MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2016 [De Top 2000 van MusicMeter]

zoeken in:
Onweerwolf
dix schreef:
(quote)

Wat een mieterig commentaar zeg.

Mooi is dat altijd, hoe een woordje als 'ongesteld' feilloos dit soort helden weet te triggeren.

Exit music vind ik het beste nummer van Radiohead, van PA is voor mij de glans ook wel langzaam af.

Winter zou ik ook graag in de finale zien!

Onweerwolf
Gretz schreef:
(quote)

Misschien omdat er maar geen einde lijkt te komen aan dit nummer? Het zou mij persoonlijk niet enorm verbazen als de speelduur van The End mensen enigszins afschrikt. Ik vind hem ook gewoon te lang om over de volle lengte te kunnen boeien.

Desalniettemin stond het ooit op 1 in de Ladder.

Gretz schreef:
(quote)

Misschien omdat er maar geen einde lijkt te komen aan dit nummer? Het zou mij persoonlijk niet enorm verbazen als de speelduur van The End mensen enigszins afschrikt. Ik vind hem ook gewoon te lang om over de volle lengte te kunnen boeien.

Zou de reden niet gewoon leeftijd gerelateerd kunnen zijn? Dat de jongere aanwas hier op musicmeter meer van vluggertjes houden en zoetsappige nummers(Sufjan) prefereren boven de wat gecompliceerde nummers?

Die mensen die zich ergeren aan bepaalde nummers hier zijn zelf ws ongesteld..

the viking schreef:
(quote)

Zou de reden niet gewoon leeftijd gerelateerd kunnen zijn? Dat de jongeren aanwas hier op musicmeter meer van vluggertjes houden en zoetsappige nummers(Sufjan) prefereren boven de wat gecompliceerde nummers?

Zoetsappige nummers over seriemoordenaars bijvoorbeeld?

Onweerwolf
the viking schreef:
(quote)

Zou de reden niet gewoon leeftijd gerelateerd kunnen zijn? Dat de jongeren aanwas hier op musicmeter meer van vluggertjes houden en zoetsappige nummers(Suffe Jan) prefereren boven gecompliceerde nummers?

Persoonlijk denk ik dat waar 'The End' een jaar of 10 geleden nog enigszins als een alternatief stuk werd gezien het nu in the eye of the public meer en meer toegetreden is tot het rijk der rock dinosauriërs waardoor er steeds meer neuzen in meer of mindere mate voor opgehaald worden. Hetzelfde geldt m.i. voor bijvoorbeeld Neil Young's Like a Hurricane.

Onweerwolf schreef:
(quote)

Precies dat, van die emotionele drakenteksten waarbij ik altijd aan een zwangere kruisbestuiving van 'inspirational quotes' en maandverbandreclames moet denken. Ik kan daar niet tegen.

En Troy (het nummer waar je 7 punten aan geeft) heeft dan geen emotionele drakentekst in jouw ogen? Ik vind je associatie vergezocht, maar goed meningen over een songtekst kunnen natuurlijk enorm verschillen. Ik vind wel dat een uitspraak als 'ongestelde lyrics' naar seksisme riekt. Je kunt je beter niet zo uitdrukken, kan me zo voorstellen dat dit beledigend overkomt op vrouwen die het lezen.

Onweerwolf schreef:

Verder vind ik het geluid wat ze produceert met haar stembanden gewoon niet onder de definitie zang vallen.

Zo'n hyperbool kan ik gewoon niet serieus nemen.

Puntenverdeling: 7-5-4-3-1, Controle: Puntencontrole (dit laten staan!)

Ronde 8 - Herkansingsladder 3: heel moeilijk, allemaal 8+

164 Donna Summer - I Feel Love
146 Radiohead - Exit Music (For A Film) +7
141 U2 - The Unforgettable Fire
141 Sufjan Stevens - Chicago +1
126 Massive Attack - Teardrop +5
125 Tori Amos - Winter
123 Sinéad O'Connor - Troy +4
117 The Doors - The End +3
99 The The - Uncertain Smile
78 Lloyd Cole And The Commotions - Rattlesnakes

Deadline: dinsdag 6 december 19:00 uur

the viking schreef:
(quote)

Zou de reden niet gewoon leeftijd gerelateerd kunnen zijn? Dat de jongere aanwas hier op musicmeter meer van vluggertjes houden en zoetsappige nummers(Sufjan) prefereren boven de wat gecompliceerde nummers?

