Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2016 [De Top 2000 van MusicMeter]
zoeken in:
0
geplaatst: 6 december 2016, 10:10 uur
Puntenverdeling: 7-5-4-3-1, Controle: Puntencontrole (dit laten staan!)
Ronde 8 - Herkansingsladder 3: Donna gaat lekker! Nu volhouden!
156 Donna Summer - I Feel Love +7
140 Sufjan Stevens - Chicago +1
121 U2 - The Unforgettable Fire
119 Tori Amos - Winter +3
117 Radiohead - Exit Music (For A Film) +5
114 Massive Attack - Teardrop
106 Sinéad O'Connor - Troy
94 The Doors - The End
87 The The - Uncertain Smile +4
66 Lloyd Cole And The Commotions - Rattlesnakes
Deadline: dinsdag 6 december 19:00 uur
Ronde 8 - Herkansingsladder 3: Donna gaat lekker! Nu volhouden!
156 Donna Summer - I Feel Love +7
140 Sufjan Stevens - Chicago +1
121 U2 - The Unforgettable Fire
119 Tori Amos - Winter +3
117 Radiohead - Exit Music (For A Film) +5
106 Sinéad O'Connor - Troy
94 The Doors - The End
87 The The - Uncertain Smile +4
0
Onweerwolf
geplaatst: 6 december 2016, 10:12 uur
Tori Amos in de finale zou wel het absolute dieptepunt zijn van 9 jaar ladderen. ?
0
geplaatst: 6 december 2016, 10:18 uur
De twee mooiste nummers ruim bovenaan, hopelijk houden ze dit vast. Het zou verder toch wel een enorme zegen zijn als TUF een jaartje overslaat en net als in 2013 op plek 33 eindigt. Als er 1 overschatte band is die ik een finaleplek misgun. 

0
geplaatst: 6 december 2016, 10:20 uur
Ronde 8 - Herkansingsladder 3:
156 Donna Summer - I Feel Love
140 Sufjan Stevens - Chicago
125 U2 - The Unforgettable Fire +4
120 Tori Amos - Winter +1
120 Radiohead - Exit Music (For A Film) +3
113 Sinéad O'Connor - Troy +7
99 The Doors - The End +5
87 The The - Uncertain Smile
125 U2 - The Unforgettable Fire +4
120 Tori Amos - Winter +1
120 Radiohead - Exit Music (For A Film) +3

113 Sinéad O'Connor - Troy +7
99 The Doors - The End +5
87 The The - Uncertain Smile
0
geplaatst: 6 december 2016, 10:24 uur
130 U2 - The Unforgettable Fire +5
120 Tori Amos - Winter
120 Radiohead - Exit Music (For A Film)
116 Sinéad O'Connor - Troy +3
103 The Doors - The End +4
88 The The - Uncertain Smile +1
73 Lloyd Cole And The Commotions - Rattlesnakes +7
130 U2 - The Unforgettable Fire +5
120 Tori Amos - Winter
120 Radiohead - Exit Music (For A Film)
116 Sinéad O'Connor - Troy +3
88 The The - Uncertain Smile +1
73 Lloyd Cole And The Commotions - Rattlesnakes +7
0
geplaatst: 6 december 2016, 10:28 uur
Onweerwolf schreef:
Tori Amos in de finale zou wel het absolute dieptepunt zijn van 9 jaar ladderen. ?
Is het hier wederom de zang waar je je zo aan stoort? Op de begeleidende piano kun je toch weinig tegen hebben lijkt me.
0
geplaatst: 6 december 2016, 10:35 uur
Gretz schreef:
De twee mooiste nummers ruim bovenaan, hopelijk houden ze dit vast. Het zou verder toch wel een enorme zegen zijn als TUF een jaartje overslaat en net als in 2013 op plek 33 eindigt. Als er 1 overschatte band is die ik een finaleplek misgun.
Werkelijk alles slecht of op zijn best middelmatig vinden van een band met zo'n lange staat van dienst, een band die hun geluid uit zo veel verschillende invalshoeken benaderd heeft? Dat snap ik ook niet hoor. Is het ook wederom de zang waar je je zo aan stoort?

