MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Favoriete Metal Song (op alfabet)

zoeken in:
0-3

Ja, de naam "Death" dragen, betekent bijna automatisch punten krijgen op MuMe
Prima plaat hoor, maar toch vind ik deze van Dark Tranquillity niet onderdoen. Veel betere melodeath wordt er naar mijn mening niet gemaakt.

1-3

Wel, door Arch Enemy, maar die wordt hier niet gepruimd.

odi
1-4

gigage schreef:
Wel, door Arch Enemy, maar die wordt hier niet gepruimd.

Arch Enemy vind ik zelf nagenoeg verschrikkelijk

Nu ja, verschrikkelijk... Muzikaal kennen ze op bepaalde albums wel hun sterke momenten, maar om een of andere reden trek ik zo'n vrouwengrunt echt niet. Zal wel aan mij liggen.

Ja, dat bedoel ik. Zoveel verschilt het niet van Dark Tranguility. Persoonlijk ben ik nogal gecharmeerd van het gitaargeluid van AE. Misschien zit er ook net meer melo in dan death en is het daardoor wat minder zwaar. We will raaaaaiisse

Arch Enemy is net als Dark Tranquillity qua melodielijnen ook grotendeels gebaseerd op de "Göteborg"-sound, dus op dat gebied kennen ze wel hun overeenkomsten. Dark Tranquillity gaat wat hyperkinetischer te werk dan de andere Zweedse melodeath bands. Doorgaans zitten er een flink aantal tempowisselingen in en is de muziek van DT ook een stuk "gelaagder", voornamelijk door de atmosferische ambient en electronica-invloeden die prominent aanwezig zijn. Bovendien vind ik Stanne een van de beste en meest herkenbare vocalisten binnen de melodeath. Het zal een persoonlijke voorkeur zijn

Dank voor je uitleg, het maakt me wel nieuwsgierig en zal de band eens wat beter beluisteren.

1-5

1-1

2-2

2-4

Beiden goed, Empyrium heeft nog net dat ietsje extra.

2-5. Erg mooi. Deze artiest ga ik eens even verder uitpluizen denk ik.

29. Godflesh - Like Rats vs. Woods Of Desolation - Like Falling Leaves

aslan (crew)
Like Rats 1-0

Metalhead88 schreef:
Deze artiest ga ik eens even verder uitpluizen denk ik.
Dat moet je zeker doen, daar ga je geen spijt van krijgen.

YOU BREEEEEEEED
LIKE RAAAAAAAAAAAAAATS

2-0

Ik wil Like Rats wel eens tegenover het een en ander van Killing Joke Of Ministry zetten. Lijkt me interessant.

3-0

4-0

aslan (crew)
2-0

Dit album van Chimaira mag ik wel
Toch een van de betere dingen die uit die hele NWOAHM is voortgekomen.

3-0

4-2, beide goed.

4-3

ASman schreef:
Dit album van Chimaira mag ik wel
Toch een van de betere dingen die uit die hele NWOAHM is voortgekomen.

3-0

Mja, die heb ik toch wel helemaal kapot gedraaid indertijd. Ik had persoonlijk eerder voor Lazarus gekozen eigenlijk, maar ik ga mijn inzending uit dit album bewaren voor de letter N denk ik.

5-3

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:37 uur

geplaatst: vandaag om 04:37 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.