met nummer 9 krijgen alle nummers een 10 en tot en met nummer 17 minstens een 9, dan zijn er een stuk of zes prima nummers en daarna gaat het snel omlaag. Toch over het algeheel een hele, hele fijne finale dit. 

0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 5 december 2015, 13:27 uur
Ik heb mijn lijstje ook ingestuurd. Scorebordtechnisch lijkt de finale ongeveer gelijkwaardig aan vorig jaar:
- De nummers scoren hier gemiddeld een nette 7,6 en dat is hetzelfde gemiddelde als vorig jaar (2013: 7,2 - 2012: 7,0 - 2011: 6,5)
- Uit de finale van vorig jaar ben ik mijn nummers 2, 3, 5, 8, 13, 14, 18, 19, 20, 21, 27, 31 en 32 kwijt en ik heb er nieuwe nummers 1, 3, 6, 16, 17, 18, 19, 29, 21, 22, 25, 31 en 32 voor terug)
- De blijvende nummers zijn er gemiddeld 0,2 punt op vooruitgegaan. Zo'n score is natuurlijk een momentopname en vaak maakt het sowieso niet zoveel uit. Troy is evenwel de grootste stijger en Neighborhood #1 (Tunnels) de grootste daler.
- Die 32 nummers beluister ik geen van allen nog voor een reguliere ladder opnieuw, maar 19 moesten voor de finale wel even de revue passeren.
- De nummers scoren hier gemiddeld een nette 7,6 en dat is hetzelfde gemiddelde als vorig jaar (2013: 7,2 - 2012: 7,0 - 2011: 6,5)
- Uit de finale van vorig jaar ben ik mijn nummers 2, 3, 5, 8, 13, 14, 18, 19, 20, 21, 27, 31 en 32 kwijt en ik heb er nieuwe nummers 1, 3, 6, 16, 17, 18, 19, 29, 21, 22, 25, 31 en 32 voor terug)
- De blijvende nummers zijn er gemiddeld 0,2 punt op vooruitgegaan. Zo'n score is natuurlijk een momentopname en vaak maakt het sowieso niet zoveel uit. Troy is evenwel de grootste stijger en Neighborhood #1 (Tunnels) de grootste daler.
- Die 32 nummers beluister ik geen van allen nog voor een reguliere ladder opnieuw, maar 19 moesten voor de finale wel even de revue passeren.
0
geplaatst: 5 december 2015, 14:05 uur
Gretz schreef:
Waar hoopte je dan wel op Brunniepoo? Ik vind het zelf juist een gevarieerde finale. De verdeling tussen de decennia zou nog iets beter kunnen (nummers uit de 10s, 70s en 60s zijn wat ondervertegenwoordigd), maar qua smaken is voor ieder wat wils aanwezig. Underworld voor wat extra electronica was mooi geweest, maar gelukkig hebben we The Knife nog.
Tegen beter weten in natuurlijk, maar meer variatie in genres/stijlen. Ik vind hier om eerlijk te zijn niet bijzonder veel gevarieerds aan.
Een snelle opname:
4 x 8 of hoger
15 x 6 of lager, waarvan 9 x (ruim) onvoldoende
0
geplaatst: 5 december 2015, 14:45 uur
Eén soulnummer is wel nogal een ondervertegenwoordiging voor de zwarte muziek ja (hoe lang zou het moeten duren voordat er eindelijk eens hiphop in de finale mag komen?) en qua elektronica is het ook wat magertjes, maar in ieder geval is er binnen die poprockhoek van alles te vinden. 

0
geplaatst: 5 december 2015, 15:54 uur
Volgens mij is er nog geen Spotify-lijst he? Dan maak ik er nu wel even eentje.
EDIT:
MuMeLadder 2015 (MusicMeter Top 2000) [Finalelijst] on Spotify - open.spotify.com
spotify:user:teunnis:playlist:5jBtQQitlNVBPOEIUQ97Os
EDIT:
MuMeLadder 2015 (MusicMeter Top 2000) [Finalelijst] on Spotify - open.spotify.com
0
Onweerwolf
geplaatst: 5 december 2015, 17:08 uur
Teunnis schreef:
EDIT:
(embed)
EDIT:
(embed)
Top!

