Muziek / Muziekgames / De Prehistorische Top 600 - 2016
zoeken in:
0
geplaatst: 13 december 2016, 20:17 uur
Ik denk het wel; terwijl ik het een blauw nummer vind, vindt mijn lieutenant het rood.
0
geplaatst: 13 december 2016, 20:19 uur
Onweerwolf (Rood) vindt het ook heel sterk, maar heeft net één punt meer aan Sinnerman gegeven.
0
geplaatst: 13 december 2016, 20:25 uur
Remco (Blauw) gaf 10 punten meer aan Nina; Thelion (Geel) 12 punten meer; jeroentjuhh (Geel) 16 punten meer.
Johan (Rood) gaf 13 punten meer aan Jacques; Marco (Geel) idem; Lex (Rood) gaf 11 punten meer. Kees-Jan (Rood) gaf er 12 meer.
Johan (Rood) gaf 13 punten meer aan Jacques; Marco (Geel) idem; Lex (Rood) gaf 11 punten meer. Kees-Jan (Rood) gaf er 12 meer.
1
geplaatst: 13 december 2016, 20:27 uur
Ik wist al wel dat Onweerwolf en ik hier niet de beslissende stem zouden hebben.
0
geplaatst: 13 december 2016, 20:28 uur
Ik denk dat jij de enige toeschouwer bent vanavond, Justus. Laat ik het maar onthullen...
0
geplaatst: 13 december 2016, 20:30 uur
Ja, leuk dat ik ook eens Captain mag zijn. Meestal ben ik het laatste lid zo'n beetje van Kamp Blauw. 

0
geplaatst: 13 december 2016, 20:31 uur
http://i.imgur.com/haRTFud.jpg
http://i.imgur.com/sTggTn5.jpg
1. Jacques Brel - Ne me quitte pas (1959)
(ptn) (gem.) (stdv) (scor) - (bw) (rd) (gl) - (16) (15) (14) (13)
(280) (14,7) (5,01) (19,7) - (04) (04) (04) - (01) (02) (01) (01)
http://i.imgur.com/vO1zB75.jpg
2. Nina Simone - Sinnerman (1965)
(267) (14,0) (5,41) (19,5) - (06) (08) (01) - (02) (---) (---) (---)
http://i.imgur.com/sTggTn5.jpg
1. Jacques Brel - Ne me quitte pas (1959)
(280) (14,7) (5,01) (19,7) - (04) (04) (04) - (01) (02) (01) (01)
http://i.imgur.com/vO1zB75.jpg
2. Nina Simone - Sinnerman (1965)
(267) (14,0) (5,41) (19,5) - (06) (08) (01) - (02) (---) (---) (---)
0
geplaatst: 13 december 2016, 20:36 uur
Orbilin schreef:
Ja, leuk dat ik ook eens Captain mag zijn. Meestal ben ik het laatste lid zo'n beetje van Kamp Blauw.
Ik sta meestal derde in kamp rood; Lex is volgens mij vaste captain en daarna komt Kees-Jan.
0
geplaatst: 13 december 2016, 21:07 uur
Brel haalt in alle drie de groepen plek 4. De gemiddelde mening wint.
1
geplaatst: 13 december 2016, 22:10 uur
Orbilin schreef:
De definitieve samenstelling van de kampen is:
KAMP ROOD
Justus18 (captain)
Kees-Jan (lieutenant)
laxus11
johan de witt
wandelenindenatuur
Onweerwolf
KAMP BLAUW
Orbilin (captain)
sokra (lieutenant)
Mb.
remcodulac
Choconas
Marco dB
KAMP GEEL
Teunnis (captain)
El Ninjo (lieutenant)
herman
jeroentjuhh
thelion
Edgar18
Marzipaintree (bleu)
Nou, Choconas, met 6 leden per team is inmiddels ook duidelijk wie de echte spuit 11 is. De definitieve samenstelling van de kampen is:
KAMP ROOD
Justus18 (captain)
Kees-Jan (lieutenant)
laxus11
johan de witt
wandelenindenatuur
Onweerwolf
KAMP BLAUW
Orbilin (captain)
sokra (lieutenant)
Mb.
remcodulac
Choconas
Marco dB
KAMP GEEL
Teunnis (captain)
El Ninjo (lieutenant)
herman
jeroentjuhh
thelion
Edgar18
Marzipaintree (bleu)