0
geplaatst: 6 december 2016, 10:39 uur
137 U2 - The Unforgettable Fire +7
125 Radiohead - Exit Music (For A Film) 5
120 Tori Amos - Winter
116 Sinéad O'Connor - Troy
115 Massive Attack - Teardrop 1
91 The The - Uncertain Smile
77 Lloyd Cole And The Commotions - Rattlesnakes +4
137 U2 - The Unforgettable Fire +7
125 Radiohead - Exit Music (For A Film) 5
120 Tori Amos - Winter
115 Massive Attack - Teardrop 1
91 The The - Uncertain Smile
77 Lloyd Cole And The Commotions - Rattlesnakes +4
0
geplaatst: 6 december 2016, 10:41 uur
ArthurDZ schreef:
Werkelijk alles slecht of op zijn best middelmatig vinden van een band met zo'n lange staat van dienst, een band die hun geluid uit zo veel verschillende invalshoeken benaderd heeft? Dat snap ik niet hoor. Is het ook wederom de zang waar je je zo aan stoort?
(quote)
Werkelijk alles slecht of op zijn best middelmatig vinden van een band met zo'n lange staat van dienst, een band die hun geluid uit zo veel verschillende invalshoeken benaderd heeft? Dat snap ik niet hoor. Is het ook wederom de zang waar je je zo aan stoort?
Haha, een van de vele aspecten waar ik me aan stoor.
En TUF is zeker een van de betere nummers die ze gemaakt hebben. Iets beter dan middelmatig. Maar heeft wat mij betreft al vaak genoeg de finale gehaald.
0
geplaatst: 6 december 2016, 10:44 uur
Het nummer laat mij gewoon enorm koud. Ik zie dat het bij mij al 5 keer op de 32ste plek is geëindigd. Ben ook geen enorme U2-fan, maar ze hebben andere nummers die ik wel erg goed vind (in het 1991-topic hebben The Fly en Mysterious Ways bij mij op 1 gestaan). Heb nooit begrepen wat er zo goed zou zijn aan The Unforgettable Fire.
0
geplaatst: 6 december 2016, 10:48 uur
Ach ja, altijd lekker toch dat je niet over je nummer 32 hoeft na te denken...als Donna Summer zich, zoals het er nu naar uitziet, plaatst hoef ik dat denk ik ook niet...alhoewel... NMH gaat wel voor stevige concurrentie zorgen.
0
geplaatst: 6 december 2016, 10:56 uur
En terwijl er geklaagd wordt over fantastische (én finalewaardige!) songs van Summer, U2 en Amos, is Radiohead op weg om weer met een niet zo bijzondere albumtrack de finale te halen.
0
geplaatst: 6 december 2016, 10:56 uur
141 U2 - The Unforgettable Fire 4
128 Radiohead - Exit Music (For A Film) 3
120 Tori Amos - Winter
115 Massive Attack - Teardrop
110 The Doors - The End 7
96 The The - Uncertain Smile 5
78 Lloyd Cole And The Commotions - Rattlesnakes 1
141 U2 - The Unforgettable Fire 4
128 Radiohead - Exit Music (For A Film) 3
120 Tori Amos - Winter
115 Massive Attack - Teardrop
110 The Doors - The End 7
96 The The - Uncertain Smile 5
78 Lloyd Cole And The Commotions - Rattlesnakes 1
0
geplaatst: 6 december 2016, 11:04 uur
157 Donna Summer - I Feel Love 1
141 U2 - The Unforgettable Fire
135 Radiohead - Exit Music (For A Film) 7
120 Tori Amos - Winter
120 Massive Attack - Teardrop 5
119 Sinéad O'Connor - Troy 3
114 The Doors - The End 4
96 The The - Uncertain Smile
78 Lloyd Cole And The Commotions - Rattlesnakes
157 Donna Summer - I Feel Love 1
135 Radiohead - Exit Music (For A Film) 7
120 Tori Amos - Winter
120 Massive Attack - Teardrop 5
119 Sinéad O'Connor - Troy 3
114 The Doors - The End 4
96 The The - Uncertain Smile
1
geplaatst: 6 december 2016, 11:07 uur
Arno schreef:
En terwijl er geklaagd wordt over fantastische (én finalewaardige!) songs van Summer, U2 en Amos, is Radiohead op weg om weer met een niet zo bijzondere albumtrack de finale te halen.
Ja, Exit Music is een beetje een allemansvriend. Ook een nummer waarvan ik het niet snap. Waarom deze wel steeds in de finale en nooit Lucky, Let Down, There There of een andere die zeker zo goed is.
0
geplaatst: 6 december 2016, 11:07 uur
164 Donna Summer - I Feel Love 7
140 Sufjan Stevens - Chicago (hopelijk kan hij het gemiddelde van de laatste 6 stemmers vasthouden..)
139 Radiohead - Exit Music (For A Film) 4
125 Tori Amos - Winter 5
121 Massive Attack - Teardrop 1
119 Sinéad O'Connor - Troy
114 The Doors - The End
99 The The - Uncertain Smile 3
164 Donna Summer - I Feel Love 7
140 Sufjan Stevens - Chicago (hopelijk kan hij het gemiddelde van de laatste 6 stemmers vasthouden..)
139 Radiohead - Exit Music (For A Film) 4
125 Tori Amos - Winter 5
121 Massive Attack - Teardrop 1
119 Sinéad O'Connor - Troy
114 The Doors - The End
99 The The - Uncertain Smile 3
0
Onweerwolf
geplaatst: 6 december 2016, 11:12 uur
Gretz schreef:
Is het hier wederom de zang waar je je zo aan stoort? Op de begeleidende piano kun je toch weinig tegen hebben lijkt me.
(quote)
Categorie Maaike Ouboter.
Vreselijke zang / talentloos gepingel / ongestelde lyrics