Ik ben nog niet helemaal bijgewerkt maar inmiddels wel op weg.
0
geplaatst: 5 december 2015, 17:28 uur
Zo, inmiddels weer normaal (niet alleen mobiel) online....zie al heel wat lijstjes in m'n inbox liggen.....tijd om eens rustig e.e.a. te gaan verwerken voor een eerste tussenstand.
0
geplaatst: 5 december 2015, 17:28 uur
Lijstje ingeleverd. Tja, ik vind de finale van de MM-ladder altijd al niet best, maar het is dit jaar nog een stuk beroerder geworden. Nu was de finale van vorig jaar wel één van de betere, dus het kon ook haast niet anders dan slechter worden.
Maar toch wel jammer van het einde van de ladder van dit jaar, want tot op het laatst voor de finale speelden er nog erg mooie nummers mee, die helaas net in het zicht van de finale zijn afgevallen.
Uit mijn lijstje zijn: 3, 8, 12, 13, 14, 15, 17, 19 ,20, 23, 24 ,30, 32
Erin zijn gekomen: 10, 11, 12, 13, 17, 19, 21, 24, 27, 28, 30, 31, 32
Maar toch wel jammer van het einde van de ladder van dit jaar, want tot op het laatst voor de finale speelden er nog erg mooie nummers mee, die helaas net in het zicht van de finale zijn afgevallen.
Uit mijn lijstje zijn: 3, 8, 12, 13, 14, 15, 17, 19 ,20, 23, 24 ,30, 32
Erin zijn gekomen: 10, 11, 12, 13, 17, 19, 21, 24, 27, 28, 30, 31, 32
0
geplaatst: 5 december 2015, 17:46 uur
Kees-Jan schreef:
Niet geheel verrassend denk ik er precies omgekeerd over. Het leek helemaal mis te gaan dit jaar, maar in de laatste ronde en laatste herkansingen is het toch nog redelijk goed gekomen. Een aantal toppers die ontbreken waardoor het bovenin wat minder is (mijn nummer 9 is naar 7 gegaan zonder iets in te halen), de middenmoot is ongeveer net zo sterk (mijn nummer 22 is naar 21 gegaan en heeft een deelnemer van beide edities ingehaald, dus is dat nummer eigenlijk gelijk gebleven), maar bovenal is het onderin een stuk beter (slechts één nummer lager dan een 7, maar dan wel meteen een behoorlijke onvoldoende).
Nr. 1: 10+
Nr. 2 t/m 6: 10
Nr. 7 t/m 9: 9,7 - 10
Nr. 10 t/m 19: 9 - 9,3
Nr. 20 t/m 21: 8,6 - 8,7
Nr. 22 t/m 27: 7,9 - 8,3
Nr. 28 t/m 31: 7 - 7,4
Nr. 32: 4,6
Oftewel zes keer persoonlijke top-100, twee die daar dichtbij komen. Dan een groep van tien (!) steengoede nummers (9 - 9,3), nog twee nummers die nog net wat missen om in die groep te zitten. Vervolgens een groep van zes prima nummers. Tot slot nog vier nummers die niet helemaal mijn ding zijn, maar met genoeg kwaliteit om minstens een 7 te scoren. En dan nog dat vreselijke heksengezang... (verklap ik nu iets te veel over mijn nummer 32?
)
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 5 december 2015, 19:48 uur
Tja, als er sprake is van een emancipatiestrijd van alle niet-angelsaksische-poprock-door-blanke-mannen, gaat het inderdaad niet veel sneller dan de diverse emancipatiestrijden in de echte wereld. Vorig jaar het eerste (en voorlopig ook laatste) prognummer in de finale, dit jaar het eerste Nederlandstalige nummer, het aantal soulnummers terug naar één. Maar wie weet waar deze emancipatiestrijd over enkele decennia staat...
Met vijf nummers (mede) door een vrouw gezongen komt de genderdiversiteit er nog relatief goed vanaf.
Met vijf nummers (mede) door een vrouw gezongen komt de genderdiversiteit er nog relatief goed vanaf.
0
geplaatst: 5 december 2015, 23:24 uur
Waar zijn The Doors?!
</3
Gelukkig hebben we wel Eleanor Rigby nu.
</3Gelukkig hebben we wel Eleanor Rigby nu.

* denotes required fields.