1
geplaatst: 13 december 2016, 22:14 uur
Is dit definitief of is this ranking just an Interlude, Captain Blue?
0
geplaatst: 13 december 2016, 22:15 uur
Nice pun
Definitief definitief (tenzij er nog iemand opduikt die een hertelling eist, met goede argumenten natuurlijk).
Definitief definitief (tenzij er nog iemand opduikt die een hertelling eist, met goede argumenten natuurlijk).
0
geplaatst: 13 december 2016, 22:19 uur
Ik blijf er naar luisteren (voor de 2000) en kom er niet uit. Is het minimal music of blues? Is er een muziekwetenschapper in de zaal? Waar horen die syncopen thuis?
0
geplaatst: 13 december 2016, 22:57 uur
Marzipaintree schreef:
Nou, Choconas, met 6 leden per team is inmiddels ook duidelijk wie de echte spuit 11 is.
Nou, Choconas, met 6 leden per team is inmiddels ook duidelijk wie de echte spuit 11 is.
Goed punt, Marzipaintree! Mijn bericht van gisteren heeft wel alles overhoop gehaald, maar goed dat nu de onderste steen boven is! Blijk ik toch in Team Blauw te zitten, zoals verwacht!

0
geplaatst: 13 december 2016, 23:04 uur
Orbilin schreef:
Ik blijf er naar luisteren (voor de 2000) en kom er niet uit. Is het minimal music of blues? Is er een muziekwetenschapper in de zaal? Waar horen die syncopen thuis?
Zouden muziekwetenschappers het hierover eens worden? Ik blijf er naar luisteren (voor de 2000) en kom er niet uit. Is het minimal music of blues? Is er een muziekwetenschapper in de zaal? Waar horen die syncopen thuis?
Qua akkoorden neig ik naar blues. Qua herhaling en tempo inderdaad naar minimal music.
Maar ja, ze houdt haar mond ook niet. Melodisch lijkt het veel op Drunken sailor en dat is folk. Thematisch neigt het naar gospel. Qua stem zingt ze jazzy maar weer heel erg neigend naar gospel.
Ik kom er ook niet uit. Zullen we het Microsoft clustering algoritme er maar weer op los laten?
0
geplaatst: 13 december 2016, 23:16 uur
Justus18 schreef:
Brel haalt in alle drie de groepen plek 4. De gemiddelde mening wint.
Met een gemiddelde 6 zou ik me achter mijn oren krabben, maar met een gemiddelde 4 lijkt het me geheel terecht. Daar helpt geen love/hate-bonus moedertje-lief tegen. We zijn het gewoon eens, ook wel weer eens leuk! Brel haalt in alle drie de groepen plek 4. De gemiddelde mening wint.