Ongetwijfeld zal dat er deels mee te maken hebben. Overigens vind ik Chicago compositorisch zeker niet eenvoudiger in elkaar zitten dan The End, en zoetzappig is ie allerminst.

Andersom zullen jij en oudere users (ik neem even aan dat je een stuk ouder bent) logischerwijs eerder de nummers prefereren die ze al een groot deel van hun leven kennen.

Onweerwolf
Gretz schreef:
(quote)

En Troy (het nummer waar je 7 punten aan geeft) heeft dan geen emotionele drakentekst in jouw ogen? Ik vind je associatie vergezocht, maar goed meningen over een songtekst kunnen natuurlijk enorm verschillen. Ik vind wel dat een uitspraak als 'ongestelde lyrics' naar seksisme riekt. Je kunt je beter niet zo uitdrukken, kan me zo voorstellen dat dit beledigend overkomt op vrouwen die het lezen.

(quote)

Zo'n hyperbool kan ik gewoon niet serieus nemen.

Ik zie niet in wat er drakerig is aan Troy eigenlijk. Al kan ik me wel weer voorstellen dat het een nummer is wat niet iedereen trekt.

Wel opmerkelijk dat je vindt dat 'ongestelde lyrics' not done is terwijl 'blanke mannen rock' een veel gebruikte uitdrukking is alhier. Vind je dat ook niet kunnen?

Ik heb het uitdrukkelijk niet over vrouwen in het algemeen, of zangeressen, maar over Tori Amos en dan specifiek over de muziek die ze maakt die ik echt grenzeloos overschat vind.

Onweerwolf schreef:
(quote)

Persoonlijk denk ik dat waar 'The End' een jaar of 10 geleden nog enigszins als een alternatief stuk werd gezien het nu in the eye of the public meer en meer toegetreden is tot het rijk der rock dinosauriërs waardoor er steeds meer neuzen in meer of mindere mate voor opgehaald worden. Hetzelfde geldt m.i. voor bijvoorbeeld Neil Young's Like a Hurricane.
Het probleem dat ik met The End (en wel meer van die 'epische' nummers) heb, is dat ik er een paar keer geboeid naar heb geluisterd en er dan wel zo'n beetje klaar mee ben.

Onweerwolf schreef:
(quote)

Desalniettemin stond het ooit op 1 in de Ladder.

2007 toch? Toen was er een compleet andere deelnemersveld, zowel qua users als qua nummers. En een opzet die flink verschilde van de huidige. Het verbaast me persoonlijk niet dat een deel van de oudste klassiekers langzaam wegzakken in de lijst (net zoals je in de Top 2000 ook ziet gebeuren).

Onweerwolf
(quote)

Ik hoop er zo op dat ze het haalt!

(quote)

(heb jij haar live wel eens meegemaakt dan?)

Gelukkig niet.

Nee, die vent van The Neutral Milk Hotel zingt geweldig.... staat toch ook gewoon weer in de finale.

Ja, dat vind ik dan wel weer fantastische zang.

Haal ik net mijn comments weer weg, omdat ik eigenlijk nooit zo'n zin heb in dit soort gezeur dat toch geen inhoud heeft (omdat het smaak betreft)

Maar Tori niet kunnen zingen en die van NMH wel is als iets met.. nou ja...laat maar

Gelukkig ben ik in de finale bijna altijd zo'n allemansvriendje die alle nummers wel kan pruimen dus ik heb er allemaal niet zo'n last van.

the viking schreef:
(quote)

Over het algemeen is de jeugd niet van de vlugge korte nummers hoor. Als ik de smaak van een aantal leeftijdsgenoten zo inschat, is de lengte van nummers geen probleem. En waar ik niet veel naar progrock (op King Crimson na, doe Starless volgend jaar maar in de finale) luister of andere lange jaren '60 en '70 nummers, vind ik de moderne electronic-nummers die ook makkelijk boven de 10 minuten klokken geen probleem. En ik weet ook dat veel andere leeftijdsgenoten hetzelfde hebben. Een erg kortzichtige en voorbarige conclusie dus.