0
geplaatst: 6 december 2016, 11:19 uur
Melodisch zit Winter toch heel wat beter in elkaar dan dat ene houterige hitje van Ouboter.
0
geplaatst: 6 december 2016, 11:20 uur
Arno schreef:
Voor mij verreweg hun mooiste nummer. Die andere Radiohead-nummers hoeven juist weer niet zo van mij. (ik vraag me af wanneer we een keer In Rainbows in de finale krijgen)
De climax van Exit Music ontroert me keer op keer. En die mis ik vooral bij een Street Spirit, een van mijn minst favoriete Radiohead-nummers.
0
Onweerwolf
geplaatst: 6 december 2016, 11:21 uur
herman schreef:
Melodisch zit Winter toch heel wat beter in elkaar dan dat ene houterige hitje van Ouboter.
Ik hoor het er in ieder geval niet aan af.
Maar het meest relevante is voor mij in ieder geval dat Tori Amos gewoon werkelijk niet kan zingen.
0
geplaatst: 6 december 2016, 11:25 uur
Snoeperd schreef:
Voor mij verreweg hun mooiste nummer. Die andere Radiohead-nummers hoeven juist weer niet zo van mij. (ik vraag me af wanneer we een keer In Rainbows in de finale krijgen)
De climax van Exit Music ontroert me keer op keer. En die mis ik vooral bij een Street Spirit, een van mijn minst favoriete Radiohead-nummers.
(quote)
Street Spirit vind ik helemaal overrated. Bij Paranoid Android begrijp ik het dan weer wel, die eindigt meestal ook in mijn linkerrijtje.
0
geplaatst: 6 december 2016, 11:27 uur
Arno schreef:
Street Spirit vind ik helemaal overrated. Bij Paranoid Android begrijp ik het dan weer wel, die eindigt meestal ook in mijn linkerrijtje.
(quote)
Ja, Paranoid Android vind ik de Bohemian Rhapsody van de MuMeladder. Eentje die altijd hoog zou moeten eindigen en bij mij altijd linkerrijtje scoort. (Echter vind ik van het album Lucky, Exit Music en Karma Police nog mooier)
0
geplaatst: 6 december 2016, 11:39 uur
Onweerwolf schreef:
Maar het meest relevante is voor mij in ieder geval dat Tori Amos gewoon werkelijk niet kan zingen.
(quote)
Grappig, ik vind haar na Morrissey de beste zangstem hebben, van alle artiesten die bij de bovenste 50 zitten.
Ook je opmerking over 'ongestelde lyrics' kan ik maar moeilijk plaatsen. Wat bedoel je daar precies mee? Ik hoor gewoon een mooie, emotionele tekst over haar jeugd en de relatie met haar vader. Een nummer dat me qua thematiek sterk doet denken aan Karakter van Aafke Romeijn.
0
geplaatst: 6 december 2016, 11:40 uur
Arno schreef:
(quote)
Juist Paranoid Android bleke uiteindelijk een beperkte houdbaarheid voor me te hebben, daar ben ik behoorlijk op uitgeluisterd. Street Spirit blijft me echter iedere keer weer raken.
Overigens zou ik ook wel eens bijv. Let Down of Lucky ipv Exit Music in de finale willen zien.
0
Onweerwolf
geplaatst: 6 december 2016, 11:44 uur
Gretz schreef:
Grappig, ik vind haar na Morrissey de beste zangstem hebben, van alle artiesten die bij de bovenste 50 zitten.
Ook je opmerking over 'ongestelde lyrics' kan ik maar moeilijk plaatsen. Wat bedoel je daar precies mee? Ik hoor gewoon een mooie, emotionele tekst over haar jeugd en de relatie met haar vader. Een nummer dat me qua thematiek sterk doet denken aan Karakter van Aafke Romeijn.
(quote)
Precies dat, van die emotionele drakenteksten waarbij ik altijd aan een zwangere kruisbestuiving van 'inspirational quotes' en maandverbandreclames moet denken. Ik kan daar niet tegen.
Verder vind ik het geluid wat ze produceert met haar stembanden gewoon niet onder de definitie zang vallen.
4
Casartelli (moderator)
geplaatst: 6 december 2016, 11:53 uur
Onweerwolf schreef:
He dat vind ik nou altijd zo vervelend... van die mensen die een heel jaar niet meestemmen en dan op het laatst het hoogste woord hebben Tori Amos in de finale zou wel het absolute dieptepunt zijn van 9 jaar ladderen. ?

0
geplaatst: 6 december 2016, 11:53 uur
Misschien omdat er maar geen einde lijkt te komen aan dit nummer?
Het zou mij persoonlijk niet enorm verbazen als de speelduur van The End mensen enigszins afschrikt. Ik vind hem ook gewoon te lang om over de volle lengte te kunnen boeien.Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.