0
geplaatst: 14 december 2016, 13:52 uur
0
geplaatst: 14 december 2016, 19:17 uur
Edgar18 schreef:
Dus toch geen Nina? Wat een pech!
Grappig om op Inflooenz te zien dat Simone beïnvloed is door Brel (en drie andere finalisten).Dus toch geen Nina? Wat een pech!
0
geplaatst: 14 december 2016, 21:16 uur
Marzipaintree schreef:
Qua akkoorden neig ik naar blues. Qua herhaling en tempo inderdaad naar minimal music.
Maar ja, ze houdt haar mond ook niet. Melodisch lijkt het veel op Drunken sailor en dat is folk. Thematisch neigt het naar gospel. Qua stem zingt ze jazzy maar weer heel erg neigend naar gospel.
Gezien het feit dat "In C" van Terry Riley in 1964 uitkwam - iets dat deze hippe concertpianiste niet kan zijn ontgaan - moet hij volgens mij ook genoemd worden als beïnvloeder.(quote)
Zouden muziekwetenschappers het hierover eens worden? Qua akkoorden neig ik naar blues. Qua herhaling en tempo inderdaad naar minimal music.
1
geplaatst: 14 december 2016, 23:05 uur
Ik heb de Startlijst klaar, ik denk dat het vrijdag of zaterdag van start kan gaan. Er mogen opnames genomineerd worden vanaf de uitvinding van Edison's phonograph (1877) t/m 1962. Dat sluitjaartal is gekozen, omdat er vanaf de British Invasion te veel overlap met de Top 2000 is om toegevoegde waarde te hebben. De Prehistorische gaat terug naar zijn roots. Ik werk nog aan de tijdvakken en verdeelsleutel. Het eerste tijdvak zal vrij veel jaren omspannen, misschien wel 45 jaar.
0
geplaatst: 14 december 2016, 23:18 uur
Orbilin schreef:
Grappig om op Inflooenz te zien dat Simone beïnvloed is door Brel (en drie andere finalisten).
Bij Inflooenz pakken ze blijkbaar vooral een bepaald nummer van haar beïnvloeder. Grappig om op Inflooenz te zien dat Simone beïnvloed is door Brel (en drie andere finalisten).
En Nina Simone heeft in 1965 op haar LP "I put a spell on you"ook "Ne me quitte pas" opgenomen en dus is ze wat dat nummer betreft beïnvloedt door Jacques Brel.
En Nina Simone heeft in 1959 op haar LP "At town hall"ook "Summertime" opgenomen en dus is ze wat dat nummer betreft beïnvloedt door Sarah Vaughan.
Zelf heeft ze er een hekel aan als men haar stijl jazz noemt. Op deze site (met links) spreekt ze liever zwarte klassieke muziek. Dus wellicht had ze met een vergelijking met Ted Riley geen moeite gehad.
Inderdaad doet mij een gedeelte ook wat aan Claude Debussy denken maar ik kan er niet opkomen wat en die link werk niet. Als iemand het weet?
Anders, ik kom er nog wel op, ik zal de preludes nog eens doornemen.
0
geplaatst: 14 december 2016, 23:20 uur
Orbilin schreef:
Ik heb de Startlijst klaar, ik denk dat het vrijdag of zaterdag van start kan gaan. Er mogen opnames genomineerd worden vanaf de uitvinding van Edison's phonograph (1877) t/m 1962. Dat sluitjaartal is gekozen, omdat er vanaf de British Invasion te veel overlap met de Top 2000 is om toegevoegde waarde te hebben.
Ik heb de Startlijst klaar, ik denk dat het vrijdag of zaterdag van start kan gaan. Er mogen opnames genomineerd worden vanaf de uitvinding van Edison's phonograph (1877) t/m 1962. Dat sluitjaartal is gekozen, omdat er vanaf de British Invasion te veel overlap met de Top 2000 is om toegevoegde waarde te hebben.

0
geplaatst: 14 december 2016, 23:28 uur
Marzipaintree schreef:
Inderdaad doet mij een gedeelte ook wat aan Claude Debussy denken maar ik kan er niet opkomen wat en die link werk niet. Als iemand het weet?
Isao Tomita?Inderdaad doet mij een gedeelte ook wat aan Claude Debussy denken maar ik kan er niet opkomen wat en die link werk niet. Als iemand het weet?
0
geplaatst: 14 december 2016, 23:39 uur
Ja, volgens mij is dat hem
Orbilin.
La neige danse (het 4e deel) uit Le Coin des enfants L.113 van Claude Debussy.
Orbilin.La neige danse (het 4e deel) uit Le Coin des enfants L.113 van Claude Debussy.
* denotes required fields.