Gretz schreef:
Ik vind wel dat een uitspraak als 'ongestelde lyrics' naar seksisme riekt. Je kunt je beter niet zo uitdrukken, kan me zo voorstellen dat dit beledigend overkomt op vrouwen die het lezen.

Oftewel, op deze site kun je zonder probleem zulke opmerkingen plaatsen

Onweerwolf schreef:
(quote)

Ik zie niet in wat er drakerig is aan Troy eigenlijk. Al kan ik me wel weer voorstellen dat het een nummer is wat niet iedereen trekt..

Ik vind Troy zelf niet drakerig hoor, maar het verbaast me wel dat je dit nummer zo fantastisch vindt en Winter zo afschuwelijk. Het zijn beide emotionele nummers met opvallende zang. Ik zou eerder verwachten dat je er allebei niet veel mee kunt of ze allebei geweldig vindt.

Onweerwolf schreef:

Wel opmerkelijk dat je vindt dat 'ongestelde lyrics' not done is terwijl 'blanke mannen rock' een veel gebruikte uitdrukking is alhier. Vind je dat ook niet kunnen?

Ik heb het uitdrukkelijk niet over vrouwen in het algemeen, of zangeressen, maar over Tori Amos en dan specifiek over de muziek die ze maakt die ik echt grenzeloos overschat vind.

'Blanke mannen rock' is gewoon een beschrijving, meer niet. Rockmuziek die door mannen van het kaukasische ras gemaakt is. Door de lyrics van een vrouw te omschrijven als 'ongesteld' maak je gewoon een nodeloze kwetsende opmerking. Daar moet je mee uitkijken. Zo moeilijk is toch niet om je op een wat nettere manier uit te drukken dat de lyrics je niet helemaal liggen?

Onweerwolf
Gretz schreef:
(quote)

Ik vind Troy niet drakerig hoor, maar het verbaast me wel dat je dit nummer zo fantastisch vindt en Winter zo afschuwelijk. Het zijn beide emotionele nummers met opvallende zang.

(quote)

'Blanke mannen rock' is gewoon een beschrijving, meer niet. Rockmuziek die door mannen van het kaukasische ras gemaakt is. Door de lyrics van een vrouw te omschrijven als 'ongesteld' maak je gewoon een nodeloze kwetsende opmerking. Zo moeilijk is toch niet om je op een wat nettere manier uit te drukken dat de lyrics je niet helemaal liggen?

Het is beide een beschrijving. Maar blijkbaar vind jij het een probleem als het gelinkt is aan de ene sekse en niet als het gelinkt is aan de andere sekse. Kan.

Blanke man of ongesteld is wel ff wat anders..

Onweerwolf schreef:
(quote)

Het is beide een beschrijving. Maar blijkbaar vind jij het een probleem als het gelinkt is aan de ene sekse en niet als het gelinkt is aan de andere sekse. Kan.

Tenzij je de tekst zo interpreteert dat het over ongesteldheid gaat, is er toch echt een verschil. Blanke mannen rock beschrijft rockmuziek gemaakt door blanke mannen. Ongestelde lyrics is - zo vermoed ik - een metafoor, waarbij ongesteldheid gelinkt wordt aan zeurderigheid. Niet alle vrouwen vinden het even leuk als je die link maakt.

Verder vind ik dat je prima mag zeggen dat je het ongestelde lyrics vind. Om daar nou over te vallen vind ik een beetje... gezeur.

Deze discussie is wel een mooie afleiding van het spelletje. Hou de stand maar lekker zo!

Onweerwolf
Teunnis schreef:
(quote)

Tenzij je de tekst zo interpreteert dat het over ongesteldheid gaat, is er toch echt een verschil. Blanke mannen rock beschrijft rockmuziek gemaakt door blanke mannen. Ongestelde lyrics is - zo vermoed ik - een metafoor, waarbij ongesteldheid gelinkt wordt aan zeurderigheid. Niet alle vrouwen vinden het even leuk als je die link maakt.

Ik snap je punt wel. En de metafoor die jij benoemt is exact wat ik bedoel ik natuurlijk. Maar ik vind het gewoon absoluut niet mooi in muziek en dat is een kwestie van smaak.

Je kunt bij beide termen beargumenteren dat het gaat om een genderisme maar hoe relevant is dat als het gaat om welke muziek je mooi vind?

Verder vind ik dat je prima mag zeggen dat je het ongestelde lyrics vind. Om daar nou over te vallen vind ik een beetje... gezeur.

Precies. Ik kan ook genoeg elementen verzinnen die ik kan linken aan de andere sekse die stereotyperend zijn en die ik niet mooi vind.

Ronde 8 - Herkansingsladder 3:

164 Donna Summer - I Feel Love
153 Radiohead - Exit Music (For A Film) +7
141 Sufjan Stevens - Chicago
130 Tori Amos - Winter +5
129 Massive Attack - Teardrop +3
127 Sinéad O'Connor - Troy +4
117 The Doors - The End
100 The The - Uncertain Smile +1

Teunnis schreef:
een metafoor, waarbij ongesteldheid gelinkt wordt aan zeurderigheid. Niet alle vrouwen vinden het even leuk als je die link maakt.
Die vrouwen moeten gewoon niet zo zeiken. Zijn ze ongesteld, ofzo?

169 Donna Summer - I Feel Love +5
157 Radiohead - Exit Music (For A Film) +4
148 Sufjan Stevens - Chicago +7
133 Tori Amos - Winter +3
130 Massive Attack - Teardrop +1
127 Sinéad O'Connor - Troy
117 The Doors - The End
100 The The - Uncertain Smile

Onweerwolf
Gretz schreef:
Ik vind Troy zelf niet drakerig hoor, maar het verbaast me wel dat je dit nummer zo fantastisch vindt en Winter zo afschuwelijk. Het zijn beide emotionele nummers met opvallende zang. Ik zou eerder verwachten dat je er allebei niet veel mee kunt of ze allebei geweldig vindt.

Tsja, emotie + opvallende zang staat niet gelijk aan drakerigheid bij mij.

Overigens is Troy meer de beste in een vrij zwakke ladder voor mij. Ik vond het vroeger een heel gaaf nummer maar heb het wel aardig doodgedraaid helaas. Ik vind overigens de zangstijlen van beide dames totaal onvergelijkbaar.

Tori Amos heeft trouwens wel slechtere nummers natuurlijk. Winter is voor haar doen nog redelijk.

Ronde 8 - Herkansingsladder 3: Chicago vind ik prima maar 1x Sufjan vind ik wel genoeg, I Feel Love ben ik wel een beetje klaar mee en Exit Music vind ik maar een matige RH.

169 Donna Summer - I Feel Love
157 Radiohead - Exit Music (For A Film)
148 Sufjan Stevens - Chicago
146 U2 - The Unforgettable Fire +5
133 Tori Amos - Winter
131 Sinéad O'Connor - Troy +4
130 Massive Attack - Teardrop
124 The Doors - The End +7
103 The The - Uncertain Smile +3
79 Lloyd Cole And The Commotions - Rattlesnakes +1

Hebben we überhaupt, los van een oordeel over de opmerking, wel vrouwen in dit topic? Ik kan me zo snel alleen tomatosz (via Arrie?) en Vleertje herinneren.

169 Donna Summer - I Feel Love
164 Radiohead - Exit Music (For A Film) +7
148 Sufjan Stevens - Chicago
146 U2 - The Unforgettable Fire
137 Tori Amos - Winter +4
136 Sinéad O'Connor - Troy +5
133 Massive Attack - Teardrop +3
124 The Doors - The End
104 The The - Uncertain Smile +1
79 Lloyd Cole And The Commotions - Rattlesnakes

Stemt er tenminste ook nog een vrouw mee (die overigens in het algemeen mannenstemmen meer waardeert dan vrouwelijke).

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:59 uur

geplaatst: vandaag om 21:59 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.